Wat was je laatste concert? [2]

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Re: Wat was je laatste concert? [2]

Bericht door gepenetreerd_konein » 19 okt 2012 03:13

Ik zag net Radiohead in het Sportpaleis. Zeer lastminute, want pas sinds vandennamiddag een kaart bemachtigd. In mijn gezelschap durfde ik niet anders dan het optreden ophemelen. Het was uiteraard heel goed, maar voor mijn part konden ze de helft van de nummers die ze gespeeld hebben vervangen hebben door nummers die ik wel wilde horen. Misschien ligt het aan mij hoor.
Ik ken heus niet alle nummers bij naam, en ook niet (als ik ze niet direct herken) van welk album ze zijn. Misschien is dit heiligschennis, en hoor ik dit niet te zeggen (mezelf als fan rekend) maar ik vind nummers als (kzegmaarwat) The National Anthem en 15 Step niet zo goed als wat iedereen ervan maakt.
Ik wil niet zeggen dat ik ze na OK Computer niet meer goed vond (allesbehalve), maar ik heb het gevoel dat de band zelf ook wat teveel opdeelt. Ik denk dat ze alles van OK Computer en daarvoor spelen zoals ze het toen ook deden, en alles erna spelen zoals ze het nu zouden doen. Ik kan het niet goed uitleggen. Omdat het Radiohead is.
Het blijft natuurlijk de beste band ooit hé. Een uur in het optreden spelen ze Nude en dat krijgt plots een dubbel zo lang applaus dan de rest. En terecht. Ik vond Reckoner het beste (recente) Radiohead-nummer ever, maar nu ik Nude live heb gehoord... man man, daar kon Reckoner (live) niet aan. Ze hebben heel veel goeie nummers gespeeld, Weird Fishes, Give Up The Ghost, Pyramid Song, KARMA POLICE (met de mooiste achtergrond van de avond, heel digitaal maar ook heel organisch en roze), Nude en vooral Paranoid Android.
Ik denk dat iedereen zat te wachten op Paranoid Android. 't Is een draak van een nummer, een monster, maar zo goed. Er zitten minstens 5 wereldhits in dat nummer he. En dat ene stuk daar, met zijn stem. Zijn stem! Het belangrijkste instrument (voor mij toch) is zijn stem: Nude, Reckoner, Paranoid Android, Pyramid Song. En nog veel meer.
Conclusie: heel goed, maar ik heb teveel gehoord die ik niet zo leuk vond. En nu ben ik veel teveel nummers aan het beluisteren die ik had willen horen. Street Spirit (Fade Out), Jigsaw Falling Into Place, het meeste van Amnesiac en dan vooral Life In A Glasshouse (al was dat zonder live trompet sowieso een teleurstelling geweest), CREEP (jaja, zou ik van Radiohead toch eens live willen horen anno 2012) en ga zo maar door.....; maar vooral - GAST! - How To Disappear Completely.

Wat een uitleg. Tweede optreden in het Sportpaleis dit jaar (en ooit), maar het vorige (Kanye & Jay-Z) wordt NIET van de troon gestoten door (nog steeds ja) de beste band ever: Radiohead.

Wel veel pluspunten voor de danspassen van Thom Yorke. Een illustratie:

Ik heb zes kippen en een zus.

adarr91
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 24 okt 2012 21:14

Vorig weekend ging ik naar Teitur in de Botanique.
En ik was aangenaam verrast!
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Mahlerian
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Mahlerian » 29 okt 2012 17:09

Het Transit festival, festival vd hedendaagse klassieke muziek, vorig weekend ( vrijdag, zaterdag en zondag ) was echt wel geslaagd. En vind ik dan weer persoonlijk dat de nadruk te fel ligt op " de hoogste originaliteit " en vernieuwend technieken gebruiken in een compositie. Ik weet niet of je van die standpunten moet uitgaan ma bon ( das een eeuwigdurende discussie ).

Weer mooi gebruik van electronics o.a bij cello solo stukken om echo's te creëren en bij een ander stuk om een pastorale storm situatie te creëren. Bij een strijkkwartet werd het originele geluid door de electronics weggenomen. Je hoorde dus alleen maar het ruisgeluid van de strijkstok die over de snaren ging ( zonder de originele toon maar wel een andere toon , best interessant ). Er was ook een muziekstuk dat op 2 locaties tegelijkertijd werd uitgevoerd ( tilburg en leuven ), 1 groep van de muzikanten was in leuven en 1 groep was in tilburg. En dat werkte dan via internetverbinding en er werd dan ook rekening gehouden met de vertraging die zo een verbinding veroorzaakt. Dus dat was ook best een heel interessant concept. Echter dat was niet echt goed gelukt spijtig genoeg ( je hoorde de instrumenten uit nederland gewn erg slecht ).

( .. ) ik ga echter niet alles uit de doeken doen ( dat zou veel de veel tijd in beslag nemen ) .. diegene die geïnteresseerd zijn in moderne klassieke muziek vragen er maar achter

Om je een idee te geven hoewel concerten ik heb bijgewoond ziehier mijn programma:

Vrijdag:
- Doorlopendc( Klejs&Ronsholdt )
- 20u30 ( Champs d'Actions )
- 22u ( Letter Piece Company )
Zaterdag:
- 11u ( Educatief Project )
- 14u ( Ian Pace )
- 15u30 ( Letter Piece Company )
- 17u30 ( Arne Deforne )
- 20u30 ( Interactief online concert )
Zondag:
- 14u ( Quator Danel )
- 16u ( Debat )
- 17u ( Toonmoment )
- 17u30 ( Nadar Summer )
- 20u30 ( Ensemble intercontemporain )

( het was een echte marathon :p )
Hypnos leidt mijn leven
Wie haalt mij uit zijn greep
Naar de beminnelijke Phantasos
Aarzel niet het me te laten weten

Zoom
Regular user
Regular user

Bericht door Zoom » 04 nov 2012 19:56

Disco Trut schreef:HAIM in de Botanique gisteren.

En het was zo goed! En ik stond zo dichtbij! En ik heb zo gedanst!
JaloersJaloersJaloersJaloersJaloersJaloersJaloersJaloersJaloersJaloers

joanofarc
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door joanofarc » 05 nov 2012 20:12

Gisteren The Cranberries :guitar: Het moment dat 'ridiculous thoughts' gespeeld werd was :rock:
you can't stop the waves but you can learn how to surf

Voltaire
New user
New user

Bericht door Voltaire » 06 nov 2012 00:50

gepenetreerd_konein schreef:Misschien is dit heiligschennis, en hoor ik dit niet te zeggen (mezelf als fan rekend) maar ik vind nummers als (kzegmaarwat) The National Anthem en 15 Step niet zo goed als wat iedereen ervan maakt.
Allez, dat waren twee van mijn persoonlijke hoogtepunten. :p (De schermen bij 15 Step! Fel wit oplichtend op de beat, vlak boven hun hoofden!)

OT: Bon Iver in de Lotto Arena. (In 20 minuten tijd vielen rakelings langs mij twee verschillende meisjes flauw. Misschien stonken mijn oksels.)

En Hot Chip in de AB. Beste optreden ooit. :)
"Jestem dobrze wychowany... seksualnie."

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 07 nov 2012 05:00

Voltaire schreef:
gepenetreerd_konein schreef:Misschien is dit heiligschennis, en hoor ik dit niet te zeggen (mezelf als fan rekend) maar ik vind nummers als (kzegmaarwat) The National Anthem en 15 Step niet zo goed als wat iedereen ervan maakt.
Allez, dat waren twee van mijn persoonlijke hoogtepunten. :p
Ja van heel veel mensen! Nouja :)

Ik ben van't weekend naar Iceland Airwaves geweest. Heel veel leuke dingen gezien. Ik zou alles eens op een rijtje moeten zetten. Twee dingen staken er wel bovenuit: FM Belfast en GusGus. FM Belfast was een mega BOM en GusGus was gewoon heel goed en heel sexy (zie Starf*ck topic).. Als FM Belfast nog eens naar België komt (ik hoop vlug) moeten jullie allemaal gaan. Ook heel goed was Ásgeir Trausti. Ze noemen hem vaak de IJslandse Bon Iver. Mooie muziek.

Joshte_12
New user
New user

Bericht door Joshte_12 » 07 nov 2012 10:00

P!nk u am not dead tour. .. Ze was geweldig

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 07 nov 2012 21:26

M83 was goed, maar niet fantastisch. Tam publiek ook. (Ik pleit schuldig.)

Volgende: Beach House :bid:

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 10 nov 2012 20:46

das al geleden van 5/10...
Concert van Dallas (Veerle Beatens)

met voorprogramma Kiss & Drive
Berly is back!

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 12 nov 2012 11:49

Damn, ik wil naar Lana Del Rey in Vorst Nationaal.
Ars Gratia Artis

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 16 nov 2012 01:16

Patrick Wolf akoestisch in een kerk in Lille. Op zijn slechtst niet gefocust genoeg, op zijn best amazing! Ik had het gevoel dat de hobo/viool hem wat op de grond hielden. Goed dat! Het was er wel koud... (ik denk ook dat ik hem niet akoestisch nog beter zou vinden)

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 17 nov 2012 15:36

Tine Truwant (die o.a. voor Hannelore Bedert schrijft) in de (koude) kelder van het fakkelteater in Antwerpen. Heel erg mooi en breekbaar, en vrolijk en heel erg zwaar (ik pik meestal hoogstens een traantje weg tijdens een concert, maar nu was ik echt aan het janken). Ik hoop nog veel van haar te horen!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 27 mar 2013 10:10

Ik zag gisteren Wild Nothing. Ik heb de zanger op mijn grote lijst van toekomstige potentiële vaders voor mijn kinderen gezet.

De rest van het optreden was ook erg mooi hoor.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 09 apr 2013 19:17

twee weken geleden, Mumford and Suns
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 10 apr 2013 17:16

Disco Trut schreef:En mijn tong uitgestoken naar al die mensen die zichzelf geweldig hip vinden omdat ze M&S nu niét meer goed/cool/hip vinden.

Loser-hipsters zijn dat.
:D.
Ik snap na al die tijd nog stééds niet waar de collectieve M&S-adoratie vandaan komt, dan telt dat niet mee hé :angelface:.

Ik mocht in de maand maart nog eens buiten komen om Trixie Whitley te gaan aanschouwen. En dat ze fantastisch goed was :).

Dowriaantje
Regular user
Regular user

Bericht door Dowriaantje » 20 apr 2013 22:57

Gisteren naar Nekka-nacht geweest. En het was heerlijk, amai :-).

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 21 apr 2013 12:23

Gisteren dan toch wat andere dingen gezien op Record Store Day dan ik had gehoopt eerst, maar toch: Jan Swerts (mooi! Kende ik al via mijn huisgenoot), The Van Jets (ik kan die frontman écht niet af maar de muziek klopt wel), Douglas Firs en Ian Clement. En daarna duurde de pauze me een beetje te lang en ben ik naar huis gegaan (met nieuwe platen :love: ).

En 's avonds Parsifal in de Vlaamse opera :love: Ik was erg onder de indruk van het eerste bedrijf, daarna begon het stuk toch wat te leiden onder breedvoerigheid. Prachtige muziek wel. De enscenering was me net iets te abstract (vooral in het laatste bedrijf). Het bloed was wel fascinerend. En Kundry, wat een vreemd intrigerend personage, prachtig gezongen ook.

Heerlijk muzikaal dagje gisteren...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 02 mei 2013 11:18

Dat ze goed ging zijn, was al duidelijk. Maar miljaar, Ellie was één brok spektakel. FE-NO-ME-NAAL!

Hupla!
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Ferrrrrre
Regular user
Regular user

Bericht door Ferrrrrre » 02 mei 2013 19:58

Pink (en voorprogramma Churchill) was ZAAAALLIIGGG :D
We fairies that do run from the presence of the sun. We follow darkness like a dream. But be as thou wouldst want to be :)

Gesloten