Het Grote Serie Topic

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Het Grote Serie Topic

Bericht door Echo » 26 mei 2010 17:40

Misschien is het wel handig om een topic te hebben onder de grote noemer 'Series'.

Welke series vind jij echt goed? Welke worden dan weer zwaar overrated? Wat is de nieuwste hit qua serieus? Etc.

En om te openen met een vraag... Ik zit midden in mijn examens, en ik zit bijna door de 10 seizoenen van Friends, iemand die mij een nieuwe serie kan aanbevelen? Ik heb enorm genoten van Weeds, en de beginseizoenen van Lost. Tienerseries à la Gossip Girl, The O.C. en wat heb je daar allemaal zeggen mij niets. Ook Sex and the City ed. zijn niets voor mij. Liefst ook geen politiedingen. Iemand een tip?
Merci! :wink:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Het Grote Serie Topic

Bericht door GroenWolkje » 26 mei 2010 17:42

Skins is misschien wel iets voor jou dan? :)

Ik ben compleet verslaafd aan series. :love:
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

OrangeLion

Bericht door OrangeLion » 26 mei 2010 17:42

According to jim! :D
gwnweg hilarisch :p

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 26 mei 2010 17:44

Is Skins ook geen tienerserie? Maar ik zal eens een aflevering er van opzoeken...

According To Jim heb ik al eens gezien op TV dacht ik. ik heb het over het algemeen niet zo voor van die Amerikaanse familie-sitcoms.

Maar dankje voor de tips!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

OrangeLion

Bericht door OrangeLion » 26 mei 2010 17:50

hmm Charmed is ook vrij bekend & populair

Delta.
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Delta. » 26 mei 2010 17:55

House M.D., Torchwood en Spooks zit ik op te wachten en zijn erg goede series. Vooral de laatste, moet ik bekennen. Verder nog Fringe, Scrubs, The Office US.. Vroeger eens Lost gevolgd en regelmatig een episode van Absolutely Fabulous, Are You Being Served, Blackadder of 'Allo 'Allo. :)

En ik heb absoluut genoten van Life on Mars en de vervolgserie Ashes to Ashes. Vooral het einde was fantastisch. :love: Kan ook wel redelijk begrijpen waarom Gene Hunt een icoon is geworden in de UK. :D

En nu ga ik binnenkort maar eens aan The Big Bang Theory beginnen, dankzij een bekend forumlid. :)
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 26 mei 2010 17:57

Mijn favorieten per categorie:

Heroes, Battlestar Galactica, Torchwood: SF, fantasy
Grey's Anatomy & House MD: drama, komedie, ziekenhuisserie
Lie to Me & Bones: misdaad
Coupling: Britse komedie (hilarisch, beetje à la Friends)

OrangeLion

Bericht door OrangeLion » 26 mei 2010 18:10

Mateo schreef:Mijn favorieten per categorie:

Heroes, Battlestar Galactica, Torchwood: SF, fantasy
Grey's Anatomy & House MD: drama, komedie, ziekenhuisserie
Lie to Me & Bones: misdaad
Coupling: Britse komedie (hilarisch, beetje à la Friends)
=O van heroes ben ik ook fan :D
alleen jammer dat ze het niet meer uitzenden...

& coupling heb ik eens een aflevering van gezien is ook echt hilarisch

Kickhead
Regular user
Regular user

Bericht door Kickhead » 26 mei 2010 18:35

Battlestar Galactica!
Ben er bijna mee ten einde, nog de laatste aflevering en dan moet ik op zoek naar een nieuwe serie!

gj
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door gj » 26 mei 2010 20:06

How I met your mother, wordt de nieuwe Friends genoemd...
Big Bang is ook een goede hedendaagse sitcom.
Modern Family is superdroge humor, maar wel een Amerikaanse familieserie..

Kwaliteitseries die niet voor tieners zijn bedoeld: True Blood!
En waarom geen Desperate Housewives? Ik dacht dat ge toch eens naar Gooische vrouwen keek! :P
JE VEUX QU'ON BAISE SUR MA TOMBE.

kontrool
Experienced user
Experienced user

Bericht door kontrool » 26 mei 2010 20:47

Ik kan het nooit opbrengen om een serie te blijven volgen, of altijd naarstig op te zoek gaan naar de laatste torrent of om een dvd-box te kopen. Maar seizoen 2 en 3 van Mad Men heb ik door elkaar gezien, en dat was goed, alleen een sterke variatie in de kwaliteit van de afleveringen. Weeds is ook super (Little boxes on the hillside...), tot aan seizoen 4 dan, wanneer het verhaal duidelijk op is.
En er is echt niets prettiger dan kijken naar Californication met je preutse ouders mee in de zetel. :)

TheBright
Senior user
Senior user

Bericht door TheBright » 26 mei 2010 21:33

Dexter is heel goed, en het hele politieserie gedoe is echt géén . referentie bij die serie

en onlangs verschrikkelijk verslaafd geraakt aan The Killing
een Deense serie
Fans van Stieg Larssons trilogie (Millenium) moeten hier zijn (want persoonlijk vind ik deze serie beter)(wel geen knappe gothische mysterieuze biseksuele die mee doet)
Twin Peaks-ig

ah nog een super goeie serie,
Twin Peaks

Mad Men schijnt ook heel goed te zijn

Weeds & Skins zijn hier allemaal al vermeld
House MD volg ik ook nog steeds, maar dat gaat super traag vooruit bij mij
(deels omdat het na 5 seizoenen echt wel afgezaagt wordt, en
Spoiler! :
n nu is de leukste vanal nog dood!) (kutner)
Yesterday I woke up sucking a lemon

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 27 mei 2010 02:32

xTheBright schreef:House MD volg ik ook nog steeds, maar dat gaat super traag vooruit bij mij
(deels omdat het na 5 seizoenen echt wel afgezaagt wordt, en
Spoiler! :
n nu is de leukste vanal nog dood!) (kutner)
Het zal weer beter worden vanaf de finale van seizoen 5. Datzelfde gevoel had ik ook wel lichtelijk. :ibi:

OT.
Ik vergat Boston Legal. :o
*Wilt hierbij zijn liefde verklaren voor William Shatner en James Spader die samen op een balkon zitten.* :love:

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 27 mei 2010 03:45

Delta. schreef:House M.D., Torchwood en Spooks zit ik op te wachten en zijn erg goede series. Vooral de laatste, moet ik bekennen. Verder nog Fringe, Scrubs, The Office US.. Vroeger eens Lost gevolgd en regelmatig een episode van Absolutely Fabulous, Are You Being Served, Blackadder of 'Allo 'Allo. :)

En ik heb absoluut genoten van Life on Mars en de vervolgserie Ashes to Ashes. Vooral het einde was fantastisch. :love: Kan ook wel redelijk begrijpen waarom Gene Hunt een icoon is geworden in de UK. :D

En nu ga ik binnenkort maar eens aan The Big Bang Theory beginnen, dankzij een bekend forumlid. :)
House M.D. is ge-wél-dig. :love: Al zou de persoonlijke verhaallijn misschien soms ietwat sneller mogen vooruitgaan/uitgebreider mogen zijn, dat klopt wel. Iedereen spreekt altijd vol lof over Grey's Anatomy, maar zelf heb ik daar nog nooit naar gekeken. Idem dito wat Six Feet Under en The West Wing betreft, dien ik - tot mijn grote spijt :) - te bekennen.

Nip/Tuck gaat over twee plastische chirurgen in Los Angeles die, hun gezamenlijke dokterspraktijk buiten beschouwing gelaten, niet veel met elkaar gemeen lijken te hebben: de ene heeft een hoog libido en deinst er niet van terug om z'n handen vuil te maken; de andere is dan weer een pak terughoudender en is meer een denker dan een doener. Elke aflevering is genoemd naar de patiënt(e) die zich op dat moment aandient bij de chirurgen.

Deadwood vind ik op dat vlak eigenlijk een pak erger: hetgeen verteld wordt op een aflevering zou gemakkelijk op de helft van de tijd kunnen gebeuren. In dat geval is House M.D. wel aangenamer. (Voor de rest zijn ze niet echt vergelijkbaar, aangezien Deadwood een western-reeks is.)

Fringe is dan weer een science-fictionreeks. Best aangenaam om naar te kijken, al vergde het wel een aantal afleveringen om 'ingewerkt' te geraken. (Niet als in de 'Gossip Girl'-manier - waarbij je in medias res gedropt wordt in de verhaallijn en niet kan volgen - maar wel dat ik pas na een tijdje wat verbondenheid voelde met de personages.)

Are You Being Served?, 'Allo 'Allo en Absolutely Fabulous zijn ook heel erg grappig, al moet je dan wel tegen het 'verouderd zijn'-aspect kunnen. Op en top Britse humor, dat wel. :) Blackadder dien ik zelf nog deftig te bekijken vooraleer ik er een oordeel over kan vellen; hetzelfde geldt voor Fawlty Towers.

Eveneens in de categorie 'komedie' heb je Will & Grace, Family Guy - het nogal flauwe afkooksel American Dad mag je gerust aan je laten voorbijgaan - en 8 Simple Rules For Dating My Teenage Daughter. Dat laatste valt onder de noemer 'Amerikaanse familie-sitcom', maar is wel doorspekt met sarcasme en geregeld ook een allusie op de 'typische' sitcoms.

Californication is doorspekt met het nodige sarcasme, cynisme en meer van dat lekkers. Het hoofdpersonage - dat de nogal treffende naam 'Hank Moody' heeft gekregen, kwestie van het er niet vingerdik op te leggen :) - kampt met een seksverslaving, een burn out en een writer's block nadat hij z'n eerste succesroman heeft geschreven.

Hustle, een veelgeprezen BBC-reeks over een sympathieke oplichtersbende, vind ik ook wel best de moeite eigenlijk. Elke aflevering staat zo goed als los van de andere, al helpt het wel om ze in chronologische volgorde te bekijken. Na het vierde seizoen (per seizoen zijn er telkens zes afleveringen van een uur) wordt het wel een beetje eentonig, zoals ook bij House M.D. soms het geval dreigt te zijn: zelfde hoofdlijn en personages; andere invulling ervan.

Dexter is in dit topic ook al eerder vermeld; die reeks heeft een behoorlijk 'nieuwe' aanpak op de manier waarop politiereeksen veelal geschreven worden. De protagonist is namelijk een seriemoordenaar die tevens voor de technische recherche van de politie werkt. Momenteel heb ik twee seizoenen achter de rug, en doorheen de afleveringen betrapte ik me erop steeds meer en meer voor hem te gaan supporteren. Best intrigerend eigenlijk, de manier waarop de schrijvers een seriemoordenaar 'sympathiek' kunnen doen overkomen.

In de categorie 'historische series' heb je The Tudors en Rome. Het spijtige daaraan is wel dat er niet al te veel afleveringen van zijn; Rome is uiteindelijk geannuleerd door naar Amerikaanse normen tegenvallende kijkcijfers.

Last, but not least: The Big Bang Theory is ook 'n absolute aanrader. :love:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 27 mei 2010 03:49

Galimatias schreef:
Delta. schreef:House M.D., Torchwood en Spooks zit ik op te wachten en zijn erg goede series. Vooral de laatste, moet ik bekennen. Verder nog Fringe, Scrubs, The Office US.. Vroeger eens Lost gevolgd en regelmatig een episode van Absolutely Fabulous, Are You Being Served, Blackadder of 'Allo 'Allo. :)

Torchwood vind ik op dat vlak eigenlijk een pak erger: hetgeen verteld wordt op een aflevering zou gemakkelijk op de helft van de tijd kunnen gebeuren. In dat geval is House M.D. wel aangenamer. (Voor de rest zijn ze niet echt vergelijkbaar, aangezien Torchwood een western-reeks is.)
*Kuch* Torchwood is SF. In Wales. En hedendaags. :ibi:

En als ik die post lees zie ik weer dat ik zoveel series nog vergat. Pff. :-?

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 27 mei 2010 04:12

Delta. schreef:
Galimatias schreef:Torchwood vind ik op dat vlak eigenlijk een pak erger: hetgeen verteld wordt op een aflevering zou gemakkelijk op de helft van de tijd kunnen gebeuren. In dat geval is House M.D. wel aangenamer. (Voor de rest zijn ze niet echt vergelijkbaar, aangezien Torchwood een western-reeks is.)
*Kuch* Torchwood is SF. In Wales. En hedendaags. :ibi:

En als ik die post lees zie ik weer dat ik zoveel series nog vergat. Pff. :-?
Oeps, vergissinkje van mijnentwege. Ik doelde dus op Deadwood. :)

Niets houdt je trouwens tegen om extra series aan te halen, hé. :P
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 27 mei 2010 12:59

Galimatias schreef: Last, but not least: The Big Bang Theory is ook 'n absolute aanrader. :love:
penny?!? penny?!? penny?!?
sheldon rules! dat lachje van hem!!! :roflmao: :rock:
Dagonet schreef: - Angels in America: Wederom een fenomenale miniserie van HBO. Met een knal van een cast (waaronder Patrick Wilson, Al Pacino, Meryl Streep en Emma Thompson) en een zeer gewaagd thema (de opkomst van AIDS in '85) zorgt deze miniserie voor een prachtige weergave van een anders steeds weer verschrikkelijk clichématige aanpak. Niet voor niets bekroond met talloze prijzen.
geweldig smaak heb je, dagonet, zoals altijd. :)
ik heb de engel eens (halfnaakt) gespeeld in een monoloog van drie minuten. :o
misschien moeten we eens acteurs recruteren op het forum om het volledige 6 uur durende stuk te spelen waarop de miniserie is gebasseerd? :D

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 27 mei 2010 13:01

Ik wil hier nog aan toevoegen:

Mad Men:

When men were men.
And women were skirts.

Verplichte kost voor een jaren'60-freak als ik.

Coupling:

De Britse Friends, maar veel meer gericht op relaties, het seksuele en de verschillen tussen mannen en vrouwen.

Fluctuat nec mergitur

Rafaël
Regular user
Regular user

Bericht door Rafaël » 27 mei 2010 14:48

Yes Minister en Yes, Prime Minister! :love:
"Wat is jeugd? Een droom. Wat is liefde? De inhoud van die droom."

Isokrates
Forum addict
Forum addict

Bericht door Isokrates » 27 mei 2010 18:01

Rafaël schreef:Yes Minister en Yes, Prime Minister! :love:
:adore: Beste komische reeksen ooit (samen met You Rang M'Lord natuurlijk :))

Alleen al voor de ontelbare hilarische dialogen die nog altijd van toepassing zijn op politiek en overheid. Als ik sommige ministers bezig zie krijg ik de indruk dat Sir Humphrey springlevend is :)

Hm, ik zal eens denken over een lijstje met andere reeksen. Al zijn die meestal niet van recente datum.
Moedig voorwaarts

Gesloten