Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
337 berichten • Pagina 15 van 171 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17

Re: Metal!

Berichtdoor Hombie » 29 maart 2017 14:01
Dj Jonasty schreef:
Confusion schreef:Ik kwam dit tegen op Youtube. De muziek vind ik persoonlijk niet veel bijzonders, maar moet je die animatie zien! :love

Nice, en niet alleen de animatie, maar ook die stille film fragmenten, cool :D Het refrein vind ik nog wel cv, maar ik zou het niet zelf opzetten denk ik.

Vraagje voor de metalfans hier, wat vinden jullie van Babymetal? Jullie kennen de band waarschijnlijk wel, maar misschien in een paar woorden: het is een Japanse band die metal en J-pop (en soms ook andere elektronische genres) vermengt tot zgn. kawaii metal (cute metal :D) De muziek is heel catchy. Ik ben een grote fan sinds kort, maar ik hoor ook soms - vaak van metal puristen - kritiek, dat "hun" genre "verkracht" wordt bij wijze van spreken en dat het allemaal nogal commercieel is. Wat vinden jullie? Ikzelf hou wel van genre-bending - ik ben weliswaar verre van een "echte" metalhead -, en op zich is het toch mooi dat metal op deze manier naar een breder/ander publiek kan worden gebracht. Hieronder twee smaakmakers ;)
Spoiler! :

Eh, puristen zijn veelal wankers imo :p
Ik zie Babymetal als grappig voor even maar niet echt iets dat ik al te actief ga beluisteren ofzo, maar ieder z'n ding ook gewoon. Moest het van puristen afhangen bestonden er een hoop coole menggenres , stijlen en bands niet :p
(Oké ik ga niet beweren dat ik nooit iets heb van "godver ze 'verkrachten' m'n genre", maar hey. Ik erger me veel meer aan iemand die probeert te hardcore/slam-moshen in een gewone pit ofzo, die mannen hebben effectief een invloed op het verdere verloop van uw dag. En evt uw gezicht.)

En die animatie is geschift vloeiend. Ik vraag me af of ze mocap/rotoscopie als basis hebben gebruikt, maar het blijft wel massas.

En over japanse metal en animatie gesproken:
Spoiler! :
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor Dj Jonasty » 29 maart 2017 20:49
Hombie schreef:
Eh, puristen zijn veelal wankers imo :p
Ik zie Babymetal als grappig voor even maar niet echt iets dat ik al te actief ga beluisteren ofzo, maar ieder z'n ding ook gewoon. Moest het van puristen afhangen bestonden er een hoop coole menggenres , stijlen en bands niet :p
(Oké ik ga niet beweren dat ik nooit iets heb van "godver ze 'verkrachten' m'n genre", maar hey. Ik erger me veel meer aan iemand die probeert te hardcore/slam-moshen in een gewone pit ofzo, die mannen hebben effectief een invloed op het verdere verloop van uw dag. En evt uw gezicht.)

En over japanse metal en animatie gesproken:
Spoiler! :

Bij hun eerste album was het gimmick gehalte nog heel hoog, maar ik heb de indruk dat ze met hun tweede album "volwassen" geworden zijn? Ze blijven natuurlijk opvallen en ze zijn nog meer gaan lenen bij andere genres, maar het voelt (iets) meer gepolijst...:)
Lol, in slam-moshen zal je me niet snel vinden:p
En die animatie is vet... en slightly disturbing? :D De muziek vind ik goed, niet iets wat ik op repeat zou luisteren, maar het ritme in de strofen vind ik wel aanstekelijk:)
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Confusion » 29 maart 2017 20:52
@Hombie: Ze gebruiken de bandleden zelf als preformance models voor de referentie. Maar da's nog iets anders dan rotoscopie. Deze techniek werd vooral toegepast bij de oude, handgetekende Disneyfilms. En ondertussen ben ik erachter gekomen dat het animatieteam voor niemand minder dan Disney heeft gewerkt! BTW, cool filmke. :)

En wat mijn mening over Babymetal betreft; Hey, 't kan nooit kwaad om een beetje eclectisch te zijn. Puristen krijgen gewoon een stijve van zichzelf te horen wauwelen. Er is niets mis met Babymetal. Maar ik ga het ook niet voor mijn plezier beluisteren, want ik kan niet goed tegen dat KAWAII DESU!-stemgeluid. Dat is ook de rede waarom ik bij anime meestal liever *gasp* de dubs kijk dan de subs.
Spoiler! :
Come at me, bro!
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Dj Jonasty » 29 maart 2017 21:15
Confusion schreef:

En wat mijn mening over Babymetal betreft; Hey, 't kan nooit kwaad om een beetje eclectisch te zijn. Puristen krijgen gewoon een stijve van zichzelf te horen wauwelen. Er is niets mis met Babymetal. Maar ik ga het ook niet voor mijn plezier beluisteren, want ik kan niet goed tegen dat KAWAII DESU!-stemgeluid. Dat is ook de rede waarom ik bij anime meestal liever *gasp* de dubs kijk dan de subs.
Spoiler! :
Come at me, bro!

Ja, voor het stemgeluid moet je zijn. Ik hoor graag japans en de typische toonhoogte doet me ook wel iets:) Zal niet snel iets gedubbed kijken/luisteren, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 30 maart 2017 00:35
Confusion schreef:@Hombie: Ze gebruiken de bandleden zelf als preformance models voor de referentie. Maar da's nog iets anders dan rotoscopie. Deze techniek werd vooral toegepast bij de oude, handgetekende Disneyfilms. En ondertussen ben ik erachter gekomen dat het animatieteam voor niemand minder dan Disney heeft gewerkt! BTW, cool filmke. :)

Spoiler! :
Come at me, bro!

Awesomesauce, de restantjes animatienerd in mij zijn direct verkocht als ik zo'n shit zie, zelfde met de stijl van het clipje can RIZE :p (jammer dat animaties van deftige lengte maken te tijdsrovend is om ook maar vaag praktisch te zijn, zeker alleen)

En aww, ik ben niet echt aan het kawaii-gedoe in het algemeen maar japans is best een coole taal. Ook nog wel 't een an ander van coole metal (kwestie van vaag on topic te blijven). En persoonlijk liever subs, maar da's eigen keuze (behalve bij sommige series, de amerikaanse voice-cast van Naruto mag weg mij part. What the flying fuck).

Net ontdekt dat Nine Inch Nails trouwens eind december een nieuwe EP heeft uitgebracht waar ik op een of andere manier nog niks van gehoord had, ik vind 'em echt nog baas :p

Kwestie van showcase: laatste nummer die me zowel een doom-y als old school industrial-y vibe geeft, awesomesauce
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Dj Jonasty » 07 apr 2017 19:43
Het wordt GMM op zondag voor mij dit jaar! :guitar: :rock:
Benieuwd welke vondsten ik dit jaar ga doen...
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Confusion » 10 apr 2017 16:52
Graspop heeft voor mij op vrijdag de beste line-up. Rammstein, W.A.S.P, Europe, Alcest, Epica, Battle Beast... En wie weet bij welke parels van bands ik nog uit kom. :guitar: :rock: :guitar:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Dj Jonasty » 15 apr 2017 22:27
Confusion schreef:Graspop heeft voor mij op vrijdag de beste line-up. Rammstein, W.A.S.P, Europe, Alcest, Epica, Battle Beast... En wie weet bij welke parels van bands ik nog uit kom. :guitar: :rock: :guitar:

Veel grote namen, da's waar... ik heb toch vooral spijt dat ik In Flames en Amorphis op zaterdag niet ga zien... :(

Ben ondertussen ook wat folk metal aan het luisteren... dat is nog redelijk onontgonnen terrein voor mij, buiten een paar nummers van Eluveitie en Korpiklaani (Alestorm is meer power metal, maar leunt soms ook aan bij folk)...

Van dit nummer (vooral de intro en de refreinen) word ik alleszins echt happy xD Catchy deuntje... Ook gewoon grappig die mannen, lol. "Waar is da fiesjeuh?!" :D :cheerleader2:

Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 16 apr 2017 03:30
Dj Jonasty schreef:
Confusion schreef:Graspop heeft voor mij op vrijdag de beste line-up. Rammstein, W.A.S.P, Europe, Alcest, Epica, Battle Beast... En wie weet bij welke parels van bands ik nog uit kom. :guitar: :rock: :guitar:

Veel grote namen, da's waar... ik heb toch vooral spijt dat ik In Flames en Amorphis op zaterdag niet ga zien... :(

Ben ondertussen ook wat folk metal aan het luisteren... dat is nog redelijk onontgonnen terrein voor mij, buiten een paar nummers van Eluveitie en Korpiklaani (Alestorm is meer power metal, maar leunt soms ook aan bij folk)...

Van dit nummer (vooral de intro en de refreinen) word ik alleszins echt happy xD Catchy deuntje... Ook gewoon grappig die mannen, lol. "Waar is da fiesjeuh?!" :D :cheerleader2:

Spoiler! :

Korpi is geniaal live, maar je eindigt wel bekaf xD

Als je nog folk metal zoek is Heidevolk nog een aanrader, een van m'n favo Nederlandse bands toch wel :3
En als je fan bent van een nabij-oosterse sound heb je nog Myrath, een Tunesische folk/prog achtige combo band. Vooral 'tales of the sands' vind'k nog episch.
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Dj Jonasty » 16 apr 2017 09:28
Hombie schreef: Korpi is geniaal live, maar je eindigt wel bekaf xD

Als je nog folk metal zoek is Heidevolk nog een aanrader, een van m'n favo Nederlandse bands toch wel :3
En als je fan bent van een nabij-oosterse sound heb je nog Myrath, een Tunesische folk/prog achtige combo band. Vooral 'tales of the sands' vind'k nog episch.

Thx, Heidevolk had ik van gehoord, maar ik ken er nog geen nummers van. Heb Myrath opgezocht en het is wel nice, zeker instrumentaal heel sterk.
Ik was het vergeten te vermelden, maar Token of time van Ensiferum is nog een geweldig folk metal nummer... Eigenlijk zelfs het nummer dat me van melodeath naar folk heeft geleid :) Jammer dat hun andere nummers doorgaans niet van dezelfde kwaliteit zijn... maar dit is genieten. Het is wel met growls, maar de sound is heel aanstekelijk...

Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 16 apr 2017 12:14
Dj Jonasty schreef:Thx, Heidevolk had ik van gehoord, maar ik ken er nog geen nummers van. Heb Myrath opgezocht en het is wel nice, zeker instrumentaal heel sterk.
Ik was het vergeten te vermelden, maar Token of time van Ensiferum is nog een geweldig folk metal nummer... Eigenlijk zelfs het nummer dat me van melodeath naar folk heeft geleid :) Jammer dat hun andere nummers doorgaans niet van dezelfde kwaliteit zijn... maar dit is genieten. Het is wel met growls, maar de sound is heel aanstekelijk...

Spoiler! :

Heidevolk gaat eigenlijk van enkele zeer rustige nummers tot vrij stevig dus ik kan je wel wat specifieke nummers/albums proberen aan te raden afhankelijk van wat je zoekt ^^

Een van hun rustigste (eigenlijk al pure folk):
Spoiler! :

Voor de fans van Noorse/germaanse mythologie, al metal maar op zich best kalm:
Spoiler! :

Eeeen tot slot iets steviger, vooral naar het einde toe (maar valt al bij al nog mee)
Spoiler! :
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor BartV » 16 apr 2017 12:59
Ik ben totaal geen metal fan, maar folk metal is nog wel eens leuk om te luisteren.
Wat ik wel bangelijk vind is pirate metal, Alestorm dus :)
Mijn broer heeft mij 2 jaar geleden meegenomen naar een metal festival om Alestorm te gaan zien en ik moet zeggen: het was echt goed :D
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Senior user
Senior user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Confusion » 16 apr 2017 18:42
Dj Jonasty schreef:
Hombie schreef: Korpi is geniaal live, maar je eindigt wel bekaf xD

Thx, Heidevolk had ik van gehoord, maar ik ken er nog geen nummers van. Heb Myrath opgezocht en het is wel nice, zeker instrumentaal heel sterk.

Als je geen problemen hebt met growls in folk metal, dan is Arkona misschien ook iets voor jou. Het is Slavic Folk Metal, met een vrouw als lead vocalist. :) Zij doet trouwens ook de growls.

Dit is één van hun rustigere nummers:

Een heftiger nummer:

En dit is ook neig:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Dj Jonasty » 16 apr 2017 23:26
@Hombie, Confusion, thx voor de tips! :) Zowel Heidevolk als Arkona vind ik instrumentaal heel sterk, moet precies wel nog ff wennen aan de vocals.

@BartV, jep, Alestorm is fijn! Ze komen ook op zondag naar GMM dit jaar, btw :cheerleader2:
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 17 apr 2017 13:33
En, wie is er nog allemaal mee de zwaarste lijst aan het volgen? :p
AC/DC, Ghost, Amon Amarth en Brutus, de openers tot nu toe zijn al lang niet slecht
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Dj Jonasty » 17 apr 2017 13:40
Hombie schreef:En, wie is er nog allemaal mee de zwaarste lijst aan het volgen? :p
AC/DC, Ghost, Amon Amarth en Brutus, de openers tot nu toe zijn al lang niet slecht

Amon Amarth, really? Nice, welk nummer was het?
Aanvulling: heb de playlist gezien, Twilight of the thunder god, had het moeten weten ;) Nice dat ze erin staan!
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 17 apr 2017 13:52
All hail Bompa Priest, patroonheilige van de gay metalheads enal :p
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Dj Jonasty » 17 apr 2017 13:56
Hombie schreef:All hail Bompa Priest, patroonheilige van de gay metalheads enal :p

:roflmao:
Merci voor de tip trouwens, heb ook ingetuned ;) Hier se, Gojira :D
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 17 apr 2017 14:15
Dj Jonasty schreef:
Hombie schreef:All hail Bompa Priest, patroonheilige van de gay metalheads enal :p

:roflmao:
Merci voor de tip trouwens, heb ook ingetuned ;) Hier se, Gojira :D

Tis al een goed lijsttje aant worden :p (nu hopen dat 'Tallica er gewoon niet weer 5-6 keer inzit kwestie van variatie)
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hombie » 17 apr 2017 14:30
Heuj, de eerste belgische naam enal :p
Hombie
Senior user
Senior user

337 berichten • Pagina 15 van 171 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17

Keer terug naar Beeld & klank