Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Confusion
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Re: Metal!

Bericht door Confusion » 26 aug 2016 23:21

Ah! Floor Jansen... :love:

...ahum
OT: Hey, ik ben er wel voor te vinden dat Epica een nieuwe CD uitbrengt! Dit nummer is inderdaad weeral bangelijk. Weet je, ik ben ze echt beginnen respecteren als de bekwame muzikanten die ze zijn toen ik voor het eerst het album 'Design Your Universe' beluisterd had. Met name het nummer 'Kingdom of Heaven'. Je moet wel ne krak zijn als je een nummer kunt brengen dat maar liefst een KWARTIER duurt, zonder dat het saai wordt.

En.......Floor > Tarja > Marco > Anette.

Niet om gemeen te zijn, maar ik vraag me echt af waar de mannen met hun gedachten zaten toen ze Anette aannamen. Haar stemgeluid past gewoon niet bij de muziek, en ze heeft een te beperkt bereik om de oudere nummers op een fatsoenlijke manier te kunnen zingen tijdens concerten. Allé, op zich was ze niet slecht of zo. Ze... klinkt gewoon meer als een popzangeres? En daarbovenop had ze maar weinig charisma op het podium.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 27 aug 2016 11:23

Goh, ik vind dat metalbands wel altijd goed zijn in het maken van lange nummers die niet saai zijn.
Ook vind ik dat er onder de zangeressen ook grote pareltjes zitten, die tenminste wel live kunnen zingen.

Over Anette moet ik je helemaal gelijk geven. Ik ben eerlijk gezegd toen afgehaakt, en opnieuw begonnen toen een vriendin zei dat ze Floor hadden als zangeres. Ik hield al van haar bij After Forever

Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 27 aug 2016 17:20

Zo zie je maar dat metalbands veelal bestaan uit zeer getalenteerde muzikanten. Alleen moet je daar als luisteraar zelf ook een beetje oor naar hebben. Voor de meeste mensen klinkt metal als een dreunende muur van lawaai, zij horen de nuances in de muziek niet. Maar als je dan hetzelfde nummer naspeelt op accoustische instrumenten, vinden ze het ineens fantastisch klinken! Echt waar. Dat heb ik al meegemaakt. :lol:

Het enige Nightwishnummer met Anette dat ik echt goed vind is 'The Poet and the Pendulum', en dat is vooral omdat de instrumentale stukken zo geweldig zijn. De live versie met Floor is zelfs nog beter, zoals ik zelf heb mogen horen!

Mijn eerste After Forever CD was 'Decipher'. Maar 'Invisible Circles' heb ik destijds pas echt grijs gedraaid. Ik heb al sinds jaren en dag een enorme celebrity crush op Floor. :blush:

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 28 aug 2016 22:11

Ik krijg the poet and the pendulum met anette live niet uitgeluisterd. Met Floor daarentegen :love:
Ik ben nu naar een live concert van hun aan het luisteren.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/08/26 ... xclusively
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Hombie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Hombie » 11 jan 2017 12:43

*blaast stof van het topic*

En, iemand nog met uitgesproken meningen over recente albums of aangekondigde festival line-ups? :p

GMM lijkt wel een feestje te worden (als ik er al geraak met examens). Evanescence als headliner op GMM vind ik wat maf, zeker naast bands als Deep Purple en Rammstein, maar verder niks tegen, maar vooral sommige van de 'kleinere' namen geven me direct wel zin; Baroness, Devin Townsend, Alcest, Clutch, Ministry, Avatar, Alestorm, Monster Magnet, heb nog iets opgevangen van Sabaton fzo...

Oh, en Gent heeft nu effectief een metaljeugdhuis, Asgaard! Nog niet langs kunnen gaan, maar heb het volste vertrouwen in de paar mensen die ik ken van organisatie dat het bere wordt/is :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 11 jan 2017 13:21

Ik viel bijna achterover van het verschieten toen ik hoorde dat Rammstein headliner was voor Graspop. Voor zover ik wist had Herman Verschueren het alleenrecht opgeëist voor Rock Werchter. Maar je mag drie keer raden wie tickets voor vrijdag gekocht heeft met haar nieuwjaarsgeld... :P

Kai Hansen heeft een nieuw album uitgebracht onder de titel: Three Decades of Metal. Zoals je allicht wel doorhebt viert hij zijn dertigjarig jubileum in de muziekindustrie. En ik vind het fantastisch power metal album. De muziek heeft wel elementen van zijn materiaal bij Helloween en Gamma Ray (duh), maar is toch ook anders genoeg om op zichzelf te staan. Die man blijft zichzelf maar heruitvinden om de paar albums. Dat noem ik pas begeesterd zijn.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 11 jan 2017 13:45

Confusion schreef:Ik viel bijna achterover van het verschieten toen ik hoorde dat Rammstein headliner was voor Graspop. Voor zover ik wist had Herman Verschueren het alleenrecht opgeëist voor Rock Werchter. Maar je mag drie keer raden wie tickets voor vrijdag gekocht heeft met haar nieuwjaarsgeld... :P

Kai Hansen heeft een nieuw album uitgebracht onder de titel: Three Decades of Metal. Zoals je allicht wel doorhebt viert hij zijn dertigjarig jubileum in de muziekindustrie. En ik vind het fantastisch power metal album. De muziek heeft wel elementen van zijn materiaal bij Helloween en Gamma Ray (duh), maar is toch ook anders genoeg om op zichzelf te staan. Die man blijft zichzelf maar heruitvinden om de paar albums. Dat noem ik pas begeesterd zijn.
Haha, nice :p
Ik hoop echt gewoon dat ik dit jaar weer geluk heb met de examens, maar tot ik m'n rooster voor juni heb heeft het weinig nut om een ticket te kopen; Duimen tho, zeker Baroness en Alcest wil ik ook echt zien ^^

En cool, moet'k checken, al even niet al te veel power metal meer geluisterd maar het blijft soort van het eerste metalgenre dat ik echt doorluisterde en shit :p

Dragonfly
New user
New user

Bericht door Dragonfly » 13 jan 2017 19:26

Sonne schreef:Forumleden die dit jaar naar Graspop gaan?
Zoals elk jaar, ook in 2017 aanwezig Afbeelding
10 bands die ik al zeker zal zien:
Deep Purple, Rammstein, Evanescence, Rob Zombie, Epica, Primus, Ministry, Steel Panther, Monster Mangnet & Tarja

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
~Life is like a box of LEGO~

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 11 mar 2017 12:01

Sinds een jaar of twee ben ik metal gaan appreciëren. Vroeger moest ik daar absoluut niets van weten en luisterde ik alleen naar elektronische muziek (mijn nickname is daar duidelijk een restant van XD). Rockmuziek in het algemeen kon me eigenlijk niet boeien. Nu sta ik eigenlijk voor alles open, en voor metal dus ook:)

De groep die me echt geïntroduceerd heeft tot het genre is Sonata Arctica, een Finse power metal groep. Power metal is dus ook heel lang mijn favoriete subgenre geweest. Ik luisterde het meest naar Blind Guardian, Hammerfall, Dragonforce en Powerwolf.
Nog later heb ik ook andere subgenres ontdekt. Momenteel ben ik in de ban van melodic death metal. Amon Amarth is veruit m'n favoriete band, met in het kielzog Amorphis, Dark Tranquility en Omnium Gatherum.
Het is dus duidelijk dat melodie voor mij heel belangrijk is ;)

Eentje om volledig los te gaan:

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 17 mar 2017 14:07

Dj Jonasty schreef:Sinds een jaar of twee ben ik metal gaan appreciëren. Vroeger moest ik daar absoluut niets van weten en luisterde ik alleen naar elektronische muziek (mijn nickname is daar duidelijk een restant van XD). Rockmuziek in het algemeen kon me eigenlijk niet boeien. Nu sta ik eigenlijk voor alles open, en voor metal dus ook:)

De groep die me echt geïntroduceerd heeft tot het genre is Sonata Arctica, een Finse power metal groep. Power metal is dus ook heel lang mijn favoriete subgenre geweest. Ik luisterde het meest naar Blind Guardian, Hammerfall, Dragonforce en Powerwolf.
Nog later heb ik ook andere subgenres ontdekt. Momenteel ben ik in de ban van melodic death metal. Amon Amarth is veruit m'n favoriete band, met in het kielzog Amorphis, Dark Tranquility en Omnium Gatherum.

Power naar Melodic Death, da's best wel een overgang :p
Onlangs nog es met een maat of twee een Dragonforce nostalgie-tripje zitten doen in de kelder van onze campus toen we ontdekten dat een van onze vrienden nog nooit van hen gehoord had, dat was ook best grappig. Het clipje van Operation Ground & Pound blijft een van m'n favorieten (zeker met de zanger en z'n beker koffie xD )

En ik heb terug een patchvest, heuj. hangt nog wel niet al te vol maar hey, dat lossen we wel op tegen dat de zomer goed op dreef is :p
(dringend es meer stoner en thrash patches nodig. En ik mss een regenboog/bi-vlagje ofzo)

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 17 mar 2017 15:00

Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:Sinds een jaar of twee ben ik metal gaan appreciëren. Vroeger moest ik daar absoluut niets van weten en luisterde ik alleen naar elektronische muziek (mijn nickname is daar duidelijk een restant van XD). Rockmuziek in het algemeen kon me eigenlijk niet boeien. Nu sta ik eigenlijk voor alles open, en voor metal dus ook:)

Power naar Melodic Death, da's best wel een overgang :p
Onlangs nog es met een maat of twee een Dragonforce nostalgie-tripje zitten doen in de kelder van onze campus toen we ontdekten dat een van onze vrienden nog nooit van hen gehoord had, dat was ook best grappig. Het clipje van Operation Ground & Pound blijft een van m'n favorieten (zeker met de zanger en z'n beker koffie xD )

En ik heb terug een patchvest, heuj. hangt nog wel niet al te vol maar hey, dat lossen we wel op tegen dat de zomer goed op dreef is :p
(dringend es meer stoner en thrash patches nodig. En ik mss een regenboog/bi-vlagje ofzo)
Vooral de growls waren even wennen, maar nu ben ik - meestal - wel fan. Vrouwelijke growls zoals Arch Enemy wel niet zo echt... da's creepy :p De nadruk op melodie maakt de overgang van power naar melodeath dan weer wat makkelijker.
Lol, en was ie onder de indruk van het tempo? Van Dragonforce ben ik vooral fan van Ultra Beatdown (Heroes of our time, Reasons to live en Last journey home als heilige drievuldigheid). De clip die je beschrijft moet ik eens uitzoeken :D
Ik ben absoluut geen "echte" metalhead, geen spikes, combats, vestjes... vroeger had ik wel het lange haar, maar dat is ondertussen ook al even verleden tijd :p trok gwn op niet veel ook niet ;) Maar die patchvesten zijn wel show :D In de zomer wordt het wrs GMM voor mij.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 17 mar 2017 16:35

Dj Jonasty schreef:
Vooral de growls waren even wennen, maar nu ben ik - meestal - wel fan. Vrouwelijke growls zoals Arch Enemy wel niet zo echt... da's creepy :p De nadruk op melodie maakt de overgang van power naar melodeath dan weer wat makkelijker.
Lol, en was ie onder de indruk van het tempo? Van Dragonforce ben ik vooral fan van Ultra Beatdown (Heroes of our time, Reasons to live en Last journey home als heilige drievuldigheid). De clip die je beschrijft moet ik eens uitzoeken :D
Ik ben absoluut geen "echte" metalhead, geen spikes, combats, vestjes... vroeger had ik wel het lange haar, maar dat is ondertussen ook al even verleden tijd :p trok gwn op niet veel ook niet ;) Maar die patchvesten zijn wel show :D In de zomer wordt het wrs GMM voor mij.
Ehh, growls en screams zijn nog altijd wat mij wat uit de Death en Black houdt, maar mss moet ik melodeath nog es een kans geven. En grappig genoeg is mijn heilige drievuldigheid van Dragonforce hun eerste drie albums (of de lead singles ervan). Ultra Beatdown is ook nog een chill album maar die erna... ik heb na het vertrek van ZP op vocals nooit meer echt aan hun nieuwe zanger kunnen wennen gezien de originele bezetting een van de sounds is waar ik echt mee ben opgegroeid ^^'

En qua GMM, moet nog es m'n examenrooster checken (en een manier vinden om het financieel uit te dokteren xD ), voor een keer dat we het op tijd en niet twee weken op voorhand gekregen hebben xD

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 17 mar 2017 17:18

Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:
Ehh, growls en screams zijn nog altijd wat mij wat uit de Death en Black houdt, maar mss moet ik melodeath nog es een kans geven. En grappig genoeg is mijn heilige drievuldigheid van Dragonforce hun eerste drie albums (of de lead singles ervan). Ultra Beatdown is ook nog een chill album maar die erna... ik heb na het vertrek van ZP op vocals nooit meer echt aan hun nieuwe zanger kunnen wennen gezien de originele bezetting een van de sounds is waar ik echt mee ben opgegroeid ^^'

En qua GMM, moet nog es m'n examenrooster checken (en een manier vinden om het financieel uit te dokteren xD ), voor een keer dat we het op tijd en niet twee weken op voorhand gekregen hebben xD
Amon Amarth heeft mij eigenlijk laten wennen aan growls... En het is grappig, toen ik ze vorig jaar op GMM live hoorde, was ik maar matig fan, maar dan na thuis nog eens herbeluisterd te hebben, was ik verkocht.Hun " Guardians of Asgaard" is een goeie starter. Amorphis is ook nog een relatief rustige melodeath band. "Death of a king" is daar een goeie opener, heel aanstekelijk nummer vind ik (mix van harsh en clean vocals ook).
De latere albums van DF ken ik eigenlijk niet, maar ik heb nog al gehoord dat de kwaliteit van de recentste albums gradueel zakt, dus ga ze niet meteen checken. Ik ga sowieso maar 1 dag naar GMM, het is idd duur genoeg:)

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 18 mar 2017 01:39

Dj Jonasty schreef: Amon Amarth heeft mij eigenlijk laten wennen aan growls... En het is grappig, toen ik ze vorig jaar op GMM live hoorde, was ik maar matig fan, maar dan na thuis nog eens herbeluisterd te hebben, was ik verkocht.Hun " Guardians of Asgaard" is een goeie starter. Amorphis is ook nog een relatief rustige melodeath band. "Death of a king" is daar een goeie opener, heel aanstekelijk nummer vind ik (mix van harsh en clean vocals ook).
De latere albums van DF ken ik eigenlijk niet, maar ik heb nog al gehoord dat de kwaliteit van de recentste albums gradueel zakt, dus ga ze niet meteen checken. Ik ga sowieso maar 1 dag naar GMM, het is idd duur genoeg:)
Aight, zal ik es beluisteren dan ^^

Ik heb vorig jaar op ietwat gelijkaardige manier op GMM Gojira ontdekt, maar ik was wel direct vanaf die liveshow mee (nuja, ik verkeerde ook wel nogal in hogere regionen toen xD)

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 18 mar 2017 21:51

Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:

Ik heb vorig jaar op ietwat gelijkaardige manier op GMM Gojira ontdekt, maar ik was wel direct vanaf die liveshow mee (nuja, ik verkeerde ook wel nogal in hogere regionen toen xD)
Lol, van Gojira ken ik alleen de reputatie dat ze vrij stevig zijn:p Haha, hogere regionen... ja, de geur die daar vaak hangt is onmiskenbaar:p

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 19 mar 2017 19:54

Dj Jonasty schreef:
Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:

Lol, van Gojira ken ik alleen de reputatie dat ze vrij stevig zijn:p Haha, hogere regionen... ja, de geur die daar vaak hangt is onmiskenbaar:p
Best wel, zeker de moeite waard tho. En sommige van hun dingen hebben ook wel dromerige momentjes enzo ^^
En de geur past ook wel gewoon bij sommige genres/bands :p (nuja, ik ben best een stoner metal fan dus dat spreekt een beetje voor zich xD )

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 19 mar 2017 20:04

Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:
Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:
Best wel, zeker de moeite waard tho. En sommige van hun dingen hebben ook wel dromerige momentjes enzo ^^
En de geur past ook wel gewoon bij sommige genres/bands :p (nuja, ik ben best een stoner metal fan dus dat spreekt een beetje voor zich xD )
Zal Gojira eens checken dan.
En euh...
Afbeelding

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 19 mar 2017 23:34

Dj Jonasty schreef:
Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:
Hombie schreef:
Dj Jonasty schreef:
Zal Gojira eens checken dan.
En euh...
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding

En voor degenen die niet per se bekend zijn met het genre stoner metal :p
Spoiler! :

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 28 mar 2017 21:26

Ik kwam dit tegen op Youtube. De muziek vind ik persoonlijk niet veel bijzonders, maar moet je die animatie zien! :love:

En moest de muziek nu toch uw happie zijn, alle respect natuurlijk.

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 28 mar 2017 22:18

Confusion schreef:Ik kwam dit tegen op Youtube. De muziek vind ik persoonlijk niet veel bijzonders, maar moet je die animatie zien! :love
Nice, en niet alleen de animatie, maar ook die stille film fragmenten, cool :D Het refrein vind ik nog wel cv, maar ik zou het niet zelf opzetten denk ik.

Vraagje voor de metalfans hier, wat vinden jullie van Babymetal? Jullie kennen de band waarschijnlijk wel, maar misschien in een paar woorden: het is een Japanse band die metal en J-pop (en soms ook andere elektronische genres) vermengt tot zgn. kawaii metal (cute metal :D) De muziek is heel catchy. Ik ben een grote fan sinds kort, maar ik hoor ook soms - vaak van metal puristen - kritiek, dat "hun" genre "verkracht" wordt bij wijze van spreken en dat het allemaal nogal commercieel is. Wat vinden jullie? Ikzelf hou wel van genre-bending - ik ben weliswaar verre van een "echte" metalhead -, en op zich is het toch mooi dat metal op deze manier naar een breder/ander publiek kan worden gebracht. Hieronder twee smaakmakers ;)

Plaats reactie