Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Sonne
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Metal!

Bericht door Sonne » 22 mei 2016 23:26

Forumleden die dit jaar naar Graspop gaan?

Hombie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Hombie » 23 mei 2016 16:23

Sonne schreef:Forumleden die dit jaar naar Graspop gaan?
Eyup, voor de eerste keer dat ik er ga geraken na jaren financiele en timingproblemen. Helaas wel pas vanaf vrijdagavond, maar ik kijk er wel naar uit alleszinds :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 27 mei 2016 23:59

Sonne schreef:Forumleden die dit jaar naar Graspop gaan?
Yes, ma'am! Ik ga op zondag!

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 06 jun 2016 16:00

On that subject, m'n ticket is eindelijk officieel binnen en al :p

Daarnaast ben ik de laatste tijd echt terug m'n liefde voor oude thrash wat aan het herontdekken, met Megadeth op kop.

Trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie de beste lokale/kleine metalband die jullie kennen? Kan een leuke manier zijn om wat nieuwe bands te leren kennen :p

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 08 jun 2016 22:00

Hombie schreef:On that subject, m'n ticket is eindelijk officieel binnen en al :p

Daarnaast ben ik de laatste tijd echt terug m'n liefde voor oude thrash wat aan het herontdekken, met Megadeth op kop.

Trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie de beste lokale/kleine metalband die jullie kennen? Kan een leuke manier zijn om wat nieuwe bands te leren kennen :p
Goed voor u dat ge kunt gaan, maat! :yes:

Ik ken eerlijk gezegt niet zo veel Belgische bands. Ja, de meeste blijven dan ook wreed klein, en ik woon te ver weg van't stad om me echt in dat wereldje te kunnen begeven. Ostrogoth ken ik via mijn pa. Dat is de enige Belgische metalband die ooit grootschalig internationaal succes gehad heeft. Daar is dan ook veel van te vinden op youtube.

Dan is er Bliksem, uit Antwerpen. Hun muziek klinkt een beetje als die van Pantera, namelijk ruig en trash-achtig, en hun leadzangeres heeft een agressief stemgeluid om van achterover te slaan. Ze hebben ook een eigen website EN een Youtube kanaal! Ik denk dat jij ze wel goed zult vinden.

En dan ken ik ook nog Gwyllion, een symphonische metalband. Ze klinken nog het meeste als Leaves Eyes, maar de leadzangeres heeft een dieper en voller stemgeluid dan Liv Christine. Helaas bestaat die band al niet meer sinds 2007. Maar er is wel nog materiaal van te vinden op youtube, voor wie hier geïnteresseerd is.

En dat was dan mijn wel zeer gelimiteerde kennis van Belgische metalbands.

Regiix
New user
New user

Bericht door Regiix » 01 jul 2016 23:05

Misschien als nieuw lid ook even tof om te zeggen dat mijn favoriet muziekgenre ook metal is.

Mijn favoriete bands zijn Amaranthe, Within Temptation, Nightwish en Rammstein en nog een paar extra zoals Delain.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 06 jul 2016 17:00

Regiix schreef:Misschien als nieuw lid ook even tof om te zeggen dat mijn favoriet muziekgenre ook metal is.

Mijn favoriete bands zijn Amaranthe, Within Temptation, Nightwish en Rammstein en nog een paar extra zoals Delain.
Nice, join the club ;)
Doet me denken, Within Temptation is een van de headliners van Alcatraz dit jaar, iemand die van plan is daar naar toe te gaan? :p

It'sWritten
New user
New user

Bericht door It'sWritten » 24 jul 2016 16:27

Hombie schreef: Trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie de beste lokale/kleine metalband die jullie kennen? Kan een leuke manier zijn om wat nieuwe bands te leren kennen :p
Harakiri for the Sky.

Een Oostenrijks metalbandje dat de 22ste een nieuw album heeft uitgebracht en ik kan echt niets anders dan naar dat album blijven luisteren. Het is hun tweede album en het is zó goed. (Mijn ouders beginnen gek van me te worden omdat ik het daar zo vaak over heb. Ja wat wil je als je eind augustus voor twee weken naar Oostenrijk verdwijnt en je met héél veel mazzel ze live zou mee kunnen maken.)

Is er hier trouwens iemand goed in het opzoeken naar optredens van bovengenoemde band? Ik kan maar niets vinden dus ik heb echt weinig hoop dat ik ze (in ieder geval nu) live ga zien.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 27 jul 2016 17:55

It'sWritten schreef:
Hombie schreef: Trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie de beste lokale/kleine metalband die jullie kennen? Kan een leuke manier zijn om wat nieuwe bands te leren kennen :p
Harakiri for the Sky.

Een Oostenrijks metalbandje dat de 22ste een nieuw album heeft uitgebracht en ik kan echt niets anders dan naar dat album blijven luisteren. Het is hun tweede album en het is zó goed. (Mijn ouders beginnen gek van me te worden omdat ik het daar zo vaak over heb. Ja wat wil je als je eind augustus voor twee weken naar Oostenrijk verdwijnt en je met héél veel mazzel ze live zou mee kunnen maken.)

Is er hier trouwens iemand goed in het opzoeken naar optredens van bovengenoemde band? Ik kan maar niets vinden dus ik heb echt weinig hoop dat ik ze (in ieder geval nu) live ga zien.
Klinkt echt nog nice, ben wel fan van die post-rock/metal vibe. Luister je toevallig Alcest of Labirinto ofzo? :p
Maar ook geen tourdates ofzo gevonde, helaas.

It'sWritten
New user
New user

Bericht door It'sWritten » 29 jul 2016 00:50

Hombie schreef:
It'sWritten schreef:
Harakiri for the Sky.

Klinkt echt nog nice, ben wel fan van die post-rock/metal vibe. Luister je toevallig Alcest of Labirinto ofzo? :p
Maar ook geen tourdates ofzo gevonde, helaas.
Alcest uit de eerste tonen op te maken van hun eerste liedje vanaf nu wel. Wat klinkt dat goed zeg! Labirinto kan ik niet zo direct op Spotify vinden, dus daar ga ik maar naar zoeken op YT later.

Bedankt voor 't noemen! ;D Weer wat muziek erbij.

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 30 jul 2016 19:25

Iets dat een beetje afwijkt van wat hier normaal besproken wordt, maar toch relevant aan het topic.

Als animatie-buff die ook een Metalhead is, ben ik grote fan van de AdultSwim animatieserie 'Metalocalypse'. De serie is letterlijk één grote parodie op de metalscene, en deathmetal in het bijzonder, met veel affectie bedacht en geproduceerd door de artistieke duizendpoot Brendon Small. Toch zeker in het eerste seizoen is de animatiestijl niet veel bijzonders, maar het verhaal is totaal absurd, bombastischer dan een gothische kathedraal, en vol van gitzwarte humor.

Zelfs als je niet veel hebt met deathmetal is de achtergrondmuziek goed genoeg te pruimen, en er zitten ook veel leuke referenties en easter eggs in die naar algemenere begrippen binnen de metal verwijzen.

Checkt YouTube voor een paar scènes, dan krijg je al een sterk idee van hoe de serie ineen zit.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 15 aug 2016 22:01

Ik heb mij laten vertellen dat de groep Nightwish ook metal is. Nooit had ik gedacht dat ik het zou zeggen, maar in dat geval vind ik metal best wel goed. Dat soort metal toch. Heel lyrisch, zalige verhalen dat er in gebracht worden. Het zijn bijna sprookjes.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 16 aug 2016 02:17

BiNDing schreef:Ik heb mij laten vertellen dat de groep Nightwish ook metal is. Nooit had ik gedacht dat ik het zou zeggen, maar in dat geval vind ik metal best wel goed. Dat soort metal toch. Heel lyrisch, zalige verhalen dat er in gebracht worden. Het zijn bijna sprookjes.
Dit subgenre heet Symphonische metal. Als je geïnteresseerd bent, luister dan ook zeker eens naar materiaal van bands als Epica, Within Temptation, Leaves Eyes en Xandria. Ik heb er nog meer, maar de muziek van deze bands is qua opbouw nog het meest te vergelijken met die van Nightwish. :)

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 16 aug 2016 09:32

Confusion schreef: Dit subgenre heet Symphonische metal. Als je geïnteresseerd bent, luister dan ook zeker eens naar materiaal van bands als Epica, Within Temptation, Leaves Eyes en Xandria. Ik heb er nog meer, maar de muziek van deze bands is qua opbouw nog het meest te vergelijken met die van Nightwish. :)
Bedankt voor de suggesties!

Ik heb van ze allemaal een paar liedjes beluisterd, maar ik kan me er toch niet zo in vinden als in Nightwish. Zij doen het precies iets rustiger aan, denk ik? Ik weet niet zo goed wat het is :) Ik versta ook vaak gewoon niet wat ze zingen, dat heb ik zo minder bij Nightwish precies :D

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 16 aug 2016 11:08

Graag gedaan.

Ja, Nightwish is met rede een superband geworden binnen de metalscène. Alleen Within Temptation is ook zo enorm groot, en die hebben dan nog eens het geluk dat een paar van hun rustigere liedjes aangeslagen zijn bij het mainstream publiek.

Welke van de drie leadzangeressen hoor jij eigenlijk het liefst?

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 16 aug 2016 11:29

Confusion schreef:Graag gedaan.

Ja, Nightwish is met rede een superband geworden binnen de metalscène. Alleen Within Temptation is ook zo enorm groot, en die hebben dan nog eens het geluk dat een paar van hun rustigere liedjes aangeslagen zijn bij het mainstream publiek.

Welke van de drie leadzangeressen hoor jij eigenlijk het liefst?
Ik heb nog bijlange niet alle liedjes beluisterd, maar tot nu toe hoor ik precies die hier zingt het liefste :D (Zanger dan, niet een zangeres zoals jij typte. Weet niet of dat een typo is? )

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 16 aug 2016 11:52

Da's Marco Hietala die daar zingt. Hij is eigenlijk de bassist. :wink: Normaal zingt er een vrouw de leadvocals en doet hij de eventuele backingvocals. Als je hem graag bezig hoort, hij heeft een zijproject genaamd Tarot, waar hij zelf de leadzanger is.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 16 aug 2016 14:09

Over Within Temptation gesproken, iemand Alcatraz gedaan? :p Ik vond het alleszinds wel een feestje, maar ik was aan de dode kant tegen het einde ervan xD

Zeker na de moshpits enzo op Korpiklaani of Anthrax :p

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 16 aug 2016 14:20

Confusion schreef:Da's Marco Hietala die daar zingt. Hij is eigenlijk de bassist. :wink: Normaal zingt er een vrouw de leadvocals en doet hij de eventuele backingvocals. Als je hem graag bezig hoort, hij heeft een zijproject genaamd Tarot, waar hij zelf de leadzanger is.
Dit ga ik dan zeker eens bekijken! Bedankt! :)

Ik ben benieuwd ^^

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 26 aug 2016 22:02

All hail to Floor. Echt, wat een dame met ballen.

(al mag Tarja er ook wel zijn, Anette vind ik gewoon niet passen bij Nightwish om het zacht uit te drukken)

Iemand die ook uitkijkt naar de nieuwe cd van Epica?
Ik vind het eerst uitgekomen nummer wel al een schot in de roos.

Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Plaats reactie