Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
BastardPriest
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Metal!

Bericht door BastardPriest » 15 aug 2013 22:50

Homba schreef:Nee, ik heb die al zo veel gezien en had er geen zo'n zin in.
Ze hebben Ritual wel nog eens gespeeld blijkbaar!
Ja, blijkbaar waren ze nogal goed. Op roadburn waren ze naar het schijnt ook al verwoestend, maar had toen de voorkeur gegeven aan Satan's Satyrs, wat achteraf een ferm goede keuze bleek te zijn.

Gisteren de eerste Procession plaat gekocht:

Episch!
A church in ruin...

Homba
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Homba » 24 aug 2013 19:05

www.roadburn.com schreef: According to numerous reports out of New Orleans, Joey LaCaze, drummer of Eyehategod, Outlaw Order and The Mystick Krewe of Clearlight, has passed away. No further details are currently available. We here at Roadburn offer his family and friends our deepest condolences!
Spijtige zaak.

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 11 sep 2013 00:25

GMM was super en alcatraz was super :D Nu nog mfvf als ik tickets vind (en niet veranderd ben van gedacht tegen dat ik die tickets gevonden heb :p)
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 20 sep 2013 22:28

2013 is tot dusver een jaar met enorme hoogtepunten. Voorlopig staan deze in mijn jaaroverzicht en het zijn stuk voor stuk platen die tot de beste van hun eigen genre behoren van de afgelopen 5 jaar. Kwaliteit troef dus.

Christicide - Upheaval of the Soul
Satan - Life's Sentence
Magic Circle - Magic Circle
Necrowretch - Putrid Death Sorcery
Procession - To Reap Heavens Apart
Tribulation - The Formulas of Death
Centurian – Contra Rationem

En dan moet ik er nog een pak beluisteren: Sacriphyx, Verminous, Grave Miasma, The Ruins of Beverast, Saturnalia Temple, Urkaos, Argus, Obliteration en Inquisition. Eén van de sterkste jaren voor metal sinds lang.
A church in ruin...

Mephistoteles
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mephistoteles » 23 sep 2013 21:11

Net een heerlijk nummer gevonden:

Feare no more the heate o' th' Sun,
Nor the furious Winters rages,
Thou thy worldly task hast don,
Home art gon, and tane thy wages.
Golden Lads, and Girles all must,
As Chimney-Sweepers come to dust.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 23 jan 2014 22:43

@Dagonet: Waar haalt gij al de tijd om dat allemaal te beluisteren ? :o

Daar staan veel namen tussen die ik echt langs geen kanten ken.

Hellfest affiche was instant jizz in pants voor mij, maar ik blijf weigerachtig om daar naartoe te gaan en hoor ook zeer gemixte reacties over het festival zelf. Bovendien wil ik nagenoeg de volledige affiche zien, dus als me dat niet lukt, ga ik vrij snel gefrustreerd geraken denk ik :p

GMM heeft ook een goede affiche, maar vooral Black Sabbath is daar het interessantse. Jammer dat er zoveel volk op afkomt en de meeste maten hebben ook nog maar weinig goesting om naar zo'n grote festivals te gaan, dus meestal laat ik ze ook aan me voorbijgaan.

Ja, die Tribulation is een apart geval. Heeft mij redelijk wat tijd en moeite gekost vooraleer ik het geheel kon appreciëren en om eerlijk te zijn luister ik er nog altijd niet enorm veel naar. Mijn post dateerde al van September vorig jaar, dus zijn die uiteindelijk nog uit mijn top 10 gevlogen. Atlantean Kodex (was geen te grote fan van die eerste plaat....) en Argus heb ik nog steeds niet gehoord. Vooral naar Argus ben ik benieuwd. Ja, Life Sentence van Satan is denk ik mijn eerste keus voor 2013. Kon eigenlijk meteen na Court In The Act gereleased worden en zou een perfecte opvolger geweest zijn. Echt ferme plaat.

Van uw top platen heb ik nog geen enkele plaat gehoord, zelfs 13 niet :D

Ik krijg het gewoon niet allemaal beluisterd en heb het geld ook niet om alles te kopen, dus zijn mijn aankopen redelijk selectief de laatste tijd. Black Sabbath en Church of Misery moet ik wel zien te kopen. Subrosa had een goeie debutplaat, maar daarna niet meer gevolgd. Misschien onterect als ik je bezig hoor. Geen fan van de Grave Miasma plaat ?

Van de geposte niet-metal platen ken ik geen enkele. Ik veronderstel dat het een mix van genres is ?

Ik vond 2013 eigenlijk een heel goed jaar, maar verwacht nog des te meer van 2014. Want Cruciamentum, Dead Congregation en Teitanblood brengen iets nieuws uit :!:
A church in ruin...

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 06 feb 2014 12:57

De line-up voor Roadburn is nogal teleurstellend in vergelijking met vorige jaren, heel weinig boeiende dingen die ik nog niet heb gezien.
Promise & The Monster is wel cool maar ik veronderstel dat die wel nog eens dichter in de buurt zullen spelen.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 06 feb 2014 23:33

Dagonet schreef:Al vier maanden werkloos zijn helpt. :)
Dat ken ik ja. Ik blijf grotendeels dezelfde platen opnieuw beluisteren. Ik download ook praktisch niets en heb het geld niet om veel nieuws te kopen, dusja.
Hellfest is ondertussen uitverkocht. Ik ga dan toch maar passen. 't Is een leuk festival vind ik zelf, maar als het uitverkocht is, is het echt te veel koppen lopen... Dan maar terug naar Graspop, da's ook alweer geleden van 2011. Met Glorior Belli, Rob Zombie, Pungent Stench, Candlemass en AmenRa erbij, is dat toch verreweg de interessantste affiche in jaren.
Ja, GMM is iets beter of vorige edities, maar de massa volk die erop afkomt is voor mij reden genoeg om het aan mij voorbij te laten gaan.
Wat niet-metal platen betreft, vallen de bands min of meer in de volgende genres:
- Föllakzoid en Lumerians --> space / psych rock
- Endless Boogie en Bombino --> blues rock
- WolveSpirit en Brimstone Coven --> heavy / occult rock
- The Knife en Trentemøller --> electro / dance
- Samaris --> triphop
- Corrections House --> industrial
- Arctic Monkeys --> indie rock
- Valerie June en Pokey LaFarge --> retro revival (soul, rockabilly, country, vocal jazz)
Ah, bon. Daar zal genoeg spul tussenzitten die ik graag zou moeten horen, zal eens het een en ander ervan beluisteren.
Wat 2014 betreft, is het voor mij vooral uitkijken naar de nieuwe van The Wounded Kings, Obiat, Triptykon en misschien eindelijk Pagan Altar. Daarnaast zijn er nog de debuutplaten van Black Prism, Dario Mars & The Guillotines, Kate Boy, The Oath en Reignwolf waar ik toch wat van verwacht.
PA zou zalig zijn, is dat al bevestigd? Ik hoop ook stiekem op een nieuwe Solstice full plaat, maar weet niet in hoeverre ze al veel nieuwe liedjes hebben. Dread Sovereign plaat is ook ene om naar uit te kijken!
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 06 feb 2014 23:34

Homba schreef:De line-up voor Roadburn is nogal teleurstellend in vergelijking met vorige jaren, heel weinig boeiende dingen die ik nog niet heb gezien.
Promise & The Monster is wel cool maar ik veronderstel dat die wel nog eens dichter in de buurt zullen spelen.
Klopt, hoewel ik er enorm graag naartoe ga, denk ik eraan om het dit jaar even over te slaan...Er staat te weinig echte namen op die ik moet zien.
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 10 mar 2014 09:15

Dagonet schreef:Eerste nummer van de nieuwe plaat staat online:

De vocals van Alan Averill uit context van Primordial staan nog steeds met kop en schouders boven 90% van alle doom zangers. Die vent is :adore:
Yummy, klinkt lekker. Z'n vocals passen perfect bij de muziek van DS.
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 10 mar 2014 09:21

Dagonet schreef: Ze zijn daar al jaren over aan het spreken. Je moet hun Facebookpagina eens bekijken, om de zoveel weken zetten ze er berichten op dat een zoveelste nummer in de studio is opgenomen. Geen idee hoe ze het aanpakken en waar ze mee bezig zijn, maar sinds 2011 is er sprake van een album. Een beetje 't Stomach Earth verhaal dus, hehe.

Voor Roadburn pas ik ook. 40 Watt Sun komt nu toch naar Gent, Candlemass en Triptykon staan op Graspop en Procession speelt in Brussel. Uiteraard staan er nog wel een aantal mooie bands (Avatarium, Bong, Corrections House, Glitter Wizard, Horse Latitudes, Loop, Lumerians, Obelyskkh, Selim Lemouchi & His Enemies en Yob), maar 't is niet de moeite om te gaan in vergelijking met andere jaren (en gegeven 't kostenplaatje sowieso niet).
lol

Hopelijk duurt het niet zo lang :p

Electric Wizard heeft ook de nieuwe plaat voor 2014 aangekondigd.

Ondanks dat de affiche mij dit jaar iets minder aanspreekt dan voorgaande edities, vind ik het wel jammer dat ik niet ga. Blijft een enorm gezellige bedoening waar ik iedere jaar naar uitkijk.

De dagindeling van Graspop ziet er goed uit. Bovendien nog 26 bands te gaan - ik ben benieuwd! Als ze dezelfde formule als op Hellfest toepassen (een mainstage vs. een marquee), zullen er bovendien niet te veel overlappingen zijn voor mij. Vrijdag staan Sabaton, Watain, Triptykon, Candlemass, Sólstafir, Graveyard, Unida, Orange Goblin, The Treatment en Huntress op 't programma (en afhangend van de setlists rond die tijd ook Slayer, Annihilator, Napalm Death en Novembers Doom). Zaterdag is dat Carcass, Neurosis, Satyricon, Cult of Luna, AmenRa, Nails en Pro-Pain (afhangend van setlist ook W.A.S.P., Legion of the Damned, Enslaved, Kylesa en Walls of Jericho). Zondag dan nog Black Sabbath, Rob Zombie, Death, Glorior Belli en Metal Church (afhangend van setlist ook Anthrax, Megadeth, Hatebreed, Paradise Lost, Tiamat en Pungent Stench). Dat is al meer dan voldoende om nog eens naar Graspop te gaan. :)
GMM heeft precies een vette affiche, had die eigenlijk nog niet echt van dichtbij bekeken. De kans is wel redelijk klein dat ik ga.
A church in ruin...

Sal
New user
New user

Bericht door Sal » 15 mar 2014 11:45

Gmm heeft inderdaad een mooie affiche!
Maar ik twijfel nog XD...

to go or not to go that's the question!
"When you possess light within, you see it externally." ~ Anais Nin

Afbeelding

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 02 jun 2014 20:13

Heb eigenlijk veel zin heb om naar Black Sabbath te gaan, maar na het bekijken van de line-up op zondag is de goesting al over. Daar staat nu eens geen ene deftigen band op. Wat een rotdag :headbang:
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 02 jul 2014 23:43

Candlemass op Graspop was AF. Had totaal geen idee wat te verwachten van die nieuwe frontman, maar verdorie die is goed. Ik verschoot me krom toen die begon te zingen :o

Had ik mijn ogen toegedaan, kon je me even goed wijsmaken dat Messiah op het podium stond.
A church in ruin...

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 14 jul 2014 17:19

Nog mensen hier die naar Alcatraz gaan? Ik ga alvast de vrijdag!
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 20 jul 2014 15:36

Dagonet schreef:'t Was nu de vierde keer dat ik ze zag (2x met Lowe, 1x met Längquist en nu dus met Levén) en het was met voorsprong de sterkste keer dat ik ze ooit zag. Wat een setlist ook.

Heel wat goeie dingen gezien dit jaar, met als vele hoogtepunten Sólstafir (ontdekking!), Nails (ontdekking!), Tiamat (ontdekking!), Neurosis (eerste live ervaring: briljant!), Death (Masvidal en Reinert zijn m'n nieuwe helden), Triptykon (geen Monotheist materiaal, maar dat hoefde niet met hun laatste bom van een album), Candlemass (beste keer ooit dus), Orange Goblin (feest!), Graveyard (spaced out!), AmenRa (wall of sound), Cult of Luna (beste keer dat ik ze zag), Watain (riffing!), Satyricon (riffing!), Carcass (wat. een. bom!), Metal Church (nostalgie + geniale setlist), Rob Zombie (ondanks povere show erg van genoten) en Black Sabbath (as expected: voor de tweede maal schieten superlatieven te kort).
Hmm de set met Längquist op Roadburn steekt er nog altijd bovenuit voor mij, maar ze moesten niet veel onderdoen. En ja, setlist was dik in orde.

Voor de rest niet echt veel speciaal gezien de vrijdag. Watain stak me vrij snel tegen, dus heb ik maar heel kort gezien. Solstafir was ok. Year Zero van Ghost blijft voor mij ook een hoogtepunt.
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 03 sep 2014 21:24

Ik had echt goesting om Ghost nog eens te zien, achteraf gezien had ik beter naar Triptykon gaan kijken, want het geluid bij Ghost trok op niet veel (vooral door de wind).
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 22 nov 2014 11:40

Stream van nieuwe Varathron: http://bravewords.com/news/varathron-un ... -available

Dikke aanrader !!

Motörhead op Graspop volgend jaar zou mij wel eens terug tot daar kunnen krijgen.
A church in ruin...

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 10 dec 2014 23:23

Zijn er hier meisjes die naar metal luistere? One of my favorites : LINKIN PARK!

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 18 dec 2014 22:15

iamagirl schreef:Zijn er hier meisjes die naar metal luistere? One of my favorites : LINKIN PARK!
\m/ tuurlijk zijn hier meisjes die van metal houden! :D
Linkin park, Nickelback, Papa Roach, Skillet, Rammstein, Slipknot, Korn, Lacuna Coil, Nightwish, Five finger dead punch, crossfade, Alter Bridge, Alestorm, Delain, Kontrust, Disturbed, Device, Stone Sour, etc...
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Gesloten