@Dagonet: Waar haalt gij al de tijd om dat allemaal te beluisteren ?
Daar staan veel namen tussen die ik echt langs geen kanten ken.
Hellfest affiche was instant jizz in pants voor mij, maar ik blijf weigerachtig om daar naartoe te gaan en hoor ook zeer gemixte reacties over het festival zelf. Bovendien wil ik nagenoeg de volledige affiche zien, dus als me dat niet lukt, ga ik vrij snel gefrustreerd geraken denk ik
GMM heeft ook een goede affiche, maar vooral Black Sabbath is daar het interessantse. Jammer dat er zoveel volk op afkomt en de meeste maten hebben ook nog maar weinig goesting om naar zo'n grote festivals te gaan, dus meestal laat ik ze ook aan me voorbijgaan.
Ja, die Tribulation is een apart geval. Heeft mij redelijk wat tijd en moeite gekost vooraleer ik het geheel kon appreciëren en om eerlijk te zijn luister ik er nog altijd niet enorm veel naar. Mijn post dateerde al van September vorig jaar, dus zijn die uiteindelijk nog uit mijn top 10 gevlogen. Atlantean Kodex (was geen te grote fan van die eerste plaat....) en Argus heb ik nog steeds niet gehoord. Vooral naar Argus ben ik benieuwd. Ja, Life Sentence van Satan is denk ik mijn eerste keus voor 2013. Kon eigenlijk meteen na Court In The Act gereleased worden en zou een perfecte opvolger geweest zijn. Echt ferme plaat.
Van uw top platen heb ik nog geen enkele plaat gehoord, zelfs 13 niet
Ik krijg het gewoon niet allemaal beluisterd en heb het geld ook niet om alles te kopen, dus zijn mijn aankopen redelijk selectief de laatste tijd. Black Sabbath en Church of Misery moet ik wel zien te kopen. Subrosa had een goeie debutplaat, maar daarna niet meer gevolgd. Misschien onterect als ik je bezig hoor. Geen fan van de Grave Miasma plaat ?
Van de geposte niet-metal platen ken ik geen enkele. Ik veronderstel dat het een mix van genres is ?
Ik vond 2013 eigenlijk een heel goed jaar, maar verwacht nog des te meer van 2014. Want Cruciamentum, Dead Congregation en Teitanblood brengen iets nieuws uit

A church in ruin...