Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
BastardPriest
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Metal!

Bericht door BastardPriest » 31 jan 2011 23:29

Wow, da was niet gemakkelijk!

Verdunkeln - Einblick In Den Qualenfall

Wordt nogal vaak onder de noemer black metal geplaatst, maar volgens mij is dit toch eerder doom metal met black metal invloeden. Het is immens zwaar en overgoten met een griezelig buitenaardse atmosfeer. De cleane zang versterkt dit enkel maar. Ik kan niet meteen een referentiepunt geven, maar misschien is Dolorian nog niet zo vergezocht. Nog een stuk zwaarder en iets traditioneler in de uitvoering.

Orodruin - Epicurean Mass

Eindelijk nog een klassieker onder de traditionele doom metal. Je kan dit gerust naast grootheden als "Master of Reality", "Day of Reckoning", "Born Too late", ... zetten en ik kan niet meteen op veel andere platen van de laatste 10 jaar komen, waarvan ik dat ook zou zeggen.

Zemial (Grc) - In Monumentum

Black/thrash metal maar het beperkt zich louter tot beide genres. Het is episch en duidelijk beïnvloed door Bathory. Het is zelfs een eerbetoon aan Bathory en Quorthon. Enorm veel emotie en overgave en dat voel je terugkomen in elke solo, riff, ... die er gespeeld wordt.

Urfaust - Drei Rituale Jenseits Des Kosmos

Klinkt heel anders dan alles wat ze tot dan toe hadden gedaan en ze zullen het ook nooit meer herhalen (met uitzondering van hier en daar eens een moment op Der Freiwillige Bettler). Het is moeilijk te omschrijven, maar er zit volgens duidelijk een meer "noise" factor (denk niet zozeer aan het genre, maar letterlijk een golf van allerlei geluiden). Het zal vrij chaotisch klinken, maar het groeit en laat je na verloop van tijd niet meer los. Het beste dat Urfaust heeft gedaan.

Repugnant - Epitome of Darkness

Smerige death/thrash metal en altijd een plaat dat je met veel plezier zal opzetten. Een constante opeenvolging van allemaal klassenummers, zonder dat er ook maar ergens een zwak moment te vinden valt. Live hebben ze me compleet overweldigd en dat maakt het effect van de plaat op mij alleen maar sterker.

Reverend Bizarre - In The Rectory of the Bizarre Reverend

Ik ben pas echt naar doom metal beginnen luisteren, na het horen van dit. Telkens opnieuw, maar vooral in het begin toen ik deze plaat leerde kennen, is het beluisteren van In The Rectory... een haast overstijgende ervaring waarbij het zo pokkezwaar is dat je het enkel maar kan ondergaan en jezelf erin verliezen. Als er een plaat is die ik een hele tijd met een bijna religieuze devotie heb beluisterd, dan is het deze!

Reverend Bizarre - Crush the Insects

Een andere aanpak dan bij hun debuut. De eerste helft is meer up-tempo en is het beste gedeelte. Gewoon een uitstekend geheel met tal van memorabele riffs, lyrics (by this axe i rule, fucking wizard), etc. Bijna gelijkwaardig aan hun bovenstaande plaat.

Slugathor - Echoes From Beneath

Zware, duistere doom/death metal band die jammer genoeg reeds gesplit is. Maar ze hebben 2 monsterplaten (het debuut ken ik nog niet) uitgebracht (Circle of Death & Echoes From Beneath). Duidelijk geïnspireerd door Bolt Thrower maar met een iets duistere kant en minstens even zwaar. Mijn voorkeur gaat uit naar EfB, terwijl de meesten CoD verkiezen. Kwestie van smaak, maar ze zijn beiden verschrikkelijk goed.

Necros Christos - Trivne Impvrity Rites

Occulte death metal met enorm catchy nummers. Velen vinden dat de verschillende interludes de intensiteit en kracht uit de muziek halen, maar persoonlijk vind ik dat ze wel degelijk iets bijdragen tot het geheel. Geweldige plaat :adore:

Fall of the Idols - The Womb of the Earth

Terug zo'n plaat waar geen enkel nummer gaat vervelen en dat gedurende iets meer dan 60 min. Ultrazwaar en zo zwart als het maar kan en tevens de perfecte vervanger voor Reverend Bizarre. De volgende plaat is al bijna even sterk, maar biedt iets minder variatie (lees: nog zwaarder en dat gedurende de volledige speeltijd), dan het debuut.
A church in ruin...

goudvis
New user
New user

Bericht door goudvis » 11 mar 2011 11:53

voor mij mag het drama zijn,,, met machtige goth koren en orkesten

zeer theatraal zoals emilie autumn,.....

maar een goede metal mag ook altijd ^^

Indecipherable
New user
New user

Bericht door Indecipherable » 11 mar 2011 14:30

goudvis schreef:voor mij mag het drama zijn,,, met machtige goth koren en orkesten

EA, alhoewel één van mijn favoriete artiesten, is wel iets helemaal anders dan metal he, :P (alhoewel ze in recentere interviews heeft beweerd dat haar nieuwe werk meer brutaal ging zijn, dus who knows? Maar terug EA kennende, tegen dat haar volgende album eindelijk uit is moet ik misschien al valse tanden gaan halen ...) :p

Het symphonic (gothic (eigenlijk gewoon een softie versie van death/doom)) metal genre kan zeer zeer goed zijn als het goed gedaan wordt, maar tegenwoordig zijn er gewoon te veel bands die het zo saai doen (Sirenia, Delain, unSun, Amberian Dawn, Leaves' Eyes, Tarja's solo project, etc. ) :/ Mijn favo's zijn Therion, Nightwish circa Century Child en Tristania. De jouwe?

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 12 mar 2011 16:07

Indecipherable schreef:
goudvis schreef:voor mij mag het drama zijn,,, met machtige goth koren en orkesten

EA, alhoewel één van mijn favoriete artiesten, is wel iets helemaal anders dan metal he, :P (alhoewel ze in recentere interviews heeft beweerd dat haar nieuwe werk meer brutaal ging zijn, dus who knows? Maar terug EA kennende, tegen dat haar volgende album eindelijk uit is moet ik misschien al valse tanden gaan halen ...) :p

Het symphonic (gothic (eigenlijk gewoon een softie versie van death/doom)) metal genre kan zeer zeer goed zijn als het goed gedaan wordt, maar tegenwoordig zijn er gewoon te veel bands die het zo saai doen (Sirenia, Delain, unSun, Amberian Dawn, Leaves' Eyes, Tarja's solo project, etc. ) :/ Mijn favo's zijn Therion, Nightwish circa Century Child en Tristania. De jouwe?
Ook helemaal mijn muziek ^^
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Indecipherable
New user
New user

Bericht door Indecipherable » 15 mar 2011 21:08

Draconian zijn één van mijn favo bands, maar ik zou ze toch niet zo snel in dat straatje zetten. Ze lijken me toch meer echte doom elementen te hebben dan de meeste 'gothic' metal bands (vooral in hun eerste twee albums), en de leiding wordt genomen door Anders, vocaal ook, dus alhoewel Lisa best wel wat lijnen heeft om te zingen (en ze daar best wel goed in is) beschouw ik haar maar als een 'tweede' vocalist, en daarom vind ik dus ook niet dat ze 'in dat straatje passen' .

Ze treden trouwens deze herfst op op MFVF, en alhoewel zij en Therion de enige bands zijn die me interresseren (en therion kan ik waarschijnlijk toch niet helemaal uitzien omdat ik mijn terug zou moeten hebben), plan ik toch nog te gaan omdat ze zo weinig touren!

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 17 mar 2011 22:09

Zo'n soort metal staat hier eigenlijk nooit op. De eerste platen van Funeral (Nor) zijn wel goed..., maar anders kan ik op niet veel komen dat de moeite is. Als het mannelijke vocals mogen zijn, dan misschien Tristitia "One With Darkness":

Ben eens aan het kijken naar van de zomer en der zijn toch al 2 festivals waar ik praktisch zeker aanwezig zal zijn:

DEATHKULT OPEN AIR

ARCHGOAT (FIN)
ANTAEUS (F) - exclusive show!!!
BLACK WITCHERY (US)
NECROS CHRISTOS (D)
MERRIMACK (F)
HELL MILITIA
ZARATHUSTRA (D)
DEAD CONGREGATION(GRE)
ESSENZ (D)
DUSKEN (D)
CHAOS INVOCATION (D)
NUCLEAR MAGICK (D)
SARGEIST (FIN)
IRRLYCHT (FIN)
+2 more bands

HELL'S PLEASURE FEST

Division Speed (D)
Electric Wizard (UK)
Enforcer (SWE)
Ghost (SWE)
Gospel Of The Horns (AUS)
Negative Plane (US)
Nifelheim (SWE)
Root (CZ)
Saturnalia Temple (SWE)
Tribulation (SWE)
Rotting Christ (GRE) - exclusive show of their first releases “Passage To Arcturo”, “Thy Mighty Contract”, “Non Serviam” and “Triarchy Of The Lost Lovers”
Obliteration (NOR)
Maim (SWE)
Nekromantheon (NOR)
Black Oath (DK)
Ascension (D)
+....

Beiden hebben een verdomd goede line-up :)
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 22 mar 2011 19:53

Dagonet schreef:Tgoh, geef me dan maar Virgin Black, Moonspell of zelfs de eerste plaat van Poisonblack.
Meh, niet echt een fan van dergelijke bands. Als ik dan het minst slechte zou moeten kiezen, neem ik Virgin Black. Hun laatste plaat was der los op! Poisonblack ken ik wel niet....
Op Deathkult staan enkel Necros Christos en Essenz die me boeien. Hell's Pleasure is al wat boeiender met Electric Wizard, Ghost, Saturnalia Temple en Tribulation, maar uiteindelijk ook geen ongelooflijk overtuigende affiche. Deze zomer wordt voor mij vrij rustig, denk ik. Zwakke metalfestivals in't algemeen. Vermoedelijk zal het beperkt blijven tot Occultrance (met o.a. Øresund Space Collective, Omnia Opera, Quantum Fantay en Sylvester Anfang II), Stoned from the Underground (met o.a. Monster Magnet, Church of Misery, Eyehategod, Cowboys & Aliens, The Gates of Slumber en Lonely Kamel) en Yellowstock (nog geen namen, maar vermoedelijk weer erg goed).
Deathkult en HP's zijn me op het lijf geschreven! 8) Deathkult nog nooit gedaan en vorig jaar voor de eerste keer naar HP geweest. Heel leuk festival, ondanks da we 4 dagen aan een stuk in 't sop geslapen hebben :D Zelden zo hard zien regenen...

Trouwens Wheel "Wheel" al gehoord? Precies terug Candlemass ten tijde van Nightfall :o (met wa finse invloeden ertussen gegooid)

Sample:
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 24 mar 2011 16:43

Ik ben totaal niet meer mee, door geldgebrek. Maar het is niet de eerste keer dat ik lees dat diene Orchid plaat serieus heerst. Toch eens moeten voor kijken. Die sample van Sonne Adams had ik eerder deze week ook al gehoord. Klinkt verdomd goed!! Wooden Stake zegt me niet meteen iets, direct ne keer sample beluisteren :)

Necros Christos wordt wss een van de eerste komende aankopen. Verwachtingen staan toch wel hooggespannen. Den deze gaat trouwens mss toch nog naar Roadburn! Totaal geen tijd noch geld om te gaan, maar fuck it, ik ga haha. Als het een beetje mee zit heb ik vandaag nog een ticket :D
A church in ruin...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 01 jul 2011 23:20

Iemand naar Graspop geweest??

Blijkbaar blaasde Electric Wizard serieus:

Hier had ik toch wel willen aanwezig zijn FUUUUUUCK :o
A church in ruin...

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 26 jul 2011 14:22

ik ben graspop geweest.
het was echt waar zalig, maar van sommigen had ik meer verwacht..
cradle of filth vondk echt een enorme teleurstelling..
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Sonne
Experienced user
Experienced user

Bericht door Sonne » 26 jul 2011 15:12

Late reactie, het festival is al een maand gedaan :wink:
Ben zelf niet geweest, de line-up zei me niks.

Balzac
New user
New user

Bericht door Balzac » 27 jul 2011 05:20

Graspop is in een neerwaartse spiraal terecht gekomen, vind ik. De helft van het materiaal hoort eigenlijk thuis op Groezrock. Allemaal goed en wel voor fans van de 'core-genres,' maar wat met echte Metal? Welke barbaren steken er nu ook topacts als Arch Enemy en Immortal in een tent? :/

Ben dit jaar voor de tweede keer naar Metal Camp geweest. Line-up was minder dan vorig jaar maar de sfeer en de gezellige kleinschaligheid in de bergen maken véél goed.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 01 aug 2011 21:07

Waar is dat metalcamp?
You'll be compromised,
But sometimes

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 01 aug 2011 22:54

mei_meisje schreef:Waar is dat metalcamp?
Slovenië
A church in ruin...

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 02 aug 2011 00:04

Helaas das ver :(
You'll be compromised,
But sometimes

iron maiden
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door iron maiden » 10 sep 2011 00:43

ik heb al gehoord van Metalcamp, en het spreekt wel tot de verbeelding. Ik ben wat minder fanatiek de laatste jaren, maar ik blijf een metalen hartje hebben :)

Wacken was mijn beste metalfestival, absolutief!

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 22 nov 2011 17:54

De eerste namen van GMM zijn bekend:

Afbeelding

Voorlopig enkel Black Sabbath, Motörhead, Obituary en Winterfylleth die interessant zijn. De rest trekt op nie teveel. Ik zal wss niet gaan, omdat er een aantal andere festivals prioriteit krijgen, maar je weet ma nooit. Als er nog een paar goeie namen bijkomen en de timing is niet ongunstig, eventueel een dagticket ofzo kopen.
A church in ruin...

iron maiden
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door iron maiden » 22 nov 2011 23:03

Amon Amarth wil ik wel eens live zien :-)

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 22 nov 2011 23:16

iron maiden schreef:Amon Amarth wil ik wel eens live zien :-)
Zijn live niet slecht, maar daar zou ik zeker niet speciaal voor naar GMM gaan.
A church in ruin...

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 02 dec 2011 14:24

Ik ben geen echte metalfan, maar ik moet toegeven dat ik stiekem wel gek ben van 'Sonata Arctica' :D Ik hou ervan dat er nog echt een melodie in zit :wink:
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Gesloten