Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
334 berichten • Pagina 1 van 171, 2, 3, 4, 5 ... 17

Metal!

Berichtdoor Faramir » 09 nov 2009 11:32
Het vorige topic bereikte de limiet van 25 pg, dus ga hier gerust verder.

Ik haal nog even de toenmalige beginpost aan:
Dagonet schreef:Okay! Ik meen me te herinneren dat er hier vroeger een topic was die over metal ging, maar die is blijkbaar nergens meer te bespeuren. Hopelijk bega ik dus geen dommigheid door de topic opnieuw aan te maken.

Wie luistert er hier naar metal? Welke bands beluister je en van welke stijl hou je het liefst? Zijn er optredens of festivals waar je binnenkort heen gaat? ...

Ook kan er gediscussieerd worden over holebi's vs. metal, want volgens sommigen lijkt deze combinatie nogal gek of ronduit vreemd.

Ohja... Gothic en consoorten, hard rock, "stoerdere" pop en core-toestanden zijn géén metal, voor er weer misverstanden ontstaan.
Faramir
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Metal!

Berichtdoor mei_meisje » 15 nov 2009 11:09
-Blind Guardian

Zalige muziek :love:

Verdere ben ik in mijn black symphony bui ( het gelijknamige concert van Within Temptation)
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling
mei_meisje
I have no life
I have no life

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Kuikentje » 15 nov 2009 18:14
Soilwork
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto
Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 38

Berichtdoor Sonne » 18 nov 2009 21:09
Amai ik wist niet dat dat topic zo 'overvol' was, dat is wel een goed teken! :rock:
Sonne
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Sonne » 22 dec 2009 20:21
Voorlopige Line-up voor GMM 2010:

Spoiler! :
Afbeelding

Edit door Galimatias: afbeeldingen groter dan 500 x 500 pixels spoileren, graag.
Sonne
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Indecipherable » 27 dec 2009 19:47
*steekt zijn hand op*

Ja, ik luister naar metal. Ook wel wat ander spul, maar vooral metal. ^^

Anyways, graspop: Ik hoop dat ik het ga halen dit jaar, 2009 was geweldig met bands als "Samael" "Dream Theater" "The Gathering" "Gojira" en "Trivium"
Alhoewel de band waarom ik vooral ging "Nightwish" een enorme teleurstelling waren. (Maar ja, ik denk niet dat ik nog veel verwacht na hun "Once" en "Dark Passion Play" )
En met Delain kon je eens goed lachen.

De headliners waren wel zeer teenagy ... Slipknot, Nightwish en Marylin Manson is gewoon vragen om schreeuwende kinderen op het festival te krijgen ... (ik ben zelf niet al te oud, maar toch ... )

Dit jaar (we gaan even doen alsof het al 2010 is he) klinkt vooral "Therion" en "Bloodbath" al goed in de oren, en ook "Killswitch Engage" , "My Dying Bride" "Behemoth" "Doro" "Jon Olivia's Pain" en "Deadlock" klinken interessant.
Echte no no no's zijn echter wel "Kiss" "Korpiklaani" "Sepultura" en "Bullet for my Valentine"
Indecipherable
New user
New user

Berichtdoor AGE-411 » 27 dec 2009 20:29
Indecipherable schreef:Echte no no no's zijn echter wel "Kiss" "Korpiklaani" "Sepultura" en "Bullet for my Valentine"

:o
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 27

Berichtdoor AGE-411 » 28 dec 2009 01:33
Dagonet schreef:Tegenwoordige Sepultura trekt op niets meer. Sinds Max daar weg is gegaan, was het al een pak minder, maar nu ook Igor het is afgetrapt, heeft Sepultura echt niets meer te bieden...

Ik volg die band niet echt. Arise en Chaos AD vond ik wel zalig :greenthing:
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Re: Het fototopic: the wall of fame(uze blunders)

Berichtdoor __Jules__ » 28 dec 2009 13:41
Dagonet schreef:Is dat niet de Visual Kei movement uit Japan? Ben ik niet zo'n fan van, hoewel X Japan hier en daar nog wel een goed nummertje heeft.

Ik dacht eerder aan...

Spoiler! :
Afbeelding
VIXEN :!:

Spoiler! :
Afbeelding
GIRLSCHOOL :!:

Spoiler! :
Afbeelding
ROCK GODDESS :!:

Spoiler! :
Afbeelding
PHANTOM BLUE :!:

:wink:

Wat een lekkere wijven :love:

En nee, ik ben echt niet te vinden voor Visual Kei. Die zien er allemaal hetzelfde uit en klinken allemaal even slecht. In de 80s telde talent tenminte boven looks... :|
Als je van goed klinkende metal houdt, zijn Gastunk, Rosenfeld, EZO, AION en Saber Tiger toch zeker enorme aanraders :wink:

Spoiler! :
http://www.youtube.com/watch?v=dXbAGW1zOSg
EZO

http://www.youtube.com/watch?v=4rGcK9FVeFI
Hisashi Takai

http://www.youtube.com/watch?v=hifiug2gVGE
AION

En ik ben hier fameus offtopic aant gaan :roll:
Was hier zo geen topic voor metal?
__Jules__
Regular user
Regular user

Leeftijd: 24

Berichtdoor Indecipherable » 28 dec 2009 20:40
AGE-411 schreef: :o

Wel, misschien is KISS als headliner nog niet zo slecht, val ik goed in slaap in m'n tent. :P Neen, eigenlijk snap ik niet wat er zo geweldig is aan KISS, wat ik van hun gehoord heb, is nu niet om te zeggen geweldig of zelfs goed. Gewoon omdat ze zich kunnen verkleden zijn ze nog altijd niet echt goed. (ok, ik moet toegeven dat het al lang geleden is toen ik laatst een KISS nummer heb geprobeerd)
Als voor Sepultura, ik heb alleen maar wat nieuw spul gehoord maar dat was zo slecht dat ik direct al hun verdoemde tot slecht, misschien moet ik het oude spul nog eens proberen en hopen dat ze wat van dat spelen.

Verder hoop ik nog dat Iron Maiden komt headlinen, dat zou geweldig zijn, en Tristania, Draconian, Pain of Salvation, Eluveitie, Candlemass en Moonspell zijn ook nog altijd welkom. Vooral Pain of Salvation, omdat ik deze onlangs heb moeten missen door de sneeuw.
Indecipherable
New user
New user

Berichtdoor mei_meisje » 28 dec 2009 21:26
Therion Tarja :love: , ik ga dit jaar , ik hoop het toch zo!
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling
mei_meisje
I have no life
I have no life

Leeftijd: 25

Berichtdoor __Jules__ » 28 dec 2009 21:40
Indecipherable schreef:
AGE-411 schreef: :o

Wel, misschien is KISS als headliner nog niet zo slecht, val ik goed in slaap in m'n tent. :P Neen, eigenlijk snap ik niet wat er zo geweldig is aan KISS, wat ik van hun gehoord heb, is nu niet om te zeggen geweldig of zelfs goed. Gewoon omdat ze zich kunnen verkleden zijn ze nog altijd niet echt goed. (ok, ik moet toegeven dat het al lang geleden is toen ik laatst een KISS nummer heb geprobeerd)

KISS is gewoon epic XD
Zo fout dat het geweldig wordt :) en heel erg meezingbare nummers (Detroit Rock City blijft m'n favoriet!)
__Jules__
Regular user
Regular user

Leeftijd: 24

Berichtdoor Indecipherable » 29 dec 2009 09:22
Motörhead? Die stonden nog in de marquee vorig jaar ... Ik zie die niet echt direct headliner worden ...
Misschien zoals in Polen en Romenië(sp?) nu al is de big four? Ik ben geen grote fan van hun, maar de big four zou toch zo'n legendarisch festival zijn! Ze zeiden dat er nog shows gingen zijn dus het is mogelijk ... (Alhoewel dat ik dan waarschijnlijk snel m'n tickets moet kopen. :-? )
Indecipherable
New user
New user

Berichtdoor AGE-411 » 29 dec 2009 19:02
Dagonet schreef:Maar vrijwel onmogelijk, tenzij ze Maiden in juni uit de studio krijgen, hoewel dat niet direct zal gebeuren. Ik vermoed dat je de headliners eerder moet zoeken bij Metallica, Alice Cooper, Motörhead, Van Halen, Scorpions, Judas Priest, Ozzy Osbourne, Twisted Sister,...

- Judas Priest ging dit jaar normaal een '30 jaar British Steel'-tour houden. Nog niks van gehoord.
- Motörhead zou nu druk bezig zijn aan hun nieuwste studioalbum (weeral :P ). Het zou nog voor de zomer kunnen uit komen.
- Ozzy Osbourne! Brengt in Juni zijn nieuwste album uit met als titel 'Soul Sucka'. Het eerste album zonder Zack sind 1986!
- Metallica: Da's nu een naam die ieder jaar vernoemd wordt, maar die ieder jaar op Werchter staat. Dit jaar doen ze wel wat festivals aan, en voor Graspop is nog een gaatje. Misschien komt de big four wel? :o (Metallica - Slayer - Megadeth - Anthrax)
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Indecipherable » 29 dec 2009 23:52
Dagonet schreef:Ik denk dat je Motörhead verwart met Monster Magnet, aangezien Lemmy en co vorig jaar niet op Graspop stonden. In 2006 headlinde Motörhead op zondag de main stage, dus 't is zeker niet onmogelijk. :wink:

Ik kon zweren dat Motörhead op de bill stond. :| Blijkbaar niet.

Dagonet schreef:Ik hoop zelf inderdaad dat The Big Four naast de Sonisphere Festivals ook Graspop aandoen, gezien noch Duitsland, noch Frankrijk, noch Nederland op hun tour staan en er hopelijk toch één festival in die buurlanden of ons eigen land op het programma komt te staan. Ik wist trouwens niet dat The Big Four al bevestigd hadden voor Roemenië, als dat zo zou zijn, ziet het er niet goed uit voor Graspop, gezien het Sonisphere Festival (in Roemenië) op dezelfde data valt als Graspop. Voorlopig heb ik alleen weet van hun data in Polen, Tsjechië en Zwitserland.

Oh ze zijn nog niet bekend gemaakt. :o Wel iemand op een ander forum zei dat ze naar roemenië gingen en sinds er response op kwam ging er van uit dat het waar was.
*moet leren beter zijn bronnen na te gaan*

Dan is er blijkbaar toch nog hoop voor België. ^^

Anyways, welke concerten staan er op het progamma voor jullie? Ik ben aan het overwegen naar "Paganfest" te gaan voor Eluveitie, Finntroll, Arkona en Equilibrium. Maar voor ik de prijzen van de tickets zie zeg ik nog niets. :p
Indecipherable
New user
New user

Berichtdoor Sonne » 31 dec 2009 00:02
Dagonet schreef:Wie luistert er hier naar metal? Welke bands beluister je en van welke stijl hou je het liefst? Zijn er optredens of festivals waar je binnenkort heen gaat? ...

Ook kan er gediscussieerd worden over holebi's vs. metal, want volgens sommigen lijkt deze combinatie nogal gek of ronduit vreemd.

Ik luister naar metal maar geen echte metal, (het zijn subgenre's zoals industrial metal).
Cradle of Filth, Slipknot, death/black metal is niet mijn ding, maar die zijn heel goed om de buren te pesten :twisted:

En ik vind dat sommige holebi's nogal afschuwend staan tov metal muziek, dan krijg je deze reactie's "Loop je dan zo zwart rond? Draag je dan veel make-up'? :roll:

Komaan seg, wij zijn ook gewone mensen hoor :-? En zeker geen aliens...
Sonne
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor iron maiden » 17 maart 2010 00:23
de combinatie metalfan/holebi lijkt mij als metalfan ook al .. euhm.. uitzonderlijk :) maar ik vind het wel tof om hier fans te zien

Mijn all time favourites zijn Ayreon en Dream Theater

Verder gaat mijn smaak van cheesy Hammerfall tot Arch Enemy

Kent iemand de Deense band VOLBEAT? Jongens die zijn goed :) :rock:
iron maiden
Regular user
Regular user

Leeftijd: 32

Berichtdoor Sonne » 17 maart 2010 00:27
iron maiden schreef:de combinatie metalfan/holebi lijkt mij als metalfan ook al .. euhm.. uitzonderlijk :) maar ik vind het wel tof om hier fans te zien

Mijn all time favourites zijn Ayreon en Dream Theater

Verder gaat mijn smaak van cheesy Hammerfall tot Arch Enemy

Kent iemand de Deense band VOLBEAT? Jongens die zijn goed :) :rock:

Ben blij dat men deze muziek ook op dit forum discuteert.
En ik ben geen fan van Volbeat, ze doen me altijd denken aan een ex van mij :evil: Qua muziek is het ook niet mijn ding.
Dream Theater, is niet mis. Heb ooit eens een cdt'je geleend van iemand en vond het niet slecht.
Sonne
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor iron maiden » 17 maart 2010 00:53
ik kan de gedachte van een stoere metalhead met baard en tattoos toch moeilijk linken aan het euhm "stereotype" beeld van gay life :) De enige uitzondering waar ik kan op komen is Rob Halford !

Op de laatste cd van Dream Theater komen stukken uit nummers van de vorige cd's in voor... nogal verwarrend als je aan het meekwelen bent...

Wat is jouw metalgenre dan?
iron maiden
Regular user
Regular user

Leeftijd: 32

Berichtdoor AGE-411 » 17 maart 2010 03:24
iron maiden schreef:ik kan de gedachte van een stoere metalhead met baard en tattoos toch moeilijk linken aan het euhm "stereotype" beeld van gay life :) De enige uitzondering waar ik kan op komen is Rob Halford !

De 2 grootste queers op het podium blijven Freddie Mercury en Rob Halford.
In een zotte bui doe ik die laatste vaak na als niemand thuis is. Met zijn lederen jacket, tattoos, kaalgeschoren kop, harley op de achtergrond en onmenselijk hoge stem. :)

:rock:
AGE-411
Forum addict
Forum addict

334 berichten • Pagina 1 van 171, 2, 3, 4, 5 ... 17

Keer terug naar Beeld & klank