ik zoek: muziek

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Florre

Bericht door Florre » 03 aug 2008 11:05

Ekki Vandamal schreef:Mocht iemand weten welk nummer dit is; ik ben op zoek naar een hitje dat Arabisch aandoet, en waarin af en toe een kus klinkt...
Veel dank!
Tarkan - Kiss Kiss ?

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 13 aug 2008 11:02

Ik ben op zoek naar de naam van dat liedje met die geluidjes in het refrein. Iets met geweerschoten en een kassa en zo. Het is/was tamelijk populair deze vakantie; ik heb het een paar keer 's morgens op Stubru gehoord.

Dank!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

* Lune *
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door * Lune * » 13 aug 2008 11:38

Echo schreef:Ik ben op zoek naar de naam van dat liedje met die geluidjes in het refrein. Iets met geweerschoten en een kassa en zo. Het is/was tamelijk populair deze vakantie; ik heb het een paar keer 's morgens op Stubru gehoord.

Dank!
M.I.A. met Paper Planes
Iedereen is Napoleon, dus vergeet de poëzie

Als klinkt goed.

stresskonijntje
New user
New user

Bericht door stresskonijntje » 27 aug 2008 12:47

Ik zoek al de hele tijd een Engelstalig liedje. Er wordt niet veel meer gezongen dan "woman" en voor de rest komt er vrij veel een soort adelaar-geroep in voor. ik denk dat het uit de jaren '90 is. Een piano zit er ook duidelijk in. Kan iemand mij op weg helpen?

groetjes

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 29 aug 2008 13:06

Ik ben op zoek naar muziek in het genre van Vive La Fête, Robots in Disguise, Goldfrapp, ed.. Een goeie beat, een goeie gitaar en wat electronische geluidjes en feest. Iemand die aanraders heeft? Ik ben compleet niet thuis in die wereld.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 29 aug 2008 13:27

Distress schreef:Hmm misschien Freeform five?
Bedankt, maar toch niet echt mijn smaak. Misschien iets dat iet wat minder commercieel aandoet. Wat meer beat.

(Ik ben een moeilijke als het op muziek aankomt :wink:)
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 29 aug 2008 13:39

Distress schreef:Meer electro achtig?of net niet?
Indeed.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 29 aug 2008 13:59

Echo schreef:Een goeie beat, een goeie gitaar en wat electronische geluidjes en feest. Iemand die aanraders heeft? Ik ben compleet niet thuis in die wereld.
New Order? Vooral hun vroeger werk misschien ... (zoals dit of die gouwe ouwe Blue Monday natuurlijk ...)
Of Depeche Mode. Die gebruiken ook gitaren ^^
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 29 aug 2008 15:05

Echo schreef:Een goeie beat, een goeie gitaar en wat electronische geluidjes en feest.
CSS, Bonde Do Role en Does It Offend You Yeah?
Ofofofof... Love + Pain van Clor, Scissor Hands van Les Georges Leningrad en de Van She Tech remix van 1234 (van Feist, natuurlijk.)

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 29 aug 2008 15:07

Echo schreef:Ik ben op zoek naar muziek in het genre van Vive La Fête, Robots in Disguise, Goldfrapp, ed.. Een goeie beat, een goeie gitaar en wat electronische geluidjes en feest. Iemand die aanraders heeft? Ik ben compleet niet thuis in die wereld.
Ik ben der ook niet echt zo thuis in, en mss zeg ik nu wel rare dingen, maar 'k ga toch mijn 'meer elektronische' aanraders geven:

-Ladytron
-The Knife (en ja, iedereen kent Heartbeats, maar luister bijvoorbeeld is naar Girls Night Out, of You make me feel like charity, of Lasagna, of.... )
-Fischerspooner
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

miss brightside
Regular user
Regular user

Bericht door miss brightside » 11 sep 2008 11:55

Ik sluit mij volledig aan bij bovenstaande: zeker the knife en ladytron (t bekendste is waarschijnlijk seventeen) maar ik zou er ook whitey, electrocute, metronomy, the rapture, justice, datarock en nog n paar die mij ontglippen nu, aan toevoegen.. en anders kan je altijd ns kijken op de site van bitchy butch want die hebben altijd n goeie playlist voor hun feestjes!

prslfj
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door prslfj » 26 sep 2008 16:57

Ik zoek het originele nummer waar shaggy nu dat stomme feestnummer van heeft, feel the rush, ik ken de sound, maar ik kom maar niet op het originele nummer, en ik pieker er me rot op!
Te veel handen om me heen
De juiste is zoek geraakt
Levend voor een streling
langs mijn wang, langs mij af

Hallookes
Regular user
Regular user

Bericht door Hallookes » 26 sep 2008 17:14

prslfj schreef:Ik zoek het originele nummer waar shaggy nu dat stomme feestnummer van heeft, feel the rush, ik ken de sound, maar ik kom maar niet op het originele nummer, en ik pieker er me rot op!
Samim - Heater

http://nl.youtube.com/watch?v=NZ806mlFoMY

Mr Johansson
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Mr Johansson » 09 nov 2008 19:06

Ik zoek de naam van een (hip :)) funky techno nummer dat vrij eentonig is en waar af en toe "Jump that beat" of "Rock that beat" in geroepen wordt.
En het is geen jumpnummer!

sjalot
Regular user
Regular user
Contacteer:

Re: ik zoek: muziek

Bericht door sjalot » 27 nov 2008 21:51

is het niet "drop that beat" ?
Een tocht van 1000 mijl begint met een eerste stap

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 28 nov 2008 02:26

sjalot schreef:is het niet "drop that beat" ?
Inderdaad!
merciii :)
ik zie dat ze dat beschrijven als jumpstyle, to-taal mijn ding niet, maar in sommige remixen is dat best wel een dansbaar fuifnummer!

katharina
New user
New user

Bericht door katharina » 02 dec 2008 15:11

kent er iemand goeie italiaanse muziek? niet de typische zagerige liedjes (lees: dingen als eros ramazzotti :P ) maar goeie liedjes? titels? groepen?

met dank!

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 06 dec 2008 20:51

katharina schreef:kent er iemand goeie italiaanse muziek? niet de typische zagerige liedjes (lees: dingen als eros ramazzotti :P ) maar goeie liedjes? titels? groepen?

met dank!

gothic metal - metal : lacuna coil - senzafine
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 07 dec 2008 20:35

katharina schreef:kent er iemand goeie italiaanse muziek?
Oh, zeker eens op zoek gaan naar nummers van de groep Caminada :) Enkele favoriete nummers zijn l'eterna lotta (tra di noi), dolore normale, anni 80, mille coriandoli, mondo immaginario...

Qua genre neigt het naar punkrock, al blijkt uit die paar nummers al dat ze breder zijn dan louter een labeltje :)

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 21 dec 2008 23:01

Ik ben op zoek naar een liedje met ongeveer dezelfde betekenis als Antony & the Johnsons - You are my sister. Het mag gerust wat commerciëler klinken. Ik heb namelijk twee zussen en ik wil heel unieke cd'tjes maken voor hun Kerstmis, en dan kan ik niet twee keer hetzelfde liedje gebruiken.

Dank!
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Gesloten