Films, series,... die gaan over holebiliefde

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
252 berichten • Pagina 11 van 131 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13

Re: Films, series,... die gaan over holebiliefde

Berichtdoor dr_kat » 21 apr 2011 13:55
Ik heb me lipservice aangeschaft in de mediamarkt. Ben wel benieuwd ernaar.
dr_kat
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Secret2 » 14 mei 2011 00:52
Pourquoi pas moi: over een groepje lesbo's en een homo die samen hun coming-out tegenover hun ouders doen. Aangename, frivole film.

The girl: beetje vreemde film over de "relatie" tussen een zangeres en een kunstenares. Er gebeurt bitter weinig, maar bleef de film mij op de één of andere manier toch nog (wat) fascineren.
Spoiler! :
Afbeelding

All over me (met de jonge Leisha Hailey)
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)
Secret2
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 28

Berichtdoor wonderwall » 23 mei 2011 12:45
Hand aufs Herz
Een Duitse serie op Sat.1 (een zender die je normaal gezien wel zou kunnen ontvangen), die een beetje het concept van Glee heeft overgenomen. Het gaat dus over het (liefdes)leven van een zanggroep (STAG) en de leerkrachten op de school. De serie focust zich dus op verschillende personages, waaronder een lesbisch koppeltje (Emma en Jenny gespeeld door respectievelijk Kasia Borek en Lucy Scherer). Naar het schijnt zouden ze ontzettend populair zijn in Amerika.
Bovendien zijn de liedjes (die in het Engels gezongen worden) ontzettend goed. :D

Kasia Borek (ze is wel blond in de serie):
Spoiler! :
Afbeelding

Lucy Scherer:
Spoiler! :
Afbeelding
Stranger, if you passing meet me and desire to speak to me, why should you not speak to me? And why should I not speak to you? (Walt Whitman)
wonderwall
Regular user
Regular user

Leeftijd: 25

Berichtdoor dr_kat » 07 jun 2011 11:30
Lip service vond ik eiegenlijk maar matig

Eloise vond ik een zeer mooie film,met ook 2 hoofdpersonages die ik geloofwaardig,sympathiek en aantrekkelijk vond
dr_kat
Regular user
Regular user

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 08 jul 2011 23:10
Volledig weg van deze Portugese kortfilm die de uitspraak "liefde is blind" zeer letterlijk neemt :)

Als je het bekijkt, misschien wel best ondertitels inschakelen op Engels (ook al kloppen ze niet helemaal :p)

http://www.youtube.com/watch?v=1Wav5KjBHbI

love it :')
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Leeftijd: 24
Geslacht: Man

Berichtdoor Sistje » 09 jul 2011 00:42
VindGeenNaam:p schreef:Volledig weg van deze Portugese kortfilm die de uitspraak "liefde is blind" zeer letterlijk neemt :)

Als je het bekijkt, misschien wel best ondertitels inschakelen op Engels (ook al kloppen ze niet helemaal :p)

Simpel en gewoon mooi. :love:
Sistje
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 09 jul 2011 00:47
Sistje schreef:
VindGeenNaam:p schreef:Volledig weg van deze Portugese kortfilm die de uitspraak "liefde is blind" zeer letterlijk neemt :)

Simpel en gewoon mooi. :love:

zo'n mooi einde he ^^
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Berichtdoor Superduper » 09 jul 2011 20:06
Heb onlangs 'The fish child ' of ' El niño pez' (2009) gezien, ik wist eerst niet wat te verwachten van deze film maar het heeft mij toch verrast... mooie beelden en mooi verhaal.. ook eens een positief einde ( wat je niet veel tegenkomt, ale bij de films die ik tot nu toe heb gezien was het altijd al een negatief einde )

The fish child A desperate love story between two young girls of extremely social backgrounds who, unable to find a place for their love in the world they live in, are pushed to commit a crime.
Superduper

Berichtdoor zoekerignaarjongen » 27 jul 2011 21:54
Ik weet niet of al deze films al vermeld zijn. Ik heb namelijk niet alle reacties gelezen, maar dit zijn degelijke tot uitstekende films(in die volgorde gerangschikt): shelter, get real, summerstorm, dan die film mt die twee meisjes waar ze op het einde 'letterlijk' uit de kast komen(uit een toilet) die hier ongetwijfeld wel al vermeld is (titel vergeten), PRAYERS FOR BOBBY Verduidelijking: ik weet dat velen eerder shelter boven get real verkiezen, maar ik vind deze toch net realistischer. Daarnaast zit ik ook zelf nog in het middelbaar en kan ik mij dus dergelijke situatie veel beter inbeelden (al heeft het hoofdpersonage wel wat meer geluk dn mij).

Dan: ik ween echt NOOIT bij films, dus titanic, et en andere chickflicks doen mij niets (doe mij eerder maar de echte 'mannenfilms') , maar ik moet zeggen dat ik bij prayers for bobby toch een traantje heb gelaten. Niet speciaal om het waargebeurde verhaal en de zelfmoord, maar... Het is moeilijk uit te leggen: het homothema in de jaren '70, het onbegrip dat nog steeds leeft onze maatschappij. Kijk gewoon naar de film mey een uitstekende cast. You won't be dissapointed!!
gays are cool
zoekerignaarjongen
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor #22 » 27 jul 2011 23:22
Ik zag laatst Elena Undone en die was echt dodelijk saai. Geen aanrader. Behalve als je de actrices mooi vindt, maar dan nog blijven de dialogen en de verhaallijn niet om aan te zien.

But I'm a cheerleader blijft echter wel favoriet :D
New user
New user

Berichtdoor kontrool » 19 aug 2011 19:14
Ik kijk heel erg uit naar Weekend. Ik hoop dat ze hem lijnrecht tegenover Judas Kiss programmeren op het holebifilmfestival. :roll:
kontrool
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Sistje » 19 aug 2011 23:27
C.R.A.Z.Y.

Een Canadese coming-of-age film over een jongen in een gezin met vier broers en een conservatieve vader.

Ik vond hem erg sterk, en de acteur die de hoofdrol speelde was ook de moeite om 2u naar te kijken :lol:
Sistje
Regular user
Regular user

Berichtdoor vera1991 » 20 aug 2011 23:39
Ik zag gisteren Bloomington. Het deed me wat denken aan Loving Annabelle, vermits het ook gaat over de relatie tussen een studente en een lerares. Mensen die Loving Annabelle graag zagen zullen deze film zeker ook wel kunnen smaken.
Ik vond de film wel mooi. Van het einde was ik dan weer minder fan. Aan jullie om daar zelf over te oordelen

Deze film vond ik wel oké, één van de betere lesbische films zelf. Maar aan Loving Annabelle kan hij zeker niet tippen :love:

Claire of the Moon heb ik hier nog niet zien staan. Het is een oudere film over 2 vrouwen die op schrijfcursus gaan. Noel is een lesbische psychiater en Claire is schrijfter. Ze moeten samen een huisje delen, maar het klikt niet tussen de twee. Het gaat van kwaad naar erger, tot ze op een gegeven moment in discussie geraken over geaardheid en de vooroordelen over lesbisch zijn. De film geeft enkele 'spannings'scenes weer waarbij de vrouwen dagdromen over elkaar, samen uitgaan en intiem dansen, elkaar bijna kussen,... en dan eindigt de film in een stomende seksscene ^^
vera1991
New user
New user

Berichtdoor Secret2 » 25 aug 2011 20:21
The Night Watch:

Net zoals het boek (van Sarah Waters) - naar mijn mening - niet echt super, zeker in vergelijking met de verfilmingen van Fingersmith, Tipping the Velvet en Affinity.

Gigola:

Hoewel ik er een vrij lovende recensie over gelezen op Afterellen (http://www.afterellen.com/movies/review-of-gigola), vond ik er echt niet veel aan. Het lag vooral aan het hoofdpersonage, of de actrice die dit personage vertolkte eigenlijk. En over bepaalde verhaallijnen en scenes ben ik ook niet echt enthousiast.
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)
Secret2
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Fuck_Forever » 25 aug 2011 23:38
kontrool schreef:Ik kijk heel erg uit naar Weekend. Ik hoop dat ze hem lijnrecht tegenover Judas Kiss programmeren op het holebifilmfestival. :roll:

He, die ziet er goed uit! Mijn nieuwsgierigheid is alvast gewekt.

Onlangs zag ik Les Témoins en die vond ik ook echt goed. Te lui om zelf iets te schrijven:
De twintigjarige Manu verhuist naar Parijs om er werk te zoeken en trekt voorlopig in bij zijn zus Julie op een klein hotelkamertje. Julie is bezeten door muziek en volgt een opleiding tot operazangeres. Ze is niet erg opgezet met de komst van haar broer. Manu gaat ’s avonds vaak op stap. Zo leert hij Adrien - een vijftigjarige, homoseksuele arts - kennen. Er groeit een vriendschap tussen de twee en Adrien laat Manu kennismaken met de levensstijl van zijn milieu. Tijdens een boottochtje stelt Adrien Manu voor aan Mehdi, een Maghrebijns politieagent, en zijn vrouw Sarah, een schrijfster. Het geluk van dit jonge koppel wordt compleet door de geboorte van hun kind. Dit blijkt echter maar schijn. Voor Mehdi leidt de onrust van het vaderschap tot uitspattingen op zijn werk en in zijn seksleven. Sarah van haar kant wil niet dat het moederschap haar vrouwelijkheid ondermijnt. Door een gebrek aan moederliefde stort ze zich op haar werk, maar wordt geconfronteerd met een writers block. Zonder het te beseffen dringt Manu binnen in het gevoelsleven van zijn zingende zus, de extravagante dokter en het stel jonggehuwden en maakt in elk van hen hun diepste verlangens los...
Fuck_Forever
Regular user
Regular user

Leeftijd: 25

Berichtdoor mallemie » 31 jan 2012 20:49
Ik keek onlangs naar de Kyss Mig.
Spoiler! :
MIA (Ruth Vega Fernandez) and FRIDA (Liv Mjönes), both in their thirties, meet each other for the first time at their parents' engagement party. Mia's father, Lasse (Krister Henriksson), is about to get married to Frida's mother, Elizabeth (Lena Endre), which will make Mia and Frida stepsisters. Lasse's daughter, Mia, has not visited her father in years and arrives with her boyfriend, Tim (Joakim Nätterqvist), with whom she is about to get married. As Mia and Frida get to know one another, strong emotions begin to stir between them. Their relationship will turn everything upside down for everyone close to them with dramatic consequences.

Ik vond deze film alleszins de moeite waard!
You say my eyes are crazy eyes... Sometimes they are and so are you...
mallemie
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Borzi » 05 feb 2012 18:13
Zag onlangs in de cinema de trailer van 'Mixed Kebab', vanaf volgende maand in de cinema. Kan nog een goede film zijn, uitgaande van de trailer.

Het is een Vlaams-Turkse film (ik denk in Antwerpen opgenomen voor de scènes uit ons land) die gaat over een jongen uit een moslim-familie die op z'n 28ste ng niet uit de kast is, maar wel een relatie heeft. Enfin, het is misschien handiger dat ik de site geef, waar ook de trailer te zien is.

www.mixedkebab.com
Borzi
New user
New user

Leeftijd: 22

Berichtdoor Ferrrrrre » 25 dec 2012 20:02
The Outs
(te vinden op: http://theouts.squarespace.com/watch/)

(Nog) niet op tv, maar wel een 6-delige webserie, die echt aan te raden is :D
Het perfect omschrijven waar het overgaat, is nogal moeilijk zonder echte inhoud te verklappen, dus ik zou zeggen bekijk de eerste aflevering (12 min. 43) eens ;D
We fairies that do run from the presence of the sun. We follow darkness like a dream. But be as thou wouldst want to be :)
Ferrrrrre
Regular user
Regular user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Mahlerian » 25 dec 2012 23:38
Ferrrrrre schreef:The Outs

Het perfect omschrijven waar het overgaat, is nogal moeilijk zonder echte inhoud te verklappen, dus ik zou zeggen bekijk de eerste aflevering (12 min. 43) eens ;D

Ik heb de hele webserie ook gezien en het idd een echte aanrader ! :)
Hypnos leidt mijn leven
Wie haalt mij uit zijn greep
Naar de beminnelijke Phantasos
Aarzel niet het me te laten weten
Mahlerian
Regular user
Regular user

Berichtdoor Natsu » 27 dec 2012 00:13
Ferrrrrre schreef:The Outs

Ewel dankzij jouw post hier heb ik het ook eens bekeken. Het is idd echt heel goed!
Komt er toevallig nog een vervolg fzo?
I do hope so :p
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes
Natsu
Experienced user
Experienced user

252 berichten • Pagina 11 van 131 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13

Keer terug naar Beeld & klank