Films, series,... die gaan over holebiliefde

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Deidara
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Films, series,... die gaan over holebiliefde

Bericht door Deidara » 21 dec 2010 17:12

Rome ^^ net aan begonnen. Echt een goeie weerspiegeling van het dagelijkse leven daar met natuurlijk homo- en lesbische achtergronden wat in die tijd als normaal werd beschouwd :P
You are the leaves bathing in the sun … I am the roots that grow in the dark.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 21 dec 2010 18:16

Bernard schreef:
AGE-411 schreef:A Single Man is prachtig :greenthing:

Vooral de vertolkingen. :greenthing: De rest is mooie verpakking. Mooi maar toch maar verpakking... 8)
Deze verpakkingen?:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 22 dec 2010 15:40

AGE-411 schreef:
Bernard schreef:
AGE-411 schreef:A Single Man is prachtig :greenthing:

Vooral de vertolkingen. :greenthing: De rest is mooie verpakking. Mooi maar toch maar verpakking... 8)
Deze verpakkingen?:
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
een menselijk wezen is geen verpakking. :(

pagadderke
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door pagadderke » 09 jan 2011 20:38

[twoOT: Ook in Verbotene Liebe is er weer een lesbische verhaallijn, met Rebecca (het nichtje van vorige lesbo van dienst, Carla) en Miriam. Mijn uitvlucht, buiten guilty pleasure, is dat het goed is voor mijn Duits ( dat ik volg als keuzevak) :D .[/quote]

Ik had nooit gedacht nog iemand anders te vinden die er ook naar kijkt,dacht dit hou ik maar uit de openbaarheid :D :D

Wel goed van hen dat ze altijd al holebi vriendelijk zijn geweest,en niet terugdeinzen van controversiele onderwerpen. Nu ook weer met de mogelijke adoptie voor Christian en Ollie (homokoppel), En Rebecca en Miriam vind ik wel een sexy koppel :love:

en ik weet niet of ze al ergens vermeld is ; Sugar Rush,britse serie over jonge britse lesbo

sjalot
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door sjalot » 09 jan 2011 21:27

Ik zie dat hier precies nog niemand de verhaallijn van Sophie en Sian heeft ontdekt op Coronation Street. Deze loopt nochtans al sinds april (de serie zelf al 50 jaar).

Twee verliefde tieners (wat dus een pak nostalgie opwekt)
Een tocht van 1000 mijl begint met een eerste stap

Driezewies
New user
New user

Bericht door Driezewies » 10 jan 2011 00:17

Plan B en Shelter vind ik de max!

Zou het kunnen dat Mala Noche van Gus Van Sant nog niet in de lijst staat?
Een zwartwit film vol grimmig verlangen.

Er zijn ook heel wat leuke kortfilms maar ze kunnen je pas echt verrassen als je je niet op voorhand informeert. En mocht je ze dan toch niet leuk vinden, mag je blij zijn dat het shortfilms zijn :D

Thirteen or So Minutes
Cabalerno (te vinden op de dvd Boys Briefs 3, 2006)
Ah Merlijn de mooie tovenaar ... Colin Morgan ... zucht :-p

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 10 jan 2011 15:04

Driezewies schreef: Zou het kunnen dat Mala Noche van Gus Van Sant nog niet in de lijst staat?
Een zwartwit film vol grimmig verlangen.
I :love: you, driezewies.
Mala zit in een dubbelverpakking bij Paranoid park. Twee vliegen in één klap. :D

Driezewies
New user
New user

Bericht door Driezewies » 10 jan 2011 19:23

De trailer van Paranoid Park spreekt me sterk aan. Ik ga die zeker es zien. Dank je wel voor de tip!
Ah Merlijn de mooie tovenaar ... Colin Morgan ... zucht :-p

Kickhead
Regular user
Regular user

Bericht door Kickhead » 22 jan 2011 23:11

Iemand die weet waar je de online-afleveringen van Les Bleus; Premiers dans les polices kan vinden?
Eén wilt da precies niet meer uitzenden en ben wel benieuwd hoe het afloopt! (Ok ok, ik weet het al van op youtube; maar zou graag de afleveringen helemaal bekijken en niet gewoon enkel stukjes.)

En dat is dan meteen ontopic!
Een van de hoofdpersonages is homo en hij vindt natuurlijk een lief ( :fire: ) binnen het korps! Hele verhaallijn er rond ook.

Pluspunt: De serie op zich is ook niet slecht! :lol:

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 23 jan 2011 22:43

sjalot schreef:Ik zie dat hier precies nog niemand de verhaallijn van Sophie en Sian heeft ontdekt op Coronation Street. Deze loopt nochtans al sinds april (de serie zelf al 50 jaar).

Twee verliefde tieners (wat dus een pak nostalgie opwekt)
oh, maar dat volg ik al maanden ! ;)
* Proudly So *

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 24 jan 2011 20:20

Driezewies schreef:Plan B en Shelter vind ik de max!
Shelter :love: , Plan B heb ik nog niet gekocht, maar de trailer is geweldig, het verhaal lijkt komisch, en de acteurs zijn leuk meegenomen 8)

Gisteren om onze eigen Vlaemsche Film enen duw in de rugge te geven de kortfilms van Bavo Defurne.

Kampvuur
Spoiler! :
When 18 year-old Tijl is forced to choose between his girlfriend Ineke and his best friend Wout, their camping trip turns into an exciting journey of self-discovery in Kampvuur (Campfire).

I think this really is a film about true love. My hero in this film is Ineke. The main chracters go crazy in a rollercoaster of emotions, but Ineke is the one who keeps her common sense. She sticks to true to love without prejudice.
Sailor
Spoiler! :
Friendship, untainted by cynicism, in Matroos (Sailor). A teenager dreams about the exotic countries, starry skies and the homesickness that would bring his sailor friend back to him.

Sailor is a film about broken dreams. The main character strives for perfect happiness, total friendship and endless love but somewhere along the line something goes wrong. However, I do hope the film suggests that every loss is a new beginning, so there is a sort of happy end after all.
Saint
Spoiler! :
Saint portrays the martyrdom of St Sebastian. "The build-up to the first arrow being fired grips with agonising tension, and a brilliantly timed false-start delivers a coup de cinema worthy of Hitchcock." (Robin Baker)

Saint was filmed on Super-8 and I hand processed the negative myself. Like the people, plants and animals that appear in the film, the film stock itself felt as if it was organic, its very unpredictability enabling me to achieve richly contrasting tones. I loved the tactile - almost erotic - touch of the film material. Saint tries to create maximum impact with very simple, low-tech tools, leaving much to the viewers' imagination.
Particulary now, in spring
Spoiler! :
Capturing the moment when a seventeen year-old boy is about to leave the safety of childhood behind him, Particularly now, in Spring shows teenagers as they compete in athletics like characters from Leni Riefenstal's 'Olympia'.

Initially the idea of not using dialogue sprang from necessity. For my first films we didn't have the money to get us a decent microphone. But hey, I really don't like dialogue too much anyway. I try to depict feelings as visually as I can. Images go straight to the heart.
Klein, breekbaar, weinig tekst, soms geen tekst maar elke beweging lijkt gewoon zoveel te zeggen. :love:
Zelfs nog in zwart wit en zo geweldig
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 02 feb 2011 13:00

Film die recent is uitgekomen: Room in Rome
Over twee vrouwen, een Spaanse en een Russische die elkaar ontmoeten in Rome en naar een hotelkamer gaan. De bedoeling was om heel de nacht gewoon niets anders te doen dan vrijen, en niets over elkaar te weten te komen, maar dat draait helemaal anders uit.
De film is grotendeels in het Engels gesproken, met tussenin Spaans, Italiaans en Russisch. Hij was redelijk goed, maar je moet wel de tijd nemen om in het concept van de film te komen.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Freakie
New user
New user

Bericht door Freakie » 10 feb 2011 13:34

Les Hombres de Paco: Spaanse serie met een lesbische verhaallijn in.

http://www.youtube.com/user/pepsienglish2

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 22 feb 2011 20:04

Elena undone

My normal
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 05 mar 2011 12:36

Blackout schreef:
Another Gay Movie: Vreselijk slechte film, maar als je fan bent van American Pie enz. , zal je deze film misschien wel goed vinden.
Komaan, gewoon verstand op nul zetten en lachen. Inhoud quasi nihil, maar gewoon zo er over.
Appleheadcat schreef:Net The Bubble op Prime gezien.
Spoiler! :
Afbeelding
The Bubble volgt het leven van drie jonge Israëli. Noam is eigenaar van een platenzaak, Yali werkt in een bar en Lulu is verkoopster in een parfumerie. Ze delen een appartement in een trendy buurt van Tel-Aviv. The Bubble uit de titel verwijst naar de stad Tel-Aviv, die als een soort eiland fungeert binnen Israël. Tel-Aviv laat weinig merken van de harde realiteit en de politieke conflicten in de rest van Israël. De drie vrienden leiden een normaal leventje. Hun enige bekommernis is hun liefdesleven. Maar hun dagelijks leven zal danig door elkaar geschud worden met de komst van Ashraf, een Palestijn, die Noam leert kennen aan de check point van Nablus. Het is liefde op het eerste gezicht.

Super mooie film, ik bijna geweend naar 't einde toe. Echt een aanrader.

Alexander in Alexander zit ook wat holebiggedoe :)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

ans
New user
New user

Bericht door ans » 10 mar 2011 17:14

Unveiled (Fremde Haut) overlaatst gezien.
Mooie film.
Spoiler! :
Siamak en Fariba zijn gevlucht voor een mogelijke vervolging in hun vaderland Iran. Hij om politieke redenen, zij omdat ze lesbisch is. Eenmaal aangekomen in Duitsland worden ze al snel door de immigratiedienst gevat. De uitweg waarvoor Siamak kiest is bijzonder extreem: nog liever dan te worden teruggestuurd, maakt hij zichzelf van kant. Deze dramatische beslissing groeit voor Fariba uit tot een onverhoopte kans. Wanneer blijkt dat Siamak als politiek vluchteling werd erkend, neemt ze zijn identiteit over en start ze een nieuw leven als man. Ze krijgt een tijdelijke verblijfvergunning en vindt zelfs werk. Maar wanneer haar collega Anne 'hem' probeert te versieren, wordt de maskerade aan het wankelen gebracht.

mallemie
Experienced user
Experienced user

Bericht door mallemie » 14 mar 2011 19:34

ans schreef:Unveiled (Fremde Haut) overlaatst gezien.
Mooie film.
Spoiler! :
Siamak en Fariba zijn gevlucht voor een mogelijke vervolging in hun vaderland Iran. Hij om politieke redenen, zij omdat ze lesbisch is. Eenmaal aangekomen in Duitsland worden ze al snel door de immigratiedienst gevat. De uitweg waarvoor Siamak kiest is bijzonder extreem: nog liever dan te worden teruggestuurd, maakt hij zichzelf van kant. Deze dramatische beslissing groeit voor Fariba uit tot een onverhoopte kans. Wanneer blijkt dat Siamak als politiek vluchteling werd erkend, neemt ze zijn identiteit over en start ze een nieuw leven als man. Ze krijgt een tijdelijke verblijfvergunning en vindt zelfs werk. Maar wanneer haar collega Anne 'hem' probeert te versieren, wordt de maskerade aan het wankelen gebracht.
Ik zag hem ook laatst, vond 'm best oké :)

Ik zag gisteren Bloomington. Het deed me wat denken aan Loving Annabelle, vermits het ook gaat over de relatie tussen een studente en een lerares. Mensen die Loving Annabelle graag zagen zullen deze film zeker ook wel kunnen smaken.
Ik vond de film wel mooi. Van het einde was ik dan weer minder fan. Aan jullie om daar zelf over te oordelen :)

De film is te vinden op het internet :)
You say my eyes are crazy eyes... Sometimes they are and so are you...

Rebel_Girl
New user
New user

Bericht door Rebel_Girl » 14 apr 2011 15:28

Pff het is niet echt een holebi film maar
"The Runaways" is toch een intresante film.
Het gaat over de gelijk namige meiden band. Opzich niets raars aan ofzo. Maar je moet er eens goed op letten hoeveel keer het personage Joan, met een meisje kust. De band uit de film heeft echt bestaan en Joan is Joan Jett. Joan Jett is bi (zegt ze zelf).
Ik zeg het, de film is niet echt een holebi film, maar wat dacht je? Dat ik thuis met open armen ontvangen wordt met een holebi film? Nee dus :lol:
"I think deep down girls sometimes feel like they've to hold themselves back,that they can't just get up on stage an do whatever comes out.I never even think about it.You're not thinking about what you're doing,you're doing it.To me, that means going up and howling like a banshee and sweating,which some girls might consider being unwomanly.It make me feel sexy." ~ Joan Jett

Akai
New user
New user

Bericht door Akai » 14 apr 2011 16:26

De film Bound is nog niet vermeld geweest, imdb zegt:
Spoiler! :
Corky, a tough female ex con and her lover Violet concoct a scheme to steal millions of stashed mob money and pin the blame on Violet's crooked boyfriend Caeser.
En de serie Pretty Little Liars ook nog niet, waarover imdb zegt:
Spoiler! :
Four friends band together against an anonymous foe who threatens to reveal their darkest secrets.
Bound heb ik onlangs gedownload maar nog niet bekeken, normaal zou die toch een niet al te depri einde hebben... denk ik. En in Pretty Little Liars heb je Emily die ontdekt dat ze lesbisch is en haar coming-out heeft, in high school, zeer interessant vind ik. Het feit dat ze zo mooi is is er leuk bijgenomen ^^
“People find life to be entirely too time consuming” -Stanislaw Jerzy Lec

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 16 apr 2011 20:40

Fire: onlangs gezien, maar ik vond hem behoorlijk saai!
Afbeelding

Onder de noemer guilty pleasure: lesbische verhaallijnen in Hand aufs Herz & Anna und die Liebe :D!
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

Plaats reactie