LGBT & politiek

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Plaats reactie
X-tina
New user
New user
Geslacht: Vrouw

LGBT & politiek

Bericht door X-tina » 01 mei 2018 21:38

LGBT & politiek. Komen LGBT's uit de kast als het gaat over hun politieke voorkeur? De verkiezingen komen eraan, wie is er met politiek bezig? Zo ja waarom, neen, waarom niet? Ben je open over uw politieke voorkeur?

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: LGBT & politiek

Bericht door Florre » 05 aug 2018 17:42

Ik zie niet meteen de link tussen LGBT en politiek,

oké het heeft een zekere invloed op je keuze want je gaat geen anti-gay partijen kiezen,
maar het uiten van je politieke voorkeur heeft niks met het LGBT feit te maken.

Om op je vraag te antwoorden, als leerkracht uit ik maar zelden mijn politieke voorkeur
enkel aan dichte vrienden, familie. Daarom ga ik ze hier ook niet direct uiten.

Wat ik wel steeds boeiend vind is om de leugens van bepaalde partijen te onderzoeken, analyseren
de verkooppraatjes zitten toch soms echt ingenieus ineen. Zo heb ik al goed gelachen met een bepaald foldertje in mijn brievenbus :D

En jah, de verkiezingen, hopelijk wordt er verstandig gekozen...
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 08 aug 2018 23:05

Florre schreef:
05 aug 2018 17:42

De gemeenteraadsverkiezingen gaan doorgaans over de vorm van de tafels in de cafetaria van de sporthal, of de naam van een nieuwe straat met 4 huizen. 't Zal mij een worst wezen welke kleur de burgemeester heeft.

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 09 aug 2018 00:37

AGE-411 schreef:
08 aug 2018 23:05
Florre schreef:

De gemeenteraadsverkiezingen gaan doorgaans over de vorm van de tafels in de cafetaria van de sporthal, of de naam van een nieuwe straat met 4 huizen. 't Zal mij een worst wezen welke kleur de burgemeester heeft.
Hierop heb je zeker gelijk, maar vaak heel vaak is het al een voorbode voor federale verkiezingen.
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

FienS
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door FienS » 09 aug 2018 16:08

AGE-411 schreef:
08 aug 2018 23:05
Florre schreef:

Het is niet onbelangrijk welke kleur je burgemeester heeft. Als iemand een lgbtqia+ café wilt openen,of iets anders wil doen voor de lgbtqia gemeenschap, dan kan dat van partij tot partij afhangen of ze het toestaan of niet. als het om je eigen stad/ gemeente gaat moet je kijken welke partij het beste voor heeft met iedereen. Niet enkel met ons, maar oke met vluchtelinge, mindervalide, kansarme.............
I did it my way - Frank Sinatra

Met dank aan Shaun het Schaap

Debbaut
New user
New user

Bericht door Debbaut » 20 aug 2018 21:39

Ik woon in het grensgebied. Landelijk stem ik in Nederland, maar gemeentelijk moet ik in België stemmen. (Heel lang en ingewikkeld verhaal.)
In Nederland vind ik stemmen makkelijk, maar in België staat eigenlijk geen enkele partij me echt aan. Naar mijn gevoel zijn alle partijen erg uiterst in hun stroming en niet echt gematigd.
Waar je in Nederland bijvoorbijd GroenLinks hebt, een partij die zowel groene als rode ideeën nastreven, moet je in België al Groen of Links stemmen. En zo kan ik nog voorbeelden bedenken.
Hapiness can be found, even in the darkest of time, if one only remembers to put on the light.

Plaats reactie