Grensoverschrijdend gedrag

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Coincidence
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Grensoverschrijdend gedrag

Bericht door Coincidence » 22 nov 2017 06:40

Er wordt de laatste tijd altijd maar gesproken over het medialandschap, maar speelt deze problematiek zich niet gewoon overal af? Ik heb zelfs een eigen collega al dingen horen vertellen van op diens vorige werkplaats, waar ik me serieuze vragen bij stelde. Om maar niet te zeggen dat het gewoon degoutant was. Maar wat zich in de media afspeelt is bij iedereen bekend, dus des te groter/spectaculairder het nieuws en verontwaardigder de reacties. Voer voor kranten en andere mediakanalen dus.

Om de vraag te beantwoorden waarmee het topic initieel begon: ik vind gedrag grensoverschrijdend wanneer één van de betrokken partijen er niet mee akkoord gaat, en dit kan ook buiten seksuele context bekeken worden.

Disco Trut slaat (alweer) de nagel op de kop:
Disco Trut schreef:De combinatie van iemand die dus weinig oog heeft voor (subtielere) signalen en iemand die zijn of haar grenzen niet op een assertieve manier kan of durft aangeven zorgt voor problemen. Gooi daar een machtsrelatie of onevenwicht bovenop en we zijn helemaal vertrokken.
Come quickly, I'm tasting stars!

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Grensoverschrijdend gedrag

Bericht door Florre » 23 nov 2017 08:02

Ik ga akkoord met al het vorige (het meeste dan toch)
maar dan stel ik mij de vraag bij assertiviteit of de definitie van grensoverschrijdend gedrag
dat zoiets bij wezen altijd onmogelijk is bij kinderen of op een leeftijd dat ze nog onstabiel zijn
spreken we dan nog van grensoverschrijdend gedrag? ( mij lijkt het van wel maar dan maakt dat zo'n definitie overbodig)

Het is idd wel zeker zoals coincidence vertelt, het komt voor op alle niveau's, alle werkomstandigheden.
Jammer genoeg.

Amai ik hoop dat dit warrig bericht van me, toch een beetje duidelijk maakt van wat ik bedoel :P
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Plaats reactie