Artificiële Intelligentie en homoseksualiteit voorspellen

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
3 berichten • Pagina 1 van 1

Artificiële Intelligentie en homoseksualiteit voorspellen

Berichtdoor Thor » 21 sep 2017 22:29
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/art ... 97955.html

Ik was verbijsterd door dit nieuw gegeven. Eigenlijk lijkt het op het eerste zicht onschuldig, maar als je verder nadenkt wat AI kan betekenen voor regimes die tegen homoseksualiteit zijn (doodstraf, illegaal, verboden)... Ja, dan denk ik toch dat dit een absoluut negatieve ontwikkeling is. Wat denken jullie?
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Re: Artificiële Intelligentie en homoseksualiteit voorspell

Berichtdoor BartV » 21 sep 2017 22:36
Inderdaad, dit is gevaarlijk...
Ik studeer ICT en ik weet hoe riskant nieuwe technologie kan zijn... Als ze hun technologie niet goed zouden beveiligen, dan is de kans héél groot dat hackers er mee gaan lopen en doorverkopen aan LGBTQ+ intolerante regimes...

Het kan zijn dat ik volgend jaar een paar weken naar Sri Lanka ga met mijn ouders, maar daar staat een doodstraf op homoseksualiteit... Gelukkig zien de meeste mensen totaal niet dat ik gay ben, maar als ze zo'n ding in zouden zetten, dan zou ik volgens mij door de mand vallen.. :(
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20

Re: Artificiële Intelligentie en homoseksualiteit voorspell

Berichtdoor Thor » 26 sep 2017 08:57
BartV schreef:Inderdaad, dit is gevaarlijk...
Ik studeer ICT en ik weet hoe riskant nieuwe technologie kan zijn... Als ze hun technologie niet goed zouden beveiligen, dan is de kans héél groot dat hackers er mee gaan lopen en doorverkopen aan LGBTQ+ intolerante regimes...

Het kan zijn dat ik volgend jaar een paar weken naar Sri Lanka ga met mijn ouders, maar daar staat een doodstraf op homoseksualiteit... Gelukkig zien de meeste mensen totaal niet dat ik gay ben, maar als ze zo'n ding in zouden zetten, dan zou ik volgens mij door de mand vallen.. :(

Ja, amai, gelukkig wordt het nog niet echt in real life gebruikt. Zo leuk dat je misschien naar Sri Lanka gaat!! Mijn verste reizen waren de Westkust van USA en IJsland. Vooral IJsland is echt homovriendelijk, maar ook San Francisco was echt zalig.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

3 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Het Praatcafe