Is dit beledigend?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
6 berichten • Pagina 1 van 1

Is dit beledigend?

Berichtdoor nuttes » 18 mei 2017 11:45
Hallo, ik plaatste gisteren volgend bericht op mijn facebook: 17 MEI: Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie, èn Internationale Dag van de Telecommunicatie. Bel dus vandaag eens een homo op en geef hem/haar een complimentje, en je slaat twee vliegen in één klap :)

Ik kreeg van een vriend (die homo is) de volgende opmerking "Je 'grapje ' over homo's heeft er bij mij diep ingehakt .
Het komt op mij over als weinig respect voor iemand die gay is "

Is dit zo? Was mijn post onrespectvol/beledigend? Het was in ieder geval niet zo bedoeld, integendeel zelfs...
nuttes
New user
New user

Geslacht: Man

Re: Is dit beledigend?

Berichtdoor Pancake » 18 mei 2017 13:12
Ik zie er eerlijk gezegd geen graten in, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij een ander niet als beledigend kan overkomen.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21

Berichtdoor Confusion » 18 mei 2017 18:18
Ik zie daar persoonlijk ook niks beledigend in. Maar bij sommige holebi's is hun geaardheid natuurlijk een gevoeliger onderwerp dan bij anderen.

Misschien kun je het samen met hem uitklaren door eens rustig naar mekaars standpunten te luisteren?
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Yondu » 18 mei 2017 19:04
Dit hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
Zelf zou ik het wel grappig en leuk gevonden hebben.
Hallo daar!
Yondu
New user
New user

Leeftijd: 18

Berichtdoor raskolnikow » 18 mei 2017 22:16
Pancake schreef:Ik zie er eerlijk gezegd geen graten in, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij een ander niet als beledigend kan overkomen.

Wat zou er dan beledigend aan kunnen zijn? Ik zie het echt niet. Waarschijnlijk een misverstand.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor JFK » 19 mei 2017 10:24
Confusion schreef:Ik zie daar persoonlijk ook niks beledigend in. Maar bij sommige holebi's is hun geaardheid natuurlijk een gevoeliger onderwerp dan bij anderen.

Misschien kun je het samen met hem uitklaren door eens rustig naar mekaars standpunten te luisteren?

Inderdaad.. Vraag gewoon eens rustig waarom hij zich door je post beledigd voelde. :-)
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

6 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Het Praatcafe