Speelt er iemand Yu-Gi-Oh?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
7 berichten • Pagina 1 van 1

Speelt er iemand Yu-Gi-Oh?

Berichtdoor Darkcrow » 27 aug 2016 10:47
Het is al even geleden dat ik een post startte. En ik wilde het een keer hebben over Yu-Gi-Oh. Sommige zullen het wel kennen van vroeger toen het populair was. Voor diegene die het niet kennen Yu-Gi-Oh is een trading card game (een ruil kaart spel), waar het doel is om voor het eerst de tegenstander zijn levenspunten te reduceren tot nul, met behulp van kaarten.

Ik speelde dit vroeger ook veel toen ik in het secundair onderwijs zat, ik was toen gestopt omdat het me te duur werd. Yu-Gi-Oh kaarten waren destijds enorm duur. Maar een maand geleden introduceerde een kennis me terug aan Yu-Gi-Oh. Hij stelde voor om mijn oude kaarten terug onder het stof uit te halen en eens een match Yu-Gi-Oh te spelen. Ik was direct terug vertrokken en ik ben er terug into it zoals tevoren.

Nu zit ik met de vraag of er nog iemand is die Yu-Gi-Oh speelt onder de Holebi gemeenschap.
Het is altijd leuk om andere Holebi's te leren kennen die dezelfde interesse hebben als mij.
Is er zo iemand?
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Speelt er iemand Yu-Gi-Oh?

Berichtdoor BiNDing » 30 aug 2016 16:44
Er was eens ooit iemand op een meeting die ook Yu-Gi-Oh speelde, maar ik kan mij niet meer herinneren wie dat was :hmm:

Ik heb dat vroeger nog gespeeld, en vond dat toen best wel amusant. Die interesse is een beetje (veel) vervaagd.

Moest ik ooit opnieuw beginnen met een TCG zou het Magic zijn (met dank aan lenny's broer om daar ongelofelijk veel tijd voor te nemen om mij dat uit te leggen een een deck te lenen :D ). Maar al die dingen kosten stukken van mensen. Om een fatsoenlijk deck in elkaar te boksen ben je al snel tientallen euro's kwijt. Tenzij je vanilla deck only zou spelen (of hoe dat ook mag heten).

Vaak vind je wel spellenwinkels/groepen die dat spelen (zoals in The Outpost in Gent of in Conect'r in Aarschot als dat nog bestaat). Misschien is dat iets?
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

Berichtdoor Hombie » 01 sep 2016 14:22
BiNDing schreef:Moest ik ooit opnieuw beginnen met een TCG zou het Magic zijn (met dank aan lenny's broer om daar ongelofelijk veel tijd voor te nemen om mij dat uit te leggen een een deck te lenen :D ). Maar al die dingen kosten stukken van mensen. Om een fatsoenlijk deck in elkaar te boksen ben je al snel tientallen euro's kwijt. Tenzij je vanilla deck only zou spelen (of hoe dat ook mag heten).

*high five*

OT: Nope, heb enkele maten die Yu-Gi-Oh spelen, maar zelf speel ik enkel nog af en toe MTG. Ik heb het voordeel dat ik gewoon al heel m'n leven af en toe Magic speel en zo wat kaarten heb geaccumuleerd zonder me blauw te betalen (ik speel toch liever zwart/wit *badum-tish*)

En vanilla decks zijn best nog aight om mee te spelen, het is gewoon leuker als je een bepaalde speelstijl ontwikkeld om je deck daar wat meer op te kunnen afstellen, of om es te experimenteren met anderen strategiën enzo :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Dj Jonasty » 28 maart 2017 18:31
Nostalgie! Een vriend introduceerde me ooit - ondertussen al meer dan 10j geleden - tot het spel. Ik keek zelf al naar de anime op televisie, maar kaarten kopen deed ik daarvoor nooit. Ik vond het toen heel cool, gewoon de artwork van die kaarten alleen al vond ik de moeite om er wat te kopen en zelf een deck te maken. Ik denk dat die kaarten nu nog ergens in een of andere stoffige schuif liggen... Ben er al een hele tijd niet meer mee bezig, maar ik heb er ooit dus wel fun aan gehad. Ik speelde altijd met dezelfde persoon en werd vaak ingemaakt omdat hij iemand kende waar ie regelmatig nieuwe "zeldzame" kaarten van kreeg :D Ik beperkte mij tot starter en expansion decks en af en toe kocht ik een setje van een specifieke reeks of losse kaarten op een rommelmarkt... good old times...
Ik weet nog dat dragon/fiend/zombie m'n favoriete monster types waren :D en ook dat we die loze bewegingen en uitspraken uit de anime nadeden, hahaha, "Geloof in het hart van de kaarten"! Wat een geek was ik ooit...:)
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Dj Jonasty » 01 apr 2017 11:39
Dit moest ik hier toch nog even kwijt :D

Afbeelding
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor BiNDing » 01 apr 2017 12:18
Magic speel ik af toe wel eens graag, maar heb zelf geen kaarten en ken er eerlijk gezegd weinig van. It's all about the pretty prentjes.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

Berichtdoor Dj Jonasty » 01 apr 2017 12:32
BiNDing schreef:Magic speel ik af toe wel eens graag, maar heb zelf geen kaarten en ken er eerlijk gezegd weinig van. It's all about the pretty prentjes.

Jep, artwork was ook voor mij een belangrijke reden om yu-gi-oh-kaarten te kopen. Magic heeft ook mooie kaarten maar ik kende niet echt iemand die dat speelde en ik kon ook niet de connectie maken met iets wat ik op televisie had gezien, zoals bij Yu-Gi-Oh:)
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

7 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Het Praatcafe