Tattoos (en hun eventuele betekenis)

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
30 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Tattoos (en hun eventuele betekenis)

Berichtdoor Hiddentreasures » 04 aug 2016 18:00
Hey!

Aangezien ik zelf sinds februari een kleine tattoo heb op men pols en ik dit een leuk onderwerp vind om over te praten, vroeg ik me af of er nog mensen zijn op dit forum met tattoos of plannen om er te laten zetten.
Vinden jullie dat een tattoo een betekenis moet hebben?
Wat vinden jullie hier in het algemeen over?

Laat me jullie (hopelijk open-minded) ideeën en meningen hierover weten :D
Hiddentreasures
New user
New user

Leeftijd: 18
Geslacht: Vrouw

Re: Tattoos (en hun eventuele betekenis)

Berichtdoor Confusion » 05 aug 2016 17:12
In de eerste plaats moet een tatoeage mooi zijn, want die draag je wel voor de rest van je leven mee op je huid. Maar een tattoo met achterliggende betekenis maakt het toch net een beetje mooier.

Ik had ook graag een tatoeage laten zetten. Wekenlang zat ik op de websites van verschillende tatoeage-artiesten uit mijn omgeving, hun portfolio's te bekijken, recensies te lezen, werkmethodes met mekaar te vergelijken... Ja, als ik iets zou laten doen dat zo gevoelig en zo permanent is als een tatoeage, dan moest dat gedaan worden door de beste die er is. En ik had ook al een aardig bedrag opzijgezet omdat een goede tattoo wel wat kost.

Maar toen wou ik de ingrediënten van verschillende soorten tattoeageinkt weten. Onder andere bleek daar nikkel en cobalt in te zitten, twee stoffen waar ik heftige allergische reacties op krijg als ik ermee in contact kom. Gelukkig had ik dat op tijd door, maar aan de andere kant was ik wel diep teleurgesteld.

Ik ga geregeld opzoeken of er ondertussen nog geen alternatieven zijn uitgevonden. voorlopig nog niets, helaas. Maar van zodra het er is heb ik een tattoo!
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Nora79 » 05 aug 2016 20:28
Tegenwoordig kijk ik naar die reeks "INKMASTER" met Dave Navarro als presentator en Oliver Peck en Chris Nuñez als juryleden. Dat is op de zender Spike 's avonds.
Het is interessant om al die mensen met hun eigen stijl en techniek bezig te zien. Der komt toch héél wat bij kijken.

Vroeger was er ook LA Ink met Kat Von D op TV, maar dat is in Amerika allemaal.

Als je een mooi portret wil als tattoo, kan je best kiezen voor een artiest die dat ook goed kan uiteraard.
Je wil niet bij een artiest terecht komen die de basis niet kent en je tattoo slecht plaatst bvb.
Afbeelding

Goed informeren, portfolio's bekijken, reputatie kan ook helpen. Ken je mensen/vrienden die er hebben, kan dat ook wel helpen, denk ik.
Vooral zorgen dat je dat ontwerp niet snel beu zal worden, of dat je der achteraf geen spijt van krijgt (bvb de naam van uw lief, maar dan met de shit zitten als de relatie kapot zou gaan).

Ik vind tattoos cool, maar heb der zelf (nog) geen.

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor Hiddentreasures » 06 aug 2016 01:01
Confusion schreef:In de eerste plaats moet een tatoeage mooi zijn, want die draag je wel voor de rest van je leven mee op je huid. Maar een tattoo met achterliggende betekenis maakt het toch net een beetje mooier.

Ik had ook graag een tatoeage laten zetten. Wekenlang zat ik op de websites van verschillende tatoeage-artiesten uit mijn omgeving, hun portfolio's te bekijken, recensies te lezen, werkmethodes met mekaar te vergelijken... Ja, als ik iets zou laten doen dat zo gevoelig en zo permanent is als een tatoeage, dan moest dat gedaan worden door de beste die er is. En ik had ook al een aardig bedrag opzijgezet omdat een goede tattoo wel wat kost.

Maar toen wou ik de ingrediënten van verschillende soorten tattoeageinkt weten. Onder andere bleek daar nikkel en cobalt in te zitten, twee stoffen waar ik heftige allergische reacties op krijg als ik ermee in contact kom. Gelukkig had ik dat op tijd door, maar aan de andere kant was ik wel diep teleurgesteld.

Ik ga geregeld opzoeken of er ondertussen nog geen alternatieven zijn uitgevonden. voorlopig nog niets, helaas. Maar van zodra het er is heb ik een tattoo!

Ik heb net hetzelfde gedaan qua opzoeking; vergeleken en foto's bekeken van verschillende tattoo-artiesten hun werk enz. Ben zelf naar Hell Tattoo in Leuven gegaan en ben er heel content van. Zeer vriendelijke mensen, perfect gezet, hygiënisch,... Ik kreeg ook een papier mee met heel gedetailleerde verzorgingstips.

Dat is inderdaad lastig dat je daar allergisch voor bent, maar met wat ze tegenwoordig allemaal kunnen uitvinden, zal er wel een geniaal mens zijn die ooit een tattoeageinkt gaat samenstellen met andere stoffen.
Laatst bijgewerkt door Hiddentreasures op 06 aug 2016 01:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Hiddentreasures
New user
New user

Berichtdoor Hiddentreasures » 06 aug 2016 01:06
Nora79 schreef:Tegenwoordig kijk ik naar die reeks "INKMASTER" met Dave Navarro als presentator en Oliver Peck en Chris Nuñez als juryleden. Dat is op de zender Spike 's avonds.
Het is interessant om al die mensen met hun eigen stijl en techniek bezig te zien. Der komt toch héél wat bij kijken.

Vroeger was er ook LA Ink met Kat Von D op TV, maar dat is in Amerika allemaal.

Als je een mooi portret wil als tattoo, kan je best kiezen voor een artiest die dat ook goed kan uiteraard.
Je wil niet bij een artiest terecht komen die de basis niet kent en je tattoo slecht plaatst bvb.
Afbeelding

Goed informeren, portfolio's bekijken, reputatie kan ook helpen. Ken je mensen/vrienden die er hebben, kan dat ook wel helpen, denk ik.
Vooral zorgen dat je dat ontwerp niet snel beu zal worden, of dat je der achteraf geen spijt van krijgt (bvb de naam van uw lief, maar dan met de shit zitten als de relatie kapot zou gaan).

Ik vind tattoos cool, maar heb der zelf (nog) geen.

Groetjes
Nora

Hahaha, daar ben ik het volledig mee eens, grappige foto btw.
Heb al gehoord dat je een jaar zeker moet zijn van je keuze en je er dan zeker geen spijt van zal krijgen als je die laat zetten.
En inderdaad, reputatie doet veel en een goede en deftige website met voldoende uitleg en foto's helpt ook.
Hiddentreasures
New user
New user

Berichtdoor kinderknieën » 08 aug 2016 10:48
Confusion schreef:Maar toen wou ik de ingrediënten van verschillende soorten tattoeageinkt weten. Onder andere bleek daar nikkel en cobalt in te zitten, twee stoffen waar ik heftige allergische reacties op krijg als ik ermee in contact kom. Gelukkig had ik dat op tijd door, maar aan de andere kant was ik wel diep teleurgesteld.

Je kan altijd even langs de tattoo artist langsgaan en een patch test vragen, dan brengt die gewoon een beetje inkt aan op je huid en kan je zo zien of je daar een heftige reactie op hebt of niet.

Um, verder. Ja. Ik heb nu veertien of vijftien tattoo's? Zoiets ongeveer. Sommige zijn literatuurgerelateerd, andere zijn gewoon grappig en soms lichtjes debiel en keigoeie ijsbrekers tijdens eerste kennismakingen. Bijna allemaal neigen ze eerder naar de traditional bold blackwork/sailor tattoo's, ik tekende ze bijna allemaal zelf en op twee na zijn ze allemaal bij dezelfde man gezet.

Hoewel betekenissen leuk kunnen zijn, vind ik dat heel erg ondergeschikt aan het esthetische. Da's heel tof dat je iets laat zetten voor je overleden grootmoeder, maar een lelijke tattoo met een betekenis blijft een lelijke tattoo. Maar smaak is persoonlijk en ik heb sowieso tattoo's waarvan anderen heel erg met hun ogen gaan rollen, dus misschien moet ik gewoon zwijgen.

Oh ja, wacht. Ik wil wel nog even zeggen dat ik het echt heel spannend vind wanneer mensen hun eerste tattoo op een extreem zichtbare plek zoals hun pols laten zetten. Zelf kan ik mijn tattoo's te allen tijde verbergen (voor toekomstige jobs of bijeenkomsten met de conservatievere kant van de familie) en daar ben ik heel blij mee. Ik weet ook niet of dat bij iedereen zo is, maar de enige tattoo waarvan ik af en toe denk "shit, wat is dees eigenlijk" is mijn allereerste die ik liet zetten toen ik net 18 werd. En ik ben niet de enige in mijn omgeving die dat probleem heeft; smaak evolueert, zeker wanneer je jong bent. Gelukkig staat die van mij wel op de meest verborgen plek ever. En elk meisje waar ik mee naar bed gaat zegt altijd "shit, wat is dees eigenlijk". :cry: Dit is echt waar.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29

Berichtdoor Pillo » 08 aug 2016 14:20
Nora79 schreef:Tegenwoordig kijk ik naar die reeks "INKMASTER" met Dave Navarro als presentator en Oliver Peck en Chris Nuñez als juryleden. Dat is op de zender Spike 's avonds.

Omg ja!

Best Ink was een tijdje op tv en ik keek er soms naar, was best wel mooi soms. Eentje die me bij bleef is deze :

Spoiler! :
Afbeelding

Zelf heb ik er geen maar moest ik er eentje nemen zou het onopvallender zijn en iets geometrisch
Spoiler! :
Afbeelding
Pillo
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Berichtdoor Nora79 » 09 aug 2016 12:03
Hallo Pillo

Ja, die serie herinner ik me ook nog, ik heb die tattoo toen ook gezien. Zij heeft ook gewonnen, Teresa Sharpe.

@kinderknieën: amai 14 of 15 tattoos, da's heel wat! Ik kan begrijpen dat je rekening houdt met mogelijke bedekking, voor jobs of familie etc.
Gisteren deden ze een tattoo op de ruggengraat bij Ink Master, wat heel pijnlijk blijkt te zijn. Maar ook de ribben, of de bovenkant van de voet, op de schedel ...
Heb je dit ontwerp voor je volgende tattoo ook zelf getekend?

Gisteren was ik bij een vriendin wiens tante 3 weken geleden nog een tattoo van de initialen van haar eigen naam en die van haar vriend op haar linkerpols had laten zetten....
Guess what happened?

Sinds eergisteren is het gedaan met die kerel....... (Sh)it happens.

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Berichtdoor It'sWritten » 10 aug 2016 12:34
Hiddentreasures schreef:Heb al gehoord dat je een jaar zeker moet zijn van je keuze en je er dan zeker geen spijt van zal krijgen als je die laat zetten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn tattoo in een opwelling heb laten zetten. Samen met mijn moeder. We wilden beide een moeder-dochter tattoo en we hadden in eerst instantie het ene ontwerp in ons hoofd, maar toen het erop aankwam koos ik toch de andere, zonder er echt goed over na te hebben gedacht.
Ben nu bijna 2 jaar verder; nog geen seconde spijt gehad van mijn tattoo.

Maar ik ben wel absoluut voorstander dat je goed nadenkt over een tattoo ^^
It'sWritten
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor kinderknieën » 11 aug 2016 21:55
Nora79 schreef:@kinderknieën: amai 14 of 15 tattoos, da's heel wat! Ik kan begrijpen dat je rekening houdt met mogelijke bedekking, voor jobs of familie etc.
Gisteren deden ze een tattoo op de ruggengraat bij Ink Master, wat heel pijnlijk blijkt te zijn. Maar ook de ribben, of de bovenkant van de voet, op de schedel ...
Heb je dit ontwerp voor je volgende tattoo ook zelf getekend?

Ja, wel gebaseerd op Sailor Jerry flash.

Spoiler! :
Dat zijn dus zo'n dingen, traditionele sailor designs:

Afbeelding

Het was op de ribben en het was vreselijk. Ik heb er ook een op min of meer dezelfde plek aan de andere kant, maar met dunnere lijnen. Dat was draaglijk. Nu werden er dertien naalden tegelijk gebruikt. Geen aanrader. Maar de enige plek waarvan ik moest huilen (tot nu toe) was op het scheenbeen, net boven de voet. En dat was stick & poke, dus extra kwelling.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29

Berichtdoor Thor » 12 aug 2016 01:40
Ik zou denk ik nooit een tatoo laten zetten, tenzij ik écht een goede reden zou hebben. Wel vind ik het wel mooi als ze een mooie betekenis hebben! Wel oppassen voor de rode inkt (volgens minister Maggie De Block), want die zou het meest allergische reacties veroorzaken. Denk gewoon na vooraleer je het doet! Je hebt maar 1 lichaam!
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor Nora79 » 12 aug 2016 17:35
kinderknieën schreef:Ja, wel gebaseerd op Sailor Jerry flash.

Spoiler! :
Dat zijn dus zo'n dingen, traditionele sailor designs:

Afbeelding

Het was op de ribben en het was vreselijk. Ik heb er ook een op min of meer dezelfde plek aan de andere kant, maar met dunnere lijnen. Dat was draaglijk. Nu werden er dertien naalden tegelijk gebruikt. Geen aanrader. Maar de enige plek waarvan ik moest huilen (tot nu toe) was op het scheenbeen, net boven de voet. En dat was stick & poke, dus extra kwelling.

Hey kinderknieën

Hopelijk voel je je al wat beter met je nieuwe tattoo op de ribben. Klinkt pijnlijk allemaal idd, ook de stick & poke tattoo. Auwtch!
Goed verzorgen/laten verzorgen.

Die Sailor Jerry tattoos zien der in elk geval wel tof uit.

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hiddentreasures » 16 aug 2016 01:07
It'sWritten schreef:
Hiddentreasures schreef:Heb al gehoord dat je een jaar zeker moet zijn van je keuze en je er dan zeker geen spijt van zal krijgen als je die laat zetten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn tattoo in een opwelling heb laten zetten. Samen met mijn moeder. We wilden beide een moeder-dochter tattoo en we hadden in eerst instantie het ene ontwerp in ons hoofd, maar toen het erop aankwam koos ik toch de andere, zonder er echt goed over na te hebben gedacht.
Ben nu bijna 2 jaar verder; nog geen seconde spijt gehad van mijn tattoo.

Maar ik ben wel absoluut voorstander dat je goed nadenkt over een tattoo ^^

Super, zolang het iets bijzonders is voor uzelf -en ik kan heel goed begrijpen dat zo'n moeder-dochter tattoo dat is- is het normaal dat je daar geen spijt van krijgt. :)
Hiddentreasures
New user
New user

Berichtdoor Nora79 » 25 aug 2016 11:18
Nora79
Senior user
Senior user

Berichtdoor Confusion » 25 aug 2016 15:44
Ik ken ook een vrouw die een lijntje om haar lippen heen heeft laten tattoeëren, zodat ze voller lijken wanneer ze lippenstift opdoet. Het ziet er niet uit wanneer ze geen make-up draagt. :-?
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Nora79 » 23 sep 2016 10:07
Laatst zag ik een aflevering van America's Worst Tattoos
Daar liet men echt vieze tattoos zien, maar soms zoooooo grappig.

Al een geluk dat ze achteraf werden bijgewerkt tot mooie(re) tattoos.
Nora79
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hombie » 05 dec 2016 01:57
Afgelopen woensdag de knoop definitief doorgehakt en begonnen met het laten zetten van een halfsleeve. Het ontwerp is redelijk veel veranderd ten op zichte van mijn schetsen, maar alle basiselementen zijn er nog (hoofdzakelijk: een beer, een wolf, een roos en een persoonlijk symbooltje). Achter alle elementen zit er wel iets van uitleg, maar beer en wolf zijn het belangrijkst als zijnde kracht en uithouding, maar vooral ook beesten die hun roedel/jongen met alles wat ze hebben zullen beschermen, en in het geval van de wolf zonder roedel het meestal niet ver zullen halen. En de beer is ook nog es het symbool van mijn geboortestad (Brugge), en gezien ik hier wss niet ga blijven plakken maar er toch een belangrijke 20 jaar van m'n leven heb gespendeerd vond ik dat ook wel de moeite om erbij te nemen :p

Dit is wat er na een sessie al staat :p
Afbeelding
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Nora79 » 05 dec 2016 13:41
Dat ziet er al mooi uit, Hombie.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :-) Post je dat ook aub?
Nora79
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hombie » 07 dec 2016 03:40
Nora79 schreef:Dat ziet er al mooi uit, Hombie.

Haha, met plezier, volgende sessie is 20ste December, dan komt de wolf er waarschijnlijk bij, en daarna nog 1 of 2 sessies ergens na de blok, wanneer hopelijk kerst ook het gat in m'n begroting dat deze aant slaan is terug wat bijgevuld is xD
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Kleerkastkast » 09 dec 2016 19:38
Nora79 schreef:Dat ziet er al mooi uit, Hombie.

² :D

OT: ik heb er twee.. 'imber' op mijn pols, wat regenbui betekent. Het is zo geschreven dat het lijkt alsof er een deel van de m wegvliegt, waardoor je 'kan ontsnappen aan de regenbui'. Gaat het wat slechter? Het betert. Deze heb ik ongeveer drie jaar geleden laten zetten.

Mijn meer recentere tattoo liet ik zetten in oktober. Het is een quote van Icon for Hire - Up in Flames: "So mark me with words, but you can't tie my hands". Het is een soort aandenken, negatief aandenken aan mijn eerste vriendin. Ze noemde me namen, had een vrij controlerende invloed, en heeft me enorm hard veranderd.. Toen we nog samen waren, wou ik haar niet kwijt, en veranderde ik mezelf opdat het toch maar goed zou komen. Natuurlijk heeft dat niet gewerkt, en daar gaat de tatoeage over: zeg wat je wilt, ik verander niet. Ik kan het niet, en wil het niet. Of toch niet meer. :/

Momenteel heb ik nog geen plannen om een derde te laten zetten, hoewel ik er al naar uitkijk ^^
I'll tear you down
I'll make you bleed, eternally
Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

30 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Keer terug naar Het Praatcafe