Telepathie

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Samotex
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Telepathie

Bericht door Samotex » 23 mei 2016 12:36

Ik weet niet hoe jullie er tegenover staan. Het is geen onderwerp om controverse uit te lokken, maar ik ervaar wel regelmatig telepathie in mijn leven.
Ineens denk ik aan iemand die ik al jaren niet heb gezien. Iemand die aan de kust woont en ineens staat die voor me in Brussel en zegt die: het is de eerste keer in tien jaar dat ik naar Brussel kwam.
Heb ook zo momenten dat ik naar mijn telefoon kijk en denk: wat zou het leuk zijn dat die persoon die ik al zo lang niet hoorde me eens zou bellen en bij die blik aan mijn telefoon gebeurt het ineens.
Dat zijn geen eenmalige feiten, maar dingen die vaak terugkeren.
Ik weet dat velen dit onder tafel willen schuiven en iets hebben van: je beeldt je dat in, maar als ik er met anderen over praat, merk ik dat zij niet hetzelfde meemaken. Misschien is alles dan toch energie en is die kracht ervan sterker dan we als kleindenkende mens zouden durven vermoeden.
Lijkt me leuk om eens te polsen of anderen ook zo'n dingen beleven.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Re: Telepathie

Bericht door Robbe » 23 mei 2016 14:00

Ik heb het eerder bij vrienden: net op hetzelfde moment hetzelfde uitspreken of zeggen. Of exact hetzelfde denken op hetzelfde moment.
Op chat heb ik het héél vaak.
Ik benoem dat dan ook onder de noemer: 'telepathie'.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat je goed overeenkomt en veel weet over elkaar en zo vaak tot dezelfde gedachten komt.

Maar zo extreem dat het echt over jaren heen gaat of de dingen die jij beschrijft, heb ik het voorlopig niet voor gehad :p
Best kinda creepy :p
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 23 mei 2016 14:56

Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 23 mei 2016 16:58

Ik vraag me zwaar af waarom Einstein constant vermeld wordt, en dat is maar één, heel duidelijk gekleurde bron. Maar moet'k es meer over lezen, kan nog boeiend zijn. 'K zou wel geïnteresseerd zijn en effectieve studies en metastudies meer dan een site die al heel hard geneigd gaat zijn om dingen op een bepaalde manier te interpreteren. Ook valt het op dat al het onderzoek een dikke 60 of meer jaar geleden gebeurt lijkt te zijn, wat veel invloed kan hebben op standaarden van onderzoek. En natuurlijk, bij gebrek aan dubbelblindheid wegens da aard van het onderzochte fenomenen enzo zit je nog met observer bias enzo.

De Dream Telepathy dinges leek me perfect psychologisch te verklaren. Anecdotisch dagelijks leven 'bewijs' is duidelijk geen bewijs, en kan perfect toeval zijn, alleen zijn mensen psychologisch geneigd om patronen en causale verbanden te zien waar er geen zijn omdat willekeurigheid fucked met onze psychologie, om het bot te zeggen :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 23 mei 2016 19:28

Hmmm. Misschien bestaat het wel ja!
Ik dacht vanavond met een rammelende maag: Ik heb precies wel zin in pizza, misschien moet ik snel efkes naar de winkel.
En net dan belt mama met de vraag of ze pizza's moet meenemen!
En paar weken terug had ik net hetzelfde met frieten!

Moeder-zoon telepathie :yeahimcool: (of een sterk overontwikkeld moedergevoel)

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 23 mei 2016 20:02

TheQuibbler schreef:Hmmm. Misschien bestaat het wel ja!
Ik dacht vanavond met een rammelende maag: Ik heb precies wel zin in pizza, misschien moet ik snel efkes naar de winkel.
En net dan belt mama met de vraag of ze pizza's moet meenemen!
En paar weken terug had ik net hetzelfde met frieten!

Moeder-zoon telepathie :yeahimcool: (of een sterk overontwikkeld moedergevoel)
OF je hebt steeds op dezelfde tijdstip trek en mammie kent haar zoonlief als geen ander en weet waarin hij op dat moment zin heeft :awkward:
Laatst gewijzigd door -Matteo- op 23 mei 2016 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 23 mei 2016 20:10

Zo'n lieve mama's zeg. Toont aan dat een band soms sterker kan zijn dan wat men kan bewijzen tot op heden.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 23 mei 2016 22:40

Nee, raar maar waar: ik had zo mijn geschiedenisleerkracht een vriendschapsverzoek verstuurd en dezelfde dag in de grote vakantie zie ik die dan toch wel niet, terwijl ik op straat fiets (dat doet vies). Toeval of lot? Wie zal het zeggen? Geen idee! Gewoon zot raar en zo heb ik dat met veel zaken in het leven die zo zijn... Even buiten de kwestie.

wingin
Regular user
Regular user

Bericht door wingin » 23 mei 2016 23:35

Ja, ik denk wel dat het bestaat, dat het echt is. Er gebeuren net iets te veel dingen om te zeggen dat het niet bestaat.

Geloof me, als je drie keer exact dezelfde droom als je beste vriend had... dan ga je je vragen stellen.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 24 mei 2016 00:15

Vorige week vroeg ik me op het werk nog af: wanneer zou onze baas eens vertrekken? (Binnen ons bedrijf gebeurt het regelmatig dat bazen om de paar jaar naar een andere winkel gaan, nvdr.)
En enkele dagen later diezelfde week kom ik 's morgens op het werk toe, en een collega die ik tegenkom direct: "Coincidence, heb je het nieuws al gehoord? Onze baas gaat weg!! :D"

Toch geloof ik enkel in toeval. En nee, mijn gebruikersnaam houdt daar geen verband mee. :lol:
Come quickly, I'm tasting stars!

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 24 mei 2016 00:30

Coincidence schreef:Vorige week vroeg ik me op het werk nog af: wanneer zou onze baas eens vertrekken? (Binnen ons bedrijf gebeurt het regelmatig dat bazen om de paar jaar naar een andere winkel gaan, nvdr.)
En enkele dagen later diezelfde week kom ik 's morgens op het werk toe, en een collega die ik tegenkom direct: "Coincidence, heb je het nieuws al gehoord? Onze baas gaat weg!! :D"

Toch geloof ik enkel in toeval. En nee, mijn gebruikersnaam houdt daar geen verband mee. :lol:
De vraag is ook, hoeveel keer denk je dat dan voordat dat toevallig eens juist is ;)

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 24 mei 2016 00:34

lenny schreef:
Coincidence schreef:Vorige week vroeg ik me op het werk nog af: wanneer zou onze baas eens vertrekken? (Binnen ons bedrijf gebeurt het regelmatig dat bazen om de paar jaar naar een andere winkel gaan, nvdr.)

De vraag is ook, hoeveel keer denk je dat dan voordat dat toevallig eens juist is ;)
Dit was nu één keer hé.
Come quickly, I'm tasting stars!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 26 mei 2016 14:56

Zonet typte ik voor mijn werk de woorden: abstracte kunst neer en terwijl ik dat neertypte, hoorde ik op de radio de woorden: abstracte kunst.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 26 mei 2016 16:50

Dat is eerder toeval zou ik denken.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 26 mei 2016 18:52

Ja maar heb dat wel vaker: ik zeg bijvoorbeeld: de verantwoordelijkheidszin van de jeugd en hoor net dat begrip een seconde later herhaald op de tv, dat ik denk: dat zou toch wel heel toevallig zijn.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 26 mei 2016 20:09

Ja, ik weet wat je bedoelt, maar wie zal het zeggen dat het toeval of ons lot is? Ik geloof gewoon dat HSP'ers meer affiniteit hebben of kunnen tonen, maar veel sneller overstuur geraken door bijvoorbeeld 1 verkeerd opgevat woord dat anderen zeggen en daardoor blijf je in je viscieuze cirkel verder piekeren. Jij ligt er wel wakker van, maar die persoon die het heeft gezegd niet.

Daar wringt nu net het schoentje. Maar geloof mij je leert in het leven op wie je kan rekenen: mensen kennen je eigenlijk nog niet goed genoeg daarvoor om te weten dat het je echt diep kwetst. Maar onbewust kwets je ook andere mensen dat je dan ook weer niet doorhebt (ik weet dat ik soms nogal uitspraken kan doen).

En als sommige mensen vragen hoe je iets weet dan zeg ik dat ik dat op tv, in een boek, in een encyclopedie, in de krant heb gelezen. Dan zeggen ze: aja, gij meneertje, gij gaat het eens komen zeggen. En dan begin ik me slecht te voelen en zwijg ik maar. Ik leg linken die anderen minder snel zouden leggen, maar ik ben wel nogal traag met momenten ;) Dat is het juist: HSP'ers denken dieper na en worden ook sneller gekwetst, ze raken sneller overweldigd door de wereld om zich heen. Daarom hou ik van eenvoud, want bezit is eigenlijk maar tijdelijk. Je eigen gezondheid is goud waard!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 26 mei 2016 20:12

Zoals je zegt: het heeft zijn voor- en nadelen. Jammer dat sommigen het catalogeren onder "mensen met een beperking"

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 26 mei 2016 20:27

Zoals psychologen het zouden adviseren: geef het een plaats en leer er mee leven. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik wou gewoon dat ik ook minder serieus kon zijn met momenten en meer uit de bol kon gaan. Maar ik lijd als de ander ook lijdt. Dat is een speciaal lijden, ik weet het. Ik toon het niet altijd, maar soms wreekt het hem wel als je daar niet over kan praten. Het zij zo. Ik werk het best in een rustige omgeving zonder geluid, ver weg van de drukte van het alledaagse leven. Zo presteer ik het best. Ook klassieke muziek gebruik ik graag, ook Enya en Bon Iver heb ik graag ;) Dan kom ik volledig tot rust

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 26 mei 2016 20:29

Thor schreef:Zoals psychologen het zouden adviseren: geef het een plaats en leer er mee leven. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik wou gewoon dat ik ook minder serieus kon zijn met momenten en meer uit de bol kon gaan. Maar ik lijd als de ander ook lijdt. Dat is een speciaal lijden, ik weet het. Ik toon het niet altijd, maar soms wreekt het hem wel als je daar niet over kan praten. Het zij zo. Ik werk het best in een rustige omgeving zonder geluid, ver weg van de drukte van het alledaagse leven. Zo presteer ik het best. Ook klassieke muziek gebruik ik graag, ook Enya en Bon Iver heb ik graag ;) Dan kom ik volledig tot rust
Sommige mensen zeggen dat je maar meer je best moet doen, maar denk ik bij mezelf ik heb wel Latijn-Wetenschappen-Wiskunde gedaan en ik weet wel wat ik doe. Soms denk ik aan eens stiel uitoefenen, want dan denk ik minder na, maar anderzijds denk ik dat er wat meer potentieel in me zit.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Bericht door redwings » 26 mei 2016 20:34

Misschien even on topic blijven alstublieft, er bestaat al een topic over de hoogsensitiviteit, dit hoeft heus niet overal weer herhaald te worden ;)

Ik geloof niet in telepathie, enkel in toeval en extreme toevalligheden kunnen wel opgevat worden als telepathie volgens mij als je dat wil geloven...

Gesloten