Empathie

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Gesloten
LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017
Geslacht: Man

Empathie

Bericht door LumpySpacePrince » 14 apr 2016 21:32

Hallo allemaal ;)

Ik zit met een soort probleem, namelijk dat ik volgens mij weinig inlevingsvermogen/empathie heb in andere mensen ;)
Ik zeg en doe heel vaak dingen zonder echt na te denken wat andere mensen daarover vinden en of ze daar gekwetst door kunnen worden, en daardoor kom ik dus inderdaad vaak gemeen etc over.

Ik weet zelf echter niet of dit een gebrek aan empathie is of dat ik gewoon een beetje onzeker ben en daarom steeds 'grappig' wil zijn in het bijzijn van anderen, populair wil zijn, en zo vergeet aan anderen te denken. :( Met andere woorden: ik vergeet vaak waar de 'grens' ligt tussen grappig en gemeen/niet meer leuk voor de ander

Ik moest dit om een of andere reden even opschrijven omdat ik zelf pas beseft heb ik dat ik dat vaak doe :') En nja of er nog anderen zijn die vaak 'de grens overgaan' en hoe ik er op kan letten :oops:

Sorry voor m'n zaagbericht :')
Dries
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Moos1999
New user
New user

Re: Empathie

Bericht door Moos1999 » 14 apr 2016 21:43

Haha het feit dat je het nu hebt ingezien, is al goed denk ik :) Ik denk dat dat op sommige momenten wel menselijk is en dus dat je zeker niet alleen bent, maar als dat altijd het geval is, is het natuurlijk wel iets anders :)

Groetjes

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 15 apr 2016 09:10

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 15 apr 2016 19:08

Wat je beschrijft ben je niet de enige in hoor.

Als ik mensen goed ken, dan geef ik ook continu stekjes, soms heel vijnige of gemene...
Ik geef pas mensen stekken wanneer ik me echt op me gemak voel, dus bij mij is dat een teken van appreciatie :').

Ik heb wel ook al een paar keer tegen de lamp gelopen. Er soms overgegaan. Het is dan gewoon een kwestie van dit te erkennen en hup, je kunt weer verder! Vaak moet je ook gewoon kunnen inschatten per individu wat hij/zij grappig vindt en waar de grens is. Het is dus een beetje mensenkennis bezitten. Daar bestaat geen cursus voor. Het is leren adhv ervaring opdoen.

Anderen belachelijk maken om zelf populair te zijn, moet je wel mee oppassen. Kan soms averechts werken ;)
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 15 apr 2016 20:47

Bedankt allemaal! :D Ik zal er ook hier op proberen letten :')
lenny schreef: *youtube video*
Uhm ik weet niet wat ik hierop moet zeggen? :lol:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 24 mei 2016 07:27

Je bent nog piepjong en als je dat op die leeftijd al inziet, zou ik zeggen: een ferme schouderklop. Het is een werkproces en de grootste stap heb je gezet. Weten bij wie kleine steekjes ok zijn en bij wie het gevoeliger ligt, is een volgende stap. Maar al doende leert men.

Gesloten