Homo's & bloed ('geven')

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
45 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Re: Homo's & bloed ('geven')

Berichtdoor Springbal » 08 nov 2016 15:12
't Is een eerste stap he. Nu toen ik 't gisteren las deed ik bijna in mijn broek van 't lachen.

Het is natuurlijk extra pijnlijk dit als je weet dat er een jaar geleden (ongeveer) een rondetafelgesprek was met de Dienst voor het Bloed (van Rode Kruis - Vlaanderen), de FOD Volksgezondheid, çaviaria en WJNH (dat eindelijk blijk gaf van enige visie hierover), waar precies goede voornemens genomen werden, maar 't is een sisser. Nu mensen het is nu vooral wachten op de epidemiologische gegevens van andere landen die al enkele jaren MSM toelaten met een kortere uitsluitingsperiode. Vergeet niet dat België quasi de veiligste bloedbank ter wereld is. Wat natuurlijk ook zijn prijs heeft.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Berichtdoor Technetium » 08 nov 2016 15:22
Springbal schreef:Het is natuurlijk extra pijnlijk dit als je weet dat er een jaar geleden (ongeveer) een rondetafelgesprek was met de Dienst voor het Bloed (van Rode Kruis - Vlaanderen), de FOD Volksgezondheid, çaviaria en WJNH (dat eindelijk blijk gaf van enige visie hierover), waar precies goede voornemens genomen werden, maar 't is een sisser.
Goh ja, zoals reeds eerder gezegd, ik had toen al niet de indruk dat er enige wil was vanuit 'medische hoek' (RK + Volksgezondheid) om iets aan de bestaande situatie te doen. Ze hebben nu 'toegegeven' op het enige punt waar ze écht geen énkel been hadden om op te staan - homo's die geen seks hebben.

Ik verwacht niet dat er de komende X aantal jaar nog veel zal veranderen, maar wees gerust Springbal, mijn innerlijke relnicht is al lang gekalmeerd ;)
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!
Technetium
Regular user
Regular user

Berichtdoor Springbal » 08 nov 2016 18:00
Technetium schreef:, maar wees gerust Springbal, mijn innerlijke relnicht is al lang gekalmeerd ;)

Ach ik ken je al langer dan vandaag he ouwe jongen ;)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Jasper » 07 maart 2017 12:41
Ikzelf ben organisator geweest van Bloedserieus Gent (samen met een collega-student die ook homoseksueel is) en dit was meermaals een probleem dat opdook. Een extra aspect hierbij is dat de bloeddonaties per 10 worden 'samengegoten' en op die manier worden getest op eventueel ziekten/besmetting,...
Er is dus geen individuele test per donatie. Wat wil zeggen dat als een persoon besmet is hij automatisch 9 donaties ongeldig maakt. Op basis van cijfermateriaal etc filteren ze op die manier de meest gekende doelgroepen eruit.

Natuurlijk keur ik het ook niet goed, zeker niet als je de vragenlijst van het Rode Kruis raadpleegt, is het zeer achterhaald en ouderwets. Verandering is dus zeker noodzakelijk, maar om alle risico te vermijden, gebruiken ze deze maatregel. Er zijn sowieso al enorme te korte en dit is nu eenmaal een manier op het 'onder controle te houden'.
Jasper
New user
New user

Berichtdoor Springbal » 10 maart 2017 01:14
Jasper schreef:Er is dus geen individuele test per donatie. Wat wil zeggen dat als een persoon besmet is hij automatisch 9 donaties ongeldig maakt.

Oei, dat had ik precies nog niet gehoord, ik spring normaal volgende week nog eens binnen in het labo, dan ben ik terug up to date.

Springbal
I have no life
I have no life

45 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Keer terug naar Het Praatcafe