Werk kotsbeu

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Gesloten
Chico
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Werk kotsbeu

Bericht door Chico » 16 nov 2015 13:51

Goeiemiddag

Gewoon een stelling/vraag naar de werkmensen toe:

Kent er ook iemand dat gevoel dat je een job doet die je zo kotsbeu bent dat je er ziek van wordt? Dat je zo graag iets anders zou willen doen, maar niet weten wat? Eventueel tips voor dergelijke situatie? Dacht zelf aan een loopbaanbegeleiding of iets dergelijks..

Ik zit dus met dat probleem, al enkele weken nu en het vreet alleen maar aan mij. Ik zoek dan ook van tijd tot tijd vacatures in elke richting maar vind niets dat er bovenuit steekt. En stoppen met werken zonder ander werk is ook niet slim.

Iemand ervaring met een carrièreswitch van een bureaujob naar iets totaal anders? Want dan is namelijk mijn plan..

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Ter info: Ik heb twee bachelordiploma's waar ik niets mee wil doen (toen vond ik dat leuk, maar nu..)

Chico~
For what is life worth without a little laughter.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Werk kotsbeu

Bericht door Springbal » 16 nov 2015 15:26

mah best eens kijken wat er aan vreet denk ik. Collega's, takenpakket, gebrek aan uitdaging, teveel werk, ... Maar ik denk dat loopbaanbegeleiding en misschien een oriëntering bij de VDAB of zo wel een oplossing kunnen aanreiken, allez je naar een oplossing kunnen toereiken, ze gaan je geen doosje geven met daarin dé oplossing.

Groet,
Springbart
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Re: Werk kotsbeu

Bericht door vorvzie » 16 nov 2015 15:44

Jep, voor je zicht kan krijgen op wat nu moet je proberen benoemen wat nu het probleem is. Mogelijk is dezelfde sector, met andere invulling, collega's, werkklimaat dan wel nog een optie. De antwoorden liggen bij jezelf :), andere mensen kunnen helpen reflecteren.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Gesloten