Presidentsverkiezingen 'Murica

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
44 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Re: Presidentsverkiezingen 'Murica

Berichtdoor raskolnikow » 10 nov 2016 19:03
AGE-411 schreef:Vergeet overigens niet dat de oorspronkelijke 'Defense of Marriage act' uit 1996 er gekomen is door toedoen van Clinton. Toen was daar zelf binnen de democratische partij weinig tegenstand tegen. Een van de hevigste tegenstanders van die wet was een zekere Bernie Sanders uit Vermont.
Clinton is pas sinds kort geflipflopt naar een voorstander, omdat de publieke opinie ook pro begon te worden. Ze is nooit geen voorvechter geweest voor LGBT rechten in de verenigde staten. In tegendeel zelfs.

Sommige holebi's zien de openstelling van het burgerlijk huwelijk als ultieme vorm van erkenning en daarom ook als ultieme toetssteen van iemands toewijding tot de holebi-zaak. Ik behoor niet (meer) tot die groep. Er zijn echt nog wel andere, m.i. vaak waardevollere zaken ten gunste van holebi's waar Clinton wél voor gestreden heeft. Dat ze daarbij eerder diplomatisch dan revolutionair te werk ging stoort mij niet: revolutionairen zijn nodig om de druk op te voeren, maar in de praktijk zijn het de diplomaten die werkelijk iets gedaan krijgen. Er hangt alleen niet zo'n waas van romantiek rond natuurlijk.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Geslacht: Man

Berichtdoor Michaël » 15 nov 2016 01:02
Dat Trump gewonnen heeft is op zich nog niet het erg.
Het zijn de mensen door wie hij zich laat omringen dat mij verontrust. De benoeming van Steve Bannon, presentator van het ultraconservatieve programma Breibart als strategisch adviseur is alvast geen goed teken. Zijn website staat bol van de samenzweringstheorieën over vaccinaties, holebi's, joden, etc...
Nu nog klimaatscepticus Sarah Palin op het departement Energie en de creationist Ben Carson op Onderwijs en dan is het helemaal compleet.
Alleen Rudy Gulliani, die van New York van één van de gevaarlijkste steden van het land transformeerde naar één van de veiligste, is zowat de enig "normale" in die groep. Maar ja één zwaluw maakt de lente niet.
Michaël
New user
New user

Leeftijd: 26

Berichtdoor AGE-411 » 15 nov 2016 21:52
Zoals ik zelf wel verwacht had:
Trump zegt in z'n meest recente interview dat hij niet van plan is om het same-sex marriage terug te draaien.
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 27

Berichtdoor -Matteo- » 15 nov 2016 22:46
Men zegt niet voor niets "In het land der blinden, is éénoog koning'. VS is daarvan een sprekend voorbeeld.
-Matteo-

44 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Keer terug naar Het Praatcafe