Presidentsverkiezingen 'Murica

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
44 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Re: Presidentsverkiezingen 'Murica

Berichtdoor Hombie » 27 dec 2015 22:34
VindGeenNaam:p schreef:
Hombie schreef:Laten we hopen, want hem als president gaat een hoop internationale problemen opleveren. En zijn ondergang is al een stuk of twintig keer voorspeld, maar hij blijft er wel staan en serieus genomen worden door mensen.

Los daarvan heb je wel gelijk dat zelfs een groot deel van het Republikeins establishment zich tegen hem aan het keren is, de vraag word dus inderdaad of hij de nominatie haalt of niet. Ik blijft het vooral jammer vinden dat Bernie Sanders geen echte schijn van kans heeft tegen Hillary, gezien ik het gevoel heb dat hij het lef nodig heeft om echt iets te veranderen terwijl Hillary een echt gematigde centrum kandidaat is die op veel vlakken iedereen wat blij probeert te houden, inclusief de vele idioten.

Ja maar polls ≠ officiële stemming. Een debat tegen Hillary of waarschijnlijk zelfs Bernie winnen zit er niet in. Hij heeft bijvoorbeeld gewoon veel te weinig kennis van alles wat een president moet weten. En in een 1-tegen-1 debat zal dat wel nog meer opvallen dan anders. Ik zet m'n geld in op Hillary en first-lady's-man Bill ;)

Het probleem is dat republikeinse kiezers zich precies ook af en toe geen moer aantrekken van kleine dingen als feiten en kennis. Kijk naar good ol' George W. Bush, of fact check min of meer gelijk welke republikeinse kanditaat eens halfdeftig. Maar ik hoop echt dat je gelijk hebt, of beter nog, dat er een mirakel gebeurd en Bernie het op een of andere manier haalt :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 28 dec 2015 14:15
Hombie schreef:Het probleem is dat republikeinse kiezers zich precies ook af en toe geen moer aantrekken van kleine dingen als feiten en kennis. Kijk naar good ol' George W. Bush, of fact check min of meer gelijk welke republikeinse kanditaat eens halfdeftig. Maar ik hoop echt dat je gelijk hebt, of beter nog, dat er een mirakel gebeurd en Bernie het op een of andere manier haalt :p

Nja dat is zeker waar maar Bush had ook niet echt de meest overtuigende concurrenten destijds. Denk ook wel dat een groot deel van de VS laatste jaren eerder links of liberaal begint te worden dus ik denk dat we nog eventjes verwijderd zijn van een republikeinse president. (Laat ons hopen :p )
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Leeftijd: 24

Berichtdoor Hombie » 28 dec 2015 15:52
VindGeenNaam:p schreef:
Hombie schreef:Het probleem is dat republikeinse kiezers zich precies ook af en toe geen moer aantrekken van kleine dingen als feiten en kennis. Kijk naar good ol' George W. Bush, of fact check min of meer gelijk welke republikeinse kanditaat eens halfdeftig. Maar ik hoop echt dat je gelijk hebt, of beter nog, dat er een mirakel gebeurd en Bernie het op een of andere manier haalt :p

Nja dat is zeker waar maar Bush had ook niet echt de meest overtuigende concurrenten destijds. Denk ook wel dat een groot deel van de VS laatste jaren eerder links of liberaal begint te worden dus ik denk dat we nog eventjes verwijderd zijn van een republikeinse president. (Laat ons hopen :p )

'T probleem zit hem ook voor een deel bij wie gaat stemmen, en hoe zotter het gedachtegoed hoe meer mensen geneigd zijn om effectief te gaan stemmen precies, dus zelfs als een goed deel van de VS liberaler is geworden gaat het hem vooral draaien over wie er de moeite doet om te gaan stemmen. Ik meen toch meermaals gelezen hebben dat een groot deel van het probleem voor de democraten ligt in het feit dat veel van hun potentiële kiezers niet gaan stemmen of niet kunnen/mogen door werk, papperassenproblemen en administratief gepruts en gesjoemel.

Daarnaast heb je nog de tegen-kramp reflex van rechts die ziet dat er inderdaad een liberalisering bezig is en het vierkant in hun broek doet en des te harder tegencampagne gaat voeren. Dat, en door het kiessysteem van de VS blijft alles grotendeels om de paar 'swing states' draaien, dus het gaat wederom vooral om die te doen zijn in de eigenlijke verkiezing zelf los van wat er algemeen op til is qua mentaliteitsveranderingen. Maar een mens kan maar hopen zeker :p
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 28 dec 2015 16:07
Hombie schreef:'T probleem zit hem ook voor een deel bij wie gaat stemmen, en hoe zotter het gedachtegoed hoe meer mensen geneigd zijn om effectief te gaan stemmen precies, dus zelfs als een goed deel van de VS liberaler is geworden gaat het hem vooral draaien over wie er de moeite doet om te gaan stemmen. Ik meen toch meermaals gelezen hebben dat een groot deel van het probleem voor de democraten ligt in het feit dat veel van hun potentiële kiezers niet gaan stemmen of niet kunnen/mogen door werk, papperassenproblemen en administratief gepruts en gesjoemel.

Daarnaast heb je nog de tegen-kramp reflex van rechts die ziet dat er inderdaad een liberalisering bezig is en het vierkant in hun broek doet en des te harder tegencampagne gaat voeren. Dat, en door het kiessysteem van de VS blijft alles grotendeels om de paar 'swing states' draaien, dus het gaat wederom vooral om die te doen zijn in de eigenlijke verkiezing zelf los van wat er algemeen op til is qua mentaliteitsveranderingen. Maar een mens kan maar hopen zeker :p

Mja met hun tegencampagnes scheiden ze zich wel meestal nog meer af van de doorsnee Amerikaan. Hun focuspunten op debatten zijn altijd enkel voor de zeer rechtse kant, die de meeste andere Amerikanen net als wij te belachelijk vinden voor woorden :p
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Berichtdoor LumpySpacePrince » 10 feb 2016 00:22
Ik zelf hoop op Hillary of Bernie :bid: Trump zijn toespraken en debatten vind ik eerder stand-up comediance dan iets anders x)
Yeah, whatever, fine.
LumpySpacePrince
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 16

Berichtdoor Hombie » 10 feb 2016 01:21
Bernie lijkt steeds meer grond te winnen, da's al positief. Ook ergens een voorspelling van vrij goede bron gelezen dat als het op Trump v Sanders zou neerkomen, Sanders wss zou winnen, maar natuurlijk hebben veel voorspellingen er deze verkiezing(saanloop) er al naast gezeten.

Maar als Sanders wint zou dat echt wel een positieve verandering voor Amerika zijn, met weerslag tot hier in onze geglobaliseerde wereld. Natuurlijk zit je dan wel nog met heel het congress en co om roet in het eten te gooien, maar het zou al een ferme stap zijn.
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor fabio » 10 feb 2016 17:48
Wel, ik was gisteren wat aan het kijken naar de aanloop van de verkiezingen op abc news, en ze lieten een aantal peilingen zien, naast hun exit poll op dat moment.
Blijkbaar kiezen de Republiekeinen zo massief voor Trump (of in Iowa, Cruz) omdat ze vinden dat de economie het heel slecht doet en ze veel schrik hebben voor een terroristische aanslag. Vooral Trump en Cruz spelen daar enorm op in, Cruz met zijn plan om alle steden en gebieden die in de handen van IS zijn plat te bombarderen, en Trump met zijn idee om niet-Amerikaanse moslims te bannen uit de VS. Cruz is vooral hoe conservatiever, hoe beter. Na de caucus in Iowa, die hij verrassend had gewonnen kreeg ik te horen dat hij eerder al gespot was op een bijeenkomst waar een of andere geschifte prediker het had over de doodstraf voor holebi's.
Maar ik denk (en hoop) dat het geen republikein zal worden deze keer.

Persoonlijk ben ik wel een fan van Bernie Sanders, een man die vertrouwen uitstraalt, en dit ook laat zien door niet mee te doen aan de zogenaamde super PAC's, wat toch een heel omstreden en dubieuze manier van campagnefinanciering is. ook zijn ideeën over ziekteverzekering en het aan banden leggen van Wall Street zijn dingen die bij veel jonge kiezers aanspreekt. Het zou op zich al revolutionair zijn dat een kandidaat die zich een sociaaldemocraat noemt zelfs een echte kans maakt om te winnen. Dan is toch de vooruitgang ingezet in Amerika.
Maar ook Hillary schuift in haar campagne wat op naar links, vooral om zich van de republikeinen te distantiëren en om Sanders niet te veel ruimte te geven bij de meer linkse stemmers. De vraag is natuurlijk of ze dat meer linkse parcours gaat volgen, ook tijdens de echte verkiezingen, of dat ze dan weer zal opschuiven naar het centrum...
ik volg het in ieder geval op de voet!
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22

Berichtdoor JFK » 08 jun 2016 10:16
Iets in de marge in dit ernstig topic.
:ibi:

American Apparel heeft een nieuwe Pride collectie

IK WIL DIE PET !!!

Spoiler! :
Afbeelding
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor FiduciaryBank » 11 jun 2016 07:34
Bernie, Hillary, Chris Christie en een hele rist Republikeinen zijn hier waar ik zit op bezoek geweest. Trump niet, die was niet welkom.
Iedereen haat Hillary. Aanzien als corrupt en machtsgeil. Ze heeft in Benghazi precies persoonlijk Amerikanen om het leven gebracht, en dat mailschandaal is gelijk Watergate. Ook voor verstokte democraten.
FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor AGE-411 » 15 jun 2016 23:07
Bernie Sanders was de enige serieuze kandidaat en eigenlijk het soort president dat de USA eens nodig had.

Dus Clinton of Trump? tjah.. Dan toch liever de Clown dan het oorlogszuchtig wicht. Ik vermoed al een hele tijd dat de man niet meent wat hij zegt, en dat het gewoon de aloude truc om kiezers te lokken is in het kwadraat. Als hij het haalt zal het wellicht een president worden die focust op economische thema's, en op al de rest (buitenlandpolitiek en ethische thema's) een pragmatische koers gaat voeren met hooguit hier en daar wat borrelnootjes voor het gros van de randdebielen die hem aanzien als de nieuwe messiah.
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 27

Berichtdoor Darkcrow » 02 okt 2016 15:00
Als Obama's tijd erop zit, dan vrees ik dat America in een crisis komt. Beiden kandidaten zijn niet hetgeen waar ik op zou kiezen. Als Trump aan de macht komt hebben we of staan we aan de afgrond. Als Clinton aan de macht komt hebben we een ander probleem.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Nora79 » 04 okt 2016 11:20
Het is precies nog erger of er moet gekozen worden tussen de cholera en de pest.

Momenteel is't belastingschandaal van Donald Trump weer hot news . Ik hoop dat Clinton daar haar voordeel uit kan krijgen.
Nee, als ik moest kiezen, geen f*cking psycho Donald Trump dan.

Dat staat vast.
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor AGE-411 » 01 nov 2016 22:14
En huppa, nu ligt Clinton weer onder vuur en geven sommige peilingen winst aan voor Trump. Het kan nog alle kanten uit.
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Springbal » 06 nov 2016 14:59
Ik zal vooral blij zijn als dit achter de rug is. Elke dag op tv, internet. Ik kan er met de beste wil van de wereld niet van wakker liggen of het nu Trump of Clinton is. Ieder volk heeft de regering die het verdient, dat zegt de Maistre althans. IK neem aan dat Trump zijn demagogie en zo zal moeten milderen eenmaal hij president zou zijn. En Elschot schreef 't volgende "want tussen droom en daad
staan wetten in de weg en praktische bezwaren".
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Nora79 » 06 nov 2016 18:33
Ja, nog heel even volhouden en dan zullen we allemaal weten wie de verkiezingen gewonnen heeft....
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor Wall » 09 nov 2016 11:10
En het is gebeurd...
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Darkcrow » 09 nov 2016 13:06
Wall schreef:En het is gebeurd...

Een clown als president...

Wat gaat dat geven, in ieder geval de Holebi's zullen met schrik zitten in Amerika, immers Trump niet de meest Holebi vriendelijke president zal zijn. Was er geen sprake van een wet die hij wilde doorvoeren dat werkgevers Holebi's mogen weigeren op basis van geloofsovertuiging?
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor AGE-411 » 09 nov 2016 14:59
Eigen schuld van de democraten. Als ze een deftige kandidaat (Sanders) hadden voorgedragen, dan was dit nooit gebeurt. Het moest per sé Clinton worden, dat hadden de partijbonzen op voorhand vastgelegd, de rest was maar wat show.

De mensen geloven Clinton niet. Ze zei in haar speeches heel wat anders dan wanneer ze achter gesloten deuren voor bankiers van Wall Street spreekt. Dat heeft haar zeer zwaar parten gespeeld in de manufacturing belt (Het Charleroi van Amerika). In die staten heeft ze haar presidentschap verloren.
AGE-411
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor DansFreak » 09 nov 2016 18:55
Darkcrow schreef:

Wat gaat dat geven, in ieder geval de Holebi's zullen met schrik zitten in Amerika, immers Trump niet de meest Holebi vriendelijke president zal zijn. Was er geen sprake van een wet die hij wilde doorvoeren dat werkgevers Holebi's mogen weigeren op basis van geloofsovertuiging?

Ik had wel gelezen dat Trump het betreurt dat mensen van hetzelfde geslacht sinds vorig jaar overal in de VS kunnen trouwen. Als hij president zou worden -wat helaas nu het geval is :( - hoopt hij die beslissing te wijzigen
DansFreak
New user
New user

Leeftijd: 22

Berichtdoor AGE-411 » 09 nov 2016 23:42
DansFreak schreef:
Darkcrow schreef:

Ik had wel gelezen dat Trump het betreurt dat mensen van hetzelfde geslacht sinds vorig jaar overal in de VS kunnen trouwen. Als hij president zou worden -wat helaas nu het geval is :( - hoopt hij die beslissing te wijzigen

Trump is totaal geen conservatief, in tegendeel zelf. (Tot 2009 was hij zelf lid van de Democratische Partij). Die uitspraken moeten natuurlijk gekaderd worden binnen een charme-offensief naar de typische republikeinse kiezer. Hij kan moeilijk iets anders zeggen dan wat de mensen van hem verwachten.

Ik zei enkele maanden geleden al dat Trump z'n achterban bij een overwinning wel wat borrelnootjes zou toewerpen. Benieuwd of hij:
- Iets wil ondernemen om same-sex marriage terug te draaien. Ik kan me voorstellen dat hij andere prioriteiten stelt.
- Iets kan ondernemen om same-sex marriage terug te draaien. De beslissing om het nationaal toe te staan kwam niet van de wetgevende macht, maar van de rechterlijke macht. De rechterlijke macht heeft nu eenmaal geoordeeld dat een verbod op same-sex marriage ongrondwettelijk is. Wat kan een politicus daar tegenin brengen? En zou het al die moeite waard zijn (zie hierboven). Trump gaat alleszins geen zieltjes winnen door zich op te stellen als conservatieve hardliner.

Vergeet overigens niet dat de oorspronkelijke 'Defense of Marriage act' uit 1996 er gekomen is door toedoen van Clinton. Toen was daar zelf binnen de democratische partij weinig tegenstand tegen. Een van de hevigste tegenstanders van die wet was een zekere Bernie Sanders uit Vermont.
Clinton is pas sinds kort geflipflopt naar een voorstander, omdat de publieke opinie ook pro begon te worden. Ze is nooit geen voorvechter geweest voor LGBT rechten in de verenigde staten. In tegendeel zelfs.
AGE-411
Forum addict
Forum addict

44 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Keer terug naar Het Praatcafe