Presidentsverkiezingen 'Murica

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
44 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Presidentsverkiezingen 'Murica

Berichtdoor BiNDing » 19 aug 2015 23:11
Zoals de titel ons vertelt: een topic over de presidentsverkiezingen in de VS.

Om af te trappen, ik volg het niet op de voet, maar Bernie Sanders is voor mij dé kandidaat.
En ik bid elke avond, zoals menig ander man en vrouw, denk ik, "pls niet Trump, pls niet Trump"
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

Re: Presidentsverkiezingen 'Murica

Berichtdoor De lachende profeet » 19 aug 2015 23:48
Trump is wel veruit de grappigste kandidaat. Vooral omdat de kans zeer klein is dat hij ooit president wordt.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.

Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985
De lachende profeet
I have no life
I have no life

Leeftijd: 32

Berichtdoor JFK » 20 aug 2015 08:52
De lachende profeet schreef:Trump is wel veruit de grappigste kandidaat. Vooral omdat de kans zeer klein is dat hij ooit president wordt.

Inderdaad! :greenthing:

En zorgt voor een verdeling binnen de republikeinse/conservatieve kiezers. 8) Beter zo'n heerlijke clown dan een kandidaat waar iedereen zich kan in vinden. :D
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor Stilicho » 20 aug 2015 10:01
Ik vind het eng dat een groot deel van de Amerikanen zich kan vinden in iemand die overduidelijk een psychische aandoening heeft.
Stilicho
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Darkcrow » 20 aug 2015 10:40
Een miljardair zoals Trump zou een ramp zijn, dan mag je er zeker van zijn dat de rijken rijker worden en de armen armer.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor JFK » 20 aug 2015 13:51
Stilicho schreef:Ik vind het eng dat een groot deel van de Amerikanen zich kan vinden in iemand die overduidelijk een psychische aandoening heeft.

Je gaat me niet wijsmaken dat zoiets voor jou een totale verrassing is. :wink:

Spoiler! :
maar het is inderdaad wel eng ja. :wink: Zoals zoveel dingen bij 'de gemiddelde Amerikaan'.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor quantum » 20 aug 2015 18:35
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.
quantum
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor nemesis » 22 aug 2015 01:15
Ik zou voorheen hebben gehoopt dat Trump zou winnen, omdat de Democraten dan veel minder naar het midden op zouden hoeven te schuiven om van zo'n waanzinnige te winnen.

Maar goed, na de laatste paar verkiezingen daar én hier: all bets are off. Doe dan maar een normaal persoon, please. :')
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.
nemesis
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 22 aug 2015 17:29
Amerikaanse politiek :love: Een oneindige bron aan vermaak voor de niet-Amerikaan :p
Ik volg de verkiezingen nog redelijk op de voet (het youtube kanaal The Young Turks is een goede bron van verkiezingennieuws) en Trump's hoge poll nummers zijn op het eerste zicht wat verontrustend maar uiteindelijk blijven het "maar" polls uit staten die sowieso al heel republikeins gekleurd zijn. De mediagekte en de "eerlijke" uitspraken van Trump houden hem nu nog boven water maar stel dat hij de republikeinse kandidaat wordt dan zal hij sowieso niet winnen tegen Hillary of Bernie Sanders. Van de 17 republikeinse kandidaten zou ik nog het liefst Rand Paul tegen de democratische kandidaat willen zien debatteren. Hij kan nu en dan nog een interessante kijk hebben op sommige onderwerpen. Maar hopelijk geen Trump, Huckabee, Santorum, Perry, Rubio of Cruz.
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Leeftijd: 24

Berichtdoor Fantasy Lover » 12 sep 2015 16:54
Wat ik weet over de presidentsverkiezingen dankzij Facebook en de krant

1. Donald Trump is kandidaat

2. Amerika houdt van hem

3. Facebook haat hem

4. Hillary Clinton is ook kandidaat maar haar kansen zijn geslonken door een of ander email schandaal

5. Jeb Bush doet ook mee, hopelijk is hij minder erg dan Bush Sr, Jr en Trump. Maar ik vrees ervoor

6. Bernie Sanders is populair op Facebook maar underrated
Fantasy Lover

Berichtdoor Springbal » 18 sep 2015 15:18
Wat ik voorlopig ook weet is dat bij verkiezing van Trump zowat alle 9gaggend inwoners van de VS gaan emigreren. Bovendien is Trump een pain in the ass, hoedanook http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/polit ... =1.2424035
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 19 sep 2015 16:34
Het laatste debat was echt een lachertje. Same old type GOP debat: niet focussen op belangrijke issues, leugens, flip-flops, oorlogspraat, religieuze motivaties, onwaarheden, democraten als de oorsprong van elk probleem in de VS voorstellen, cat fights tussen de kandidaten met bovendien povere moderatie, Reagan portretteren als de beste president ooit en wegens het grote aantal kandidaten kreeg niet iedere kandidaat even veel tijd als de andere. Laat ons hopen dat Bernie Sanders als de democratische kandidaat uitkomt want iedere kandidaat verwacht Clinton als tegenstander die misschien wel nog te verslaan valt. Maar zet 1 van de republikeinse kandidaten tegen Bernie en het zal zeker spetteren :p
Spoiler! :
Maar één ding is zeker: het opkomende seizoen van SNL wordt machtig :roflmao:
Senior user
Senior user

Berichtdoor Marlboro » 15 okt 2015 21:44
geen van beide partijen aub.
en als het toch moet van 1 van de 2 komen dan het liefst Rand Paul die toch het meest toe leunt naar de libertaire denkwijze.

Minder overheid, meer vrijheid om te doen en laten wat je wil...
It's who I am, it's what I am. Right or wrong, I can't change that.

It’s like being able to fly.
Just like growing wings.
If it’s in your blood, you can’t get it out.
You just want more.
Marlboro
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor LumpySpacePrince » 30 nov 2015 00:09
Hillary ATM, ik kan me wel vinden in haar ideeën ;)
Yeah, whatever, fine.
LumpySpacePrince
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 16

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 30 nov 2015 22:40
Marlboro schreef:geen van beide partijen aub.
en als het toch moet van 1 van de 2 komen dan het liefst Rand Paul die toch het meest toe leunt naar de libertaire denkwijze.

Minder overheid, meer vrijheid om te doen en laten wat je wil...

Blijft wel veel van de vaste republikeinse standpunten verdedigen gewoon om z'n doelgroep zo breed mogelijk te houden (al valt dat niet af te leiden uit zijn poll nummers).
Senior user
Senior user

Berichtdoor Darkcrow » 10 dec 2015 20:01
Wel, ik begin die Trump met de dag meer te haten. Hij is duidelijk een racist. Hij zal waarschijnlijk ook niet positief staan ten opzicht van holebi's.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor De lachende profeet » 14 dec 2015 21:09
Darkcrow schreef:Wel, ik begin die Trump met de dag meer te haten. Hij is duidelijk een racist. Hij zal waarschijnlijk ook niet positief staan ten opzicht van holebi's.

Ik denk dat het hem allemaal koud laat. Ik geloof geen moment dat Trump overtuigd is van zijn racisme. Trump is een extreme narcist die een toon heeft gevonden waardoor hij in de media komt en een deel van de bevolking hem op handen draagt (al is het maar omwille van de amusementswaarde). Zolang dat niet verandert is Trump een blijver.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.

Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985
De lachende profeet
I have no life
I have no life

Leeftijd: 32

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 15 dec 2015 09:25
De lachende profeet schreef:
Darkcrow schreef:Wel, ik begin die Trump met de dag meer te haten. Hij is duidelijk een racist. Hij zal waarschijnlijk ook niet positief staan ten opzicht van holebi's.

Ik denk dat het hem allemaal koud laat. Ik geloof geen moment dat Trump overtuigd is van zijn racisme. Trump is een extreme narcist die een toon heeft gevonden waardoor hij in de media komt en een deel van de bevolking hem op handen draagt (al is het maar omwille van de amusementswaarde). Zolang dat niet verandert is Trump een blijver.

Ik denk dat Trump bij de primaries meer en meer teleurgesteld zal zijn met zijn nummers. Zijn show van een campagne doet hem nu in de polls leiden maar eens het echte stemmen begint zal er wel meer verdeeldheid zijn. Zelfs Fox News begint zich er tegen te keren, wat hem veel stemmen zal kosten. En ook al wint hij de nominatie, tegen Hilllary zal hij niet winnen. Enkel zijn extremistische basis zal voor hem stemmen, dus elke democraat, liberaal en zelfs midden-leunende republikein zal nog eerder voor Hillary stemmen wat een veel grotere groep is.
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hombie » 17 dec 2015 19:04
VindGeenNaam:p schreef:
De lachende profeet schreef:

Ik denk dat Trump bij de primaries meer en meer teleurgesteld zal zijn met zijn nummers. Zijn show van een campagne doet hem nu in de polls leiden maar eens het echte stemmen begint zal er wel meer verdeeldheid zijn. Zelfs Fox News begint zich er tegen te keren, wat hem veel stemmen zal kosten. En ook al wint hij de nominatie, tegen Hilllary zal hij niet winnen. Enkel zijn extremistische basis zal voor hem stemmen, dus elke democraat, liberaal en zelfs midden-leunende republikein zal nog eerder voor Hillary stemmen wat een veel grotere groep is.

Laten we hopen, want hem als president gaat een hoop internationale problemen opleveren. En zijn ondergang is al een stuk of twintig keer voorspeld, maar hij blijft er wel staan en serieus genomen worden door mensen.

Los daarvan heb je wel gelijk dat zelfs een groot deel van het Republikeins establishment zich tegen hem aan het keren is, de vraag word dus inderdaad of hij de nominatie haalt of niet. Ik blijft het vooral jammer vinden dat Bernie Sanders geen echte schijn van kans heeft tegen Hillary, gezien ik het gevoel heb dat hij het lef nodig heeft om echt iets te veranderen terwijl Hillary een echt gematigde centrum kandidaat is die op veel vlakken iedereen wat blij probeert te houden, inclusief de vele idioten.
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 19 dec 2015 18:55
Hombie schreef:Laten we hopen, want hem als president gaat een hoop internationale problemen opleveren. En zijn ondergang is al een stuk of twintig keer voorspeld, maar hij blijft er wel staan en serieus genomen worden door mensen.

Los daarvan heb je wel gelijk dat zelfs een groot deel van het Republikeins establishment zich tegen hem aan het keren is, de vraag word dus inderdaad of hij de nominatie haalt of niet. Ik blijft het vooral jammer vinden dat Bernie Sanders geen echte schijn van kans heeft tegen Hillary, gezien ik het gevoel heb dat hij het lef nodig heeft om echt iets te veranderen terwijl Hillary een echt gematigde centrum kandidaat is die op veel vlakken iedereen wat blij probeert te houden, inclusief de vele idioten.

Ja maar polls ≠ officiële stemming. Een debat tegen Hillary of waarschijnlijk zelfs Bernie winnen zit er niet in. Hij heeft bijvoorbeeld gewoon veel te weinig kennis van alles wat een president moet weten. En in een 1-tegen-1 debat zal dat wel nog meer opvallen dan anders. Ik zet m'n geld in op Hillary en first-lady's-man Bill ;)
Senior user
Senior user

44 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Keer terug naar Het Praatcafe