Heb je al ooit iets illegaal gedownload?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Heb je al iets illegaal gedownload?

Ja, veel.
20
74%
Nee, nooit.
1
4%
Misschien, zonder dat ik het weet.
0
Geen stemmen
Soms.
4
15%
Enkel als het niet legaal verkrijgbaar is.
1
4%
Nee, tenzij ik het niet weet.
1
4%

Totaal aantal stemmen: 27

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Heb je al ooit iets illegaal gedownload?

Bericht door Darkcrow » 27 jul 2015 14:57

Ik heb een bekentenis te doen. Omdat dit forum bekent staat om zijn bekentenissen, doe ik het hier. Ik ben niet zo braaf, als de meeste denken. Ik kan het niet laten om illegaal te downloaden. Het gaat hier vooral om Engelstalige manga, ik lees deze online op Internet wetende dat dit illegaal is. (Er zijn ook enkele legale sites, maar de meeste zijn illegaal.) Ik probeer mijn geweten te sussen door manga's ook legaal te kopen, dit is uiteindelijk een verzameling geworden. Maar terug te komen op mijn standpunt, zijn er andere Holebi's die ook al iets illegaal gedownload hebben? Ik hoop dat ik niet alleen ben.

mientje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Heb je al ooit iets illegaal gedownload?

Bericht door mientje » 27 jul 2015 15:23

Meer dan de helft van de Vlaamse muziek-downloaders geeft aan dat ze voornamelijk of exclusief legaal downloaden (53,7%), wat een lichte daling is in vergelijking met vorig jaar (-3,2)*. Films of series downloaden wordt minder vaak legaal gedaan (38,1%)(-4,4)*. De helft van de downloaders geeft aan dat ze enkel of voornamelijk illegaal films en series downloaden (49,1%)(+3,1)* waar dit maar het geval is voor een derde van de muziek downloads (33,9%) (+3,4)*. Kortom zien we dat muziek voornamelijk legaal gedownload wordt, waar films en series vaker illegaal gedownload worden. Opvallend is echter dat zowel voor het downloaden van muziek als voor het downloaden van films/series er een stijging is in het aantal mensen dat vooral illegaal downloadt, en dat het aandeel dat vooral legaal downloadt gedaald is.
http://www.iminds.be/nl/inzicht-in-digi ... /digimeter

Laten we er dus maar van uitgaan dat dezelfde cijfers gelden voor holebi's, aangezien wij ook maar gewone mensen zijn. Let wel, hier staat nergens hoeveel procent van de Vlamingen downloadt, enkel cijfers van degene die downloaden.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 27 jul 2015 19:11

OKE, WACHT

Dus de volle 46,3% van de "Vlaamse muziek-downloaders" downloadt LEGAAL? :o

Ik schrik hier zo hard van. Maar echt. De enige persoon die ik ken die legaal muziek downloadt is mijn papa. En dat is een oude man.

OT: Ik ben een badass bitch, dus behalve software, fonts en games download ik alles illegaal. Sorry, jongens. Torrents en Soulseek zijn mijn beste vrienden en als een album, film of serie het verdient, koop ik het gewoon echt. Om vast te houden. En, als het écht goed is, het 's nachts in slaap te lepelen. Dus als de muziek- en filmindustrie zouden lijden onder het aantal "illegale" downloaders, moeten ze gewoon harder hun best doen om degelijke dingen te produceren.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 29 jul 2015 01:15

kinderknieën schreef:OKE, WACHT

Ik schrik hier zo hard van. Maar echt. De enige persoon die ik ken die legaal muziek downloadt is mijn papa. En dat is een oude man.

OT: Ik ben een badass bitch, dus behalve software, fonts en games download ik alles illegaal. Sorry, jongens. Torrents en Soulseek zijn mijn beste vrienden en als een album, film of serie het verdient, koop ik het gewoon echt. Om vast te houden. En, als het écht goed is, het 's nachts in slaap te lepelen. Dus als de muziek- en filmindustrie zouden lijden onder het aantal "illegale" downloaders, moeten ze gewoon harder hun best doen om degelijke dingen te produceren.
Mijn tante koopt muziek via iTunes. :P

Zelf download ik muziek, films, series via Torrents.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 29 jul 2015 16:17

Neen, sterker nog. ;) Zoveel procent downloadt illegaal, maar niet per se uitsluitend. Het is 53,7% dat legaal downloadt.

Om op de vraag van het topic te antwoorden: ik download massa's illegaal. Zowel muziek als films.
Come quickly, I'm tasting stars!

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 29 jul 2015 16:38

Ik downloadde redelijk veel illegaal: films, muziek, spelletjes,... noem maar op. Maar ouder worden en de enorm gegroeide mogelijkheden om items legaal te lusiteren/kijken/spelen aan democratische prijzen heeft een mentaliteitswijziging teweeggebracht, denk ik. Ik download nu niets meer illegaal. Voor films en series is er Netflix (en voor films de bibliotheek), voor spelletjes is er Steam (damn you Steam Summer-sales) en voor muziek is er Deezer of good ol' YouTube.

Het kost mij bijna meer moeite om illegaal dingen te gaan bekijken of te downloaden dan om het legaal te doen. En qua gemoedstoestand is het wel rustgevend om niet meer illegaal te downloaden.

Om specifiek op je onderwerp op je topic te discussieren: manga en anime zijn belachelijk moeilijk legaal te lezen/bekijken online in België. Heel weinig websites kopen de rechten voor anime/manga in België aan (kijk maar naar bijvoorbeeld Crunchyroll, het aanbod is minuscuul). Legaal online anime/manga kijken in België is zo goed als onmogelijk, je kan bijna niet anders dan illegaal downloaden/bekijken.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 29 jul 2015 17:44

Jup. Torrents zijn mijn beste vrienden. Series kijk ik nu wel online, cartoons en anime idem, films download ik nog.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 29 jul 2015 20:11

Coincidence schreef:

Neen, sterker nog. ;) Zoveel procent downloadt illegaal, maar niet per se uitsluitend. Het is 53,7% dat legaal downloadt.

Om op de vraag van het topic te antwoorden: ik download massa's illegaal. Zowel muziek als films.
Oh. Juist. Ik was moe, denk ik.

OT: :tet:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 29 jul 2015 21:29

kinderknieën schreef:En, als het écht goed is, het 's nachts in slaap te lepelen.

Hoe vaak deed je dat al en met welke series/albums?

OT: Ik wil een spotify voor boeken. En niet die onvolmaakte Nederlandse versie die onlangs uitkwam.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Yami_Luna
Regular user
Regular user

Bericht door Yami_Luna » 29 jul 2015 22:13

BiNDing schreef:... en voor muziek is er Deezer of good ol' YouTube. ...
Gebruik je adblock om van de ads op youtube af te geraken? If so: komt ongeveer op hetzelfde neer als illegaal de muziek downloaden , de artiest (of in geval van youtube de uploader) krijgen geen inkomsten voor de videos die je bekijkt...

OT: Op mijn laptop staat buiten windows, mijn steamgames en minecraft niet veel legaals, denk ik... Op mijn vaste gaming-pc staat echter zo goed als niets illegaals (behalve Sony Vegas Pro 13 en Dxtory, ) Heeft er ook mee te maken dat torrents geblokkeerd worden op het univ-netwerk (hoewel k daar wel een work-arround voor zou kunnen vinden als informaticastudente, maar ben daar meestal gewoon te lui voor), wat illegaal downloaden al iets moeilijker maakt, aangezien ik 5/7 op kot zit ... :)
"People say nothing's impossible, but I do nothing everyday." -Winnie the Pooh

--Even if I told you the truth, you wouldn't believe it anyway...

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 30 jul 2015 11:25

Yami_Luna schreef:Heeft er ook mee te maken dat torrents geblokkeerd worden op het univ-netwerk (hoewel k daar wel een work-arround voor zou kunnen vinden als informaticastudente, maar ben daar meestal gewoon te lui voor), wat illegaal downloaden al iets moeilijker maakt, aangezien ik 5/7 op kot zit ... :)
Dat doet me denken aan het feit dat KUL zo'n 2-3 jaar geleden het torrenten ook heeft geblokkeerd, maar daar heb ik een simpel trucje voor gevonden om de blokkering te omzeilen. :p In feite wordt enkel het binnenhalen van de trackers op het KUL-eduroamnetwerk geblokkeerd, wat verhindert dat je download kan starten. Om dit te omzeilen heb je wel een smartphone met 3G en de mogelijkheid tot het opzetten van een wifihotspot nodig. Je zet je hotspot aan en verbindt je laptop met je hotspotnetwerk. Je zit dus niet meer op het netwerk van de univ waardoor je nu de trackers kan binnenhalen. Wat erop neerkomt dat je gewoon de torrent start. Eenmaal hij vertrokken is (de trackers zijn dan binnengehaald) schakel je weer over op het eduroamnetwerk en je kunt naar hartelust verder blijven downloaden.
Come quickly, I'm tasting stars!

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 30 jul 2015 21:28

En anders zou je altijd nog een tunnel kunnen gebruiken, zoals tor ofzo. Werken magnet links ook niet eigenlijk?

Ik download uiteraard niets illegaal, fluistert m'n advocaat me net in.
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

Yami_Luna
Regular user
Regular user

Bericht door Yami_Luna » 30 jul 2015 23:08

@Quantum: Magnet links weet ik niet :-/ Nog niet getest.

@Coincidence: Nuja, op kot werk ik met een vaste pc zonder wifi , better for gaming, y'know :p dus wat jij zegt zal bij mij niet lukken :-( Heb er wel al aan gedacht om een lan-netwerk tussen mijn laptop en pc op te zetten (zoals k thuis heb op de moment - 2 maandjes thuis zitten zonder op mijn vaste pc te kunnen gamen zou k niet aankunnen... :X ) zodat ik op die manier wel wireless kan verkrijgen via hotspot ... Maar zelfs daar ben ik te lui voor :p
"People say nothing's impossible, but I do nothing everyday." -Winnie the Pooh

--Even if I told you the truth, you wouldn't believe it anyway...

Mockingjay
New user
New user

Bericht door Mockingjay » 10 aug 2015 23:42

Muziek download ik altijd, betalen is het niet waard aangezien je het meeste na een paar keer toch al beu bent. Of ik toch.

Films en series stream ik bijna altijd gratis. Soms koop ik nog wel eens een dvd, maar sinds de FRS failliet is is dat voor mij als student te moeilijk geworden naar mijn goesting. Ik heb nog wel een beperkt aanbod in de Bartsmit of Standaard Boekhandel maar die zijn soms zo duur...

Games koop ik allemaal, mede doordat het enige waarop ik kan gamen een Wii U is, en dan moet je wel. Oudere PC games als Sim City heb ik vroeger wel illegaal gedownload. Maar die kon ik ook nergens fysiek kopen. Moest ik 'm ergens gevonden hebben voor een tientje had ik dat vast gedaan.

Computerprogramma's/apps downloaden ik vroeger ook wel eens gratis maar nu doe ik dat niet meer om te voorkomen dat mijn GSM vol ongewenste brol komt te staan enzo.

Voor netflix/Spotify zou ik verder wel gerust willen betalen dat ik niet meer hoef te downloaden. Maar het probleem is dat je daar perse een creditcard voor nodig hebt... Kan je nu niet gewoon tien euro betalen via ideal/bankcontact en dan dertig dagen kijken en daarna opnieuw betalen? Da's het alleen maar ontoegankelijk maken voor mensen die het nut niet inzien van een creditcard, of er gewoon geen willen. Want ik had al lang lopen bingewatchen moest ik kunnen.
Lalala!

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 11 aug 2015 09:09

Mockingjay schreef: Voor netflix/Spotify zou ik verder wel gerust willen betalen dat ik niet meer hoef te downloaden. Maar het probleem is dat je daar perse een creditcard voor nodig hebt... Kan je nu niet gewoon tien euro betalen via ideal/bankcontact en dan dertig dagen kijken en daarna opnieuw betalen? Da's het alleen maar ontoegankelijk maken voor mensen die het nut niet inzien van een creditcard, of er gewoon geen willen. Want ik had al lang lopen bingewatchen moest ik kunnen.
Voor Netflix heb je geen kredietkaart meer nodig, je kan sinds juni nu ook betalen met een prepaid-Netflix-kaart(15/25/50 euro), te vinden in zo goed als elke Bart Smit. Ik doe het zo.

En ik ben er vrij zeker van dat Spotify ook gift-cards verkoopt in België zodat je geen kredietkaart hoeft te koppelen aan je account.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 11 aug 2015 09:38

Er zijn ook talloze opties met prepaid kredietkaarten. Of je hangt je Netflix aan een PayPal-account en maakt geld over naar die PayPal-rekening.
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 11 aug 2015 18:39

BiNDing schreef:En ik ben er vrij zeker van dat Spotify ook gift-cards verkoopt in België zodat je geen kredietkaart hoeft te koppelen aan je account.
COOOOLRUYT!
*lenny out* :zap:
Spoiler! :
excuses voor de sluikreclame :whistle:

just_me2102
Experienced user
Experienced user

Bericht door just_me2102 » 12 aug 2015 00:18

lenny schreef:
BiNDing schreef:En ik ben er vrij zeker van dat Spotify ook gift-cards verkoopt in België zodat je geen kredietkaart hoeft te koppelen aan je account.
COOOOLRUYT!
Spoiler! :
In de carrefour anders ook ze :p

en ik moest een creditcard koppelen, zelfs al wou ik met giftcards betalen :-?

Mockingjay
New user
New user

Bericht door Mockingjay » 15 aug 2015 22:00

just_me2102 schreef:
lenny schreef:
COOOOLRUYT!
Spoiler! :
In de carrefour anders ook ze :p

en ik moest een creditcard koppelen, zelfs al wou ik met giftcards betalen :-?
Ja, is dat niet nodig voor je land te verifiëren ofzo? Op Google play Music moet je ook 'n creditcard koppelen ook al wil je gewoon je muziek uploaden omdat de rechten van muziek etc in alle EU landen anders zijn... En handig weer, daar zit je dan met zo'n giftcard.
Lalala!

Fejamie
New user
New user

Bericht door Fejamie » 30 sep 2015 19:01

Reeds vele jaren download ik niets legaal.. alles illegaal via verschillende forums waarop je links kopieert in een apart tabblad op je webbrowser.. het enige betalende dat er aan te pas komt is een "abo" op een downloadsite zoals upload/rapidgator/.. maar dit kan je ook zonder te betalen. Muziek/films/series/boeken/software.. alles download ik in de mate van het mogelijke illegaal :)

Plaats reactie