Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
450 berichten • Pagina 22 van 231 ... 19, 20, 21, 22, 23

Re: Frustraties, irritaties en ergernissen [12]

Berichtdoor Thor » 18 jun 2017 12:43
Theresa May is niet goed bezig. Volgens mij als ze nu een nieuw EU-referendum houdt, dan zouden de Britten voor stemmen (geloof ik). Ook haar besparingsmaatregelen en haar apathische reacties van tegenwoordig zorgen ervoor dat haar populariteit flink daalt. Haar reactie op de brand van die woonblok was eerder ontwijkend. Ze zou eerder toch ten minste eens met die mensen kunnen babbelen en haar medeleven betuigen (als ze dat wel heeft). Het is alsof dat ze de minder gegoede burgers gewoon negeert, althans dat is mijn gevoel toch...

modverpl Bericht verplaatst. Ik denk dat het hier beter past. -Reuel.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor Valova » 19 jun 2017 22:38
Thor schreef:
Ik denk niet echt dat 'Theresa May is niet goed bezig' een onpopulaire mening is :awkward:

OT: Calibri is een godslelijk lettertype.
Valova
Senior user
Senior user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Pancake » 19 jun 2017 22:44
Valova schreef:
Thor schreef:
Ik denk niet echt dat 'Theresa May is niet goed bezig' een onpopulaire mening is :awkward:

OT: Calibri is een godslelijk lettertype.

Als Calibri al godslelijk is, wat is Comic Sans dan? ;)

Ot: Ik heb het echt gehad met die seniele Vlamingen die op elke Facebook-post van de Morgen hun oerconservatief gewauwel aanhalen. Rot toch op.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21

Berichtdoor raskolnikow » 20 jun 2017 00:10
Thor schreef:Theresa May is niet goed bezig. Volgens mij als ze nu een nieuw EU-referendum houdt, dan zouden de Britten voor stemmen (geloof ik). Ook haar besparingsmaatregelen en haar apathische reacties van tegenwoordig zorgen ervoor dat haar populariteit flink daalt. Haar reactie op de brand van die woonblok was eerder ontwijkend. Ze zou eerder toch ten minste eens met die mensen kunnen babbelen en haar medeleven betuigen (als ze dat wel heeft). Het is alsof dat ze de minder gegoede burgers gewoon negeert, althans dat is mijn gevoel toch...

Mensen verschillen nu eenmaal van karakter. May is vrij koel en afstandelijk; Gordon Brown was ook zo iemand. Persoonlijk hou ik daar wel van.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor raskolnikow » 20 jun 2017 00:11
Pancake schreef:Ot: Ik heb het echt gehad met die seniele Vlamingen die op elke Facebook-post van de Morgen hun oerconservatief gewauwel aanhalen. Rot toch op.

Oei, wat hebben ze geschreven?
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 20 jun 2017 09:06
raskolnikow schreef:
Thor schreef:Theresa May is niet goed bezig. Volgens mij als ze nu een nieuw EU-referendum houdt, dan zouden de Britten voor stemmen (geloof ik). Ook haar besparingsmaatregelen en haar apathische reacties van tegenwoordig zorgen ervoor dat haar populariteit flink daalt. Haar reactie op de brand van die woonblok was eerder ontwijkend. Ze zou eerder toch ten minste eens met die mensen kunnen babbelen en haar medeleven betuigen (als ze dat wel heeft). Het is alsof dat ze de minder gegoede burgers gewoon negeert, althans dat is mijn gevoel toch...

Mensen verschillen nu eenmaal van karakter. May is vrij koel en afstandelijk; Gordon Brown was ook zo iemand. Persoonlijk hou ik daar wel van.

..maar doorvoor is ze nog geen goede politica.
May heeft gegokt én verloren. Ze moet de politieke gevolgen er nu van dragen.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor BartV » 20 jun 2017 12:57
Valova schreef:Calibri is een godslelijk lettertype.

Ik vind dat net het mooiste lettertype om een degelijk document op te stellen :oops:

Ik heb een enorme hekel aan van die Serif/schreef lettertypes(Times New Roman, etc.), die zijn echt nog lelijker dan het achterwerk van een baviaan..
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20

Re: Onpopulaire meningen [4]

Berichtdoor LumpySpacePrince » 20 jun 2017 14:46
Nu, ik vind dit toch wel het fonts der fonts :adore:
Afbeelding
Yeah, whatever, fine.
LumpySpacePrince
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 16

Berichtdoor Valova » 20 jun 2017 22:47
BartV schreef:
Valova schreef:Calibri is een godslelijk lettertype.

Ik vind dat net het mooiste lettertype om een degelijk document op te stellen :oops:

!
Afbeelding
Valova
Senior user
Senior user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Reuel » 22 jun 2017 19:45
Heiligschennis.

Cambria, dat is de shit. Echt waar.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 24

Berichtdoor raskolnikow » 25 jun 2017 21:57
JFK schreef:May heeft gegokt én verloren. Ze moet de politieke gevolgen er nu van dragen.

Over welke 'politieke gevolgen' hebben we het dan?
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 27 jun 2017 09:30
raskolnikow schreef:
JFK schreef:May heeft gegokt én verloren. Ze moet de politieke gevolgen er nu van dragen.

Over welke 'politieke gevolgen' hebben we het dan?

Dat ze mag aanblijven als premier, het vertrouwen van de kiezer heeft en volledig legitimiteit om de brexit-onderhandelingen keihard te voeren. Zij en de Conservatieve Partij staan als een rots. Wie doet haar wat?
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 27 jun 2017 11:39
JFK schreef:Dat ze mag aanblijven als premier, het vertrouwen van de kiezer heeft en volledig legitimiteit om de brexit-onderhandelingen keihard te voeren. Zij en de Conservatieve Partij staan als een rots. Wie doet haar wat?

Kortom, niets aan de hand. Een veldslag verloren, maar nog niet de oorlog.
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 28 jun 2017 10:57
Ja. Het Verenigd Koninkrijk gaat hier stukken beter van worden. Strong and stable leadership, weet je wel.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 28 jun 2017 11:24
JFK schreef:Ja. Het Verenigd Koninkrijk gaat hier stukken beter van worden. Strong and stable leadership, weet je wel.

De kiezer heeft de kaarten geschud. Politici moeten er maar naast best vermogen mee aan de slag. Zeg me anders maar eens wat het alternatief is. Dat May opstapt? Wat lost dat op?
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 28 jun 2017 14:39
Inderdaad..Naar beste vermogen moeten politici aan de slag... TINA
En May heeft met DUP echt een hele betrouwbare partner gevonden.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 28 jun 2017 22:21
JFK schreef:Inderdaad..Naar beste vermogen moeten politici aan de slag... TINA

Het steekt, hé. Ik geniet hier eigenlijk wel van. Met elke verzuurde reactie van jou ga ik May weer wat sympathieker vinden.
raskolnikow

Berichtdoor Reuel » 29 jun 2017 00:21
Hmmmm. Een veldslag verliezen maakt inderdaad de oorlog niet, maar dit was nu wel een van de beslissende veldslagen die het tij wel doen keren. Om in de sfeer te blijven kunnen we vergelijken met Hastings? Waterloo? Of het El-Alamein, Stalingrad of de Midway in de Tweede Wereldoorlog. Niet altijd de laatste beslissende knal, maar het verval werd op zo'n moment wel erg duidelijk.

Eerst een Remainer bij uitstek, dan plotsklaps eerstelijns Brexiteer. Geen nieuwe verkiezingen, dan toch wel nieuwe verkiezingen. Van een strong & stable government tot een die met haken en ogen bijzonder nipt ineen is geflanst.

Een goed politicus neemt mensen mee in een ideologisch verhaal. Compromissen, kantelpunten veranderingen en meningsverschillen zullen er altijd zijn in politieke regionen, maar Grijze Muis May stapelt quasi onverdedigbare standpuntwissels sneller op dan mijn overgrootmoeder die bingopunten scoort op een vertiermiddag in het rusthuis. De conservatieve achterban verliest zienderogen het vertrouwen in haar positie omdat ze er maar niet in slaagt waarvoor ze in de eerste plaats op haar huidige positie is geraakt: verenigen en de rangen sluiten pro-brexit. Vertrouwen, binnen de partij en daarbuiten is wat politiek drijft. Veel schiet er niet meer van over.

Haar blinde arrogantie en plat opportunisme, gespeend met lompe publieke optredens ondergraven haar positie binnen en buiten de partij, en haar onzorgvuldig gepland kaartenhuisje stuikt zienderogen ineen. Een versterkt Labour hakt genadeloos in op populaire thema's terwijl zijzelf onzalige compromissen sluit met dubieuze partners, doen ook de eigen achterban in het haar krabben met hoe het verder moet.

Bijzonder cynisch eigenlijk voor een partij die nog altijd ergens getekend is door diens vorige voorvrouw. De meest bekende, rechtlijnige, ijzeren Lady uit de recente politieke geschiedenis die ooit deze weergaloze zinsnede lanceerde: "To those waiting with bated breath for that favourite media catchphrase, the “U” turn, I have only one thing to say: 'You turn if you want to'. The lady's not for turning.”

Wrang... May is verworden tot een schertsfiguur, in plaats van een verhoopt leidersfiguur. Maar de constellatie waarin de Conservatives onder Cameron en May zich in hebben gewrongen is iets waar de meest gehaaide politicus riskeert de tanden op stuk te bijten. "Sit down, and enjoy the rollercoaster". Ik zie vooral een nekschot voor het laatste beetje opgeblazen imperiale pretentie die the UK nog rest, voor het volledig wegzinkt in een oceaan van troosteloosheid waar ze zo lang meester over waren. Over & out, een kantelpunt van jewelste voor de rangering naar een door en door gemiddeld land.

Een andere discussie waard in hetzelfde onderwerp: ik ben benieuwd en ergens ook een tikje bevreesd wat die Brexit en DUP combinatie zal geven in (Noord-) Ierland. The Troubles zijn nu niet zo lang geleden en een staalharde Europese grens kunnen ze daar missen als kiespijn... Ongetwijfeld boeiende tijden voor de boeg.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 24

Berichtdoor JFK » 29 jun 2017 08:44
raskolnikow schreef:
JFK schreef:Inderdaad..Naar beste vermogen moeten politici aan de slag... TINA

Het steekt, hé. Ik geniet hier eigenlijk wel van. Met elke verzuurde reactie van jou ga ik May weer wat sympathieker vinden.

Wat zou er moeten steken? Dat mag je me eens vertellen. :D
Ik geef gewoon op een droge manier feiten weer :greentongue: Lees Reuel zijn post eens. :groovy:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 29 jun 2017 16:35
Reuel schreef:Hmmmm. Een veldslag verliezen maakt inderdaad de oorlog niet, maar dit was nu wel een van de beslissende veldslagen die het tij wel doen keren. Om in de sfeer te blijven kunnen we vergelijken met Hastings? Waterloo? Of het El-Alamein, Stalingrad of de Midway in de Tweede Wereldoorlog. Niet altijd de laatste beslissende knal, maar het verval werd op zo'n moment wel erg duidelijk.

Ofwel beschik je over een glazen bol, waarvan de betrouwbaarheid nog zal moeten blijken, ofwel doe je aan wishful thinking. Niets bewijst immers dat dit een beslissende veldslag was. Je trekt al te simplistisch een lijn tussen punt a en punt b en denkt dan dat punt c wel in het verlengde van die lijn zal liggen. Misschien zal dat zo zijn, misschien ook niet. Feit is dat alles mogelijk is. Een jaar geleden leek Corbyn binnen zijn partij een vogel voor de kat en kijk waar hij vandaag staat.

Eerst een Remainer bij uitstek, dan plotsklaps eerstelijns Brexiteer. Geen nieuwe verkiezingen, dan toch wel nieuwe verkiezingen. Van een strong & stable government tot een die met haken en ogen bijzonder nipt ineen is geflanst.

DiRupo I is ook pas na een zware bevalling tot stand gekomen en bleek uiteindelijk een stuk stabieler dan menig commentator had voorspeld.

Een goed politicus neemt mensen mee in een ideologisch verhaal. Compromissen, kantelpunten veranderingen en meningsverschillen zullen er altijd zijn in politieke regionen, maar Grijze Muis May stapelt quasi onverdedigbare standpuntwissels sneller op dan mijn overgrootmoeder die bingopunten scoort op een vertiermiddag in het rusthuis. De conservatieve achterban verliest zienderogen het vertrouwen in haar positie omdat ze er maar niet in slaagt waarvoor ze in de eerste plaats op haar huidige positie is geraakt: verenigen en de rangen sluiten pro-brexit. Vertrouwen, binnen de partij en daarbuiten is wat politiek drijft. Veel schiet er niet meer van over.

Wat je een standpuntwissel noemt… May heeft van meet af aan duidelijk gemaakt dat ze de uitslag van het referendum zou honoreren, desnoods tegen haar persoonlijke overtuiging in, en dat is precies wat ze heeft gedaan. Trouwens, het hele politieke establishment zit gewrongen met de Brexit. Ik ben nog altijd benieuwd naar de politicus die het in de gegeven omstandigheden beter zal doen.

Haar blinde arrogantie en plat opportunisme, gespeend met lompe publieke optredens ondergraven haar positie binnen en buiten de partij, en haar onzorgvuldig gepland kaartenhuisje stuikt zienderogen ineen. Een versterkt Labour hakt genadeloos in op populaire thema's terwijl zijzelf onzalige compromissen sluit met dubieuze partners, doen ook de eigen achterban in het haar krabben met hoe het verder moet.

Bijzonder cynisch eigenlijk voor een partij die nog altijd ergens getekend is door diens vorige voorvrouw. De meest bekende, rechtlijnige, ijzeren Lady uit de recente politieke geschiedenis die ooit deze weergaloze zinsnede lanceerde: "To those waiting with bated breath for that favourite media catchphrase, the “U” turn, I have only one thing to say: 'You turn if you want to'. The lady's not for turning.”

Thatcher’s populariteit zakte ook al snel naar een dieptepunt, hoor, maar ze krabbelde uiteindelijk overeind. Het is derhalve nog veel te vroeg om over May te oordelen.

Wrang... May is verworden tot een schertsfiguur, in plaats van een verhoopt leidersfiguur. Maar de constellatie waarin de Conservatives onder Cameron en May zich in hebben gewrongen is iets waar de meest gehaaide politicus riskeert de tanden op stuk te bijten. "Sit down, and enjoy the rollercoaster". Ik zie vooral een nekschot voor het laatste beetje opgeblazen imperiale pretentie die the UK nog rest, voor het volledig wegzinkt in een oceaan van troosteloosheid waar ze zo lang meester over waren. Over & out, een kantelpunt van jewelste voor de rangering naar een door en door gemiddeld land.

“Een oceaan van troosteloosheid waar ze zo lang meester over waren”… Je loopt een beetje verloren in je gezwollen retoriek, vrees ik. Straks is het nog de fout van May dat de UK haar koloniale imperium kwijt is.

Iets zegt me dat dit eigenlijk niet om May draait, maar om het feit dat sommige mensen de keuze van een meerderheid van de Britten om uit de EU te stappen nog altijd niet hebben verteerd.

Een andere discussie waard in hetzelfde onderwerp: ik ben benieuwd en ergens ook een tikje bevreesd wat die Brexit en DUP combinatie zal geven in (Noord-) Ierland. The Troubles zijn nu niet zo lang geleden en een staalharde Europese grens kunnen ze daar missen als kiespijn... Ongetwijfeld boeiende tijden voor de boeg.

Dat is zeker zo. Alles heeft nu eenmaal een prijs.
raskolnikow

450 berichten • Pagina 22 van 231 ... 19, 20, 21, 22, 23

Keer terug naar Het Praatcafe