Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Heftruck
Experienced user
Experienced user

Re: Onpopulaire meningen [4]

Bericht door Heftruck » 18 aug 2016 16:56

Europeanen zijn wereldvreemd.

Toen de ouders van de huidige twintigers geboren werden, waren er 3 miljard mensen. Toen wij, hun kinderen, opgroeiden waren dat er 6 miljard. Ik herinner me het nog toen het er 7 miljard werden in 2011. Ondertussen zijn er dat 7,5 miljard. Op vijf jaar tijd. Een half miljard. Europa telt een half miljard inwoners. Op vijf jaar tijd is er een gans Europa bijgekomen op de planeet. Over nog eens vijf jaar weer een extra Europa op de wereld.

En hier zit de oude zakken van Europa dan identitair te lullen over een handvol migranten, terwijl de rest van de wereld ons voorbijsnelt.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

nemesis
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door nemesis » 18 aug 2016 17:18

Heftruck schreef: En hier zit de oude zakken van Europa dan identitair te lullen over een handvol migranten, terwijl de rest van de wereld ons voorbijsnelt.
Hoezo is "grotere bevolkingsgroei = voorbijsnellen" ? Wat is je punt nu eigenlijk? Populatie in andere werelddelen groeit snel, dus moet Europa [...] ?
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 18 aug 2016 18:52

Noem eens een land of werelddeel waar ze niet wereldvreemd zijn (of minder dan in Europa)?
Het is wel Europa die de vluchtelingen opvangt, terwijl in landen van oorsprong (die ons zogezegd voorbijsnellen :what: ) er geen sprake meer is van enige mensenrechten en inderdaad de bevolkingsgroei een pak hoger ligt.

Het is dan ook bewezen dat de hogere natuurlijke groei van een bevolking gelijk staat met onderontwikkeling.
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 18 aug 2016 19:30

a pianist schreef:Noem eens een land of werelddeel waar ze niet wereldvreemd zijn (of minder dan in Europa)?
Het is wel Europa die de vluchtelingen opvangt, terwijl in landen van oorsprong (die ons zogezegd voorbijsnellen :what: ) er geen sprake meer is van enige mensenrechten en inderdaad de bevolkingsgroei een pak hoger ligt.

Het is dan ook bewezen dat de hogere natuurlijke groei van een bevolking gelijk staat met onderontwikkeling.
toch de vluchtelingencrisis even in perspectief plaatsen (2015):

Afbeelding

maar inderdaad, Europa vangt wel wat vluchtelingen op (als ze fysiek in staat zijn in Europa te geraken, niet verzuipen, in gigantische Turkse kampen vastgehouden worden, de Theo Franckens' van deze wereld kunnen trotseren,...)
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 18 aug 2016 20:37

Die afbeelding moet toch ook even in perspectief worden geplaatst, want die 358 540 mensen hebben effectief asiel aangevraagd terwijl het aantal geregistreerde vluchtelingen in Europa veel hoger ligt (meer dan een miljoen in Duitsland alleen al).
Mijn post was louter een reactie op de uitspraak van Heftruck.

Europa en z'n leiders zijn allesbehalve perfect, integendeel zelfs, maar achtergesteld of wereldvreemd tegenover de rest van de wereld?
Ik denk van niet.
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 21 aug 2016 17:45

mei_meisje schreef:Ik weet niet of het echt onpopulair is maar:

Ik vind het schandalig dat de meeste congressen van vb vroedvrouwen gesponsord worden door kunstvoeding fabrikanten.
Welkom op de vrije markt. Als je in een bepaald marktsegment thuis bent, dan ga je daar voor wat extra naambekendheid zorgen. Ik denk dat congressen op de hogeschool, waar mijn broer les volgde bijvoorbeeld door EY en Deloitte werden gesponsord omdat hij de opleiding accountancy en fiscaliteit volgde. Bij ons in verpleging werden soms dagen mee door CareTa!ents en Amma verzekeringen "gesponsord". Klantenbinding he. De grote kalenders bij ons op het werk komen van Sodexo, de leverancier van onze maaltijden (maar niet van onze maaltijdcheques, o ironie) een rol met kleefetiketten werd bijvoorbeeld "geschonken" door een begrafenisondernemer (ik werk in een woonzorgcentrum, nvds)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 21 aug 2016 18:05

Springbal schreef: Welkom op de vrije markt.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de gezondheidszorg is natuurlijk geen volledig vrije markt. In een systeem waarbij de begunstigde niet direct de kost betaalt van de zorg, komen wel degelijk excessen voor en ik vind dat je dat niet zo maar af kunt doen als "de markt doet zijn werk".
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 21 aug 2016 21:17

nemesis schreef:
Springbal schreef: Welkom op de vrije markt.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de gezondheidszorg is natuurlijk geen volledig vrije markt. In een systeem waarbij de begunstigde niet direct de kost betaalt van de zorg, komen wel degelijk excessen voor en ik vind dat je dat niet zo maar af kunt doen als "de markt doet zijn werk".
Niet helemaal, maar tot een bepaalde hoogte, ik neem aan dat toeleveranciers de markt vrij goed opvolgen. Denken we aan, geneesmiddelen, incontinentiematerialen, software, verbandmaterialen, ...
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 22 aug 2016 16:46

nieuwe misschien onpopulaire mening.
Misschien had de Gentse Politie de familie mee moeten laten inpraten op die vent met zijn wapen in de Veldstraat, maar als er wordt gevraagd/gesommeerd om uw wapen neer te leggen (welke stoethaspel loopt er in deze tijden rond met een vuurwapen bij ons?) en ge staat onder schot, en ze vragen u dat nog eens, dan doe je dat best. Het is niet zo dat ge een bol lood tussen uw lodders krijgt of tussen uw ribben, maar als je blijft weigeren ja dan ga je wel gevolgen dragen. Misschien kort door de bocht om te zeggen eigen schuld dikke bult, maar toch.

Alex1
New user
New user

Bericht door Alex1 » 25 aug 2016 07:56

Worden onpopulaire meningen wel vaker zonder enige motivering verwijderd van dit forum?

Vrij ironisch trouwens dat de LGTB-gemeenschap die ijvert voor gelijkwaardigheid blijkbaar zelf discrimineert.

Nora79
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Nora79 » 25 aug 2016 11:10

Alex1 schreef:Worden onpopulaire meningen wel vaker zonder enige motivering verwijderd van dit forum?

Vrij ironisch trouwens dat de LGTB-gemeenschap die ijvert voor gelijkwaardigheid blijkbaar zelf discrimineert.
Nu ben ik wel es benieuwd wat hier gecensureerd werd?

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 aug 2016 22:05

Alex1 schreef:Worden onpopulaire meningen wel vaker zonder enige motivering verwijderd van dit forum?

Beste troll-account van één dag oud, zoek op wat discriminatie betekent en kom pas terug als je een beetje slimmer geworden bent.

Het staat de moderatoren vrij om te verwijderen wat ze willen, je kan misschien een hele website oprichten om dit aan te klagen, we leven immers in een vrij land.

"Vrij ironisch trouwens dat de LGTB-gemeenschap die ijvert voor gelijkwaardigheid blijkbaar zelf discrimineert."
Die zin betekent niets, is compleet waardeloos, door overmatig gebruik uitgehold, slaat nergens op, etc. Dergelijke uitspraken komen meestal uit de mond van onwetende homofoben die bijvoorbeeld in de veronderstelling zijn dat hetero's niet welkom zijn in homobars. Niet echt iets om een voorbeeld aan te nemen als je serieus genomen wil worden in een discussie.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 27 aug 2016 14:39

Stilicho schreef:Die zin betekent niets, is compleet waardeloos, door overmatig gebruik uitgehold, slaat nergens op, etc. Dergelijke uitspraken komen meestal uit de mond van onwetende homofoben die bijvoorbeeld in de veronderstelling zijn dat hetero's niet welkom zijn in homobars. Niet echt iets om een voorbeeld aan te nemen als je serieus genomen wil worden in een discussie.
Vertel jij eens waar het eigenlijk allemaal over gaat. Je schijnt zo goed op de hoogte te zijn.

Bij voorkeur op een iets beleefdere toon.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 27 aug 2016 17:49

Er werd blijkbaar een bericht verwijderd door de moderatoren. MIsschien terecht, misschien onterecht. Maar moet je bij zoiets banaals het woord "discriminatie" bijsleuren?

Ik ken de moderatoren of beheerders van het forum niet of nauwelijks, ik moet niemand verdedigen. Als je enige bericht er één is dat het hele gebeuren op de korrel neemt, dan kom je hier niet om een eerlijke discussie te voeren, maar om te provoceren of om persoonlijke frustraties af te reageren en dat is voor niemand fijn.

Daarnaast hou ik niet van clichés, iets dat tot in den treure herhaald wordt, verliest zijn inhoud. Als ik de redenering van Alex1 doortrek, dan mag zelfs het meest ongewenste bericht niet verwijderd worden, want dat hoort niet voor holebi's. Daar gaat het toch helemaal niet over...

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 27 aug 2016 22:06

De beslissing die we genomen hebben, is niet iets waar jullie van wakker moeten liggen. Bij sommige berichten staat het ter discussie of ze een plaats op dit forum hebben en bij twijfel bespreken we dit eerst intern. Alex1 werd via pb op de hoogte gebracht en hij kon zich vinden in de reden waarom we zijn bericht van het forum haalden.

We hopen hiermee duidelijkheid gecreëerd te hebben en nu kan er weer over gegaan worden naar de essentie van dit topic: onpopulaire meningen. Bedankt!

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 27 aug 2016 22:34

Ik heb de voorbije dagen op zekere Facebookpagina (onder een schuilnaam) een beetje meegediscussieerd over de boerkini. Het is werkelijk onthutsend wat mensen allemaal uitkramen. Denkfouten en kennisgaten stapelen zich op. Argumenten ontbreken of kunnen niet logisch gekoppeld worden aan de geuite mening. Nog erger is dat ze helemaal niets bijleren in zo'n discussie.

Het algemeen enkelvoudig stemrecht is een van de grootste vergissingen van de voorbije honderd jaar.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Alex1
New user
New user

Bericht door Alex1 » 28 aug 2016 12:44

Stilicho schreef:

Beste troll-account van één dag oud, zoek op wat discriminatie betekent en kom pas terug als je een beetje slimmer geworden bent.

Het staat de moderatoren vrij om te verwijderen wat ze willen, je kan misschien een hele website oprichten om dit aan te klagen, we leven immers in een vrij land.

"Vrij ironisch trouwens dat de LGTB-gemeenschap die ijvert voor gelijkwaardigheid blijkbaar zelf discrimineert."
Die zin betekent niets, is compleet waardeloos, door overmatig gebruik uitgehold, slaat nergens op, etc. Dergelijke uitspraken komen meestal uit de mond van onwetende homofoben die bijvoorbeeld in de veronderstelling zijn dat hetero's niet welkom zijn in homobars. Niet echt iets om een voorbeeld aan te nemen als je serieus genomen wil worden in een discussie.
Gaat het een beetje?
Wall schreef: Alex1 werd via pb op de hoogte gebracht en hij kon zich vinden in de reden waarom we zijn bericht van het forum haalden.
Misschien is het een idee om meteen na het verbergen van een bericht al een standaardpm te sturen, want anders komt het nogal vreemd over. En dat ik jullie standpunt begrijp, betekent niet automatisch dat ik daar ook mee akkoord ga ;)

Succes nog met het forum.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 29 aug 2016 02:46

Het moet met enige nuance gelezen worden, maar ondanks het feit dat ik voor individuele vrijheden ben, wat we allemaal zijn, en indien u dat niet bent, staat u dat vrij om zo te zijn. Maar mensen met een significant overgewicht zouden bij pertinente weigering van het volgen van een aangepast dieet en dergelijke een toeslag op de ziekenhuis/rusthuisfactuur moeten krijgen, waarmee extra zorgpersoneel en ergonomische hulpmiddelen kunnen aangekocht worden.
Spoiler! :
Voor hier een storm losbarst, ooit al eens proberen goed te wassen en drogen in huidplooien van iemand die de 100 reeds overschreed, en dan bedoel ik niet het aantal levensjaren). Om maar te zwijgen van de pogingen om pakweg vochtplekken en schimmelinfecties in te tomen en sondes vrij te houden. Of iemand van ver over de 80kilo alleen in de rolstoel zetten of terug in bed, inderdaad, met de tillift, en ons Sara kost centjes, veel centjes

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 29 aug 2016 19:33

Springbal schreef:Het moet met enige nuance gelezen worden, maar ondanks het feit dat ik voor individuele vrijheden ben, wat we allemaal zijn, en indien u dat niet bent, staat u dat vrij om zo te zijn. Maar mensen met een significant overgewicht zouden bij pertinente weigering van het volgen van een aangepast dieet en dergelijke een toeslag op de ziekenhuis/rusthuisfactuur moeten krijgen, waarmee extra zorgpersoneel en ergonomische hulpmiddelen kunnen aangekocht worden.
Spoiler! :
Voor hier een storm losbarst, ooit al eens proberen goed te wassen en drogen in huidplooien van iemand die de 100 reeds overschreed, en dan bedoel ik niet het aantal levensjaren). Om maar te zwijgen van de pogingen om pakweg vochtplekken en schimmelinfecties in te tomen en sondes vrij te houden. Of iemand van ver over de 80kilo alleen in de rolstoel zetten of terug in bed, inderdaad, met de tillift, en ons Sara kost centjes, veel centjes
Springbal, ik heb zelf overgewicht en ben het volledig met uw standpunt eens!
Veel mensen beseffen niet hoe'n zware last de obesitas-epidemie wel niet is voor de hele zorgsector! Je denkt misschien dat ik hypocriet ben om dit te zeggen als persoon die zelf te zwaar is, en ergens is dat misschien ook wel zo. Maar eigenlijk ben ik zelf pas in de afgelopen paar maanden gaan beseffen wat een enorme impact mijn overgewicht wel niet heeft op mijn eigen leven, en wat het me in de toekomst allemaal kan aandoen. Jij ziet dat elke dag op uw werk, en ik heb het nu ook gezien. En man, zo ver wil ik het niet laten komen. Het lampje is nu definitief gaan branden bij mij. Geen excuses, en geen flauwekul. Trouwens, mensen als jij die in de zorgsector staan, respect man! :yes:

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 29 aug 2016 21:23

Confusion schreef:
Springbal schreef:Het moet met enige nuance gelezen worden, maar ondanks het feit dat ik voor individuele vrijheden ben, wat we allemaal zijn, en indien u dat niet bent, staat u dat vrij om zo te zijn. Maar mensen met een significant overgewicht zouden bij pertinente weigering van het volgen van een aangepast dieet en dergelijke een toeslag op de ziekenhuis/rusthuisfactuur moeten krijgen, waarmee extra zorgpersoneel en ergonomische hulpmiddelen kunnen aangekocht worden.
Spoiler! :
Springbal, ik heb zelf overgewicht en ben het volledig met uw standpunt eens!
Veel mensen beseffen niet hoe'n zware last de obesitas-epidemie wel niet is voor de hele zorgsector! Je denkt misschien dat ik hypocriet ben om dit te zeggen als persoon die zelf te zwaar is, en ergens is dat misschien ook wel zo. Maar eigenlijk ben ik zelf pas in de afgelopen paar maanden gaan beseffen wat een enorme impact mijn overgewicht wel niet heeft op mijn eigen leven, en wat het me in de toekomst allemaal kan aandoen. Jij ziet dat elke dag op uw werk, en ik heb het nu ook gezien. En man, zo ver wil ik het niet laten komen. Het lampje is nu definitief gaan branden bij mij. Geen excuses, en geen flauwekul. Trouwens, mensen als jij die in de zorgsector staan, respect man! :yes:
:)
plus dat het bij bedlegerigheid ook nog zorgt voor meer kans op weefselversterf dacht ik (omdat door het onderhuids vet de arteriolen en haarvaten minder goed doorbloed raken en er dus minder zuurstof in de weefsels geraakt.

Gesloten