Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
450 berichten • Pagina 2 van 231, 2, 3, 4, 5 ... 23

Re: Onpopulaire meningen [4]

Berichtdoor VindGeenNaam:p » 29 jul 2015 16:00
Samotex schreef:Wanneer je met iemand praat en vertelt dat je een job in de erotische sector overweegt ( al is het maar camboy-man-vrouw), krijg je vaak meteen een: doe het niet ipv dat mensen je tips geven over hoe je het beste en veiligste aanpakt. Door het onderwerp zo te mijden, riskeer je net dat mensen minder betrouwbare sites, buurten,...opzoeken.

... of het is het teken dat je die "job" moet mijden? -_-
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Leeftijd: 24
Geslacht: Man

Berichtdoor Samotex » 29 jul 2015 17:37
Dat het beter is om sekswerkers ( irl of voor cam) te begeleiden dan ze te veroordelen. Met begeleiden bedoel ik initiatieven, fora,...die hun vragen beantwoord.
De overgrote reden waren mensen ermee beginnen, is armoede, schulden ( vind ik lelijk woord, want het is vaak niet je "schuld"),....en de snellere, makkelijkere inkomsten die dit type jobs met zich meebrengt, maakt het voor deze mensen makkelijker om financieel te "overleven" in de maatschappij.

Natuurlijk is er een megagrote drempel voor de meesten om hieraan te beginnen en niet in het minst omdat velen het zien als een verlies van waardigheid.
Maar mocht mijn partner me ooit vertellen dat hij het deed omdat hij ooit in een situatie zat waar hij zich moest uit vechten, zal ik hem daar nooit voor veroordelen.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 01 aug 2015 00:43
Los van het feit dat ik "vind je lief" best wel een leuk programma vind, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het Rika Ponnet vooral om de centen en de mediageilheid is te doen. En het onmogelijke is geschied: haar medewerkster is nog een vreselijker mens dan zijzelf.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Gasquet » 11 aug 2015 16:59
Pijnlijk dat rechts de politieke discussie rond dierenwelzijn zo verziekt met hun islamofobie, het helpt dierenwelzijn geen stap vooruit.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.
Gasquet
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 28

Berichtdoor JFK » 12 aug 2015 11:30
De ganse hetze en commotie rond de Tel Aviv-Themadag op Paris Plages morgen is er zo zwaar over. Het is Israëlisch..Dus is het automatisch fout. ..
Wat een gezever. Dat noem ik gewoon haat, narrowminded en overdreven politieke correctheid.

Triest ook gezien TLV juist dé stad is die de grootste oppositie voert tegen de Israëlische regering.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor De lachende profeet » 19 aug 2015 22:02
Gasquet schreef:Pijnlijk dat rechts de politieke discussie rond dierenwelzijn zo verziekt met hun islamofobie, het helpt dierenwelzijn geen stap vooruit.

²

Al vind ik het omgekeerde eigenlijk even pijnlijk: Religieuze groepen die 'racisme' gebruiken als instrument om de aandacht af te lijden van dierenleed.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.

Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985
De lachende profeet
I have no life
I have no life

Leeftijd: 32

Berichtdoor Samotex » 25 aug 2015 18:39
Iemand die je verleidt en wanneer je duidelijk maakt dat je zelf geen interesse hebt je dan vraagt: denk je nu echt dat je beter kan krijgen?
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Coincidence » 25 aug 2015 19:10
Samotex schreef:Iemand die je verleidt en wanneer je duidelijk maakt dat je zelf geen interesse hebt je dan vraagt: denk je nu echt dat je beter kan krijgen?

Dat is toch niet echt een (onpopulaire) mening... Lijkt eerder gewoon een turn-off.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor raskolnikow » 26 aug 2015 11:28
Het lijkt me beter dat Syrische vluchtelingen in twee stromen worden verdeeld: een christelijke die onderdak mag zoeken in Europa en een islamitische die een verblijfsvergunning mag aanvragen in een islamitisch land.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor Heligoland » 26 aug 2015 12:05
Hoe kan je dat zeggen als er bijna 2 miljoen Syrische vluchtelingen zitten in Turkije, 1,2 miljoen in Libanon (op een bevolking van 4,5 miljoen), 630 000 in Jordanië en iets van een 150 000 in Europa.
Sorry we sturen 90% van onze vluchtelingen terug want het is ons geloof niet?
Heligoland
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor raskolnikow » 26 aug 2015 12:49
Heligoland schreef:Hoe kan je dat zeggen als er bijna 2 miljoen Syrische vluchtelingen zitten in Turkije, 1,2 miljoen in Libanon (op een bevolking van 4,5 miljoen), 630 000 in Jordanië en iets van een 150 000 in Europa.

Het probleem zijn niet de aantallen; het probleem is de culturele afstand: mensen met een fundamenteel andere achtergrond leiden nu eenmaal tot spanningen in de ontvangende samenleving, zeker als dat, zoals de onze, een samenleving is die steunt op een intense identitaire band tussen burgers (via de natiestaat). Wat we in Dresden en omgeving zien is een gewelddadige uitbarsting van zulke spanningen, maar dat is slechts het topje van een veel grotere ijsberg: veel mensen zijn bang voor die toevloed, m.n. omdat het om een toevloed gaat van mensen uit een andere cultuur.

Trouwens, is er geen plaats voor die vluchtelingen in islamitische landen? Wat met de rijke Golfstaten?

Libanon en Jordanië worden overigens uitgebreid gesteund met hulpprogramma's van de Verenigde Naties. Dat mag van mij gerust nog meer zijn zelfs.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor Coincidence » 26 aug 2015 13:13
En waarom zouden wij dan het recht hebben om in Europa het christendom op te dringen aan de islam?
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Heligoland » 26 aug 2015 13:49
raskolnikow schreef:Het probleem zijn niet de aantallen; het probleem is de culturele afstand: mensen met een fundamenteel andere achtergrond leiden nu eenmaal tot spanningen in de ontvangende samenleving, zeker als dat, zoals de onze, een samenleving is die steunt op een intense identitaire band tussen burgers (via de natiestaat). Wat we in Dresden en omgeving zien is een gewelddadige uitbarsting van zulke spanningen, maar dat is slechts het topje van een veel grotere ijsberg: veel mensen zijn bang voor die toevloed, m.n. omdat het om een toevloed gaat van mensen uit een andere cultuur.

Trouwens, is er geen plaats voor die vluchtelingen in islamitische landen? Wat met de rijke Golfstaten?

Libanon en Jordanië worden overigens uitgebreid gesteund met hulpprogramma's van de Verenigde Naties. Dat mag van mij gerust nog meer zijn zelfs.

Met mijn post wou ik ondermeer duiden dat die toevloed waar je van spreekt relatief is. En volgens jou is er dus enkel wat extra geld nodig voor Libanon opdat dat land zonder problemen voor onbepaalde tijd een miljoen vluchtelingen kan huisvesten?
Daarbij, de Syrische samenleving is volledig om zeep door de oorlog en IS. Kan je dan zeggen aan zo'n vluchteling dat hij hier te veel 'ongemakken' veroorzaakt om te kunnen blijven? Is dat niet onmenselijk?
In Dresden is Pegida inderdaad groot, in Vlaanderen zijn er bij iedere betoging ervan veel meer tegenbetogers en anti-pegida evenementen. Waarom zou je trouwens mensen die niets verkeerd gedaan hebben wegsturen terwijl de blanke autochtonen rellen veroorzaken, waarom sturen we die niet weg? Want ik voel een gigantische kloof in cultuur en mindset tussen mezelf en die extreemrechtse relschoppers...
Heligoland
Regular user
Regular user

Berichtdoor raskolnikow » 26 aug 2015 19:54
Coincidence schreef:En waarom zouden wij dan het recht hebben om in Europa het christendom op te dringen aan de islam?

Waar lees jij zoiets?
raskolnikow

Berichtdoor raskolnikow » 26 aug 2015 20:21
Heligoland schreef:Met mijn post wou ik ondermeer duiden dat die toevloed waar je van spreekt relatief is.

Vandaar ook mijn reactie daarop: "Het probleem zijn niet de aantallen etc." Lees dat nog maar eens zorgvuldig na.

En volgens jou is er dus enkel wat extra geld nodig voor Libanon opdat dat land zonder problemen voor onbepaalde tijd een miljoen vluchtelingen kan huisvesten?

Libanon doet al ruimschoots het zijne, net als Jordanië, en mag daarvoor ruimer dan vandaag het geval is ondersteund worden. Meer staat er niet. Voorts vroeg ik naar de inspanningen die door de rijke Golfstaten geleverd worden of door andere overwegend islamitische landen. Ik denk dat zij de eerstaangewezenen zijn om voor opvang te zorgen, gelet op de kleinere culturele afstand.

Daarbij, de Syrische samenleving is volledig om zeep door de oorlog en IS. Kan je dan zeggen aan zo'n vluchteling dat hij hier te veel 'ongemakken' veroorzaakt om te kunnen blijven? Is dat niet onmenselijk?

Integendeel, ik denk dat de islamitische vluchtelingen onder hen een betere toekomst zullen vinden in een ander islamitisch land dan hier. Birds of a feather (better) flock together. Ik zie niet in wat daar onmenselijk aan is. Het hele idee van Europa als beloofde land berust op een fictie: vluchtelingen overzien de macrosociologische gevolgen niet van hun immigratie; maar die komen uiteindelijk wel als een boomerang in hun gezicht terug.

In Dresden is Pegida inderdaad groot, in Vlaanderen zijn er bij iedere betoging ervan veel meer tegenbetogers en anti-pegida evenementen. Waarom zou je trouwens mensen die niets verkeerd gedaan hebben wegsturen terwijl de blanke autochtonen rellen veroorzaken, waarom sturen we die niet weg? Want ik voel een gigantische kloof in cultuur en mindset tussen mezelf en die extreemrechtse relschoppers...

Je vergaapt je aan Pegida en aanverwanten. Nogmaals, dat is maar het topje van de ijsberg. Voer in Duitsland maar eens een peiling uit naar het draagvlak onder gewone burgers voor de opvang van de voorspelde 800.000 vluchtelingen die zich daar willen vestigen. In Oost-Europa zie je trouwens uitgevoerd wat ik hier voorstel: de Slovaakse regering (onder de sociaal-democraat Fico) heeft onomwonden gesteld dat Slovakije geen thuis kan zijn voor moslims. Er is daar simpelweg geen draagvlak voor.
raskolnikow

Berichtdoor Coincidence » 26 aug 2015 20:58
In plaats van een scheiding te maken en mensen met een andere culturele achtergrond naar andere landen te sturen, lijkt het me beter van te investeren in een degelijke integratie én opvang (dus van onze kant) van deze mensen in een voor hen vreemde samenleving/cultuur.

Ze gewoonweg naar andere landen sturen waar zij probleemloos in de maatschappij kunnen integreren, is gewoon het probleem uit de weg gaan in mijn ogen. We leven niet meer in de middeleeuwen, het is de 21e eeuw, komaan...

raskolnikow schreef:In Oost-Europa zie je trouwens uitgevoerd wat ik hier voorstel: de Slovaakse regering (onder de sociaal-democraat Fico) heeft onomwonden gesteld dat Slovakije geen thuis kan zijn voor moslims. Er is daar simpelweg geen draagvlak voor.

= Neen zeggen tegen moslims (enfin, islamitische vluchtelingen toch). Als je dat in heel Europa doet zullen er geen spanningen in de bevolking ontstaan zeker?
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Stilicho » 26 aug 2015 22:51
raskolnikow schreef:
Heligoland schreef:Hoe kan je dat zeggen als er bijna 2 miljoen Syrische vluchtelingen zitten in Turkije, 1,2 miljoen in Libanon (op een bevolking van 4,5 miljoen), 630 000 in Jordanië en iets van een 150 000 in Europa.

Het probleem zijn niet de aantallen; het probleem is de culturele afstand: mensen met een fundamenteel andere achtergrond leiden nu eenmaal tot spanningen in de ontvangende samenleving, zeker als dat, zoals de onze, een samenleving is die steunt op een intense identitaire band tussen burgers (via de natiestaat). Wat we in Dresden en omgeving zien is een gewelddadige uitbarsting van zulke spanningen, maar dat is slechts het topje van een veel grotere ijsberg: veel mensen zijn bang voor die toevloed, m.n. omdat het om een toevloed gaat van mensen uit een andere cultuur.

Misschien moeten we niet zomaar toegeven aan het kleinste gevoel van onbehagen? Ik vraag me trouwens af wat er is om bang voor te zijn, ik ben al vijf jaar lang elke werkdag letterlijk omringd door immigranten, onder wie veel moslims en ik heb me nog geen seconde ongemakkelijk gevoeld.

En wie de moeite neemt om tegen "islamisering" te betogen, gaat echt niet staan juichen om christenen op te vangen. Het idee alleen al is echt ongelofelijk naïef, ik snap niet hoe dat van jou kan komen.

Aan de Golfstaten moeten we ons echt niet spiegelen, dat zijn autoritaire regimes die bekend staan om uitbuiting en schendingen van mensenrechten. Net zoals alle welvarende landen hebben ze de morele plicht om vluchtelingen van alle overtuigingen op te vangen, dat doen ze weinig of niet, maar ze zouden moeten doen. Islamitisch broederschip blijft voor hen duidelijk dode letter. (Christelijke naastenliefde laat soms ook te wensen over.)
Stilicho
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor raskolnikow » 26 aug 2015 23:35
Coincidence schreef:In plaats van een scheiding te maken en mensen met een andere culturele achtergrond naar andere landen te sturen, lijkt het me beter van te investeren in een degelijke integratie én opvang (dus van onze kant) van deze mensen in een voor hen vreemde samenleving/cultuur.

Je begrijpt toch de samenhang, neem ik aan? Grotere culturele afstand = moeizamer integratieproces = meer transactiekosten.

Ze gewoonweg naar andere landen sturen waar zij probleemloos in de maatschappij kunnen integreren, is gewoon het probleem uit de weg gaan in mijn ogen. We leven niet meer in de middeleeuwen, het is de 21e eeuw, komaan...

Het zal ook in andere, zelfs islamitische landen al niet van een leien dakje lopen... Voorts begrijp ik niet wat je bedoelt met 'het probleem uit de weg gaan'. Het gaat me juist om een beter management van het probleem, een rolverdeling binnen de internationale gemeenschap. Uiteindelijk probeer je een probleem ook zo op te lossen dat het zo weinig mogelijk neveneffecten sorteert.

= Neen zeggen tegen moslims (enfin, islamitische vluchtelingen toch). Als je dat in heel Europa doet zullen er geen spanningen in de bevolking ontstaan zeker?

Er zijn nu ook al spanningen omdat men de liberale illusie van de multiculturele samenleving heeft gecreëerd, met oeverloze discussies en fricties tot gevolg, toenemend racisme en perceptie van racisme. De oplossing lijkt me niet gelegen in een nog verdere heterogenisering van de populatie. Daar is, behalve onder een deel van de elites, geen draagvlak voor.
raskolnikow

Berichtdoor raskolnikow » 26 aug 2015 23:55
Stilicho schreef:Misschien moeten we niet zomaar toegeven aan het kleinste gevoel van onbehagen? Ik vraag me trouwens af wat er is om bang voor te zijn, ik ben al vijf jaar lang elke werkdag letterlijk omringd door immigranten, onder wie veel moslims en ik heb me nog geen seconde ongemakkelijk gevoeld.

Ik ken helaas nogal wat mensen voor wie "het kleinste gevoel van onbehagen" aanvoelt als een minimaliserende en zelfs denigrerende beschrijving van wat zij voelen. Voor hen is de komst van grote groepen islamitische migranten een waar angstbeeld. Probeer die mensen maar eens gerust te stellen. Je staat daar machteloos tegenover. Het is nu ook niet dat er bijv. veel moslimlanden een voorbeeldige staat van dienst hebben; IS en moslimextremisme, oververtegenwoordiging in misdaad- en werklossheidsstatistieken, eindeloze discussies over religieuze hangijzers, e.d.m. doen de rest. Een opeenstapeling van negatieve 'input' waar bitter weinig positiefs tegenover staat.

En wie de moeite neemt om tegen "islamisering" te betogen, gaat echt niet staan juichen om christenen op te vangen. Het idee alleen al is echt ongelofelijk naïef, ik snap niet hoe dat van jou kan komen.

Uiteraard is het idee naïef, maar op een andere manier: de door mij geopperde rolverdeling komt er immers niet. Zelfs binnen Europa wil niet elk land even veel verantwoordelijkheid opnemen en m.n. in Oost-Europa, jou toch welbekend, zien ze het niet zitten om etnische spanningen te importeren of om met dezelfde vraagstukken te worden geconfronteerd die de West-Europese landen al decennialang op de maag liggen. Ook binnen de islamitische wereld zie je eenzelfde ongelijke wil om de lasten te dragen, met inderdaad enerzijds Libanon en Jordanië, die bovenmenselijke inspanningen leveren, en anderzijds Saoudi-Arabië dat hooguit financiële hulp biedt, of Turkije dat louter in geopolitieke termen redeneert.
raskolnikow

Berichtdoor Heligoland » 27 aug 2015 12:42
raskolnikow schreef:Ik ken helaas nogal wat mensen voor wie "het kleinste gevoel van onbehagen" aanvoelt als een minimaliserende en zelfs denigrerende beschrijving van wat zij voelen. Voor hen is de komst van grote groepen islamitische migranten een waar angstbeeld. Probeer die mensen maar eens gerust te stellen. Je staat daar machteloos tegenover. Het is nu ook niet dat er bijv. veel moslimlanden een voorbeeldige staat van dienst hebben; IS en moslimextremisme, oververtegenwoordiging in misdaad- en werklossheidsstatistieken, eindeloze discussies over religieuze hangijzers, e.d.m. doen de rest. Een opeenstapeling van negatieve 'input' waar bitter weinig positiefs tegenover staat.

Ik hoop dat er nooit een beleid komt op basis van irreële angsten of je krijgt overal Orban- en Trump-toestanden.
Daarbij, vanuit jouw angst voor IS moet je toch net wel solidair zijn met mensen die voor die terreurgroep op de vlucht zijn?

In Oost-Europa zie je trouwens uitgevoerd wat ik hier voorstel: de Slovaakse regering (onder de sociaal-democraat Fico) heeft onomwonden gesteld dat Slovakije geen thuis kan zijn voor moslims. Er is daar simpelweg geen draagvlak voor.

De houding van Slovakije en andere Oost-Europese landen is inderdaad opvallend. Het valt ook op dat de hevigste anti-immigrantenprotesten in Duitsland in het voormalige Oost-Duitsland plaatsvinden, terwijl er verhoudingsgewijs veel meer immigranten in West-Duitsland wonen. Je hanteert die protesten als argument dat een multiculturele samenleving niet kan werken, maar het enige wat je eruit kan vaststellen is dat de instelling van de autochtone bevolking bepaalt of het kan werken of niet. Persoonlijk denk ik niet dat het gevaarlijker of onaangenamer wonen is in West- dan Oost-Duitsland.
Wat betreft je voorbeeldland Slovakije vergeet je erbij te vertellen dat het zich zo tegen moslims verzet omdat er nu amper moslims wonen en er geen moskeeën en andere voorzieningen zijn. Iets wat voor West-Europese landen niet opgaat. Het zijn trouwens weer dezelfde irreële angsten, omdat de mensen daar momenteel totaal geen moslims kennen wordt er uiteraard gedramatiseerd. Toevallig had ik een Slovaakse couchsurfster op bezoek deze zomer en ze toonde me wat cartoons over de kwestie in de plaatselijke media en die waren echt op het randje van racistisch. Het is gewoon een conservatieve samenleving, de Oost-Europese landen komen dan ook van ver op dat vlak.
Voor homorechten is er trouwens even weinig draagvlak ginder. Dit jaar nog stemde 90 procent tegen het homohuwelijk in een referendum en tegen de gaypride in Bratislava zijn er zo mogelijk nog meer protesten dan tegen moslims. Dus daar moet niets tegen ondernomen worden omdat er gewoon geen draagvlak is voor homorechten? Het is gewoon de taak is van de politiek om de samenleving opener te maken, niet om mee te gaan in die angsten.

O.T. De m-score voor woningen was zowat het enige potentieel interessante voorstel dat ik Schauvliege al heb horen zeggen, jammer dat ze er direct op werd afgerekend.
Heligoland
Regular user
Regular user

450 berichten • Pagina 2 van 231, 2, 3, 4, 5 ... 23

Keer terug naar Het Praatcafe