Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen [4]

Bericht door raskolnikow » 08 jul 2016 19:49

Thor schreef:Vraagt zich af waarom landen zo graag uit de Europese Unie willen stappen. Oké de EU legt enkele verplichtingen op, maar kijk dan liever naar de voordelen: subsidies, schengenzone,...
Waar komt dat geld van die subsidies vandaan, denk je?
Trouwens, de Britten maken niet eens deel uit van Schengen...

Mastodontorganisaties als de EU hebben eenvoudigweg geen toekomst meer. Ze verzanden steevast in inefficiëntie. Hoe groter zo'n unie, hoe groter de diversiteit aan belangen, hoe meer men alleen nog maar iets gedaan krijgt door alles top-down te beslissen. Daar zit geen enkel land op te wachten. Beter een kleine unie - of meerdere kleine unies - van relatief gelijkgezinde landen die samenwerken rond enkele duidelijk afgebakende thema's dan een grote unie die te veel hooi op haar vork neemt.

De EU verspreidt graag het idee dat ze onmisbaar is. Het zal snel genoeg blijken dat dat alleen maar een manier is om eventuele dissidentie de kop in te drukken. De Britten hebben meer te vrezen van hun interne problemen dan van hun uitstap uit de EU.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 09 jul 2016 17:28

raskolnikow schreef:
Thor schreef:Vraagt zich af waarom landen zo graag uit de Europese Unie willen stappen. Oké de EU legt enkele verplichtingen op, maar kijk dan liever naar de voordelen: subsidies, schengenzone,...
Waar komt dat geld van die subsidies vandaan, denk je?
Trouwens, de Britten maken niet eens deel uit van Schengen...

Mastodontorganisaties als de EU hebben eenvoudigweg geen toekomst meer. Ze verzanden steevast in inefficiëntie. Hoe groter zo'n unie, hoe groter de diversiteit aan belangen, hoe meer men alleen nog maar iets gedaan krijgt door alles top-down te beslissen. Daar zit geen enkel land op te wachten. Beter een kleine unie - of meerdere kleine unies - van relatief gelijkgezinde landen die samenwerken rond enkele duidelijk afgebakende thema's dan een grote unie die te veel hooi op haar vork neemt.

De EU verspreidt graag het idee dat ze onmisbaar is. Het zal snel genoeg blijken dat dat alleen maar een manier is om eventuele dissidentie de kop in te drukken. De Britten hebben meer te vrezen van hun interne problemen dan van hun uitstap uit de EU.
Om eerlijk te zijn volg ik je wel, maar de EU had nooit Griekenland mogen annexeren op basis van vervalst cijfermateriaal/gesjoemel. De Britten moeten niet terugkrabbelen. Ze hebben gekozen: nu moeten ze de gevolgen aanzien en vooral bepaalde subsidies terugbetalen. Van mijn part mogen ze later nog bij de EU nog komen onder strengere voorwaarden. Het referendum had nooit mogen plaatsvinden of toch niet in de verhouding 50/50.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 10 jul 2016 03:47

Historische schets van het anti-EU gezeik:

"Ja, als we nu eens allemaal ons eigen ding doen in een los samenwerkingsverband in plaats van te centraliseren, dan gaan we zeker niet ten onder gaan aan corruptie, onderling geruzie en oorlogszuchtige buren!"

Afbeelding
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 10 jul 2016 10:01

Heftruck schreef:Historische schets van het anti-EU gezeik:

"Ja, als we nu eens allemaal ons eigen ding doen in een los samenwerkingsverband in plaats van te centraliseren, dan gaan we zeker niet ten onder gaan aan corruptie, onderling geruzie en oorlogszuchtige buren!"
Centralisatie is evenmin een oplossing voor corruptie, onderling geruzie en oorlogszuchtige buren. Multi-etnische superstaten zoals het Ottomaanse Rijk en Oostenrijk-Hongarije zijn ten onder gegaan aan hun onderlinge gekibbel - met verstrekkende, gewelddadige gevolgen. Idem met Joegoslavië.
Of het je bevalt of niet, nationalistische krachten zijn de voorbije 200 jaar bepalend geweest voor Europa, mede door de geleidelijke democratisering. Ze zullen zich blijvend manifesteren als ze onvoldoende worden erkend. Juist om te voorkomen dat die manifestatie gewelddadige trekken aanneemt moet men ze niet al te veel op de proef stellen.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 10 jul 2016 10:30

Thor schreef:Om eerlijk te zijn volg ik je wel, maar de EU had nooit Griekenland mogen annexeren op basis van vervalst cijfermateriaal/gesjoemel.
Annexeren? :smile:
De Britten moeten niet terugkrabbelen. Ze hebben gekozen: nu moeten ze de gevolgen aanzien en vooral bepaalde subsidies terugbetalen. Van mijn part mogen ze later nog bij de EU nog komen onder strengere voorwaarden.
Subsidies terugbetalen? Gaat de EU dan ook de Britse bijdragen aan de EU terugbetalen?
Het referendum had nooit mogen plaatsvinden of toch niet in de verhouding 50/50.
Inderdaad was het beter geweest als de meerderheid van Brexiters robuuster was geweest: bijv. 60% (of men had de eis kunnen stellen dat er een 50%+1-meerderheid moest zijn in elk van de vier deelstaten). Ik ben trouwens ook geen voorstander van zulke referenda, maar als wake-up call voor de politieke elites was het helaas een noodzakelijk kwaad.

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 10 jul 2016 14:51

raskolnikow schreef:Multi-etnische superstaten zoals het Ottomaanse Rijk en Oostenrijk-Hongarije zijn ten onder gegaan aan hun onderlinge gekibbel - met verstrekkende, gewelddadige gevolgen.
Nee.

Beiden werden opgedeeld door de Triple Entente na 4 jaar uitputtende wereldoorlog, tot pulp geslagen door drie machtige koloniale rijken met ieder een centraal bestuur. Het Ottomaanse en het Oostenrijks-Hongaarse rijken worstelden beiden met een gebrek aan noodzakelijke administratieve modernisering zoals bijvoorbeeld de voorgestelde Verenigde Staten van Oostenrijk met een centraal federaal bestuur.

Een Verenigde Staten van Europa is absoluut noodzakelijk om Europa sterk genoeg te houden op het wereldtoneel.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 11 jul 2016 14:38

De "onopzettelijke" aanval van de Fransen op Ronaldo is toch wel een zwaar publiek geval van gaybashing.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 11 jul 2016 19:48

raskolnikow schreef:
Thor schreef:Om eerlijk te zijn volg ik je wel, maar de EU had nooit Griekenland mogen annexeren op basis van vervalst cijfermateriaal/gesjoemel.
Annexeren? :smile:
De Britten moeten niet terugkrabbelen. Ze hebben gekozen: nu moeten ze de gevolgen aanzien en vooral bepaalde subsidies terugbetalen. Van mijn part mogen ze later nog bij de EU nog komen onder strengere voorwaarden.
Subsidies terugbetalen? Gaat de EU dan ook de Britse bijdragen aan de EU terugbetalen?
Het referendum had nooit mogen plaatsvinden of toch niet in de verhouding 50/50.
Inderdaad was het beter geweest als de meerderheid van Brexiters robuuster was geweest: bijv. 60% (of men had de eis kunnen stellen dat er een 50%+1-meerderheid moest zijn in elk van de vier deelstaten). Ik ben trouwens ook geen voorstander van zulke referenda, maar als wake-up call voor de politieke elites was het helaas een noodzakelijk kwaad.
Wel ik geloof dat David Cameron gewoon democratisch wou zijn (goed willen staan bij het volk en bij zijn partij) en volgens mij was hij overtuigd dat het Britse volk nooit voor een Brexit zou willen stemmen.

Wiske
Schattigaard van 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wiske » 12 jul 2016 04:04

Samotex schreef:De "onopzettelijke" aanval van de Fransen op Ronaldo is toch wel een zwaar publiek geval van gaybashing.
Huh? Wou Frankrijk niet gewoon winnen?
:grouphug:

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 12 jul 2016 12:18

Wiske schreef:
Samotex schreef:De "onopzettelijke" aanval van de Fransen op Ronaldo is toch wel een zwaar publiek geval van gaybashing.
Huh? Wou Frankrijk niet gewoon winnen?
Dacht ik ook. En wat die blessure met gaybashing te maken heeft, weet ik ook niet.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 12 jul 2016 21:58

JFK schreef:
Springbal schreef:
Daarnaast vind ik dat we binnen de zorg veel meer moeten moeten overwegen of bepaalde mensen nog in aanmerking komen voor pakweg een bepaalde ingreep, een transfer naar een intensieve zorgen en neo-natalogische intensieve zorgen. Misschien kijk ik nogal rationeel daarnaar, maar het is voor mij ook nog ergens een kosten-baten plaatje. Zowel wat kost het voor de ingreep als welke nazorg is er nodig en welke "levensverwachting" rest er de patiënt nog en wat kost het aan personeelsmiddelen en dies meer. Misschien moet ik mijn mening wat verder uitschrijven, maar nu niet want ik ben moe.
Het is natuurlijk een overwegen tussen rationaliteit en emotionaliteit... Maar bij zo'n meningen gaat altijd dit in mijn achterhoofd spelen
Ik kan je volgen, maar van die plannen ben ik allerminst een fan :)

Ik hoop allen dat tegen dat mijn tijd er is, dat de mogelijkheden voor euthanasie ruimer zullen zijn, dit zeg ik meer uit eigen "bescherming". Maar ik zie elke dag een aantal voorbeelden van hoe ik niet wil eindigen.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 13 jul 2016 00:37

Misschien is een DIY euthanasiekit wel een optie in de zin dat het veel zelfmoorden zou kunnen uitsparen. Zeker bij innerlijke pijn is het nog taboe. Het probleem met die methode is natuurlijk wel dat mensen impulsiever kunnen beslissen en het in een roes doen.
Ideaal zou zijn: je neemt middel A, na een uur middel B en dan pas middel C zodat je toch nog kan stoppen als je je bedenkt.
Ik zou alleszins intenser kunnen leven mocht ik weten dat ik pijnloos en zeker kan sterven met een middel dat in mijn kast staat.
Ik zou dat enkel doen wanneer ik niemand meer heb die van me hou of er zware fysieke pijn in het spel is. Ik heb ooit een zwaar fietsongeval gehad met meerdere open breuken. Toen heb ik uren moeten wachten op enige vorm van pijnbestrijding. Telkens ik daaraan terugdenk, begrijp ik hoe zware pijn een leven kan beheersen. Je kan gewoon op geen enkel niveau meer functioneren.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 jul 2016 09:26

Springbal schreef:
Ik kan je volgen, maar van die plannen ben ik allerminst een fan :)

Ik hoop allen dat tegen dat mijn tijd er is, dat de mogelijkheden voor euthanasie ruimer zullen zijn, dit zeg ik meer uit eigen "bescherming". Maar ik zie elke dag een aantal voorbeelden van hoe ik niet wil eindigen.
Als je weet dat Duitse schoolkinderen in de jaren '30 vraagstukken kregen à la 'hoeveel huizen kunnen er gebouwd worden voor gezinnen als je weet dat de gehandicaptenzorg X-veel Duitse Reichsmarken kost? '... Tja. Rationaliteit en de almacht en schijnbare neutraliteit van het cijfer kan tot veel leiden.

Dat snap ik ook...Maar spijtiggenoeg kies je je levenseinde niet. Iedereen wilt 'vreedzaam in zijn slaap sterven' denk ik. ...maar we weten ook dat zoiets niet altijd mogelijk is.
Het is misschien eigen aan onze tijd en maatschappij om alles van ons leven te willen plannen en vast te leggen volgens een eisenpakket die wij zelf willen.

En ik vraag me ook altijd af...Waar trek je de grens?
Zoals die man die euthanasie wilt omdat hij geen homo wilt zijn... Wat is 'lijden'..Wat is 'afzien'..?
Dat vind ik allemaal moeilijke ethische kwesties waar je niet licht kan overgaan.
Fluctuat nec mergitur

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 13 jul 2016 10:32

Een andere vraag die we onszelf moeten stellen, is: leidt een gebrek aan versoepeling van de euthanasiewetgeving niet tot een verhoogd zelfmoordcijfer? Wanneer iemand echt niet meer wil leven, zal die op zoek gaan naar alle mogelijke manieren om er een einde aan te maken. En niemand wil een persoon voor een trein zien springen. Dat zijn dingen die je als toeschouwer of conducteur tekenen.
Als iedereen zijn eigen euthanasiemogelijkheden in huis had en zeker wist dat het bij toepassing zou lukken, zouden er dan nog mensen zijn die zich op zo'n vreselijke manier van het leven beroven?

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 13 jul 2016 10:40

@Samotex
Zouden mensen daar dan niet te snel naar grijpen als het even moeilijker gaat? Of iemand verplichten het in te nemen? Ik vind het een beetje luguber om zoiets in huis te halen. Dan kan je even goed en geweer met 1 kogel in huis nemen. Begrijp me niet verkeerd; ik ben heel blij dat deze toepassing bestaat in de medische wereld maar ik vraag me af of dit standaard toegankelijk voor iedereen maken wel een goed idee zou zijn. Volgens mij niet; ook al begrijp ik ergens jouw mening.
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 13 jul 2016 15:09

Ja en neen, daarom dat ik bv. eerder zou pleiten met iets dat in drie stappen werkt en je je na stap 2 nog kan bedenken.
Feit is: als je het niet toelaat, gaan mensen andere oplossingen bedenken als ze echt geen zin meer hebben om te leven. Zelfs om euthanasie te plegen, is moed voor nodig, zelfs al zou het maar een middel uit je schuif nemen zijn.

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 14 jul 2016 13:36

JFK schreef:En ik vraag me ook altijd af...Waar trek je de grens?
Zoals die man die euthanasie wilt omdat hij geen homo wilt zijn... Wat is 'lijden'..Wat is 'afzien'..?
Die man heeft al ettelijke hulplijnen opgebruikt die hem niet konden helpen. In het artikel wordt trouwens voorbijgegaan aan het gegeven dat hij niet zozeer op mannen als wel op tienerjongens valt.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 14 jul 2016 13:57

Pokémon Go is een echt wel goed uitgevonden, maar het levert wel meer risico's op. In mijnen tijd speelden wij nog braaf met kaarten.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 14 jul 2016 14:19

Thor schreef:Pokémon Go is een echt wel goed uitgevonden, maar het levert wel meer risico's op. In mijnen tijd speelden wij nog braaf met kaarten.
"In mijnen tijd" vind ik zo'n verschrikkelijk clichématige uitspraak, en dat is meteen OT.

Elke generatie vindt er wel iets op om te zitten zagen over een andere generatie. Vergeet niet dat toen jij braafjes met je kaarten speelde, oudere mensen zaten te neuten dat je niet buiten speelde, of niet met bikkels speelde, ... Tijden veranderen, zeden veranderen. En daar kan je helemaal niets aan doen.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 14 jul 2016 15:06

:roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao:

Fantastisch, dit is het hardste dat ik vandaag gelachen heb. Ik nomineer dit voor uitspraak van het jaar ofzo.

OT: Ik begin er niet aan, die Pokémon Go. Zelfbescherming denk ik.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Plaats reactie