Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen [4]

Bericht door Reuel » 27 jan 2016 15:28

Berichten over de nakende presidentsverkiezingen in de VS, mogen bij voorkeur het liefst in Presidentsverkiezingen 'Murica geplaatst worden ;) :merci:

OT:

Ik vind het altijd een beetje spijtig dat er zo lichtjes over het rapport van HRW wordt gegaan: http://deredactie.be/permalink/1.2557005. Dat terwijl een beetje kritisch nadenken over de richting die onze maatschappij uitgaat sinds november wel deugd kan doen denk ik... Voor de klok helemaal en onherroepelijk doorslaat.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 27 jan 2016 16:09

Reuel schreef:Berichten over de nakende presidentsverkiezingen in de VS, mogen bij voorkeur het liefst in Presidentsverkiezingen 'Murica geplaatst worden ;) :merci:

OT:

Ik vind het altijd een beetje spijtig dat er zo lichtjes over het rapport van HRW wordt gegaan: http://deredactie.be/permalink/1.2557005. Dat terwijl een beetje kritisch nadenken over de richting die onze maatschappij uitgaat sinds november wel deugd kan doen denk ik... Voor de klok helemaal en onherroepelijk doorslaat.
Idd, ik word nogal pissig elke keer als ik iemand van de NVA hoor zeggen dat ze de waarden van de Verlichting verdedigen en er geen duimbreedte vanaf zullen wijken. Als er één ding is dat ze niet aan het doen zijn is het fucking dat wel. We zijn Verlichtingswaarden aan het 'verdedigen' door ze zelf één voor één de ruit uit te smijten voor iemand anders daar toe zelf maar de kans krijgt, eerder.
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 27 jan 2016 17:54

Hombie schreef:Ik word nogal pissig elke keer als ik iemand van de NVA hoor zeggen dat ze de waarden van de Verlichting verdedigen en er geen duimbreedte vanaf zullen wijken. Als er één ding is dat ze niet aan het doen zijn is het fucking dat wel. We zijn Verlichtingswaarden aan het 'verdedigen' door ze zelf één voor één de ruit uit te smijten voor iemand anders daar toe zelf maar de kans krijgt, eerder.
N-VA is zo anti-verlichtingsdenken dat het gewoon stuitend is hoe vaak ze de Verlichting er bijhalen.

En misschien ook onpopulair: ongelofelijk hoe de lbgt-gemeenschap zich laat opvrijen door de N-VA. Opnieuw en opnieuw, zonder dat daar een sterk antwoord op komt.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 27 jan 2016 21:30

Hombie schreef:
Reuel schreef:Berichten over de nakende presidentsverkiezingen in de VS, mogen bij voorkeur het liefst in Presidentsverkiezingen 'Murica geplaatst worden ;) :merci:

OT:

Idd, ik word nogal pissig elke keer als ik iemand van de NVA hoor zeggen dat ze de waarden van de Verlichting verdedigen en er geen duimbreedte vanaf zullen wijken. Als er één ding is dat ze niet aan het doen zijn is het fucking dat wel. We zijn Verlichtingswaarden aan het 'verdedigen' door ze zelf één voor één de ruit uit te smijten voor iemand anders daar toe zelf maar de kans krijgt, eerder.
³
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 27 jan 2016 21:48

Moest er ook wel wat aan denken door m'n cursus ethiek vandaag:
"Being offended is subjective. It has everything to do with you as an individual or a collective, or a group or a society or a community. Your moral conditioning, your religious beliefs. What offends me may not offend you. And you want to make laws about this? I’m offended when I see boy bands for god sake.
It’s a valid offense, I’m offended. They’re cooperate shills, posing as musicians to further a modeling career and frankly I’m disgusted. What am I gonna do, call the cops?"
- Steve Hughes.
Spoiler! :

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 28 jan 2016 00:59

Reuel schreef:Ik vind het altijd een beetje spijtig dat er zo lichtjes over het rapport van HRW wordt gegaan: http://deredactie.be/permalink/1.2557005. Dat terwijl een beetje kritisch nadenken over de richting die onze maatschappij uitgaat sinds november wel deugd kan doen denk ik... Voor de klok helemaal en onherroepelijk doorslaat.
Welke richting gaat onze maatschappij "sinds november" dan wel uit?
Wat is trouwens het mensbeeld van de mensen van HRW, nu we toch "kritisch" aan het nadenken zijn?
Hombie schreef:Idd, ik word nogal pissig elke keer als ik iemand van de NVA hoor zeggen dat ze de waarden van de Verlichting verdedigen en er geen duimbreedte vanaf zullen wijken. Als er één ding is dat ze niet aan het doen zijn is het fucking dat wel. We zijn Verlichtingswaarden aan het 'verdedigen' door ze zelf één voor één de ruit uit te smijten voor iemand anders daar toe zelf maar de kans krijgt, eerder.
Welke 'Verlichtingswaarden' heeft de N-VA zoal met de voeten getreden?
En staan deze waarden boven elke verdenking?
Echo schreef:En misschien ook onpopulair: ongelofelijk hoe de lbgt-gemeenschap zich laat opvrijen door de N-VA. Opnieuw en opnieuw, zonder dat daar een sterk antwoord op komt.
Merkwaardig. Hoe uit zich dat "opvrijen" dan? Waar moet nu juist een "sterk antwoord" op komen?
Ik mag aannemen en hopen dat de holebigemeenschap een diversiteit aan opinies herbergt en geen eenheidsworst produceert. Hoe zit het met de ruggespraak?
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Peanut
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Peanut » 28 jan 2016 04:38

Persoonlijk, en dit kan een heel onpopulaire mening zijn, heb ik het gevoel dat het opnemen en de integratie van die vluchtelingen gedoemd is om te mislukken.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 28 jan 2016 09:21

Peanut schreef:Persoonlijk, en dit kan een heel onpopulaire mening zijn, heb ik het gevoel dat het opnemen en de integratie van die vluchtelingen gedoemd is om te mislukken.
Goh... Op mijn vorige werk was er een Kosovaarse vrouw, die destijds in de vorige 'vluchtelingengolf' naar België gevlucht is....en nu is die met haar gezin zo Belgisch (eerder zelfs: West-Vlaams :D ) als het maar kan zijn.

Natuurlijk is er wel een groot verschil tussen de Kosovaarse cultuur en iemand uit Afghanistan of Syrië.....
Fluctuat nec mergitur

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 29 jan 2016 21:04

Ik vind de boycot van de Oscars het voorbeeld van politieke correctheid

Reuel

Bericht door Reuel » 15 feb 2016 12:16

raskolnikow schreef: Welke richting gaat onze maatschappij "sinds november" dan wel uit?
Wat is trouwens het mensbeeld van de mensen van HRW, nu we toch "kritisch" aan het nadenken zijn?
De totale eclips van het (Franse) centrale beleid die de fundamentele logica van de moderne staat tart, algehele misinterpretatie van wat er in de samenleving gebeurt aangevuld met het falen om correcte antwoorden daarop te geven en daarenboven het institutionaliseren van de angstcultuur misschien?
Van volgende analyses word ik gewoon verontrust: http://foreignpolicy.com/2016/02/09/par ... emergency/

HRW propageert toch geen specifiek mensbeeld? Dit lijkt me een terechte advocacy group die de aandacht vestigt op die mensen, sociale groepen, minderheden en verscheidene andere sociale, politieke en maatschappelijke actoren die niet in staat zijn om bepaalde gerechtvaardige eisen, roep naar en/of claims van specifieke rechten/erkenning/whatever binnen hun eigen (te repressief) maatschappij of politieke bestel niet kwijt kunnen. HRW lijkt druk uit te oefenen op zulke staten die dat niet genoeg toelaten, zij het in z'n geheel of binnen een bepaalde sector. Wat die specifieke (mensen)rechten zijn (wars van de Universele dan) is hun taak niet om te bepalen. Dat doen die specifieke sociale groepen/individuen wel, en weten dat veel beter dan HRW. HRW is wel op z'n plaats om een campagne te voeren die te staten en regimes mag onder druk zetten om responsief te worden op die eisen en claims van onderuit die zoeken naar een bepaalde fundamentele erkenning, die ze negeert of onderdrukt. Wat die erkenning precies behelst, is te contingent om vast te leggen.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 16 feb 2016 00:41

Reuel schreef:De totale eclips van het (Franse) centrale beleid die de fundamentele logica van de moderne staat tart, algehele misinterpretatie van wat er in de samenleving gebeurt aangevuld met het falen om correcte antwoorden daarop te geven en daarenboven het institutionaliseren van de angstcultuur misschien?
“De totale eclips van het beleid dat de fundamentele logica van de moderne staat tart” klinkt heel dramatisch, maar wat bedoel je er eigenlijk mee? ’n Beetje hoogdravend, niet?

“Algehele misinterpretatie van wat er in de samenleving gebeurt…” Aan welke ‘juiste’ interpretatie toets je die beoordeling (‘misinterpretatie’) af?

“Institutionaliseren van de angstcultuur…” Opnieuw vaag en overtrokken. Welke angstcultuur? In welke zin wordt die door de overheid “geïnstitutionaliseerd”?

Je lijkt het niet te beseffen, maar door je kritiek in apocalyptische termen te verwoorden roep je zelf irrationele angstbeelden op: angst voor de vermeende dreiging van een totalitaire staat die arbitrair handelt, angst voor de "eclips", etc.

Ik vrees dat het een illusie is te denken dat je én de strijd kunt aangaan met een fundamentalistische onmenselijke ideologie (IS) én ondertussen kunt voortleven onder condities die in vrolijker tijden vanzelfsprekend lijken. Ik begrijp dat je zo reageert, hoor. Je bent opgegroeid in een periode van zelden geziene peis en vree. Als je de zaken op langere termijn bekijkt zie je in dat niets voor eeuwig is: noch de vredige vooruitgang met haar schijnbaar vanzelfsprekende vrijheden, noch de hitsige noodtoestand met haar onvermijdelijke improvisaties.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 16 feb 2016 17:13

Fantasy Lover schreef:Ik vind de boycot van de Oscars het voorbeeld van politieke correctheid
Ik geef eigenlijk geen barst om de oscars, maareuh er is bijna enkel plaats voor inzedingen uit de verenigde staten dus ik lig er niet wakker van eerlijk gezegd.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 27 feb 2016 00:49

Ik zeg dit niet graag...
Spoiler! :
maar wat een nonsens kraamt die -matteo- toch overal uit op dit forum!
Spoiler! :
Oké, eigenlijk zeg ik dit wel graag! :yeahimcool:
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 27 feb 2016 12:37

AmillionFaces23 schreef:Ik zeg dit niet graag...
Spoiler! :
maar wat een nonsens kraamt die -matteo- toch overal uit op dit forum!
Spoiler! :
Oké, eigenlijk zeg ik dit wel graag! :yeahimcool:
Overal? Goh, hier en daar shit waar ik ook niet echt akkoord mee ben, maar verder niet meer dingen die echt meer nonsens zijn dan redelijk wat andere dingen die ik soms zie passeren.

Heeft ook verder niet veel nut om nu achter iemands rug te zitten lullen vind ik.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 01 mar 2016 00:14

Afbeelding
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 01 mar 2016 23:23

En Jambon is weer op zwier, nu wil hij iedereens vingerafdrukken, want de terreurparanoia/excuus voor verrechtsing en grotere, permanente controle op alles en iedereen is nog niet ver genoeg doorgedrongen. Fuck hem, en fuck die zever.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 06 mar 2016 13:35

Hombie schreef:En Jambon is weer op zwier, nu wil hij iedereens vingerafdrukken, want de terreurparanoia/excuus voor verrechtsing en grotere, permanente controle op alles en iedereen is nog niet ver genoeg doorgedrongen. Fuck hem, en fuck die zever.
Goh zou misschien ook handig zijn in 't algemeen voor bij moordzaken of criminele feiten voor wanneer de vingerafdrukken nog niet in 't register staan
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Reuel

Bericht door Reuel » 09 mar 2016 16:33

raskolnikow schreef: “De totale eclips van het beleid dat de fundamentele logica van de moderne staat tart” klinkt heel dramatisch, maar wat bedoel je er eigenlijk mee? ’n Beetje hoogdravend, niet?

“Algehele misinterpretatie van wat er in de samenleving gebeurt…” Aan welke ‘juiste’ interpretatie toets je die beoordeling (‘misinterpretatie’) af?
Ja, misschien wel een beetje hoogdravend, maar daar is hier toch wel een plaats voor? Nu wat ik bedoel is dat de tendens tot versterking van de uitvoerende macht, ten koste van de controle en de balans die andere machten (de wetgevende en de juridische). Nu, dat is wel een tendens die langer aan de hand is, maar telkens wel wordt versterkt in onzekere of angstige tijden. Ik vind het nogal een bedenkelijke evolutie. Sommige staten zijn meer "uitvoerend" dan de ander, historisch zo gegroeid, maar toch blijft de tendens vrij duidelijk. Hierdoor vrees ik dat bepaalde mensen in uitvoerende posities, die vasthouden aan een bepaald idee/ideologie dat gemakkelijker tot uitvoering kunnen brengen, die niet noodzakelijk de beste is of wordt afgewogen tegenover andere voorstellen of beperkingen die de andere machten of instellingen kunnen aanbrengen, maar nu vaker over het hoofd worden gezien (of bewust worden genegeerd, omdat het niet in het ideologisch plaatje past), terwijl "de oplossing" complex is en ook aanpakken vergt in meer domeinen dan meer militairen op straat, meer repressie of bommen gaan gooien. Proberen werken op alle kenmerken die radicalisering en terreur ergens in de hand werken? Maar nu woel ik dat heel veel opties gewoon gepasseerd, niet aangepakt of verergerd worden? (Een gevoel dat nog versterkt wordt als ik bvb volgende http://www.radicalisationresearch.org/g ... -causes-2/ doorneem)

“Institutionaliseren van de angstcultuur…” Opnieuw vaag en overtrokken. Welke angstcultuur? In welke zin wordt die door de overheid “geïnstitutionaliseerd”? Je lijkt het niet te beseffen, maar door je kritiek in apocalyptische termen te verwoorden roep je zelf irrationele angstbeelden op: angst voor de vermeende dreiging van een totalitaire staat die arbitrair handelt, angst voor de "eclips", etc. Ik vrees dat het een illusie is te denken dat je én de strijd kunt aangaan met een fundamentalistische onmenselijke ideologie (IS) én ondertussen kunt voortleven onder condities die in vrolijker tijden vanzelfsprekend lijken. Ik begrijp dat je zo reageert, hoor. Je bent opgegroeid in een periode van zelden geziene peis en vree. Als je de zaken op langere termijn bekijkt zie je in dat niets voor eeuwig is: noch de vredige vooruitgang met haar schijnbaar vanzelfsprekende vrijheden, noch de hitsige noodtoestand met haar onvermijdelijke improvisaties.
De grondwetswijziging in Frankrijk, voorstellen tot opslaan van vingerafdrukken de volledige burgerbevolking (die niet eens zo uniek zijn, maar dat is een andere discussie die hier ook wel thuis hoort :smile: ),stevig stellingen geponeerd door politici, militairen/politie-agenten die met een kanjer van ene geweer in het dagelijks leven aanwezig zijn. In (metro)stations, voor overheidsgebouwen, scholen, kindercrechès,... Dan laat je mensen zich toch wel op hun ongemak voelen? - Al is dit waarschijnlijk persoonlijk. Ik schrik toch altijd als ik in 7 haasten een vlotte aansluiting probeer te halen in De Brouckère of Kunst-Wet en dan om de hoek bijna bots op zo'n militair. Veiliger voel ik me er niet door, en als er iemand een bom afsteekt vliegen die twee militairen waarschijnlijk ook vrolijk mee de lucht in.
Oh, ik besef dat goed. Want ik ben evengoed ongerust over hoe te snelle reacties en averechts effect kunnen hebben op onze eigen samenleving met een externe dreiging naast ons. Als niets vast staat, mag ik toch als een geëngageerde, bewuste burger betrokken worden in de toekomstplannen die mijn beleidsmakers in petto hebben? Dan mag ik toch waarschuwen en stellingen voor beslissingen die mijn insziens een verkeerde kant uitgaan; zowel intern als extern? Evenals suggesties geven om ook op andere domeinen te werken om deze uitzonderlijke situatie zo snel mogelijk ten gronde te brengen, zodoende we een ander maatschappelijk project kunnen nastreven dat geen makke, angstige burgers inhoudt die zich overal bij neerleggen, bij zowel bedenkelijke beslissingen in binnenland als barbaarse excessen in het buitenland?

Reuel

Bericht door Reuel » 10 mar 2016 20:04

http://www.demorgen.be/buitenland/met-d ... -b06d09f6/

Djeezus :roll: . Ik snap soms niet waarom De Morgen nog steevast de stempel kwaliteitskrant krijgt. Ze valt nu toch wel heel erg laag als ze -waarschijnlijk volledig verzonnen- artikels herpubliceert die uit platte boulevardbladjes (Bild, TheHuffingtonPost, of Oe24) komen? De media is niet meer wat het geweest is precies.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 mar 2016 08:50

Reuel schreef:http://www.demorgen.be/buitenland/met-d ... -b06d09f6/

Djeezus :roll: . Ik snap soms niet waarom De Morgen nog steevast de stempel kwaliteitskrant krijgt. Ze valt nu toch wel heel erg laag als ze -waarschijnlijk volledig verzonnen- artikels herpubliceert die uit platte boulevardbladjes (Bild, TheHuffingtonPost, of Oe24) komen? De media is niet meer wat het geweest is precies.
Newsmonkey -'journalistiek'.
:roll:
Fluctuat nec mergitur

Gesloten