Vooroordelen: waar erger jij je het meeste aan?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Vooroordelen: waar erger jij je het meeste aan?

Bericht door JustMe_ » 07 jan 2016 14:22

"Jij valt op meisjes? Weet jij dat je er ontzettend hetero uitziet? Je zal dan wel biseksueel zijn waarschijnlijk!"

Hoe hard kan je in hokjes denken? Al een geluk zijn er maar enkele mensen die zo reageren. Het meest opvallende is dat het zelf soms holebi's zijn die zo'n opmerkingen maken.. dat begrijp ik al helemaal niet! Zullen dan toevallig net personen zijn die het dynamische van hun seksualiteit nog niet ervaren hebben.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017
Geslacht: Man

Bericht door Reuel » 07 jan 2016 14:37

Stannekes1995 schreef:Die stomme vraag die ik zo beu ben gehoord: "Wie ist manneke en wie ist vrouwke in jullie relatie?"
Ja ewel. Ik vind die vraag nog ook eens zo gigantisch onbeleefd ranzige vraag, (toch als het geen vriend/vriendin is waarmee je over zulke zaken kunt praten :mrgreen: ).
Ja we zijn holebi's, maar neen ge hoeft niet permanent in alle details mee geïnformeerd te worden. Wij vragen daar toch ook niet achter aan les hétéreaux?
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 07 jan 2016 15:19

Stannekes1995 schreef:Die stomme vraag die ik zo beu ben gehoord: "Wie ist manneke en wie ist vrouwke in jullie relatie?"

Voor zot van te worden :D
Fuck die vraag en iedereen die hem stelt, serieus :p
Mijn vrienden hebben het al afgeleerd, ongeveer, de harde manier :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 07 jan 2016 16:45

Reuel schreef:
Ja ewel. Ik vind die vraag nog ook eens zo gigantisch onbeleefd ranzige vraag, (toch als het geen vriend/vriendin is waarmee je over zulke zaken kunt praten :mrgreen: ).
Ja we zijn holebi's, maar neen ge hoeft niet permanent in alle details mee geïnformeerd te worden. Wij vragen daar toch ook niet achter aan les hétéreaux?
Dat werd onlangs nog gevraagd op het familiefeest bij binding.
Mijn reactie: 'Ja maar op welke manier bedoel je dat nu?'
*persoon denkt even na wat ik bedoel*
*persoon beseft ineens wat ik bedoel, met bijhorende geshockeerde blik*
'Euuuhm ja het rollenpatroon e'
*awkward silence*

Hoppipolla
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Hoppipolla » 08 jan 2016 12:34

adarr91 schreef:Ik denk dat ik mij het meest erger aan het feit dat het ontzettend moeilijk - zonet onmogelijk - is om geen vooroordelen te hebben. En ik erger mij nog meer als ik mezelf betrap op het spontaan 'vooroordelend' of stereotiep denken terwijl dat nu net hetgeen is dat dit alles draaiende houdt. Ugh.
², spijtig genoeg. Of dat ongemakkelijke gevoel wanneer je ontdekt dat iemand bepaalde clichés toch enigszins bevestigt, terwijl je die persoon eerst nog zo objectief en onbevooroordeeld bekeek.

OT: Dat sommige mensen er nog steeds lijken van uit te gaan dat je als niet-hetero per definitie nooit kinderen zal (lees: wil) krijgen, ook al weten ze goed genoeg dat dat anno 2016 absoluut geen issue meer is. Ja sorry hè. Alsof je moeder- of vaderinstinct automatisch wordt uitgeschakeld als je ontdekt dat je op hetzelfde geslacht valt. :demon:
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 15 apr 2016 21:15

'Oei hij is homo dus hij zal wel eens verliefd kunnen worden op mij' nee danku :bounce:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 18 apr 2016 16:42

Deze blijft hilarisch
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 19 apr 2016 08:32

'Mijn grootste homotrekje? Dat ik seks heb met mannen'

:roflmao:
Spoiler! :
Afbeelding
Die ga ik ook eens gebruiken.
:adore:
Fluctuat nec mergitur

Gesloten