Vooroordelen: waar erger jij je het meeste aan?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Vooroordelen: waar erger jij je het meeste aan?

Bericht door JFK » 21 aug 2015 10:34

Of omgekeerd. Verkoopsters die je genderstereotypen opleggen. :roll:

Vorig jaar kocht ik voor mijn petekind een wit kruippakje met gele, blauwe en grijze fietsjes erop. Ik vond dat keischattig en mijn schoonbroer is een fervent wielrenner. Dus ideaal.

Hoe vaak de verkoopster mij niet gezegd heeft dat het een pakje is voor jongens....ik durfde het niet te tellen. En ik constant...'ja, ik weet het.'
Uiteindelijk zuchtte ze eens diep en zei ze 'ja..misschien dat het voor meisjes ook gaat'. Ze durfde waarschijnlijk niet anders.

En mijn petekind stond er ook keimooi in. Nah. :kroon:
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat er zo 'mannelijk' aan dat pakje was; Rijden meisjes niet met de fiets ofwa? :what:
Fluctuat nec mergitur

Sin Nombre
New user
New user

Bericht door Sin Nombre » 26 aug 2015 17:08

winteriscoming schreef: Waar ik mij ook aan erger zijn mensen die doen alsof bi/panseksuelen niet bestaan. Als een vrouw eerst een man had en daarna een vrouw dan is ze 'lesbisch geworden' of heeft ze dat eerst onderdrukt :x
Oei... dan weet ik al wat mij te wachten staat! :-( Ik zal dan een anderhalf jaar een meisje gebruikt hebben om mijn homofiele gevoelens te onderdrukken.

Afijn, een verwittigd man is er twee waard.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

Sin Nombre
New user
New user

Bericht door Sin Nombre » 26 aug 2015 17:20

JFK schreef: Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat er zo 'mannelijk' aan dat pakje was; Rijden meisjes niet met de fiets ofwa? :what:
Ohja, mijn mama heeft ooit een schoolpakketje gekocht voor mijn neefje om hem succes te wensen voor het nieuwe schooljaar. Hij is zot van paarden en pony's.
Ook die verkoopster vond dat duidelijk voor meisjes. Waarom geen van Cars, want die hadden ze ook.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 26 aug 2015 17:30

Overlaatst was ik in de Bart Smit en een moeder was tegen haar zoontje bezig dat hij die loopfiets niet kreeg want die was voor meisjes. Het ging over een blauwe loopfiets van de tekenfilm frozen. Dat kind helemaal aan het huilen en die moeder heeft dat nog 100 keer herhaald, nee das voor meisjes, je krijgt die fiets niet. Je moet maar een andere fiets kiezen voor jongens. Hoe kortzichtig! Ik ben maar uit de winkel weggegaan en heb dan in de kringloopwinkel iets gekocht voor mijn petekind. Daar staat het speelgoed niet volgens geslacht.

Ik ben nog steeds blij dat mijn ouders, toen mijn jongste broer om een pop vroeg, een pop voor hem kochten. En dat ze mijn grootouders toch hebben kunnen overtuigen (dat heeft lang geduurd) om die poppenwagen te kopen die hij wou voor zijn pop. De dingen die toen gezegd werden: 'Je gaat er toch geen homo van maken?'

Zelf erger ik mij vaak op café als ik een martini fiero bestel. Dan krijg ik vaak de opmerking dat dat een vrouwendrankje is. Als ik dat graag drink, dan drink ik dat graag.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 27 aug 2015 09:05

herman frodiet schreef: Zelf erger ik mij vaak op café als ik een martini fiero bestel. Dan krijg ik vaak de opmerking dat dat een vrouwendrankje is. Als ik dat graag drink, dan drink ik dat graag.
Of omgekeerd
Als mijn vriendinnen een trappist of een zwaar bier bestellen, de ober die raar opkijkt.
Alsof vrouwen geen goed bier mogen/kunnen drinken. :roll:
Fluctuat nec mergitur

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 23 sep 2015 12:29

Vooroordelen tegenover biseksualiteit, hoewel anderen binnen de holebigemeenschap uit harde ervaring nochtans beter kunnen weten.
Recent artikel in Libération, met getuigenissen (gelukkig niet altijd hetzelfde kommer-en-kwelverhaal) http://www.liberation.fr/politiques/201 ... es_1387927
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 23 sep 2015 14:09

Auden schreef:Vooroordelen tegenover biseksualiteit, hoewel anderen binnen de holebigemeenschap uit harde ervaring nochtans beter kunnen weten.
Recent artikel in Libération, met getuigenissen (gelukkig niet altijd hetzelfde kommer-en-kwelverhaal) http://www.liberation.fr/politiques/201 ... es_1387927
²
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

sarahm
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door sarahm » 29 sep 2015 20:20

Auden schreef:Vooroordelen tegenover biseksualiteit, hoewel anderen binnen de holebigemeenschap uit harde ervaring nochtans beter kunnen weten.
Inderdaad!

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 13 dec 2015 22:56

Ik erger me er heel erg aan dat als iemand zegt "dat is een knappe jongen" en ik zeg nah da vind ik niet. ze dan zeggen" ja ma.."
Het is niet omdat ik op vrouwen val dat mannen niet knap of sexy zijn.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 19 dec 2015 12:01

Onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen op Tinder zouden afknappen bij dt-fouten van jongens in hun beschrijving.
Je zou meteen als dom, minderwaardig en laaggeschoold worden aanzien.

Hoe zit dat bij jullie? Is een dt-fout een afknapper?
Bij mij persoonlijk... wel. Tenzij het echt een twijfelsituatie is, als 'je' na het werkwoord een andere syntactische functie vervult bijvoorbeeld :'). Bij zulke situatie zou ik het nog door de vingers zien ^^. Nuja, ik heb geen Tinder :D, maar ben benieuwd naar hoe jullie erover denken?

Zijn dt-fouten of spellingsfouten in het algemeen een afknapper?
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Logic3S
New user
New user

Bericht door Logic3S » 19 dec 2015 12:19

thangt er zowat van af. Ik ben daar zelf absoluut geen kenner van, maar er zijn toch van die simpele (basis)regeltjes... Dus als het duidelijk is mss wel...
Het valt me trouwens soms op dat wanneer ik het niet weet, ik soms wel even bezig ben met gans de zin te reconstrueren zodat ik dat woord niet nodig heb :D .
Nu, met een -dt fout zo ik heel mss nog kunnen leven, maar andere spellingsfouten... die zouden mss toch wel eens een (onbewuste?) afknapper kunnen zijn...

Zouden vrouwen ook afknappen bij het lezen van dt-fouten van andere vrouwen in hun beschrijving?
Wat zegt het onderzoek daarover, Robbe? :D
Ik moet iedereen teleurstellen: holebi-zijn is een doodnormale, saaie, biologische en chemische realiteit. Ik leef er elke dag mee, en ik kan niet zeggen dat ik er speciaal last van heb. - Tom De Cock (MNM)

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 19 dec 2015 18:30

Logic3S schreef:thangt er zowat van af. Ik ben daar zelf absoluut geen kenner van, maar er zijn toch van die simpele (basis)regeltjes... Dus als het duidelijk is mss wel...
Het valt me trouwens soms op dat wanneer ik het niet weet, ik soms wel even bezig ben met gans de zin te reconstrueren zodat ik dat woord niet nodig heb :D .
Nu, met een -dt fout zo ik heel mss nog kunnen leven, maar andere spellingsfouten... die zouden mss toch wel eens een (onbewuste?) afknapper kunnen zijn...

Zouden vrouwen ook afknappen bij het lezen van dt-fouten van andere vrouwen in hun beschrijving?

Ik kan enkel voor mezelf spreken maar ik vind spelfouten best wel een afknapper. Iedereen maakt fouten, ikzelf ook natuurlijk, maar als iemand echt geen aandacht wil besteden aan haar spelling dan irriteert mij dat en zie ik dat als een signaal dat die persoon niet zo intelligent is.

Ik besef dat dat enorm oppervlakkig is. :oops:

Robbe

Bericht door Robbe » 19 dec 2015 18:58

Peanut schreef:
Logic3S schreef:thangt er zowat van af. Ik ben daar zelf absoluut geen kenner van, maar er zijn toch van die simpele (basis)regeltjes... Dus als het duidelijk is mss wel...

Ik kan enkel voor mezelf spreken maar ik vind spelfouten best wel een afknapper. Iedereen maakt fouten, ikzelf ook natuurlijk, maar als iemand echt geen aandacht wil besteden aan haar spelling dan irriteert mij dat en zie ik dat als een signaal dat die persoon niet zo intelligent is.

Ik begrijp je redenering hoor! Ikzelf zal ze meestal ook meteen opmerken, de spellingsfouten. En meteen is daar een oordeel. Ik denk dat dit wel een beetje logisch is. Toch probeer ikzelf een zo open mogelijke houding te hebben bij gloednieuwe mensen. Helaas is -ook bij mij- een eerste indruk snel gemaakt als je dt-fouten of kemels van fouten schrijfd :awkward:

Oppervlakkig? Meestal terecht en soms een gemiste kans?
Conclusie? Let allen op je spelling :demon:
Where should I go?

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 19 dec 2015 19:24

Robbe schreef:
Peanut schreef:

Ik begrijp je redenering hoor! Ikzelf zal ze meestal ook meteen opmerken, de spellingsfouten. En meteen is daar een oordeel. Ik denk dat dit wel een beetje logisch is. Toch probeer ikzelf een zo open mogelijke houding te hebben bij gloednieuwe mensen. Helaas is -ook bij mij- een eerste indruk snel gemaakt als je dt-fouten of kemels van fouten schrijfd :awkward:

Oppervlakkig? Meestal terecht en soms een gemiste kans?
Conclusie? Let allen op je spelling :demon:
Bij mij is het al goed als ze hun best doen :P. Gewoon dat dialect, daar erger ik mij vreselijk aan.
Laatst gewijzigd door geeninspiratie op 07 jan 2016 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 19 dec 2015 20:27

Ik vind het altijd een beetje afhangen van de persoon. Bij mensen die zo typisch "met hun handen werken", stoort het me helemaal niet. Ik bedenk me altijd dat die mensen veel andere dingen kunnen die ik helemaal niet kan, en dat het vaak eerder een kwestie is van "niet kunnen" in plaats van luiheid/niet willen. Zie ik het echter bij universitair geschoolden, dan ga ik in bitchmodus en moet ik het dwangmatig verbeteren. Uit de reactie blijkt dan typisch dat ze eigenlijk prima weten hoe de regeltjes werkten, maar dat ze te lui zijn om er langer dan een seconde over na te denken.

Eigenlijk vind ik die laatste onverschilligheid veel onaantrekkelijker dan wat wordt omschreven als "dom, minderwaardig en laaggeschoold".

Maar goed, mijn lief is inmiddels afgestudeerd van de universiteit en maakt nog altijd dubieuze schrijffouten uit de tweede categorie. :awkward: We houden het toch al een heel tijdje vol, dus zó belangrijk vind ik het kennelijk dus ook weer niet.
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

Robbe

Bericht door Robbe » 19 dec 2015 20:59

nemesis schreef:Ik vind het altijd een beetje afhangen van de persoon. Bij mensen die zo typisch "met hun handen werken", stoort het me helemaal niet. Ik bedenk me altijd dat die mensen veel andere dingen kunnen die ik helemaal niet kan, en dat het vaak eerder een kwestie is van "niet kunnen" in plaats van luiheid/niet willen. Zie ik het echter bij universitair geschoolden, dan ga ik in bitchmodus en moet ik het dwangmatig verbeteren. Uit de reactie blijkt dan typisch dat ze eigenlijk prima weten hoe de regeltjes werkten, maar dat ze te lui zijn om er langer dan een seconde over na te denken.

Eigenlijk vind ik die laatste onverschilligheid veel onaantrekkelijker dan wat wordt omschreven als "dom, minderwaardig en laaggeschoold".

Maar goed, mijn lief is inmiddels afgestudeerd van de universiteit en maakt nog altijd dubieuze schrijffouten uit de tweede categorie. :awkward: We houden het toch al een heel tijdje vol, dus zó belangrijk vind ik het kennelijk dus ook weer niet.
Mooie visie ! Goed omschreven ;-)
Where should I go?

Wiske
Schattigaard van 2017

Bericht door Wiske » 06 jan 2016 22:47

Als k een echte schrijffout zie of hoor, en als het niet gaat over een verkeerd getypte letter, dan moet ik dat altijd verbeteren. Als de persoon in kwestie die fout blijft maken beschouw ik het wel als pure luiheid, wat mss niet altijd zo is. Maar als mensen een fout maken, maar snel genoeg verbeteren omdat ze weten dat ik hun ga verbeteren, vind ik dat ontzettend goed en ben ik zelf ook een beetje trots. Ik erger me het meest aan heten/noemen -en dt-fouten.

OT: Ik kan er echt niet tegen als kleren enkel voor het ene geslacht zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld heel veel broeken van mijn broer, maar niemand ziet dat. Als ik het zou zeggen, ben ik er zeker van dat die broeken of mij anders zullen bekijken.
Mijn broer had eens voor 50cent een tweedehands vestje op de kop getikt. Hij droeg die constant tot zijn vriend had ontdekt dat er Girls op stond. Op zo'n moment denk ik echt van:' Als je dat nooit gemerkt heb, is het toch het teken dat het niet "anders" is.'
En hetzelfe is ook als men uit de kast komt. 'He mensen, ik ben nog altijd dezelfe, als je het vroeger nnooit gemerkt hebt, is dat toch het teken dat het niet "vreemd" is?'
:grouphug:

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 06 jan 2016 23:01

Wiske schreef:Als k een echte schrijffout zie of hoor, en als het niet gaat over een verkeerd getypte letter, dan moet ik dat altijd verbeteren. Als de persoon in kwestie die fout blijft maken beschouw ik het wel als pure luiheid, wat mss niet altijd zo is. Maar als mensen een fout maken, maar snel genoeg verbeteren omdat ze weten dat ik hun ga verbeteren, vind ik dat ontzettend goed en ben ik zelf ook een beetje trots. Ik erger me het meest aan heten/noemen -en dt-fouten.
Kijk, hier krijg ik dus socratische kriebels van. Wie meent te weten, begeeft zich op glad ijs.
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

Stannekes1995
New user
New user

Bericht door Stannekes1995 » 06 jan 2016 23:22

Die stomme vraag die ik zo beu ben gehoord: "Wie ist manneke en wie ist vrouwke in jullie relatie?"

Voor zot van te worden :D
Je leeft maar één keer dus geniet van het leven!!!

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 07 jan 2016 12:56

Ik denk dat ik mij het meest erger aan het feit dat het ontzettend moeilijk - zonet onmogelijk - is om geen vooroordelen te hebben. En ik erger mij nog meer als ik mezelf betrap op het spontaan 'vooroordelend' of stereotiep denken terwijl dat nu net hetgeen is dat dit alles draaiende houdt. Ugh.
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Plaats reactie