Holebi Actueel

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
119 berichten • Pagina 3 van 61, 2, 3, 4, 5, 6

Re: Holebi Actueel

Berichtdoor raskolnikow » 05 jun 2015 12:40
JFK schreef:Een beetje terzijde..
maar ik vind het heel cynisch en tegelijkertijd enorm ongepast dat de N-VA reclame maakt op de Gayromeo-app in kader van hun Helfie-campagne om bloed te doneren. :roll: :wtf: :wank:

Cynisch ten aanzien van de mensen die veilig bloed nodig hebben om te overleven, bedoel je?

Volledig mee eens.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Geslacht: Man

Berichtdoor vorvzie » 05 jun 2015 12:53
raskolnikow schreef:
vorvzie schreef:Een debat gedetermineerd door de huidige grenzen is bezwaarlijk een open debat te noemen, vind ik. Daarnaast zijn er eigenlijk statistieken voor handen van msm die zeggen zes maand een vaste relatie te hebben?

Stel dat er onder hetero's en homo's die gedurende zes maanden een vaste relatie zeggen te hebben... 10% liegt en 10% niet weet dat zijn partner vreemdgegaan is... Welk bloed zou jij het liefst willen ontvangen? Dat van een hetero of dat van een homo?

Lees eerst http://www.mannenseks.be/hiv-en-soas/al ... v-en-homos (site van Sensoa) voor je antwoordt en trek dan je conclusies.

Hoe komen ze tot die cijfers? Een schatting van het aantal personen die msm en dan de hiv besmettingen na msm contacten. Het is een kleine groep en het gaat er op seksueel gebied bij vrij veel homo's vrij los aan toe. Ik ben benieuwd naar de link tussen mensen met een relatie en de besmettingen.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.
vorvzie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Springbal » 05 jun 2015 14:23
Oke jongens geen ruzie. Het is meer dan enkel 't statistiekje.

de Dienst voor het Bloed van Rode Kruis Vlaanderen is gebonden aan de wetgeving van de FOD Volksgezondheid, hierin staat welke de criteria zijn voor tijdelijke (3m, 6m, 1j) of permanente uitsluiting. Deze lijst is bepaald op basis van de directieve van de Europese Commissie en andere organen. 't Komt er op neer dat wanneer "het seksueel gedrag van de kandidaat donor een hoog risico inhoudt voor bloed overdraagbare aandoeningen deze permanent wordt uitgesloten". Binnen de huidige regelgeving en met de statistieken is er een gi-gan-tisch risico via MSM (MSM maakt ongeveer 4% uit van de totale populatie, maar in het laatste verslag van het WIV blijkt dat binnen de HIV+ populatie het aandeel van MSM 50% is, met andere woorden een verhouding die totaal zoek is). Dat gezegd zijnde. Er is een wetgevend kader nodig waarin daar rekening mee gehouden wordt, maar als je ziet hoeveel niveaus we daarvoor moeten doorlopen, dan denk ik dat ik bij de hulpdienst eerder een dikke streep en ster op mijn schouder heb staan en mijn gouden medaille heb ontvangen dan dat ik terug bloed kan gaan doneren.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor FiduciaryBank » 05 jun 2015 23:11
Op Terzake is Jack Andraka langsgeweest bij Lieven Verstraete (die dacht dat "secure" een synoniem is voor "accurate" :roll: ): http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2360412

Afbeelding

Andraka is een achttienjarige aspirant-wetenschapper en homo die een spotgoedkope mirakeltest voor pancreaskanker heeft ontwikkeld. Hij gaat nu naar Stanford, en studeren is duur, dus heeft 'm snel een autobiografie geschreven en gaat ie nu op wereldboektour om in te cashen. En natuurlijk heeft ie z'n test gepatenteerd in plaats van openbaar te delen ("it's all about helping as many people as possible" *smile*). Een gelijkaardig idee bestond al in 2009 en geen van zijn claims zijn tot nu toe bewezen (dat zal nog jaren kosten, en zijn ontdekking heeft ie niet volledig openlijk gepubliceerd - want ja, patent).

Hij is het kindgenie van het moment en dat is het probleem: hoewel hij deze aandacht zowel positief (wetenschapspromotie, holebirechten) als opportunistisch (cv-vulling en centen) hanteert,
  • plaatst het te veel druk op hem. Child prodigies moet je stimuleren, maar nooit aan gespannen verwachtingen onderwerpen. Later succes is verre van gegarandeerd.
    Spoiler! :
    Een leuk voorbeeld is Gregory R Smith. Precies Jommeke.
    Afbeelding
    Begon in 1999 aan de unief op zijn tiende, genomineerd voor de Nobelprijs op zijn twaalfde (en daarna nog twee keer). Op zijn zestiende begon ie aan de University of Virginia met vier doctoraten: wiskunde, ruimtevaartingenieurswetenschappen, international relations en biomedische wetenschappen. Op zijn 26ste nu (vermoedelijk) neemt ie totaal niet meer deel aan het maatschappelijk debat, en doet ie stilletjes zijn doctoraat Biologie aan Carnegie Mellon. Nog altijd zeer bewonderenswaardig, natuurlijk: https://www.linkedin.com/pub/gregory-smith/33/854/a82
  • geeft het te weinig aandacht aan wat wetenschap werkelijk is : samenwerking en incrementeel voortbouwen op andermans werk.
  • geeft het te weinig aandacht aan wat we kunnen doen om meer jongeren naar wetenschap te brengen. Zijn ouders zijn zelf hoogopgeleid [ingenieur en anesthesiste] en bespreken wetenschappelijk onderzoek met hun kinderen, niet echt een overal toepasbare aanpak.

't Is wat je noemt "the haphazard attention of history or current news" (zoals verwoord in dit wikilijstje). In ieder geval, weer een gemiste kans van de VRT om een breder beeld te schetsen:

Research in the field of human life-span development is providing increasing evidence that the abilities of ordinary infants and children in general have been greatly underestimated in the past. This research is painting a portrait of the human infant as emerging into the world with numerous previously unsuspected competencies already in place, or at least primed to develop in short order.
(fragment uit Hoofdstuk 4: Human Lifespan Development in "Psychology: Contemporary Perspectives" van Paul Okami, Oxford University Press)
Spoiler! :
They do not merely fascinate—they may actually elicit awe or even reverence, and it is not unknown for religious practices to be built on their shoulders. On the other hand, the abilities of these children may equally elicit cynicism, envy, or outright hostility. :whistle:

Maar bon, veel belangrijker is dit citaat van Jack:
"I’m openly gay and one of my biggest hopes is that I can help inspire other LGBT youth to get involved in STEM [Science, Technology, Engineering and Mathematics]. I didn't have many [gay] role models [in science] besides Alan Turing."

Valt alleen maar toe te juichen. :balloons:
FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor adarr91 » 13 jun 2015 23:38
Oké, ik zou dit op veel verschillende plaatsen kunnen posten, maar ik drop het maar even hier...
Geslaagde parodie. :klap:
- The journey of a thousand miles begins with one step -
adarr91
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor kinderknieën » 21 jul 2015 16:59
Een column, dus geen nieuws, maar het leek me onnodig hier een nieuw topic voor aan te maken in het multiculturele forumdeel.

"Yes, it’s possible to be queer and Muslim"

That my queerness and my Muslimness are too deeply woven for me to choose between them, to see them as mutually exclusive. I don’t need an Imam to tell me this, to tell me that I can find comfort and joy in both. Don’t need explanations for the Quranic verses and Hadith that are frequently cited as saying otherwise. Not to say that I haven’t pored over all the explanations and hermeneutics and attempts at queering the Quran that I have come across, I have, and some are convincing and some are decidedly not, some feel like stretches, like playing with words. But what this process has taught me is that a text is a text is a text. Texts come with contexts and interpretations and it’s possible to take what speaks to me and let go of the rest. To rely, instead, on my faith, on my practice. My trust in justice, in mercy.

And likewise, to extend that mercy to others, my Muslim communities in particular. I don’t need to renounce my communities, can’t blame them entirely for their casual homophobia in a world that is homophobic. When homonationalist, mainstream LGBT politics have been wielded to further marginalize my communities, paint them as “backward” and justify occupation. I don’t need to defend why I keep going back to my mosque, don’t need to name the spiritual highs and sense of connectedness I derive from this imperfect space, this imperfect community. This imperfect community that struggles with homophobia, but also with anti-blackness and misogyny, that is simultaneously battling surveillance and racial profiling, wars in the name of saving us from ourselves, motherlands being pounded by drones. This imperfect community that I’m invested in fighting both with and against.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29

Berichtdoor JFK » 01 okt 2015 09:53
Paus ontmoette de Amerikaanse ambtenaar die homo’s niet wil huwen

Ok ja..Ik was niet zo naïef om te denken dat het onder deze paus beter zou worden...maar toch.
Hij was zo goed bezig.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Peanut » 03 okt 2015 22:20
We blijven nog even bij het Vaticaan:

Openlijke homopriester Vaticaan ontslagen
Peanut
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 21

Berichtdoor raskolnikow » 03 okt 2015 22:59
JFK schreef:Ok ja..Ik was niet zo naïef om te denken dat het onder deze paus beter zou worden...maar toch.
Hij was zo goed bezig.

Hoezo, "hij was zo goed bezig"? Hij heeft zich begripvol opgesteld ten aanzien van homoseksuelen "die God zoeken", maar van de leer van de rooms-katholieke kerk is hij nog geen millimeter afgeweken: niet wat de leer van de zonde betreft; niet wat de inhoud van het sacrament van het huwelijk betreft.

Hij komt gewoon wat sympathieker over dan Ratzinger, enerzijds vanwege zijn warmbloediger temperament, anderzijds omdat hij andere accenten legt en toegankelijker communiceert.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 06 okt 2015 12:42
Ik had daar niet over.
Wel over zijn milieu-standpunten.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 06 okt 2015 13:41
JFK schreef:Ik had daar niet over.
Wel over zijn milieu-standpunten.

Uiteraard. In dit topic en met onderstaande quote ligt niets méér voor de hand.

JFK schreef:Paus ontmoette de Amerikaanse ambtenaar die homo’s niet wil huwen

Ok ja..Ik was niet zo naïef om te denken dat het onder deze paus beter zou worden...maar toch.
Hij was zo goed bezig.
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 07 okt 2015 08:33
:roll:

Jij leest ook altijd maar wat je wilt lezen hé.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 12 okt 2015 22:32
Beter laat dan nooit: Johan Verstreken komt uit de kast
raskolnikow

Berichtdoor Springbal » 14 nov 2015 22:50
Vreemd dat het hier nog niet is gepost. Maar bij deze
Homoseksuele mannen zouden in Frankrijk vanaf voorjaar 2016 geleidelijk aan bloed mogen geven
http://www.demorgen.be/buitenland/homos ... -bd100f93/
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Springbal » 26 nov 2015 16:10
En eindelijk positief nieuws over HIV: Het aantal nieuwe nieuwe HIV diagnoses is met 8% gedaald, en met maar liefst 20% in de categorie MSM.

De Redactie schreef:Het aantal nieuwe hiv-diagnoses bij homo’s in ons land is vorig jaar gedaald met ruim 20 procent. Dat is de eerste daling in bijna 15 jaar, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV). Ook bij hetero’s zijn er vorig jaar minder besmettingen vastgesteld met het virus dat aids veroorzaakt, maar bij hen is de daling al een jaar eerder ingezet.
Sinds halfweg de jaren ’90 is het aantal nieuwe hiv-infecties bijna jaar na jaar gestegen, tot we in 2012 een piek bereikten met 1.229 nieuwe diagnoses. Sindsdien is dat cijfer gedaald tot 1.039 nieuwe besmettingen vorig jaar. Een daling met bijna acht procent, vergeleken met 2013. Maar het betekent gemiddeld nog altijd bijna drie nieuwe infecties per dag.

Eerste daling bij homo's

Bij homo’s is het aantal nieuwe diagnoses sinds 2001 voortdurend gestegen tot een piek in 2013. Vorig jaar zien we voor het eerst weer een daling van het aantal nieuwe besmettingen. Het gaat meteen om een aanzienlijke daling met 21 procent.

“Het is te vroeg om te spreken van een trendbreuk”, zegt Jessika Deblonde van het WIV. “Maar bij homo’s zien we een stijgende trend van vroegtijdige diagnoses, en dat is erg belangrijk. Want wie pas is geïnfecteerd, is erg besmettelijk voor anderen. Als de infectie snel wordt opgespoord en behandeld met hiv-remmende medicijnen, gaat de hoeveelheid virus in het bloed sterk omlaag. Daardoor wordt ook het risico veel kleiner dat het hiv-virus verder wordt verspreid.”

In bijna de helft van de nieuwe hiv-infecties die elk jaar geregistreerd worden, gaat het om homo’s. Twee op de drie zijn Belg. De rest zijn vooral andere Europeanen, in het bijzonder Fransen, Nederlanders en Spanjaarden.

Verdere daling bij hetero’s

Bij hetero’s daalt het aantal nieuwe hiv-diagnoses voor het tweede jaar op rij. In 2013 was er al een daling met 16 procent, en vorig jaar met nog eens zes procent.

“Een sluitende verklaring ligt niet meteen voor de hand”, legt Deblonde uit. “Maar we zien wel dat de daling zich hoofdzakelijk voordoet bij migranten uit zwart Afrika. Bij Belgische hetero’s blijft het aantal nieuwe besmettingen min of meer stabiel.”

In de helft van de nieuwe hiv-infecties die elk jaar geregistreerd worden, gaat het om hetero’s. Van hen komt bijna één op de twee uit zwart Afrika, en is bijna één op de drie Belg.

Alsmaar méér hiv-patiënten

Ons land telt nu bijna 15.000 hiv-patiënten die medisch worden opgevolgd. Hun aantal stijgt jaar na jaar. Elk jaar komen er gemiddeld bijna 800 patiënten bij.

“Dat komt in de eerste plaats door de nieuwe diagnoses die elk jaar gesteld worden”, zegt Deblonde. “Maar er is meer : door de hiv-remmende medicijnen ligt het sterftecijfer ook laag en blijven hiv-patiënten langer leven.”

Omdat hun levensverwachting stijgt, maar ook omdat hun leeftijd bij diagnose toeneemt, veroudert de groep van hiv-patiënten. Tien jaar geleden was één op de vijf 50 jaar of ouder; nu is dat al één op de drie.

Bijna 90 procent van de patiënten krijgt nu hiv-remmende medicijnen. En bij wie geneesmiddelen krijgt, heeft 95 procent een "gecontroleerde virale lading" of een zeer laag virusgehalte in het bloed. “Dat is niet alleen belangrijk voor de gezondheid van de patiënt zelf”, legt Deblonde uit, “maar het maakt hem dus ook veel minder besmettelijk voor anderen."

Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele reageert positief op de nieuwe hiv-cijfers. "Dit bewijst dat combinatiepreventie of preventie via verschillende sporen werkt”, zegt Boris Crussaert van Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid.

Over heel Europa juist recordaantal besmettingen

De Belgische cijfers zijn des te opmerkelijker omdat ze in schril contrast staan met de cijfers voor heel Europa. Over het hele continent zijn vorig jaar 142.000 mensen besmet met hiv, het hoogste aantal ooit. Dat blijkt uit een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Europees centrum voor de voorkoming en beheersing van ziektes (ECDC).

De stijging komt vooral voor rekening van Oost-Europa, waar het aantal besmettingen in de afgelopen tien jaar meer dan verdubbeld is. De stijging wordt vooral veroorzaakt door heteroseksuele contacten, maar ook drugsgebruik is een belangrijke oorzaak.

De WHO en de ECDC roepen de Europese regeringen op om een actieplan te maken om de hiv-epidemie in te tomen.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2506982

Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Fantasy Lover » 09 dec 2015 12:53
MARIEKE VERVOORT IS LESBISCH!!!
Fantasy Lover

Berichtdoor Kersenpitkussen » 09 dec 2015 20:16
Fantasy Lover schreef:MARIEKE VERVOORT IS LESBISCH!!!

Alsof we dat nog niet wisten! :D Maar goed dat ze het nu ook zelf weet! :wink:
Kersenpitkussen
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor redwings » 04 maart 2016 20:10
De zanger van years & years plaatste vandaag een mooie tekst op hun facebook waarin aangekaart wordt hoe weinig andere seksualiteit dan heteroseksualiteit er te zien is in videoclips. Daarbij ook hun videoclip van 'Desire', met heel wat diversere seksualiteit in! Hieronder heb ik hem eventjes gekopieerd :

Most of the pop videos I’ve seen that have any male and female interaction are usually centred around a romance, and that’s great, I am all for romance, but let’s face it there are a lot of other sexualities and identities that are well deserving of some shiny pop video love.
I’ve been wanting to make a video with some of my queer family for a long time and ‘Desire’ felt like the right time to do it. Every Y&Y video has some similar elements that run through it: magical worlds, symbolism, pretty lights and this time I wanted sex added into that mixture.
I wanted the video to feel sexy. Everyone has a different definition of what they find sexy, so why do we so often get given one version of what sexy is time and time again? Is there a rulebook for men and women on how to feel sexy or what sexy is? For me, whoever it is, two women, two men, a group of gender-queer people, it’s all cute. It can all be a positive and a joyful expression of sexiness and sexuality, you don’t have to be a specific gender to enjoy it.
Pop music has a pretty good track record of embracing queer culture, it’s been a safe place for some of our most visible queer icons, we have more out and open non-straight stars than ever before. The word queer first started being used in the late 1980's by members of the community who wanted to reclaim something negative and turn it into a positive. It's still a painful word for some and lots of people don't identify with it but for me it's a helpful and empowering term that unifies an ever growing community.
I LOVE POP (obviously) so, why is it that in 2016, a Pop video featuring people expressing their sexuality who aren’t cis-gendered or heterosexual, feel at all unusual or progressive? Well for a lot of people, it doesn’t- they live and think outside of the societal binary most of us are used to, but for a lot of other people, myself included, it does. It shouldn’t, but it does. I am an openly gay male singer, in a band called Years & Years, we make pop music. We’re not the only queer-frontman-led acts nor am I the only openly gay male singer but all that being said there aren’t that many of us and at times I’ve felt real pressure to hide or to limit my sexuality. Some of that pressure has come from myself and my own internal struggles and some of it has come from the wider world. Most often I see the following kind of attitude - we don’t mind if you’re gay, just don’t be too gay or that’s a bit much; a bit camp; a bit weird; don’t shove it in our faces etc. Well, if "shoving it in your face” essentially refers to the way that lots of straight pop stars get to assert their sexuality then I’ll be damned if I’m not gonna shove it in your face if I want to.
So yeah, gay people have sex, and it’s not just gay people, it’s all kinds of people! All these non-straight people, they’re out there, having sex! Sex, between two consenting adults, can be a healthy, positive, safe and enjoyable thing! Hopefully most of you know this and you don’t need me to give you a sex ed lesson (I didn’t have any sex ed at school so I’d probably be bad at it) and to be fair, not everybody wants to hear me bang on about my sex life. But here’s the thing, I like having sex, being able to assert myself and talk about my sexuality is an empowering thing for me. It’s a difficult road from shame to acceptance and part of making that journey easier is owning and embracing it all. As a teenager I was inspired by stars who I felt were doing just that. They were almost exclusively women; Madonna, Destiny’s Child, Alanis Morisette, Britney and Whitney - they asserted or acknowledged their sexuality in varying and different ways and to me they were ways that felt powerful. They were singing about men and I wanted to sing about men. They were seductive and sensual in their videos - I wanted to be seductive and sensual in my videos (and believe me I made a lot of these kind of home videos). They were so much more interesting to me than the majority of male musicians whose Type A macho masculinity felt completely un-relatable. Now, I feel like it’s important to state here that I will never be Beyonce, I am a white male and that is an extremely large privilege, I don’t know what it’s like to be a woman. I can talk about sexuality all I want but I will never know what it’s like to be a woman. Women in Pop music are expected to be sexy, most of the time they don’t have any choice - I have the privilege of choice. I chose to make this video about sex, to portray myself as a sexual character. I choose this because I do not want to hide or limit my sexuality, I want to make videos and songs and art that celebrate all different kinds of sexuality and queer identities.
What do we expect from pop music? From our pop stars? What do we expect from the ones that are gay? I don’t know the answers to these questions but I for one don’t want to see a narrow representation of gender and identity on our screens or in our music. I want diversity. We shouldn’t have to feel scared about putting our sexualities and identities on display in all their beautiful, interlocking, multi-layered multi-coloured glory. I want to be proud. Proud to shove it in people’s faces if I want to.
Thank you for reading - it’s the support from you guys that has got me to a place where I’m able to say things like this, to not feel so scared to shout about what I believe in. Hope you enjoy the video. Lots of love, Olly xxx
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Leeftijd: 23

Berichtdoor Robbe » 10 maart 2016 14:50
Mooi artikel in De Standaard over te stereotiepe schoolhandboeken:

Het ideale gezin bestaat uit mama, papa en twee kindjes. Jongens voetballen, meisjes doen ballet. Onze schoolboeken staan volgens de Vlaamse Scholierenkoepel bol van clichés en ze negeren de diversiteit in onze samenleving.

‘Wij willen koppels als An en Ahmed, of Ella en Jana in onze handboeken!’ De Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) heeft het gehad met de hardnekkige stereotypen in de schoolboeken. In de vraagstukken en afbeeldingen komen volgens hen te veel traditionele gezinnen aan bod en hebben mannen en vrouwen elk hun rol.

‘Vaak is het subtiel, maar het zijn altijd meisjes die aan ballet doen of jongens die voetballen’, zegt voorzitter Lora Hasenbroekx. ‘Kussende koppels zijn man en vrouw, en nooit twee mensen van hetzelfde geslacht. En mannen oefenen jobs uit waar kracht voor nodig is, terwijl vrouwen achter de kookpot staan.’

Dat is nefast omdat jongens en meisjes op den duur denken dat het zo hoort. ‘Zeker op jonge leeftijd is het problematisch dat kinderen constant met die stereotypen geconfronteerd worden. Dan zijn ze er extra gevoelig voor en gaan ze die ideeën makkelijker overnemen’, zegt professor Marysa Demoor, voorzitster van het Centrum voor Genderstudies aan de UGent.

Ook andere culturen of mensen met een handicap krijgen volgens het VSK amper een plaatsje in de handboeken. ‘Terwijl die een weerspiegeling zouden moeten zijn van de maatschappij. Stel je voor dat je zelf homo bent en constant geconfronteerd wordt met ideale gezinnetjes. Dat is superfrustrerend’, zegt Lora Hasenbroekx.

Gewapend met honderden voorbeelden trekken de scholieren de komende weken naar de educatieve uitgeverijen om hen te confronteren met de bewijzen.
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 19

Berichtdoor JFK » 21 maart 2016 10:12
Dat deed ik toen ik als educatieve redacteur werkte dus niet. 8)

Ik heb meermaals twee mannen/vrouwen in de handboeken gestopt toen ik de foto-editing moest doen. :whistle:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

119 berichten • Pagina 3 van 61, 2, 3, 4, 5, 6

Keer terug naar Het Praatcafe