Holebi Actueel

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
125 berichten • Pagina 2 van 71, 2, 3, 4, 5 ... 7

Re: Holebi Actueel

Berichtdoor raskolnikow » 20 apr 2015 15:57
JFK schreef:En op lokaal vlak zitten er dus geen ex-belangers bij?

Allez...

Waar beweer ik dat? Het ging over die inconsistenties.

D'Haenens komt trouwens overgelopen van... de VLD.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Geslacht: Man

Berichtdoor JFK » 21 apr 2015 08:38
Het zijn wel die inconsistenties die het dichtst bij de burger staan.
Natuurlijk ontglipt lokale politiek wat de nationale partijtucht..maar het toont wel de basis aan.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor mei_meisje » 02 mei 2015 13:05
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling
mei_meisje
I have no life
I have no life

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Peanut » 18 mei 2015 17:35
Peanut
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Coincidence » 19 mei 2015 11:52
Moet de politie niet gewoon zien dat die manifestanten netjes in het gareel lopen in plaats van 'ons' te verbieden ons volkomen normaal te gedragen?

Als je mensen provoceert door elkaar gewoon te kussen of zelfs maar hand in hand te lopen lijkt het me wel duidelijk waar of bij wie het probleem ligt. Misschien is het een idee om dan het probleem zelf aan te pakken. Nu lijkt het of wij het probleem zijn.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor vorvzie » 19 mei 2015 12:35
Goh, vragen staat vrij?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.
vorvzie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Stefanie » 19 mei 2015 13:12
Ik ben van mening dat het zelfs niet zou mogen gevraagd worden! Wat is dat nu voor iets!
Doet me denken aan de middelbare school. Mijn toenmalige vriendin en ik zaten op dezelfde school en liepen hand in hand. Opeens kwam een leerkracht(toevallig ook De Winter genaamd) naar ons toe en trok ons uit elkaar. '' jullie zitten hier wel op een katholieke school en homoseksualiteit wordt hier niet aanvaard. Ik zou jullie willen vragen om niet meer te provoceren''. Wat is dan de betekenis van het woord vragen als het eigenlijk eerder is: ik verbied jullie om?
Stefanie
New user
New user

Leeftijd: 28

Berichtdoor raskolnikow » 19 mei 2015 14:11
Coincidence schreef:Als je mensen provoceert door elkaar gewoon te kussen of zelfs maar hand in hand te lopen lijkt het me wel duidelijk waar of bij wie het probleem ligt. Misschien is het een idee om dan het probleem zelf aan te pakken. Nu lijkt het of wij het probleem zijn.

Er is wel meer gebeurd dan "gewoon elkaar kussen"... Enkele beoefenaren van de damesliefde liepen doelbewust mee met de optocht en kusten elkaar ostentatief met de uitdrukkelijke bedoeling om reacties uit te lokken (lees: te provoceren).

http://www.gva.be/cnt/dmf20150518_01685 ... -te-kussen
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor Stefanie » 19 mei 2015 14:18
Ik weet niet wat je bedoelt met ostentatief maar als kussen, in gelijk welke mate, al als provocatief wordt gezien... Ik ken genoeg heterokoppels die hetzelfde doen en die provoceren dan weer niet in de ogen van mensen.
Stefanie
New user
New user

Berichtdoor raskolnikow » 19 mei 2015 14:31
Stefanie schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met ostentatief maar als kussen, in gelijk welke mate, al als provocatief wordt gezien... Ik ken genoeg heterokoppels die hetzelfde doen en die provoceren dan weer niet in de ogen van mensen.

Provoceren = handelen met de uitdrukkelijke bedoeling om negatieve reacties uit te lokken (zoals hier het geval was). Dat is toch iets anders dan gewoon kussen, lijkt me. Daar is normaliter geen ander oogmerk mee gemoeid dan affectie tonen voor elkaar.
raskolnikow

Berichtdoor vorvzie » 20 mei 2015 06:48
Mag je kussen op straat, ja. Kan de politie vragen om bij een betoging mensen niet te provoceren, ja. Wat wel of niet provoceren is hangt af van de mensen, de redenen van de betoging. Moeten wij ons daar aan houden? Neen
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

vorvzie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Kuikentje » 21 mei 2015 20:13
wat mij deed glimlachen: de regenboogvlag aan het gemeentehuis in Kalmthout.

Stefanie schreef:Ik ben van mening dat het zelfs niet zou mogen gevraagd worden! Wat is dat nu voor iets!
Doet me denken aan de middelbare school. Mijn toenmalige vriendin en ik zaten op dezelfde school en liepen hand in hand. Opeens kwam een leerkracht(toevallig ook De Winter genaamd) naar ons toe en trok ons uit elkaar. '' jullie zitten hier wel op een katholieke school en homoseksualiteit wordt hier niet aanvaard. Ik zou jullie willen vragen om niet meer te provoceren''. Wat is dan de betekenis van het woord vragen als het eigenlijk eerder is: ik verbied jullie om?

tsss. bij mij ging het nog wat verder. de leerkrachten wilden mij niet meer begeleiden en ik werd gepest.
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto
Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 38

Berichtdoor Stefanie » 22 mei 2015 13:27
Ik kan dat echt niet begrijpen hé! Ik werd ook gepest door bepaalde klasgenoten die het leuk vonden om mij volledig te kraken. Meisjes die zeiden dat ik mij eigenlijk niet meer mocht omkleden in hun kleedkamer tijdens de LO-les. En ga zo maar door.
Uiteindelijk ben ik er wel sterker uitgekomen. Ik kijk er nu op terug, hoor soms waar zij staan in het leven nu, en ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik veel verder sta dan die pesters. En daar haal ik nu veel kracht uit.
Stefanie
New user
New user

Berichtdoor Peanut » 23 mei 2015 17:13
Verschrikkelijk om zo'n dingen te lezen.

We komen van ver qua holebitolerantie, maar er is nog veel ruimte voor verbetering!
Peanut
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 21

Berichtdoor BiNDing » 29 mei 2015 12:54
Te lezen in de Campuskrant van de KU Leuven: Moslim-holebi's worstelen met coming-out. Interessante artikel over doctoraatsstudie.
https://nieuws.kuleuven.be/node/15196
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor FiduciaryBank » 29 mei 2015 14:17
In de VS is een zwarte "college wrestler", Michael Johnson (a.k.a. Tiger Mandingo) veroordeeld tot minimum 30 jaar gevangenisstraf voor "recklessly infecting a partner with HIV to recklessly exposing partners to the virus".

Het relaas:
“Tiger Mandingo” Sentenced To At Least 30 Years In HIV Case
en How College Wrestling Star "Tiger Mandingo" Became An HIV Scapegoat

Leidt tot een discussie over homofobie, racisme en de media. Dit artikel verscheen vandaag in "The Nation": The Reckless Prosecution of ‘Tiger Mandingo’
FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Springbal » 04 jun 2015 23:55
De Block wil debat voor bloeddonatie voor mannen die seks hebben met mannen heropenen. Link

Debat? Mij goed, maar laat ons eerst kijken hoe we enerzijds de de Europese wetgeving kunnen naleven, zonder een aantal statistieken niet uit het oog te verliezen.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor vorvzie » 05 jun 2015 07:31
Een debat gedetermineerd door de huidige grenzen is bezwaarlijk een open debat te noemen, vind ik. Daarnaast zijn er eigenlijk statistieken voor handen van msm die zeggen zes maand een vaste relatie te hebben?

vorvzie
Senior user
Senior user

Berichtdoor JFK » 05 jun 2015 09:28
Een beetje terzijde..
maar ik vind het heel cynisch en tegelijkertijd enorm ongepast dat de N-VA reclame maakt op de Gayromeo-app in kader van hun Helfie-campagne om bloed te doneren. :roll: :wtf: :wank:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 05 jun 2015 12:22
vorvzie schreef:Een debat gedetermineerd door de huidige grenzen is bezwaarlijk een open debat te noemen, vind ik. Daarnaast zijn er eigenlijk statistieken voor handen van msm die zeggen zes maand een vaste relatie te hebben?

Stel dat er onder hetero's en homo's die gedurende zes maanden een vaste relatie zeggen te hebben... 10% liegt en 10% niet weet dat zijn partner vreemdgegaan is... Welk bloed zou jij het liefst willen ontvangen? Dat van een hetero of dat van een homo?

Lees eerst http://www.mannenseks.be/hiv-en-soas/al ... v-en-homos (site van Sensoa) voor je antwoordt en trek dan je conclusies.
raskolnikow

125 berichten • Pagina 2 van 71, 2, 3, 4, 5 ... 7

Keer terug naar Het Praatcafe