Holebi Actueel

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
125 berichten • Pagina 1 van 71, 2, 3, 4, 5 ... 7

Holebi Actueel

Berichtdoor JFK » 13 maart 2015 09:55
Welk holebi-gerelateerd nieuws deed je glimlachen? Welk nieuws deed je wat verdrietig worden?
Hier kan je het allemaal kwijt.

:typ:

Een artikel kan je quoten of in link zetten.
Linken doe je zo: 1) Klik op de URL-toets. 2) je ziet nu '[url][/url]' ...Je plaats een '=' net voor het tweede sluitende haakje. 3) je plakt de url van je artikel net na de =, en voor de ] 4) je typt nu tussen de haakjes de titel van het artikel
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Holebi's in de media

Berichtdoor JFK » 13 maart 2015 09:59
Bij dit had ik wel mijn bedenkingen Thalys-werknemer geschorst na homofobe opmerking op perron in Parijs.
Dat bij mijn geliefde Thalys. :cry: De directie geeft hier wel een goed signaal.
Heel vreemd ook eigenlijk, gezien zowat meer dan de helft van de stewards bij Thalys homo zijn. :roll: :lol: :lovesigh:
Bovendien sponsort het bedrijf de prides van Amsterdam en Parijs en gebruikte het in het verleden al holebi-koppels in hun reclamecampagnes.

Dit deed me wel weer wat gelukkiger worden. & Other Stories viert valentijn met kussende meisjes
:greenthing:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Re: Holebi Actueel

Berichtdoor JFK » 17 maart 2015 11:37
Dolce & Gabbana en hun visie op het gezin, homohuwelijk en voortplanting

Iets doet mij denken aan twee gefrustreerde relnichten die andere homo's het geluk die ze zelf niet hebben niet gunnen. :roll:

En hoe ze zich nu verweren tegen het protest van mensen als Elton John is ook heel triest en laag.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor geeninspiratie » 17 maart 2015 19:33
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor raskolnikow » 17 maart 2015 20:58
JFK schreef:Iets doet mij denken aan twee gefrustreerde relnichten die andere homo's het geluk die ze zelf niet hebben niet gunnen. :roll:

Welk geluk hebben ze dan zelf niet? Waarin zijn ze juist gefrustreerd volgens jou?

En hoe ze zich nu verweren tegen het protest van mensen als Elton John is ook heel triest en laag.

Wat is er dan mis met dat verweer?

De holebigemeenschap heeft het blijkbaar toch o zo moeilijk met andersdenkenden binnen de eigen gelederen: in plaats van andere standpunten te respecteren, aanvaardt de 'top' van dat wereldje maar één ideologie, al de rest (lees: alle holebi's die het daar niet mee eens zijn), moet zoveel mogelijk de mond worden gesnoerd (via boycotts bijv. - welk probleem lossen die trouwens op?). "Diversiteit", ja, van mannen in vrouwenkleren tot vrouwen met een baard, maar een meninkje dat te veel afwijkt van het ene ware credo: oei oei oei...
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor AmillionFaces23 » 17 maart 2015 21:37
raskolnikow schreef:
JFK schreef:Iets doet mij denken aan twee gefrustreerde relnichten die andere homo's het geluk die ze zelf niet hebben niet gunnen. :roll:

Welk geluk hebben ze dan zelf niet? Waarin zijn ze juist gefrustreerd volgens jou?

Wat is er dan mis met dat verweer?

De holebigemeenschap heeft het blijkbaar toch o zo moeilijk met andersdenkenden binnen de eigen gelederen: in plaats van andere standpunten te respecteren, aanvaardt de 'top' van dat wereldje maar één ideologie, al de rest (lees: alle holebi's die het daar niet mee eens zijn), moet zoveel mogelijk de mond worden gesnoerd (via boycotts bijv. - welk probleem lossen die trouwens op?). "Diversiteit", ja, van mannen in vrouwenkleren tot vrouwen met een baard, maar een meninkje dat te veel afwijkt van het ene ware credo: oei oei oei...

Ik geef jullie hier allebei een beetje gelijk. Ik deel de mening van Dolce & Gabbana helemaal niet maar anderzijds is het gewoon een mening zoals als elke andere, een beetje klein van Elton John om op te roepen tot een totale boycot... Soms vraag ik mij af: hoe kunnen mensen met zoveel passie tolerantie prediken terwijl ze zelf blind zijn voor hun eigen intolerantie?
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.
AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor JFK » 18 maart 2015 10:39
AmillionFaces23 schreef:
Ik geef jullie hier allebei een beetje gelijk. Ik deel de mening van Dolce & Gabbana helemaal niet maar anderzijds is het gewoon een mening zoals als elke andere, een beetje klein van Elton John om op te roepen tot een totale boycot... Soms vraag ik mij af: hoe kunnen mensen met zoveel passie tolerantie prediken terwijl ze zelf blind zijn voor hun eigen intolerantie?

Een mening die zegt dat kinderen verwerkt uit IVF chemisch en synthetische baby's zijn, is niet 'zomaar een mening'ske'.. Hoeveel kinderen en ouders (ongeachte homo of hetero) beledig je daar niet mee?

En ik vraag mij ook af of D&G ook tegen het homohuwelijk zouden zijn geweest moesten ze nog een koppel zijn gebleven. Of elk na hun breuk een andere partner hebben gehad....Maar dat is dus niet zo. Als je een beetje hen kent en volgt weet je hoe getroebleerd ze zijn. Ik geloof niet dat hun mening gebaseerd is op een algemene maatschappijvisie..Maar eerder uit frustraties uit hun persoonlijk leven.

Ik blijf het niet snappen dat homo's tegen het homohuwelijk zijn. Dat je zelf niet wil trouwen omdat je er niet achter staat...Dat is een andere zaak. Laat andere dan wel de keuze en de mogelijkheid. Of gaat het hier om 'ik wil het niet, dus moet niemand het willen?'
Van jezelf een tweederangsburger maken met minder rechten...Dat is vooral een logica die ik niet snap.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor AmillionFaces23 » 18 maart 2015 11:16
JFK schreef:
AmillionFaces23 schreef:

Een mening die zegt dat kinderen verwerkt uit IVF chemisch en synthetische baby's zijn, is niet 'zomaar een mening'ske'.. Hoeveel kinderen en ouders (ongeachte homo of hetero) beledig je daar niet mee?

En ik vraag mij ook af of D&G ook tegen het homohuwelijk zouden zijn geweest moesten ze nog een koppel zijn gebleven. Of elk na hun breuk een andere partner hebben gehad....Maar dat is dus niet zo. Als je een beetje hen kent en volgt weet je hoe getroebleerd ze zijn. Ik geloof niet dat hun mening gebaseerd is op een algemene maatschappijvisie..Maar eerder uit frustraties uit hun persoonlijk leven.

Ik blijf het niet snappen dat homo's tegen het homohuwelijk zijn. Dat je zelf niet wil trouwen omdat je er niet achter staat...Dat is een andere zaak. Laat andere dan wel de keuze en de mogelijkheid. Of gaat het hier om 'ik wil het niet, dus moet niemand het willen?'
Van jezelf een tweederangsburger maken met minder rechten...Dat is vooral een logica die ik niet snap.

Persoonlijk vind ik wél dat meningen mogen kwetsen, wat is een mening nog waard als je ze moet ontdoen van alle gevoeligheden om geen personen/groepen te kwetsen of te beledigen, ongeacht de boodschap.... Ik deel de mening van D&G niet maar vind wel dat zij het absolute recht hebben om hun maatschappijvisie te geven; mensen kiezen daarna maar zelf in welke mate ze daarmee aan de slag gaan; je koopt hun kledij niet meer, negeert het, .... Waarom zouden homo's een homogene visie op homoseksualiteit moeten hebben?
AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor raskolnikow » 18 maart 2015 13:39
JFK schreef:En ik vraag mij ook af of D&G ook tegen het homohuwelijk zouden zijn geweest moesten ze nog een koppel zijn gebleven. Of elk na hun breuk een andere partner hebben gehad....Maar dat is dus niet zo. Als je een beetje hen kent en volgt weet je hoe getroebleerd ze zijn. Ik geloof niet dat hun mening gebaseerd is op een algemene maatschappijvisie..Maar eerder uit frustraties uit hun persoonlijk leven.

Ik vind het veelzeggend dat je zo'n speculatief verband legt. Alsof iemand niet tot deze maatschappijvisie kan komen zonder persoonlijk gefrustreerd te zijn... Op die manier probeer je die maatschappijvisie "verdacht" te maken: de mensen die ze uiten krijgen een etiketje opgekleefd ("gefrustreerd", "verbitterd", "rancuneus") om de legitimiteit van hun deelname aan het maatschappelijk debat als het ware in vraag te stellen. Hun motieven zouden dan immers niet "zuiver" zijn. Op die manier hoef je natuurlijk zelf geen inhoudelijk debat met ze aan te gaan, maar hoe zuiver voer je dan zelf nog de discussie?

Ik veronderstel dat D&G sterk beïnvloed zijn door de katholieke traditie, waarbinnen het concept 'huwelijk' een heel specifieke betekenis heeft. Merk op dat katholieken het doorgaans minder moeilijk hebben met equivalente benaderingen zoals samenlevingscontracten, zelfs als die formeel dezelfde draagkracht hebben. Het gaat er dan ook niet om dat ze van zichzelf tweederangsburgers te maken: ze zien homoseksuele relaties als wezenlijk 'anders', wat niet hetzelfde is als 'inferieur'.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 19 maart 2015 09:48
En wat zijn hun motieven dan wel, als het niet persoonlijk is?
Louter een nostalgisch verlangen naar een onbestaand 'perfect verleden'?
Misschien moeten D&G eens beginnen beseffen dat het 'traditionele gezin'(kerngezin van vader, moeder en kinderen) een vrij jong gegeven is. Pas in de 19de eeuw werd het door burgerij-invloeden geleidelijk aan als de norm gezien.
Families en de opvoeding van kinderen hebben altijd al bestaan in flexibele vormen.

Waarom zijn homoseksuele relaties 'anders'?
En misschien moeten gelovigen ook eens beginnen beseffen dat hun beeld van het (kerkelijk) huwelijk als een verbintenis tussen hen en god niet hetzelfde is als een (burgerlijk) huwelijk. En dat een zoethoudertje als een samenlevingscontract niet hetzelfde is als een burgerlijk huwelijk.
Als een heterokoppel kan kiezen tussen ongehuwd, samenlevingscontract of huwelijk, dan holebi-koppels ook.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor AmillionFaces23 » 19 maart 2015 11:56
JFK schreef:En wat zijn hun motieven dan wel, als het niet persoonlijk is?
Misschien moeten D&G eens beginnen beseffen dat het 'traditionele gezin'(kerngezin van vader, moeder en kinderen) een vrij jong gegeven is. Pas in de 19de eeuw werd het door burgerij-invloeden geleidelijk aan als de norm gezien.
Families en de opvoeding van kinderen hebben altijd al bestaan in flexibele vormen.

Natuurlijk zijn hun 'motieven' persoonlijk maar dat is niet erg: dat zijn ook mijn motieven of de jouwe... Ik zie niet in wat er mis is met sommige mensen die een 'nostalgisch verlangen naar een onbestaand verleden' koesteren; ik erger mij even hard aan een 'positivistisch verlangen naar een onbestaand perfecte toekomst'; het idee dat vooruitgang (brrr, het woord alleen al) ervoor zal zorgen dat we ooit allemaal op dezelfde golflengte zullen zitten wat fundamentele kwesties betreft...
Het is toch heerlijk dat er zoveel diversiteit in een 'homogene' groep zit!?
AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor raskolnikow » 19 maart 2015 12:28
JFK schreef:En wat zijn hun motieven dan wel, als het niet persoonlijk is?

Wat hun motieven zijn is irrelevant. Wat telt is hun visie en hun eventuele argumentatie daarbij. Ik loop achter jouw visie ook niet te zoeken naar allerhande dieperliggende oorzaken of motieven, terwijl die er beslist ook zullen zijn.

Of een bepaalde norm nu oud is of jong, of een lange dan wel een korte traditie kent, is andermaal irrelevant. Als D&G die norm waardevoller vinden dan andere dan respecteer ik die keuze.

Waarom zijn homoseksuele relaties 'anders'?

Je kent de visie van de Kerk daaromtrent niet? Of je kunt je daar niet voldoende in inleven om ze te begrijpen?

En misschien moeten gelovigen ook eens beginnen beseffen dat hun beeld van het (kerkelijk) huwelijk als een verbintenis tussen hen en god niet hetzelfde is als een (burgerlijk) huwelijk. En dat een zoethoudertje als een samenlevingscontract niet hetzelfde is als een burgerlijk huwelijk.
Als een heterokoppel kan kiezen tussen ongehuwd, samenlevingscontract of huwelijk, dan holebi-koppels ook.

Volmondig mee eens, maar D&G hebben het volste recht om daar anders over te denken.
Ik hoop alleszins dat we het er tenminste over eens kunnen zijn dat er ruimte moet zijn voor zulke meningsverschillen en dat ze niet beslecht moeten worden d.m.v. boycotts of stemmingmakerij. Voor mij gaat dit niet over de inhoud van de discussie an sich, waarin ik wellicht eerder een tussenpositie inneem; wat mij stoort is die intolerantie ten aanzien van afwijkende meningen binnen het holebi-wereldje, die idee dat er maar één visie mag vertolkt of gepropageerd worden. Je ziet die intolerantie helaas in zowat alle emancipatorische minderheidsbewegingen. Het is dan ook een begrijpelijke, voorspelbare reflex, maar wat mij betreft geen gezonde.
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 19 maart 2015 16:21
AmillionFaces23 schreef: [..] Ik zie niet in wat er mis is met sommige mensen die een 'nostalgisch verlangen naar een onbestaand verleden' koesteren; ik erger mij even hard aan een 'positivistisch verlangen naar een onbestaand perfecte toekomst'; het idee dat vooruitgang (brrr, het woord alleen al) ervoor zal zorgen dat we ooit allemaal op dezelfde golflengte zullen zitten wat fundamentele kwesties betreft...

Wel als dat verleden een ongelijkheid, beperking en discriminatie inhoudt. Ik zou geen homo willen geweest zijn in de jaren 50 of 60, hoe fantastisch ik die periode op andere vlakken ook vind. Het is dankzij mensen die streefden naar een betere toekomst dat wij hiervan nu kunnen profiteren en staan waar we nu staan.
Ik wil altijd blijven streven naar een betere toekomst. Dat kan misschien naïef voor je overkomen, maar ik heb geen zin om toe te geven aan pessimistisch of conformistisch gedrag.

Het is toch heerlijk dat er zoveel diversiteit in een 'homogene' groep zit!?

Natuurlijk! :D (zie hieronder)

@ rasko

Ik heb nooit gezegd dat D&G moesten zwijgen en hun mening voor zich moesten houden :wink: (zie hierboven)

En heel die 'boycot'...Goh..riepen D&G nu ook niet op om Elton John te boycotten? :roll: Waar zit de volwassenheid van het debat dan? Ze hadden met andere argumenten moeten afkomen om Elton John van antwoord te dienen. En gebruiken ze (vooral Stefano gaat wel heel ver in) nu ook niet de ganse Charlie Hebdo -retoriek? Beetje armoedig niet?

Gelukkig heb ik D&G altijd spuglelijk gevonden..Dus de kans is heel klein dat ik ooit iets van hen koop waar hun naam opstaat. Maar door dit voorval is het eigenlijk nu onbestaande geworden.
Net zoals ik ook consequent geen Barilla pasta meer koop. Het is mijn geld, dus ook mijn keuze naar wie het gaat.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Springbal » 16 apr 2015 12:01
Omdat het toch ons gezamenlijk stokpaardje blijft: Bloed geven.

Rode Kruis Vlaanderen schreef:De resultaten van dit onderzoek zijn jammer genoeg niet eenduidig. Van de 18.987 gescreende onderzoeksartikelen, werden slechts 14 studies weerhouden voor verdere analyse. 11 van de 14 resterende studies konden geen betekenisvolle effecten aantonen, omdat de groep MSM-donoren te klein was. De drie studies die dan nog overbleven, “suggereren een link tussen MSM-bloeddonoren en infectie met hiv-1”.

Het artikel concludeert dus eigenlijk het volgende:

- De bestaande literatuur kan niet bewijzen dat er een verhoogd risico op HIVinfectie bestaat als mannen die seks hebben met mannen, bloed doneren. Dit komt omdat er te weinig goede studies over zijn gevoerd. Maar het tegendeel, dat het wél veilig zou zijn is evenmin bewezen.
- Er is dus meer en beter onderzoek nodig naar deze vraag.
- Overschakelen naar een uitsluiting van 1 jaar (dwz dat MSM-donoren bloed zouden kunnen geven als zij één jaar of langer geen seks hebben gehad met een andere man) zou kunnen, als de mogelijke risico’s in kaart worden gebracht. (liegen op de medische vragenlijst bijvoorbeeld)
- In de tussentijd zijn er nog steeds de epidemiologische cijfers, die aantonen hoe vaak hiv en andere infecties voorkomen bij MSM. Deze cijfers suggereren wel degelijk een verhoogd risico. Er is dus geen overtuigend bewijs om het huidige beleid te veranderen.

De beslissing om de uitsluiting van MSM-donoren al dan niet te veranderen, ligt niet bij het Rode Kruis, maar bij het ministerie van Volksgezondheid en de Hoge Gezondheidsraad. Deze studie kan door hen gebruikt worden om hun beleid wetenschappelijk te ondersteunen.

Bron: Rode Kruis Vlaanderen

Het wetenschappelijk artikel kan je hier downloaden. 15 pagina's, Engelstalig
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor kinderknieën » 16 apr 2015 21:13
Regenboogvlag mag niet wapperen in Denderleeuw

DENDERLEEUW - Denderleeuw laat begin mei geen regenboogvlag wapperen aan het gemeentehuis. Ze is de enige gemeente in Oost-Vlaanderen die niet ingaat op de vraag van de holebibeweging.

Op 17 mei vindt de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie plaats. Cavaria, de belangenvereniging die opkomt voor holebi's en transgenders in onze samenleving, heeft een oproep gelanceerd naar alle gemeentebesturen om tussen 3 en 17 mei als steun de regenboogvlag te laten wapperen aan de gemeente- en stadhuizen. In onze regio hebben alle gemeenten positief geantwoord. Enkel Denderleeuw liet officieel al weten niet te zullen ingaan op deze vraag na een beslissing van het schepencollege.

Schepen van Integratie Koen D‘Haenens (N-VA): ‘We hebben zeker niets tegen homo's en transgenders. Laat dat duidelijk zijn. Iedereen heeft het recht te zijn wie men is. Maar dat moet toch niet overal geëtaleerd worden, bijvoorbeeld door middel van de regenboogvlag? Waarom moet alles, wat buiten de norm valt, steeds in de verf gezet worden? Misschien ben ik wel op dat vlak nog wat ouderwets maar de norm is vandaag de dag toch steeds nog wat anders.’

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150416_01633646

"Ik heb niks tegen homo's, zolang ze er maar niet te veel mee te koop lopen.", met andere woorden. Bedankt, Schepen van Integratie Koen D‘Haenens (N-VA). Bedankt kiezers. Ik voel me echt geliefd.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Coincidence » 16 apr 2015 21:41
Haha, en in Meerhout is het net de N-VA die vraagt om wél de holebivlag uit te hangen. Ook niet echt consistentie binnen die partij.

Gazet Van Antwerpen schreef: N-VA Meerhout pleit voor uithangen Regenboogvlag

N-VA Meerhout vraagt het gemeentebestuur om hun beslissing te herzien over het niet uithangen van de Regenboogvlag ter gelegenheid van de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie. De N-VA fractie heeft hierover een agendapunt ingediend voor de gemeenteraad opmaandag 27 april.

Op zondag 17 mei vindt de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie plaats. Çavaria lanceert samen met de Vlaamse regenbooghuizen een oproep aan alle Vlaamse gemeenten om een regenboogvlag op te hangen aan het stadhuis of een openbaar gebouw. De bedoeling van IDAHOT en de vlaggenactie is om aandacht te vragen voor de discriminatie van holebi’s en transgenders.

'Het gemeentebestuur van Meerhout weigert echter reeds het tweede jaar op rij om de Regenboogvlag uit te hangen, ondanks herhaaldelijke aanvragen van Çavaria en andere holebi verenigingen', zegt N-VA. 'Als reden voor de weigering geeft het gemeentebestuur van Meerhout aan dat men geen precedent wenst te scheppen voor het uithangen van vlaggen voor andere minderheden en
thema's, alhoewel er geen enkele aanwijzing is dat er ook maar één dergelijke aanvraag is geweest.'

Bron: http://m.gva.be/cnt/BLSVA_01625476/n-va ... enboogvlag
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor Springbal » 17 apr 2015 20:06
En in Willebroek, NVA gemeente, hangt ze uit. Ik heb er mijn slaap niet voor gelaten.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor JFK » 20 apr 2015 08:59
Coincidence schreef:Haha, en in Meerhout is het net de N-VA die vraagt om wél de holebivlag uit te hangen. Ook niet echt consistentie binnen die partij.

Mja..Dat komt ervan als je je partij laten bevolken door de helft overggelopen Vlaams Belangers. :roll:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor raskolnikow » 20 apr 2015 11:27
JFK schreef:Mja..Dat komt ervan als je je partij laten bevolken door de helft overggelopen Vlaams Belangers. :roll:

Wat heeft dat er nu mee te maken? Lokale politiek onttrekt zich altijd wel een beetje aan de partijtucht, met talrijke 'inconsistenties' tot gevolg: in Antwerpen schreeuwde de Sp.a. moord en brand omwille van de pestbelasting op nachtwinkels; in Gent en Leuven voerden ze gelijkaardige maatregelen in.
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 20 apr 2015 14:20
raskolnikow schreef:
JFK schreef:Mja..Dat komt ervan als je je partij laten bevolken door de helft overggelopen Vlaams Belangers. :roll:

Wat heeft dat er nu mee te maken? Lokale politiek onttrekt zich altijd wel een beetje aan de partijtucht,

En op lokaal vlak zitten er dus geen ex-belangers bij?

Allez...
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

125 berichten • Pagina 1 van 71, 2, 3, 4, 5 ... 7

Keer terug naar Het Praatcafe