Biep biep… holebi… biep biep: de GAYDAR!

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
105 berichten • Pagina 2 van 61, 2, 3, 4, 5, 6

Re: Biep biep… holebi… biep biep: de GAYDAR!

Berichtdoor Peanut » 08 jul 2014 12:57
Jell Gordan schreef:Moest iedereen waarvan mijn gaydar zegt dat ze holebi zijn (of waarvan ik het hoop :p ), het effectief zijn, dan zouden er bijna geen hetero's zijn.

Ik ben er dus niet zo goed in, vrees ik...

Herkenbaar. Zelfs al is het de grootste hetero toch nog 'holebitrekjes' zoeken. Belachelijk natuurlijk. :P
Peanut
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 21
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Samotex » 08 jul 2014 15:04
Herinner me anno 2000 dat vele lesbische meisjes in mijn omgeving gek liepen van Sarah Bettens waarop iedereen toen zei: die is wel getrouwd ( met een man toen) en voor velen is dat een reden om aan te nemen dat je zo niet bent.
Mijn gaydar gaat bv. erg af bij Rafael Nadal, ook al heeft die "officieel" een vriendin. Zelfde bij Tom Daley die zich eerst had geout als hetero.
Samotex
Senior user
Senior user

Geslacht: Man

Berichtdoor Darkcrow » 22 jul 2014 19:53
De gaydar hangt af van non-verbale communicatie. Met andere woorden, handelingen, gedrag, reacties, enz. geven informatie of iemand homo is.
Enkele voorbeelden:
- Er zit een serieus knappe jongen bij jouw op de bus en als je goed kijkt zie je alle meisjes naar die jongen kijken, en als je nog beter kijkt zie je drie jongens naar die jongens staren. Als bij jouw de gaydar niet afgaat dat er drie homo's zijn gedetecteerd, zijn er twee mogelijke verklaringen. 1. Je zit zelf naar die jongen te staren,
2. Je bent die jongen....

- Een simpel voorbeeld. Je ziet in de stripwinkel een jongen stoppen bij de afdeling yaoi/bara-manga (manga die handelt over een homoseksueel relatie/gebeuren) dan kunnen er drie dingen gebeuren:
1. de jongen kijkt verscheidende keren naar links en rechts en grijpt zenuwachtig naar een exemplaar: dit is een homo die nog niet uit de kast is gekomen
2. de jongen pakt nonchalant een boekje vast en bladert erin. Hij zet deze terug en pakt een ander, hij knikt goedkeurend en neemt deze mee. Dit is een homo die uit de kast is gekomen
3. de jongen die niet beseft waar hij is, pakt een exemplaar opent deze, schrikt en rent weg. Dit is een homofoob (Hij zag het waterpistool de achterdeur binnengaan.)

Natuurlijk moeten we realistisch blijven, dit is niet 100% correct, omdat de gaydar een vorm van gokken blijft.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30

Berichtdoor Samotex » 23 jul 2014 00:24
Ik vind: er zijn mannen bij wie je het duidelijk ziet, ze hoeven zich niet te outen. Je weet het gewoon: types zoals Davy Brocatus, Jani,...
Anderzijds heb je dan bv. topsporters die dan vaak een vriendin hebben ( niet onderschatten welke marketingmachine hier achter zit) en waar je dan toch wel aan de manier van doen, spreken, karaktertrekken, ......iets hebt van: het zit er zeker in. Had dat bij Ian Thorpe, bij Thomas Hitzlsperger. Heb dat bij Nadal en Ronaldo ook. Ze hebben nd maatschappij toe dat perfect afgedekte heteroplaatje, maar toch.
De mannelijke topsporters komen ook veelal pas na hun carrière uit de kast.

Had irl ook eens zo'n jongen die me redelijk duidelijk leuk vond, hij liet subtiele hints vallen, maar ik was en ben niet 100 procent zeker. Hij had een vriendin al toonde hij er weinig affectie tegenover. Hij kwam uit een vooraanstaande familie en was eerder bezig met imago. Het leek me ook wel een lief meisje, zijn vriendin, dus ben er niet op ingegaan.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Elliiitje » 30 jul 2014 18:55
De mijne is kapot! (of nooit gewerkt)
En ja, het is inderdaad soms moeilijk te testen, maar als je er zeker van bent dat je crush lesbisch is en je krijgt dan als antwoord dat ze een vriend heeft...
Elliiitje
New user
New user

Leeftijd: 22

Berichtdoor Peanut » 07 aug 2014 22:21
Herkenbaar wel, ik had ooit een leerkracht l.o die enorm mannelijk overkwam, ook haar hobby's zijn meer stoer: voetbal, paintball...

Maar ze is al 10 jaar samen met haar vriend en ze zijn verloofd dus...
Peanut
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor redwings » 09 aug 2014 10:41
Elliiitje schreef:De mijne is kapot! (of nooit gewerkt)
En ja, het is inderdaad soms moeilijk te testen, maar als je er zeker van bent dat je crush lesbisch is en je krijgt dan als antwoord dat ze een vriend heeft...

Was mij ook overkomen, tot ze een jaar later plots samen was met een goede vriendin van mij... Zeker ben je nooit!
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Leeftijd: 23

gaydar/lesbidar

Berichtdoor melopeee » 06 mei 2015 09:33
Wat denken jullie van de zogenaamde gay/lesbidar?
Ik ben zelf recent beginnen twijfelen aan mijn seksualiteit, nadat ik een paar keer op meisjes verliefd ben geworden.
Als ik andere lesbische vrouwen ontmoet, zeggen zij mij altijd dat ze van mij nooit hadden gedacht dat ik op vrouwen zou vallen.
Sommigen menen zelfs dat zij er nog nooit naast hebben gezeten, omdat ze een uitstekende 'gay/lesbidar' hebben.
Ik weet wel dat ik er nogal heteroseksueel uitzie. Ik ben niet overdreven vrouwelijk (mij zal je nooit zien op naaldhakken, met diepe décolletés of met overdreven veel make up), maar ik draag wel hakken, kleedjes, aansluitende broeken, heb lang haar enzovoort.
Ik vind het altijd heel kwetsend als andere lesbische vrouwen op die manier reageren, want ik heb het gevoel dat zij niet erkennen dat ik ook op vrouwen val. Dat doet me telkens opnieuw twijfelen aan mijn gevoelens en verlangens - alsof ze niet echt zijn. Ik vind het ook een beetje beangstigend, omdat er misschien nooit lesbische vrouwen op mij af zullen stappen, enkel en alleen omdat ik er (volgens hun definitie ervan) niet 'lesbisch' uitzie.

modsamenv Topics samengevoegd. - Coincidence
melopeee
New user
New user

Leeftijd: 26

Re: gaydar/lesbidar

Berichtdoor Febe. » 06 mei 2015 12:39
melopeee schreef:Wat denken jullie van de zogenaamde gay/lesbidar?
Ik ben zelf recent beginnen twijfelen aan mijn seksualiteit, nadat ik een paar keer op meisjes verliefd ben geworden.
Als ik andere lesbische vrouwen ontmoet, zeggen zij mij altijd dat ze van mij nooit hadden gedacht dat ik op vrouwen zou vallen.
Sommigen menen zelfs dat zij er nog nooit naast hebben gezeten, omdat ze een uitstekende 'gay/lesbidar' hebben.
Ik weet wel dat ik er nogal heteroseksueel uitzie. Ik ben niet overdreven vrouwelijk (mij zal je nooit zien op naaldhakken, met diepe décolletés of met overdreven veel make up), maar ik draag wel hakken, kleedjes, aansluitende broeken, heb lang haar enzovoort.
Ik vind het altijd heel kwetsend als andere lesbische vrouwen op die manier reageren, want ik heb het gevoel dat zij niet erkennen dat ik ook op vrouwen val. Dat doet me telkens opnieuw twijfelen aan mijn gevoelens en verlangens - alsof ze niet echt zijn. Ik vind het ook een beetje beangstigend, omdat er misschien nooit lesbische vrouwen op mij af zullen stappen, enkel en alleen omdat ik er (volgens hun definitie ervan) niet 'lesbisch' uitzie.

Kheb da ook nie echt want kben een beginnende lesbi :P tips en tricks altijd welkom x
Being yourself is the coolest thing you can do!~
Febe.
New user
New user

Leeftijd: 20

Berichtdoor adarr91 » 06 mei 2015 13:25
Een zogenaamde "gaydar" bestaat -naar mijn mening- enkel wanneer je je baseert op stereotype kenmerken.
Iedereen zal 'die met kort haar, hemd en snapback' gespot hebben, maar niemand zal zich vragen stellen over de geaardheid van een vrouwelijke(re) vrouw.

Er zijn heel veel 'gays' verborgen in de massa. En die diversiteit wil ik alleen maar toejuichen, ook al betekent dit dat velen onder ons nooit 'gespot' worden en/of storende opmerkingen ("Je ziet er helemaal niet zo uit") krijgen.
Hoe zichtbaarder en open iedereen is, hoe meer die stereotype beelden aangepast zullen worden en hoe makkelijker het we allemaal zullen hebben. :)
Ik geloof dat we op de goeie weg zijn.
- The journey of a thousand miles begins with one step -
adarr91
Senior user
Senior user

Berichtdoor redwings » 06 mei 2015 15:29
adarr91 schreef:Een zogenaamde "gaydar" bestaat -naar mijn mening- enkel wanneer je je baseert op stereotype kenmerken.
Iedereen zal 'die met kort haar, hemd en snapback' gespot hebben, maar niemand zal zich vragen stellen over de geaardheid van een vrouwelijke(re) vrouw.

Er zijn heel veel 'gays' verborgen in de massa. En die diversiteit wil ik alleen maar toejuichen, ook al betekent dit dat velen onder ons nooit 'gespot' worden en/of storende opmerkingen ("Je ziet er helemaal niet zo uit") krijgen.
Hoe zichtbaarder en open iedereen is, hoe meer die stereotype beelden aangepast zullen worden en hoe makkelijker het we allemaal zullen hebben. :)
Ik geloof dat we op de goeie weg zijn.

Hier wil ik misschien toch wel even op reageren uit eigen ervaring. Ikzelf heb ook niet het stereotype lesbo-uiterlijk, maar er werd wel degelijk gepolst door andere holebi's nog voor ik me outte. Achteraf zeiden ze het al door te hebben.
Maar ook omgekeerd haal ik er niet-stereotype holebi's keer voor keer uit, soms nog voor ze het zelf toegeven/beseffen.
Ik ontken zeker niet dat het vaak erg stereotyp is, maar toch heb ik het gevoel dat er soms wat meer in zit :)
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Berichtdoor adarr91 » 06 mei 2015 17:06
Het is natuurlijk meestal wat complexer dan enkele (fysieke) kenmerken...
Zeker wanneer je iemand beter gaat kennen.
Maar ik bedoelde eigenlijk die eerste oppervlakkige indrukken, die volgens mij bijna altijd (en bijna onvermijdelijk) gebaseerd zijn op stereotype veronderstellingen.
- The journey of a thousand miles begins with one step -
adarr91
Senior user
Senior user

Berichtdoor astrid26 » 06 mei 2015 19:02
Meestal is er sprake van de jongen of het meisje in een lesbische relatie, maar dat vind ik bullshit! Zelf ben ik dan een mengeling van de twee. Ik draag vaak echt gewoon pulls en sweaters, maar dan heb ik soms momenten dat ik er echt vrouwelijk uitzie. Ik vind dat je daar geen bang voor moet hebben, zeker niet! Ga eens naar een gaybar en er zullen u sowieso meisjes aanspreken, daarvoor moet je geen schrik hebben. Blijf jezelf, hoe je jezelf kleed is hoe je je voelt.
ps: ik sta er altijd voor open om in privé-bericht eens te praten ;)
astrid26
New user
New user

Berichtdoor redwings » 06 mei 2015 19:46
adarr91 schreef:Het is natuurlijk meestal wat complexer dan enkele (fysieke) kenmerken...
Zeker wanneer je iemand beter gaat kennen.
Maar ik bedoelde eigenlijk die eerste oppervlakkige indrukken, die volgens mij bijna altijd (en bijna onvermijdelijk) gebaseerd zijn op stereotype veronderstellingen.

Ah zo, ja, daar ben ik het volledig mee eens!

Verder zou ik er niet al te hard mee inzitten hoor, ik was/ben daar ook soms wat bang/gefrustreerd voor/over, maar hoe meer je uit de kast bent, hoe meer mensen er weten dat je niet hetero bent en soms doet via via ook al veel hé? :)
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Berichtdoor geeninspiratie » 07 mei 2015 17:59
Bij mij werkt hij niet goed, misschien zelfs helemaal niet. Ik herken enkel degenen die hetero's ook herkennen en anders zit ik er compleet naast...
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor Thor » 17 jan 2016 17:15
Ik denk toch wel dat het wel gemakkelijker is om homo's te herkennen als je zelf homo bent: het zit hem in de subtiliteiten bv. haarsnit, manier van spreken/kijken, kledingsstijl. Maar niet iedereen herkent dit even snel, dus de gaydar bestaat niet echt...
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hombie » 18 jan 2016 02:57
Ik heb zelf schoon gezegd de botten aan gaydar, zou het wel bijzonder handig vinden, maar aan de andere kant ben ik te merken aan de reacties zelf ook een vrij consistente gaydar-ninja (wss omdat ik langharig onverzorgd metaalhoofd/grungertuig ben :p ), dus ik heb nogal zwaar het gevoeld dat die zogenoemde gaydar eigenlijk gewoon iets betere zijn in subtiliteiten en kleine clichétrekjes spotten is :

Zeker dingen als haarnsnit, manier van praten, etc... Ik weet niet, tegenwoordig zijn er genoeg hetero kerels die op dat vlak "gayer" zijn dan gemiddeld en toch volledig (of zo goed als volledig) hetero zijn, en heb je gevallen als ik en nog wel mensen die ik ken die dan weer binnen geen enkel van die dingen passen.

Het enige wat ik wel heb is dat ik niet per se echt goed ben in bijzonder subtiel zijn als ik echt verliefd ben, dus dan valt het op, maar da's eerder door klunzig te zitten staren en dagdromen xD
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor BjarniiV » 08 apr 2016 00:46
ik ben zelf nog niet uit de kast, maar bv als ik iemand op straat zie, zie ik meteen als hij/zij gay is of niet. Ik weet wel niet als ik altijd gelijk heb maar idk haha
BjarniiV
Regular user
Regular user

Leeftijd: 18

Berichtdoor Robbe » 09 apr 2016 15:43
Je hebt de typical signals waaraan iedereen weet: :homo: .. Soms in het gedrag, spraak ...
Toch ben ik er van overtuigd (en hoop ik) dat er heel wat homo's zijn die op het eerste zicht niet te herkennen zijn door screenende gaydars.

Ik denk dat als je mij als persoon ziet wandelen op straat, er niet meteen een biep-signaal zou afgaan. Maar dan misschien wel als je me wat beter kent of langdurig met me spreekt, dan mss toch enkele minieme trekjes, als ik wat anderen zeggen toch mag geloven.

Helaas val ik dus net op jongens waar het niet meteen BIEEEP is ... Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker op en levert vaak frustraties op natuurlijk ;)
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 20

Berichtdoor Florre » 09 apr 2016 16:04
Robbe schreef:Je hebt de typical signals waaraan iedereen weet: :homo: .. Soms in het gedrag, spraak ...
Toch ben ik er van overtuigd (en hoop ik) dat er heel wat homo's zijn die op het eerste zicht niet te herkennen zijn door screenende gaydars.

Ik denk dat als je mij als persoon ziet wandelen op straat, er niet meteen een biep-signaal zou afgaan. Maar dan misschien wel als je me wat beter kent of langdurig met me spreekt, dan mss toch enkele minieme trekjes, als ik wat anderen zeggen toch mag geloven.

Helaas val ik dus net op jongens waar het niet meteen BIEEEP is ... Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker op en levert vaak frustraties op natuurlijk ;)

Je zegt typical signalen

maar als er iets is wat ik zeer slecht zie zijn het die signalen
en ik twijfel vaak bij de meeste gevallen waar je het direct kan zien.
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

105 berichten • Pagina 2 van 61, 2, 3, 4, 5, 6

Keer terug naar Het Praatcafe