Vroeger speelde ik met ...

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Vroeger speelde ik met ...

Bericht door JFK » 26 mei 2015 10:29

Corazon schreef:Hopen en hopen Lego. Ik heb hier nog een hele ladenkast staan vol blokjes, netjes gesorteerd op kleur. Ik kon me daar uren mee bezighouden. Nu is dat zo goed als helemaal gedaan, al mis ik mijn kinserlijke fantasie soms nog. Ik had (en heb) ook nog vele modelautootjes staan..
Lego ! :love:
Ik was/ben ook een Lego-freak. Al mijn lego zit ook mooi netjes opgeborgen..Maar het blijft nog steeds kriebelen. 8) Nu steek ik mijn legoliefde vooral in kleine details..zoals met mijn legobrooddoos.

Al eens in het STA.M geweest in Gent, het stadsmuseum? Daar staat op het einde de 4 Gentse toren in lego nagemaakt...met een ganse bouwzone ervoor..Waar je dus je eigen stad kan maken met witte legoblokken.
Telkens kan ik het niet laten om daar te blijven hangen en iets te bouwen. :yeahimcool:
Fluctuat nec mergitur

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 26 mei 2015 11:52

JFK schreef:
Corazon schreef:Hopen en hopen Lego. Ik heb hier nog een hele ladenkast staan vol blokjes, netjes gesorteerd op kleur. Ik kon me daar uren mee bezighouden. Nu is dat zo goed als helemaal gedaan, al mis ik mijn kinserlijke fantasie soms nog. Ik had (en heb) ook nog vele modelautootjes staan..
Lego ! :love:
Ik was/ben ook een Lego-freak. Al mijn lego zit ook mooi netjes opgeborgen..Maar het blijft nog steeds kriebelen. 8) Nu steek ik mijn legoliefde vooral in kleine details..zoals met mijn legobrooddoos.
Dubbel yes, Lego rules :mrgreen:
Al was ik eerder fan van de speelsets zelf
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Sin Nombre
New user
New user

Bericht door Sin Nombre » 08 jun 2015 12:27

Wij woonden vlakbij een plein met rondom wat bos, en als kind was ik ook hoofdzakelijk daar te vinden. We hadden een kamp gebouwd en die afgeschermd met fijne touwtjes, zodat eventuele indringers verstrikt zouden raken en nooit meer waagden ons kamp te betreden. :oops:
Er was ook een speelplein aanwezig met een heus zandbak. We maakten dan een hele burcht die we afwerkten met stokjes, schelpjes, blaadjes,... We hadden ook een sigarenkistje die we versierd hadden en die fungeerde als schatkist. Die verstopten we dan beurtelings en moest de andere helft op schattenjacht. Op het plein speelden we ook petanque, verstoppertje of gewoon gezellig manillen. Later, tijdens onze puberjaren, werd dat ook de plek om te chillen, te picknicken, muziek te beluisteren, .....
De straat diende dan vooral om te rolschaatsen, te basketten of vol te tekenen met stoepkrijt. :wink:

Ook binnenshuis, op zolder, hadden wij ons eigen stulpje. Daar hadden we een kickertafel & later nog een vogelpiek. Ik speelde als kind ook héél graag gezelschapsspelletjes. Nu vind ik dat nog steeds leuk, maar dat noemen we dan tegenwoordig board games. :lol:

Als ik dan al eens alleen was, besteedde ik mijn tijd liever met piano spelen, stripverhalen lezen & knutselen. Ik speelde ook énorm veel poppenkast. De barbiepoppen van mijn zus dienden toen als enthousiast publiek. :P
Dingen als auto's, legermannetjes, playmobil, ...hebben mij nooit echt geïnteresseerd.

Ik was als kind behoorlijk creatief en vond de houten wasspelden van mama interessanter dan de action man. Die wasspelden haalde ik dan uit elkaar en tekende ik daar gezichten op, of plakte ik aan elkaar tot ik een leuk wasspeldenhuisje had. Toen ik 9 jaar werd, vroeg ik aan mijn oma een grote emmer houten wasspelden. Je had haar gezicht toen moeten zien. :roflmao:

Oh kindertijd....kon ik maar de tijd af en toe es terug draaien. :love:
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 08 jun 2015 13:44

ik had een enorm leuk primitief elektrisch treintje waarvan ik het spoor altijd kon verleggen. ik deed altijd mijn best om rond zoveel mogelijk stoelen- en tafelpoten te gaan.
ook kon ik me goed amuseren met een pot en een houten lepel, dan kon ik doen alsof ik aan het koken was.
Playmobil vond ik leuk om dat zo mooi en "natuurlijk" mogelijk te zetten en er dan af te blijven :p
We hadden ook een "huisje" in onze tuin, waar we een winkeltje van hadden gemaakt en dan speelde ik en mijn zus (of soms vrienden) winkeltje.
Ten slotte hebben we vroeger ook veel plezier gehad met het spelen in het maisveld juist achter onze tuin. bij deze ook sorry tegen de boer wiens mais niet altijd even mooi kon geoogst worden dan zou moeten :)
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 08 jun 2015 20:00

fabio schreef:Playmobil vond ik leuk om dat zo mooi en "natuurlijk" mogelijk te zetten en er dan af te blijven :p
OMG! Ik ook!! :o Dacht echt dat ik de enige was die zo raar deed. Ik zette dat exact na zoals op de voorkant van het doosje. En werd dan ook kwaad als er iemand aankwam. :p
Zo was dat toch in het begin van mijn Playmobiltijd. Later werd het wel echt spelen.
Come quickly, I'm tasting stars!

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 08 jun 2015 20:39

Coincidence schreef:
fabio schreef:Playmobil vond ik leuk om dat zo mooi en "natuurlijk" mogelijk te zetten en er dan af te blijven :p
OMG! Ik ook!! :o Dacht echt dat ik de enige was die zo raar deed. Ik zette dat exact na zoals op de voorkant van het doosje. En werd dan ook kwaad als er iemand aankwam. :p
Zo was dat toch in het begin van mijn Playmobiltijd. Later werd het wel echt spelen.
ha, zalig! toen mijn kleine zus oud genoeg was om mee te spelen wou ze altijd spelen, maar ik werd dan kwaad. bij mij is dat gebleven tot ik gestopt ben met Playmobil :)
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 09 jun 2015 08:49

Coincidence schreef:
Ik werd altijd boos als mensen dozen Playmobil met elkaar begonnen te mengen.

Een piraat in een moderne ziekenhuiskamer zetten, kon ik echt niet aan. :crazy:
Fluctuat nec mergitur

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 09 jun 2015 09:14

Afbeelding

:whistle:
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Sin Nombre
New user
New user

Bericht door Sin Nombre » 09 jun 2015 12:00

JFK schreef:
Ik werd altijd boos als mensen dozen Playmobil met elkaar begonnen te mengen.

Een piraat in een moderne ziekenhuiskamer zetten, kon ik echt niet aan. :crazy:
Oei! Dan waren wij vast geen goeie vriendjes geweest. Als ik dan toch eens met de lego speelde van mijn zus, dan was dat om die hoofdjes & hun haar (of hoofddeksel) te verwisselen. Dan had de politieman gele handen en een bruin hoofd, of de dokter had een ooglapje voor zijn oog. Mijn zus was dan altijd kwaad op mij en ik mocht niet meer meespelen. :lol: :P

Een andere hoogtepunt in mijn kinderjaren was met de kerstperiode. Mijn moeder had zo van die engeltjes in de kerstboom gehangen. Ik had dan aliens getekend, die uitgeknipt en op zo'n mikadostokje gekleefd. Maar die aliens waren ofwel blind ofwel zaten ze in een rolstoel,
afijn, ze hadden altijd wel iets voor en dat was de schuld van die engeltjes die eigenlijk kwaadaardig waren.
Ik speelde dan een invasie na van gehandicapte aliens die de engeltjes probeerden te wreken. Héél apocalyptisch allemaal. :P :wink:
Ook het kerststalletje vond ik héél plezant. Wij hebben thuis zo een gezelschapsspel liggen "spookkasteel" & daar zit ook een doodshoofd in. Daarmee ging ik gaan rondspoken bij kinnekje Jezus. :ibi: Gelukkig waren er ook nog de dappere trollen die helemaal niet bang waren van doodshoofden en die heldhaftig kinneke Jezus ter bescherming namen. :awkward:
MIjn ouders wisten al meteen dat hun zoon héél fantasierijk was. Alles was héél theatraal maar uiteindelijk liep alles wel goed af zoals in een sprookje. :ibi:
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

Gesloten