Vroeger speelde ik met ...

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Coincidence
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Vroeger speelde ik met ...

Bericht door Coincidence » 04 jan 2014 02:56

Speciaalgeval schreef:Ik knutselde vroeger graag, maar dan spreek ik echt over de kleuterklas en de eerste jaren van 't lager.. Met poppen heb ik ook gespeeld. Samen met een vriendin en we waren allebei mama van het kindje, haha! Ik speelde graag in de zandbak en ik herinner me ook nog dat ik een vriendje had waarmee ik altijd met dino's speelde... We vulden dan een emmer met water en daar gooiden we zand bij zodat het modder werd en dan speelden we daarin met onze dino's.
Ik danste als kind heel veel, dat was echt mijn leven. Dus ik speelde niet echt met speelgoed, ik repeteerde dag en nacht.
Tot het derde leerjaar kon je me vooral bij de buurmeisjes vinden. We kleurder met bloemblaadjes, aten gras in de boomhut, maakten toneeltjes en dansjes, we konden skaten en speelden gewoon in de tuin.
Sinds mijn 8e was ook de computer heel populair. Ik chatte veel in een chatroom voor 8-11jarigen haha. Vroeg begonnen en kheb daar veel voordelen uitgehaald later in mijn leven. Klasgenoten moesten alles leren wat ik al lang kende, was heel handig...
Ik had een gameboy waar ik veel op speelde, maar ik heb geen idee meer wat voor een spel het was. Ook de playstation was een favoriet met mijn spel van tarzan :D
Gras eten in de boomhut? :o

In dit topic kom je soms nogal grappige dingen tegen :D
Come quickly, I'm tasting stars!

Speciaalgeval
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Speciaalgeval » 04 jan 2014 07:43

Coincidence schreef:
Speciaalgeval schreef:Ik knutselde vroeger graag, maar dan spreek ik echt over de kleuterklas en de eerste jaren van 't lager.. Met poppen heb ik ook gespeeld. Samen met een vriendin en we waren allebei mama van het kindje, haha! Ik speelde graag in de zandbak en ik herinner me ook nog dat ik een vriendje had waarmee ik altijd met dino's speelde... We vulden dan een emmer met water en daar gooiden we zand bij zodat het modder werd en dan speelden we daarin met onze dino's.
Ik danste als kind heel veel, dat was echt mijn leven. Dus ik speelde niet echt met speelgoed, ik repeteerde dag en nacht.
Tot het derde leerjaar kon je me vooral bij de buurmeisjes vinden. We kleurder met bloemblaadjes, aten gras in de boomhut, maakten toneeltjes en dansjes, we konden skaten en speelden gewoon in de tuin.
Sinds mijn 8e was ook de computer heel populair. Ik chatte veel in een chatroom voor 8-11jarigen haha. Vroeg begonnen en kheb daar veel voordelen uitgehaald later in mijn leven. Klasgenoten moesten alles leren wat ik al lang kende, was heel handig...
Ik had een gameboy waar ik veel op speelde, maar ik heb geen idee meer wat voor een spel het was. Ook de playstation was een favoriet met mijn spel van tarzan :D
Gras eten in de boomhut? :o

In dit topic kom je soms nogal grappige dingen tegen :D
Jep XD Om daarna de rest van de dag buikpijn te hebben. Niet enkel gras trouwens, ook blaadjes van bomen en bloemen.
Jep.. We waren raaaar :D

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 05 jan 2014 20:51

Ooh leuk topic :)

Ik speelde vroeger zowel binnen als buiten. Binnen met soort van legoblokjes allerlei dingen maken. Buiten in onze tuin wilde ik altijd insecten vangen. Dus nam ik een leeg tic-tac doosje en propte ik die vol mieren :ibi: Verder ving ik ook graag wespen met twee bekertjes. En trends volgde ik meestal ook: ik heb Yu-gi-oh kaarten gehad, beyblade, ... Een gameboy kreeg ik niet, daar was ik te nerveus voor zeiden mijn ouders. Dus keek ik altijd mee met andere jongens die pokemon speelden :blush:

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 05 jan 2014 21:50

Ik speelde toen ik nog heel klein was met 'my little pony' :oops: Dit is misschien heel erg meisjesachtig, maar ik hield toen van paarden, wat kan ik zeggen? Ik speelde ook heel graag met lego, bouwde kastelen en verzamelde pokemon en yu-gi-oh kaarten. Ah, al de herinneringen.

someonetookmyname
New user
New user

Bericht door someonetookmyname » 05 jan 2014 23:41

kampen bouwen, kamperen in de tuin, stadjes bouwen uit aarde, een bar met poduim in de achtertuin om te staan zingen, bezighouden met aanleggen van een moestuin, insecten en vissen vangen, lego, playmobil, speelgoedautos, knex, autoracebaan, gezelschapspellen
Met 3 broers en een zolder vol speelgoed, een grote tijd en landelijk gelegen huis was er altijd wel iets te doen :D

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 14 apr 2014 14:19

In de zomer: kampen bouwen, met de waterbaan spelen, schommelen
Als het slecht weer was: K'NEX, lego, autootjes, domino, lezen, gezelschapspelletjes, game boy (vooral pokémon :D )

Dus wel meer jongensachtig. Met barbie en poppen speelde ik ook wel af en toe, maar veel minder.

Vantakopaap

Bericht door Vantakopaap » 14 apr 2014 15:44

-
Laatst gewijzigd door Vantakopaap op 21 jun 2015 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sygma94
New user
New user

Bericht door Sygma94 » 14 apr 2014 22:14

Met zowel meisjes als jongensspeelgoed eigenlijk :D Heb veel fun gehad met m'n Action Man, Beyblades, Yu-Gi-Oh-kaarten en gameboys :D Maar ook met poppen waar ik het dan geweldig vond hun haren te vlechten :p

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 15 apr 2014 20:18

[quote="mientje" Duplo was mijn lievelingsspeelgoed. Buiten speelde ik liefste met Afbeelding[/quote]
Oh, daar speelde ik ook echt super graag mee!

Verder had ik poppen en barbies en daar kon ik eventjes mee spelen, maar ik speelde daar vooral 'volwassen' taferelen mee en als er vriendinnetjes kwamen spelen was ik hun spel van vader-moedertje al snel beu...
Ik kon even goed met de autobaan spelen, ik herinner me zelfs nog heel goed de autobaan die mijn neef had met van die autootjes die vanop afstand bediend konden worden, ik won vaak :awkward:
Maar met papa zijn match-boxjes (of hoe noem je die kleine autootjes van vroeger?) speelde ik nog het liefst van al :D
Verder kon je mij op school bijvoorbeeld meer plezieren met voetbal in de middagpauze dan met de dansjes die de meisjes deden.
En ik speelde verder ook gewoon heel veel op straat, dat ging van boeketjes maken tot spoorzoekertje en zelfs onkruid wieden was één van onze bezigheden :wtf:

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 25 apr 2014 19:43

Ik weet nog dat ik vroeger samen met mijn twee oudere zussen met playmobil speelde. We gebruikten echt de hele speelkamer: (op tafel, onder de tafel, de grond, kasten enz...). We speelden dan ook 'realistische verhaallijnen' na (lees: verhalen die je in een soap tegenkomt). We deden dus het echte leven na met veel drama. Overspel, ruzies, dieven, en zelfs kinderen die met het politiegeweer van hun vader rondschoten, omdat die het thuis vergeten was :) (Vraag me af of dat eigenlijk wel pedagogisch verantwoord was?) En met het echte leven, bedoel ik ook het echte leven. Als er kindjes werden gemaakt (want we hadden ook een heel ziekenhuis met echografie en een kinderbedje enz.), lagen die mannetjes op elkaar... :-? Dat waren trouwens de ideëen van mijn zussen, ik deed alleen wat me opgedragen werd... Ik weet ook dat we op het einde van elke vakantie grote spannende eindes hadden, want daarna moesten we opruimen. Kinderen die door dieven d.m.v. een snoepje ontvoerd werden, mensen die in het ravijn vielen (lees: van de tafel vallen) en dan moesten ze worden opgehaald door de helikopter... Heel het dorp lag dan in het ziekenhuis en wegens een tekort van bedden legden we stofjes op de grond. Ik kan me ook herinneren dat er ooit een hele groep mensen werd ontvoerd en in de vuilniswagen werden gepropt (dat was de enige wagen, waarmee je onopgemerkt mensen kon vervoeren). :)

Ik speelde vroeg soms wel met Barbies, alleen omdat mijn zussen er mee speelden en omdat ik mee wilde doen. Wanneer mijn zussen wat ouder werden en nog weinig interesse hadden om met hun kleine broertje te spelen, kon ik mee ook amuseren met lego en dino's (van playmobil én lego). Ja dino's, daar was ik vroeg ongeloofelijk in de ban van. Ik kreeg er speelgoed van, encyclopediëen en ik keek wel bijna elke dinofilm of docu die op TV was. Ik had ook veel Lego Harry-Potter, waarmee ik dan de films naspeelde ^^ en nog een heleboel andere lego.

Jajaja, eigenlijk was die kindertijd gewoon zalig :)

El.
New user
New user

Bericht door El. » 05 mei 2014 18:36

Wow! was is het alweer een eeuwigheid geleden dat ik op dit forum iets gepost heb! Maar dit is zo'n leuk topic dat ik daarin eens snel verandering zal brengen si!
Als ik niet aan het knutselen was speelde ik vroeger vaak met mijn buurmeisjes. Dan tekenden we met stoepkrijt huizen op de staat, waar we dan zogezegd in woonden, of we speelden met poppen en als de kat van mijn zus gejongd had (wat nogal vaak gebeurde) staken we de kleintjes in onze poppenwagens en hadden we 'echte kindjes' om voor te zorgen. :D
Toen mijn zus en de buurmeisjes van haar leeftijd vonden dat ze daar te oud voor waren geworden, gingen ze liever met de jongens kikkervisjes vangen, ergens in een weide achter onze wijk. Dan speelde ik met mijn 2 beste vriendinnetjes van politietje en bedachten we bloedstollende scenario’s over moordzaken die meestal onopgelost bleven omdat de een of de ander naar huis moest. :P Ook speelden we vaak dat we radiopresentatoren waren, of modeontwerpsters, of tv-koks, of schooljuffrouwtjes... Andere keren waren we dan weer echte supersterren en traden we op in de tuin van één van mijn vriendinnetjes,
haar vader is nu mijn wiskundeleeraar. Awkward. :oops:
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

neah
New user
New user

Bericht door neah » 26 jun 2014 14:34

ik speelde graag buiten, bomen klimmen, kampen bouwen. maar binnen speelde ik meestal op mijn gameboy of gezelschapspelletjes
Bij mij moest je niet in de buurt komen met barbies...

aja en op school pokemon en flippo's enzo ;p

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 26 jun 2014 16:55

Ik speelde vaak met playmobil. Ook af en toe met barbie, maar altijd met mijn zus en eigenlijk vrij weinig. Wat ik wel vaak deed was zo een gezinnetje naspelen. Dat kent iedereen wel. Ik wou wel steeds de moeder zijn :-? :?: :oops: . In de zandbak maakte ik steeds zandkoekjes, zandtaartjes, zandfrieten, zandsap, zandsnoepjes, zandpopcorn... Daarmee heb ik me nog vaak geamuseerd :D :D :D . Verder speelde ik vaak met lego, maar zowel bij lego als playmobil moest ik alleen realistische dingen hebben, zoals een huis, een boot, een zoo, een winkel; maar nooit piraten, star wars, prinsessenkastelen... Dus op dat vlak was ik redelijk neutraal. Mijn verhaallijnen waren wel nogal eentonig. Er kwam een "tornado" die de hele stad vernietigde, en dan moesten mijn zus en ik steeds weer de stad opbouwen. Als dat klaar was, kwam er opnieuw één of andere storm :blush: . Buiten spelen was bij mij een pak minder. Dat zanderig eten weten jullie al, maar dingen zoals voetballen en zo heb ik nooit gedaan (nu trouwens nog steeds niet). Ik wou wel eens heel graag een trampoline, en na veel zagen heb ik ze eindelijk gekregen. Op de eerste dag ben ik er twee keer van gedonderd dus ze werd direct verkocht :( . Die trampoline ben ik blijven missen. Qua gezelschapspelen deed ik alles graag, maar verkleden of riddertje spelen heb ik nooit gedaan.

Echt een leuk topic :D :D :D !
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 02 jul 2014 21:43

Ik speelde echt met alles wat ik kon vinden. Steentjes in een boom klimmen. Knieen kapotvallen. Ik had kei veel poppen in huis maar nee :) bah :)

valeriecrets
New user
New user

Bericht door valeriecrets » 09 mei 2015 12:39

Ik speelde met lego, op mijn gameboy of nintendo, playmobil en heel af en toe met barbies (had er maar twee). Ik heb nooit graag getekend of geknutseld. Buiten spelen deed ik ook niet vaak. Ik vond het wel jammer dat ik vaak alleen moest spelen, omdat ik geen broers of zussen heb :(

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 14 mei 2015 13:26

Waar ik vroeger al niet mee speelde. Ik heb een lange tijd met lego gespeeld. Ik was zeer creatief (nu nog steeds maar ik kan het niet gebruiken). dus ik bouwde altijd iets origineel. Mijn vriend die ik toen had, vond het fijn om er altijd ermee te spelen. Zeker toen ik begon te improviseren met aluminiumfolie, lampjes en een batterij. En toen was er verlichting in mijn huizekes. Daarna speelde ik met k'nex hier was ik ook altijd origineel in, dit heeft echter niet lang geduurd, immers je er alleen geraamtes mee kon bouwen.

Ik deed ook altijd mee met rages. De Pokémon rage, de yu-gi-oh rage, beyblade, Dragonball Z. Wat wel opviel was dat die rages allen zijn oorsprong in Japan vonden. Nu nog heb ik interesse in manga en anime. Ik ben achteraf te weten gekomen dat er veel betere manga's en anime zijn op de wereld. En ook meer voor mijn leeftijd. Nu lees ik daardoor nog altijd manga. Anime is geminderd, omdat er relatief weinig goede anime is, en de meeste zijn adapties die een stuk minder zijn dan de originele manga.

Stefanie
New user
New user

Bericht door Stefanie » 18 mei 2015 14:29

Ik speelde vroeger met vooral jongensachtige dingen. Lego, gameboy, playmobil, knex, autobanen
Ook kampen bouwen was mijn hobby. Overal ik maar kon. Van de grote den in de tuin tot in mijn eigen bed.
Meisjesspeelgoed was niet aan mij besteed. Ik kon geen barbie zien. Mijn zus had er veel. En dan maakte ik die altijd kapot door het haar af te knippen ofzo. :laugh:

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 18 mei 2015 19:16

Ik speelde met autootjes, was het eerste meisje dat een BMX fiets kocht bij de plaatselijke fietsenwinkel.

Ik had een gruwelijke hekel aan meisjesgedoe, daarom was ik onuitstaanbaar denk ik.

Bij de moemoe en vava in Wuustwezel zotte kuren in hun vroegere winkel tot er een andere kwam. In het magazijn op een grote stapel dozen zitten en daarna afvragen: hoe kom ik in godsnaam weer beneden? Helaas zijn deze twee prachtmensen te vroeg overleden (vava in 1988 en moemoe in 1991)

:cry:

Moemoe had toch weer eens gelijk. Ze zei dat ik wel eens zou veranderen in een computer. Aanleiding waren dromen over mini computerkes (vb. Donkey Kong)
:lol:
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 18 mei 2015 21:32

Lego en autootjes. Lego ben ik mee gestopt, de autootjes zijn alleen maar groter geworden :blush:
Nothing sounds like a straight six TD.

Corazon
New user
New user

Bericht door Corazon » 22 mei 2015 21:13

Hopen en hopen Lego. Ik heb hier nog een hele ladenkast staan vol blokjes, netjes gesorteerd op kleur. Ik kon me daar uren mee bezighouden. Nu is dat zo goed als helemaal gedaan, al mis ik mijn kinserlijke fantasie soms nog. Ik had (en heb) ook nog vele modelautootjes staan.
Autos zijn nog steeds een passie, te zien aan mijn boekenkast met zo'n 150 autotijdschriften.

Ik heb nooit met typisch meisjesspeelgoed gespeeld, maar ik had wel lange tijd een teddybeer. Die zit nu ironisch genoeg in de kast.

Plaats reactie