holebi of liever hetero?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
MiniG
New user
New user
Geslacht: Vrouw

holebi of liever hetero?

Bericht door MiniG » 09 aug 2012 22:21

Hoi,

Stel dat jullie mochten kiezen over jullie geaardheid, zouden jullie dan holebi willen blijven of liever hetero willen zijn?

Om deze topic voor mezelf te beantwoorden: Zoals mijn leven er voor het moment uitziet, heb ik er geen probleem mee om lesbisch te zijn. Ik zit goed in mijn vel en iedereen aanvaard me zoals ik ben.
Maar als ik naar de toekomst kijk, zou ik soms toch liever hetero willen zijn. Als hetero lijkt het mij bijvoorbeeld veel vanzelfsprekender om te trouwen en kinderen te krijgen.
Ook vind ik het vervelend dat iedereen ervan uit gaat dat ik hetero ben en ik bij wijze van spreken de rest van leven uit de kast ga moeten komen bij iedereen die ik in de toekomst nog ga ontmoeten.

Maar wat is jullie mening hierover? Delen jullie dezelfde gedachten of totaal niet?

X

ziegelstein
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: holebi of liever hetero?

Bericht door ziegelstein » 09 aug 2012 23:20

Ik ben liever homo. Dat maakt me zo uniek. 8)
Ik kan me de heteroversie van mezelf ook niet voorstellen.
Mijn homo-zijn is geen losstaand feit. het hangt vast aan de rest van mijn persoonlijkheid.
Met mijn homofiele karakter zou ik nooit aan een meisjeslief geraken (aan een jongenslief valt ook te betwijfelen hoor, maar kom, dat zal toch iets makkelijker gaan). :)

Er bestaat trouwens al zo'n topic, geloof ik. Zou jij het veranderen, of zoiets.
I prefer men to cauliflowers.

Zeal
New user
New user

Bericht door Zeal » 10 aug 2012 02:56

Ik vind dit een interessante discussie, en ik merk dat veel mensen die nee zeggen denken dat een keuze voor hetero zijn gelijk staat met het niet volledig accepteren of verloochenen van hun eigen persoonlijkheid.

Je persoonlijkheid is zóveel meer dan je (seksuele) voorkeur voor hetzelfde geslacht. Bovendien wordt die voorkeur gewoon vervangen, het is niet alsof je jezelf bekeerd of tegen je zin hetero zal zijn.

Aangezien er volgens mij wel veel voordelen zijn verbonden aan heteroseksualiteit (trouwen, kinderen, grotere partnerpool, minder voordoordelen) zou iedereen die ervoor kiest om dat niet te veranderen redelijk goed zot moeten zijn :p.

Maar goed das mijn mening natuurlijk.

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 10 aug 2012 08:46

Zeal schreef:Ik vind dit een interessante discussie, en ik merk dat veel mensen die nee zeggen denken dat een keuze voor hetero zijn gelijk staat met het niet volledig accepteren of verloochenen van hun eigen persoonlijkheid.
Als je je geaardheid volledig geaccepteerd hebt, wil je het toch niet meer veranderen, zou ik denken. Zelfs zou het mogelijk zijn.
Je persoonlijkheid is zóveel meer dan je (seksuele) voorkeur voor hetzelfde geslacht. Bovendien wordt die voorkeur gewoon vervangen, het is niet alsof je jezelf bekeerd of tegen je zin hetero zal zijn.
Natuurlijk is je persoonlijkheid meer dan enkel je seksuele voorkeur, maar dat neemt niet weg dat andere elementen van je persoonlijkheid verbonden zijn met die seksuele voorkeur.
Aangezien er volgens mij wel veel voordelen zijn verbonden aan heteroseksualiteit (trouwen, kinderen, grotere partnerpool, minder voordoordelen) zou iedereen die ervoor kiest om dat niet te veranderen redelijk goed zot moeten zijn :p.
Ik weet niet of het al in je opgekomen is dat niet iedereen kinderen wil en wil trouwen. Twee dingen die trouwens wel mogelijk zijn als holebi, het eerste misschien wat moeilijker.
En voor mij zijn die laatste dingen ook niet echt issues, hoor.

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 10 aug 2012 08:46

Zeal schreef:Ik vind dit een interessante discussie, en ik merk dat veel mensen die nee zeggen denken dat een keuze voor hetero zijn gelijk staat met het niet volledig accepteren of verloochenen van hun eigen persoonlijkheid.
Als je je geaardheid volledig geaccepteerd hebt, wil je het toch niet meer veranderen, zou ik denken. Zelfs zou het mogelijk zijn.
Natuurlijk is je persoonlijkheid meer dan enkel je seksuele voorkeur, maar dat neemt niet weg dat andere elementen van je persoonlijkheid verbonden zijn met die seksuele voorkeur.
Ik weet niet of het al in je opgekomen is dat niet iedereen kinderen wil en wil trouwen. Twee dingen die trouwens wel mogelijk zijn als holebi, het eerste misschien wat moeilijker.

Zeal
New user
New user

Bericht door Zeal » 10 aug 2012 17:03

ziegelstein schreef: Als je je geaardheid volledig geaccepteerd hebt, wil je het toch niet meer veranderen, zou ik denken. Zelfs zou het mogelijk zijn.
En waarom niet? Ik heb ook volledig geaccepteerd dat ik liever fastfood eet als gezond eten. Als ik dat kon veranderen zou ik dat ook gewoon doen :).
ziegelstein schreef: Natuurlijk is je persoonlijkheid meer dan enkel je seksuele voorkeur, maar dat neemt niet weg dat andere elementen van je persoonlijkheid verbonden zijn met die seksuele voorkeur.
Ik denk dat je het holebi zijn iets té complex ziet. We zijn allemaal mensen, het is niet omdat jij en ik holebi zijn dat we daarom zwaar verschillen van een hetero. Er zijn 7 miljard mensen, elke mogelijke combinatie van persoonlijkheidseigenschappen loopt hier wel ergens rond :).
ziegelstein schreef: Ik weet niet of het al in je opgekomen is dat niet iedereen kinderen wil en wil trouwen. Twee dingen die trouwens wel mogelijk zijn als holebi, het eerste misschien wat moeilijker.
Tgaat over opties hebben enzo. Waarom moeilijk maken als het makkelijk ook kan? Gewoon om een statement te maken?

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 10 aug 2012 17:37

Ik denk dat ik homo zou blijven, misschien komt het nu omdat ik mannen gewoon leuker en aantrekkelijker vind. Hetero zijn zou mijn leven in ieder geval makkelijker maken en ik heb ook een sterke kinderwens dus dat zou vanzelfsprekend zijn als ik hetero was, maar nu niet.

Ergens behoor je nu ook wel tot een groep van diverse mensen, met verschillende persoonlijkheden en talenten. Bij hetero's is dit ook zo maar ik denk dat holebi's over het algemeen harder hebben moeten strijden om zichzelf te zijn en zich er nadien ook niet voor schamen.

Anyway, om het kort te houden, ik zou voor de mannen blijven :love:
Disco owns the world

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 10 aug 2012 18:24

DaddyCool schreef:Ik denk dat ik homo zou blijven, misschien komt het nu omdat ik mannen en aantrekkelijker vind.
Euhm is mannen aantrekkelijk vinden niet het resultaat van homo zijn ?

Ot: Ik twijfel.

Salomon

Bericht door Salomon » 10 aug 2012 18:31

Kikkerkop schreef:
DaddyCool schreef:Ik denk dat ik homo zou blijven, misschien komt het nu omdat ik mannen en aantrekkelijker vind.

Ik denk dat hij bedoelt dat hij zich moeilijk kan voorstellen dat hij vrouwen aantrekkelijk zou vinden :P

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 10 aug 2012 19:29

Ik zou een heterovrouw worden en dan een heterojongen rond mijn vingers draaien. Mwhahaha

Ik heb totaal geen problemen met homo te zijn, dus nee ik zou noppes veranderen.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 10 aug 2012 21:03

Salomon schreef:
Kikkerkop schreef:

Ik denk dat hij bedoelt dat hij zich moeilijk kan voorstellen dat hij vrouwen aantrekkelijk zou vinden :P
Omdat hij homo is. Naar aantrekking enz. toe kan je moeilijk het ene of het andere zeggen, aangezien je altijd vanuit je eigen voorkeur redeneert. Logisch he

Puur praktisch lijkt het me iets gemakkelijker als hetero, maar ik ben eigenlijk redelijk onverschillig tegenover de vraag van de OP. Ik denk dat het weinig uitmaakt of je nu een man of vrouw als partner hebt. Als je 100% zeker kinderen wil, dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Maar vermits ik absoluut niet zeker ben of ik ooit kinderen wel, speelt me dat weinig parten op dit moment.
A church in ruin...

cerclezot
Experienced user
Experienced user

Bericht door cerclezot » 11 aug 2012 12:36

Als ik mocht kiezen zou ik gewoon biseksueel willen blijven.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 aug 2012 12:52

cerclezot schreef:Als ik mocht kiezen zou ik gewoon biseksueel willen blijven.
²

All the options! Okay het is niet zo gemakkelijk maar toch.. I like being a special snowflake.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Lily
New user
New user

Bericht door Lily » 12 aug 2012 14:15

Ik ben blij dat ik lesbisch ben.
Anders kon ik die mooie momenten met dat ene fantastische meisje niet meemaken :wink:

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 12 aug 2012 19:50

Ik ben graag wie ik ben, en dat is nu eenmaal een deel van mij.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt met de rest van je leven uit de kast moeten komen, daar heb ik het ook soms lastig mee. Maar ik kan er wel mee leven. Het zorgt er niet voor dat ik met frustraties leef waardoor ik persé hetero zou willen zijn. Helemaal niet. It is what it is.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Voltaire
New user
New user

Bericht door Voltaire » 13 aug 2012 14:07

Als ik van vandaag op morgen plots hetero zou worden: nee, liever niet. Ik heb geen zin plots met een identiteitscrisis opgescheept te zitten.

Als ik vanaf de geboorte hetero zou geweest zijn: ja, graag. Het leven is in het algemeen gewoon makkelijker voor hetero's.
"Jestem dobrze wychowany... seksualnie."

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 13 aug 2012 17:27

Disco Trut schreef:[Al speelt het feit dat ik als vrouw een heel stuk gemakkelijker kinderen kan krijgen voor mij persoonlijk wel zwaar mee.
I agree.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 14 aug 2012 00:59

Van de één op de andere dag? Nee dank u. Maakt het deel uit van mijn huidige karakter? Absoluut. Maar what if...

Het zou een stukje gemakkelijker leven;
Ik zou me niet in ieder nieuw gezelschap moeten outen;
Ik zou minder problemen hebben in mijn Kerk, tenminste buiten de muren van de eigen gemeenschap.
Ik zou me niet meer druk hoeven maken wat mensen van mijn (nu nog toekomstige) relatie zouden vinden.

Maar dan had ik ook niet:
De fantastische groep vrienden gevonden;
Geweten wat het betekend om echt geaccepteerd te worden;
Een kameraad vol shampoo gehangen nadat hij zijn zeepje had laten vallen;
Bij &Of rondgelopen;
Mensen rond mij kunnen steunen in hun holebi zijn..

Life is a bitch, maar op dit moment ben ik happy zoals ik ben. En het voelt vreemd om dat te schrijven, want het is lang niet zo geweest.
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 14 aug 2012 23:21

Interessant om over na te denken.
Omdat ik toch bijna 100% zeker ben dat ik holebi ben, blijft het nog moeilijk om op te antwoorden...

Maar mss was het toch eenvoudiger geweest om gewoon hetero te zijn, maar langs de andere kant... :p MOEILIJK!
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Lin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lin » 19 aug 2012 00:10

Ik heb er geen enkel probleem mee om lesbisch te zijn, moest ik hetero zijn zou ik totaal niet meer mezelf zijn. Daarom stel ik me die vraag ook niet echt. Het is voor mij ongeveer hetzelfde dilemma als: "Was je liever een jongen geweest?". Als ik als jongen geboren was, had ik daar hoogstwaarschijnlijk geen enkel probleem mee gehad. Moest ik dus hetero geweest zijn, was dat ook ok geweest.
Blijkbaar is het echter anders uitgedraaid. Ik zeg niet dat het niet handiger zou zijn om hetero te zijn, vooral in verband met kindjes en de reacties op hun twee mama's dan. Maar om te zeggen dat ik liever hetero was geweest, nee dat niet.
Van alle beklemmingen is déjà-vu de wreedste.
Tom Lanoye - Het derde huwelijk

Gesloten