Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
224
58%
Nee
62
16%
Dat zien we later wel
98
26%

Totaal aantal stemmen: 384

Dieterstar
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door Dieterstar » 08 jan 2012 18:27

no ik zou echt nooit kinderen kunnen hebben. van kinderen word je snel oud en je stopt er geld in en ze zijn lastig :-p haha sorry voor men negatieve kijk op een leven met kinderen

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 12 jan 2012 01:25

vorvzakon1 schreef: Ik zie het zo, kinderen komen er uit liefde
Dat zou ik wel graag geloven. Maar ik heb eerder het gevoel dat kinderen er komen uit een kinderwens. Niet 'ik zie je zo graag, ik wil kindjes met jou' maar 'ik wil kindjes, en jou zie ik graag dus ik wil ze met jou'.
Ik weet niet of dat een slechte reden is, maar de kinderwens is toch de eerste aanzet, niet de liefde. Ik vond dat altijd heel confronterend. Het kan aan mij liggen :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Salomon

Bericht door Salomon » 12 jan 2012 09:25

Liro schreef:
Dat zou ik wel graag geloven. Maar ik heb eerder het gevoel dat kinderen er komen uit een kinderwens. Niet 'ik zie je zo graag, ik wil kindjes met jou' maar 'ik wil kindjes, en jou zie ik graag dus ik wil ze met jou'.
Ik weet niet of dat een slechte reden is, maar de kinderwens is toch de eerste aanzet, niet de liefde. Ik vond dat altijd heel confronterend. Het kan aan mij liggen :)
Daar heb je wel gelijk in, Liro.
Een kinderwens kan je heel romantisch voorstellen, maar in se blijft het een egoïstische wens.
Bovendien kan het zich ook tegen je keren, of beter gezegd: tegen het kind. Er zijn mensen die denken dat ze hun relatie kunnen redden door een kind te krijgen. Wat natuurlijk niet werkt, met alle gevolgen van dien.

ans
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door ans » 12 jan 2012 22:05

Liro schreef:
:offtopic: Liro, volgens mij klopt hetgeen je schreef in de meeeste gevallen, zeker als ik zo rondom mij kijk. En het komt inderdaad erg confronterend over als je het zo leest...

xxx
New user
New user

Bericht door xxx » 12 feb 2012 11:26

stientje schreef:Ja! en het kan niet snel genoeg gaan! *droomt al van een babytje in haar armen* :)

ja, Gek, hoe we nu al ( een jonge twintiger is eigenlijk nog vroeg) kunnen verlangen naar een kleine spruit!
Ik zou niet lang meer twijfelen mocht ik mijn hart kunnen volgen...

Desondanks je het met heel veel liefde kunt opvoeden, en alle warmte geven die je hebt... toch schrikt het af... Het kindje komt terecht in een "ongewoon" gezin... En kinderen onderling kunnen zeer hard zijn tov elkaar...

Farran
New user
New user

Bericht door Farran » 17 feb 2012 20:16

Ik wil heel graag kinderen. Maar ik weet niet of het er ooit van zal komen. Als het niet zo is zou ik dat heel jammer vinden maar ik zou ermee kunnen leven.
No gentleman ever has any money

malu
Regular user
Regular user

Bericht door malu » 18 feb 2012 14:27

stientje schreef: Desondanks je het met heel veel liefde kunt opvoeden, en alle warmte geven die je hebt... toch schrikt het af... Het kindje komt terecht in een "ongewoon" gezin... En kinderen onderling kunnen zeer hard zijn tov elkaar...
Daar ben ik het helemaal mee eens. En voor mij is dat de belangrijkste reden om misschien te zeggen. Veel zal afhangen van de situatie, de plaats waar ik woon en mijn toekomstig lief.
Maar aan de andere kant denk ik ook: bestaat er, de dag van vandaag, nog wel zoiets als een normaal gezin?
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 18 feb 2012 14:44

malu schreef:
stientje schreef: Desondanks je het met heel veel liefde kunt opvoeden, en alle warmte geven die je hebt... toch schrikt het af... Het kindje komt terecht in een "ongewoon" gezin... En kinderen onderling kunnen zeer hard zijn tov elkaar...
Daar ben ik het helemaal mee eens. En voor mij is dat de belangrijkste reden om misschien te zeggen. Veel zal afhangen van de situatie, de plaats waar ik woon en mijn toekomstig lief.
Maar aan de andere kant denk ik ook: bestaat er, de dag van vandaag, nog wel zoiets als een normaal gezin?
Ik denk dat dat allemaal best wel nog meevalt. Veel jonge kinderen zijn tegenwoordig opgevoed met het idee dat er helemaal niets mis is met twee mama's en twee papa's (vele nieuw samengestelde gezinnen hebben bovendien toch ook twee mama's en twee papa's). Misschien dat een aparte gezinssituatie in de pubertijd wel voor wat wrijving kan zorgen, maar ook daar hangt veel af van de concrete omgeving en is er volgens mij toch ook wel wat mentaliteitswijziging. Twee op de tien leerlingen in mijn klas in het 5de en 6de middelbaar hadden holebi-ouders, en voor zover ik me herinner was dat echt geen issue en is daar nooit een kwaad woord over gezegd

OT: Ik heb absoluut nog geen kinderwens. Ik vind kinderen wel schattig en het idee om voor zo'n pagadder te zorgen trekt me wel aan. Maar anderzijds denk ik persoonlijk dat kinderen beginnen opvoeden - althans voor mij - enkel mogelijk is in een lange en stabiele relatie (ik zou het niet alleen kunnen redden), en op een leeftijd waarbij de generatiekloof nog niet al te groot is. Dus dat is niet echt meer van toepassing.

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 23 feb 2012 12:00

Mijn mening kan zeker nog veranderen, maar momenteel wil ik liever geen kinderen.
Voor mij zit de magie van een kind nog steeds in de gedachte dat een kind voortkomt uit het samensmelten van 2 partners die het leven met elkaar willen delen en dat het kind dus een soort nieuw geheel vormt van beide helften. Misschien heb ik het een beetje overdreven geformuleerd hierboven maar dat is nog steeds het idee dat in mij speelt als ik aan kinderen denk. Bij kinderen van 2 mannen of vrouwen is er hoe dan ook een derde partij betrokken en een van de twee partners niét. Daarbij opgeteld het feit dat ik gruw van het idee van draagmoedersschap zeg ik: liever niet.

Over het idee van adoptie heb ik nog geen echte mening gevormd. Veel zal afhangen van mijn partner denk ik.

Ik denk trouwens dat ik al heel blij zou zijn als ik peter zou kunnen zijn van een van de eventuele kindjes van mijn zus (of broers) ofzo. Ik denk dat dat voor mij al voldoende zou zijn, want zoals iedereen weet zou een eigen kind een serieuze beperking van bewegingsvrijheid zorgen.

Neska
New user
New user

Bericht door Neska » 23 feb 2012 15:12

Ik zou later graag 2 kindjes hebben.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 23 feb 2012 16:48

Salomon schreef:
Liro schreef:
Daar heb je wel gelijk in, Liro.
Een kinderwens kan je heel romantisch voorstellen, maar in se blijft het een egoïstische wens.
Bovendien kan het zich ook tegen je keren, of beter gezegd: tegen het kind. Er zijn mensen die denken dat ze hun relatie kunnen redden door een kind te krijgen. Wat natuurlijk niet werkt, met alle gevolgen van dien.
Ik zie het probleem niet eigenlijk. Okee, wat betreft dat tweede deel, je relatie redden of 'verbeteren' door een kind te krijgen uiteraard wel. Dat is gewoon stompzinnig denken.

Maar: natuurlijk komt de kinderwens op de eerste plaats. Dat is de instinctieve drang om je voort te planten. Of zo denk ik er toch over. Als je iemand bijzonder graag ziet en je schat hem/haar hoog in qua opvoedingskwaliteiten is het een evidentie dat je jezelf wilt voortplanten 'met' die persoon. Dat is heel simpel voorgesteld uiteraard, maar ik zie niet wat er zo verkeerd of confronterend is aan het feit dat een kinderwens uit jezelf komt. Ik zou het eerder alarmerend vinden als die ontstaat vanwege de relatie...
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

miss_nobody
Regular user
Regular user

Bericht door miss_nobody » 13 aug 2012 22:01

ik zelf wil het liefst geen kinderen. ik vind dat wel schattig en lief enal de rest maar dat voor even, daarna mogen ze van mij part terug naar hun ouders. Ik verkies mijn studie's en mijn 'latere' carriëre boven kinderen. Als mijn toekomstige partner kids wil kan ik daar nog steeds over praten. maar voor de moment wil ik geen.
ik wil het liefst in een loft wonen met een tuin, ver weg van thuis! want anders zouden mijn ouders bijna iedere dag aan de deur staan (dat weet ik zeker)
you only life once <3

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 14 aug 2012 11:28

Op dit moment niet, maar wie weet verandert dat wel binnen 10 jaar. Als mijn partner een kinderwens heeft, dan moet ik toch op z'n minst de optie 'overwegen' openlaten.
A church in ruin...

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 14 aug 2012 18:58

Ik wil later zeker één of twee kindjes.
every new beginning comes from some other beginning's end

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 14 aug 2012 23:17

Moeilijk om nu al over na te denken, maar ik denk van wel...

Maar soms denk ik dan toch van: naaaah liever niet, met alles wat er bij komt kijken.
Wel erg van mezelf eigenlijk :p
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

ikke27-1
New user
New user

Bericht door ikke27-1 » 15 aug 2012 13:10

ja, heel graag, maar... ik denk dat het enorm raar moet zijn, als kind dan, 2 vaders of moeders hebben lijkt mij in ieder geval vreemd, ik vind het ook raar, dan is het kind eigenlijk maar van 1 van de 2, maar als mijn vriend dat perse zou willen, dan ja. maar nu, nhee liever niet bedankt. :blush:

justien89
New user
New user
Contacteer:

Bericht door justien89 » 19 aug 2012 22:13

Ik zou héél graag kinderen willen maar voorlopig wil ik eerst en vooral een goede gezonde relatie.. en daarna kijken hoe het zal uitlopen..
I'm living my life like it was my last day..

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 20 aug 2012 08:40

nee, absoluut niet en dat weet ik al sinds mijn 14e - en toen was er zelfs nog geen sprake van lesbisch-zijn

ik zie het nut niet in van kinderen hebben en hou ook helemaal niet van dat kleine gespuis, ze werken alleen maar op mijn zenuwen, dus geen babykreten alhier :mrgreen:
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

Slyfer
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Slyfer » 21 aug 2012 17:42

Ik wil geen kinderen, maar m'n vriend wil ze wel graag. Als ik hem daarmee gelukkig maak, dan wil ik hem daar wel in bijstaan. :)
Afbeelding

mel
New user
New user

Bericht door mel » 21 aug 2012 19:05

Velen hebben het over andermans kinderen en hoe vervelend en lawaaierig deze zijn. Ook het opvoeden zelf en de hele rompslomp erbij (pampers, voeding,...) is niet niks.
Maar vergeet niet dat, eens je dat kindje in je armen hebt, je zelf ook een ander mens wordt. Plots is er nog maar 1 ding dat telt in de wereld en dat is dat kindje. Alle dingen, hoe vermoeiend ook, worden met veel liefde gedaan en als dat kindje lief naar je kijkt en lacht, smelt je weg en ben je de gelukkigste persoon, ook al hang je op dat moment vol kots.

Egoïstisch om er te willen? Dat vind ik niet juist. Eerder egoïstisch om er geen te willen en de rest van je leven alleen naar jezelf (en je partner) te kijken en doen wat je wilt zonder échte verantwoordelijkheden. (klinkt harder dan ik het bedoel :mrgreen: )

Ik veroordeel hierbij niemand hoor :wink: ik vind het net heel goed als je op voorhand voor jezelf kan uitmaken dat je er géén wilt, omdat je jezelf niet geschikt vindt. Je moet er toch wel 100% achter staan om eraan te beginnen.
Ik vind een persoon wél egoïstisch om aan kinderen te beginnen zonder dat die er helemaal achter staat. Want dan loopt het binnen de kortste keren fout in de opvoeding.

Ik heb er nu eentje en ik weet niet of ik er nog wil. De eerste paar maanden zijn toch wel erg slopend en naar de buitenwereld toe ben je in't begin helemaal niks meer. Het is het me allemaal waard natuurlijk, maar ik weet niet of ik er nog eens zou willen doorgaan.

Plaats reactie