Misschien is er dan toch nog een beetje hoop

Eén kind is inderdaad maar zielig, ik verkies ook twee kinderen.Thor schreef:Ik sta daar zeker open voor, maar sowieso 2 kinderen dan (als het kan).
En dat is zeer leuk!TylerXD schreef:Ik ben nog heel jongmaar ik zie het steeds meer zitten om later toch een à twee kinderen te hebben. Als mijn future husband dat ook zou willen uiteraard
Als hij dat niet wil, zou ik er weinig problemen mee hebben. Ik zou al content zijn met de rol van gulle suikeroom of peter van de kinderen van mijn zussen of vrienden.
Ik kan me hier ook in vinden.idk schreef: ↑01 nov 2018 12:16AIs je mij deze vraag een aantal jaren geleden gesteld had zou ik gezegd hebben: zeker weten, zonder kinderen zou mijn leven niet compleet zijn. Ik zie mezelf niet zonder kinderen. Hoe rapper, hoe liever.
En mensen die bewust geen kinderen wilden, verklaarde ik zot.
Tegenwoordig relativeer ik dat meer. Ik zie nog steeds graag kinderen, maar ik wacht er liever nog even mee.
En als het er niet van komt, dan zal ik niet helemaal ongelukkig sterven. Denk ik.
Ik hoef niet ten koste van alles (eigen) kinderen hebben.
Ik zal wel zien, er is geen haast bij, laat me nog maar eventjes 'verre tante' zijn.Spoiler! :
Bij de meesten wordt hun kinderwens groter met ouder worden, ik moet weer tegendraads doen![]()
Vooral dat laatste!NarcissaHelga schreef: ↑02 nov 2018 18:02
Ik kan me hier ook in vinden.
Heb jaren lang absoluut kinderen gewild, zo snel mogelijk als het even kon. Het was mijn rationele kant die ervoor zorgde dat het nog niet gebeurde, want mijn hart wou niets liever.
Maar nu is die noodzaak toch ook wat gekalmeerd precies. Ik wil er nog altijd graag, maar als het nog even duurt, is dat zo erg niet. En andere alternatieven van ouderschap zie ik ook veel beter zitten nu. Ik wil nog altijd graag kinderen in mijn toekomst, maar wanneer en op welke manier is een stuk minder duidelijk of dringend geworden.
Leeftijd brengt wijsheid, ofzo?
Bij mij is de kinderwens ook intact gebleven de laatste jaren
Ik ga al blij zijn als ik er één heb, dan zal zien of mijn partner dan en ik nog een 2de kind willen