Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
224
58%
Nee
62
16%
Dat zien we later wel
98
26%

Totaal aantal stemmen: 384

BenoitR
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door BenoitR » 13 dec 2014 20:16

Samotex schreef:Ik kwam net te weten dat mijn broer en zijn vriendin ouders worden. Hij is ruim drie jaar jonger dan ik en onze relatie is al jaren niet goed, maar als kind kwamen we goed overeen.
Ik weet enkel dat hij en zijn vriendin zo'n koppel zijn waarvan je denkt: wow, die zijn voor elkaar gemaakt. Alles verloopt zo perfect. Ik heb hem al jaren niet gezien, maar hoor wel verhalen van mijn ma, zie foto's, filmpjes,....
Ik krijg hierdoor de behoefte om zelf een kind te hebben, maar dan wil ik dat het kind ook een mama heeft. Ik sprak niet zolang terug met een homo die een kind heeft met een goede vriendin en dat verloopt prima. Dat zou voor mij de enige optie zijn om er aan te beginnen, al ken ik momenteel niemand die het ook wil en waarmee ik op dezelfde golflengte zit ( neen, dit is geen oproep).
Ik lijk fysiek sterk op mijn broer, we hebben dezelfde familienaam. Het is gewoon zo gek dat die zich voortplant terwijl ik ouder ben en hier totaal geen zicht op heb. Ik ben hier gewoon erg emotioneel van. Doordat we geen goede band hebben, word ik ook al geen peter.
Ik bekijk de laatste dagen foto's van toen we klein waren. Hij was altijd het kleine jongetje dat ik wilde beschermen en nu....Dit doet me echt iets.
Amai, dit pakt mij wel! Ik vind het ook ergens heel herkenbaar, ik hoor ook van mijn vriendenkring: 'ik ben zwanger,..of ik wil ooit kinderen hebben.' Op dat manier wakkert mijn vaderschapsgevoel wel serieus aan!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 14 dec 2014 02:56

Bedankt, vind ik superlief. Ik ben tien jaar ouder en wil carrièregewijs nog dingen "starten" alvorens ik ermee kan, wil beginnen.
Ik zou gewoon een kind van mezelf willen omdat ik persoonlijk die biologische band net datgene vind dat het zo bijzonder maakt. Zou nooit die band kunnen hebben met een stiefkind, maar dat is zoals gezegd erg persoonlijk.

Ik merk nu met mijn broer dat iedereen dit zo fantastisch vindt, maar als ik dan zeg dat ik ook kinderen wil, zeggen ( diegenen die het weten van mij), maar jij bent toch.....
Zou dat geen gat in de markt zijn: een datingsite voor mensen die kinderen willen zonder dat ze een relatie willen?

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 14 dec 2014 08:52

Samotex schreef:Bedankt, vind ik superlief. Ik ben tien jaar ouder en wil carrièregewijs nog dingen "starten" alvorens ik ermee kan, wil beginnen.
Ik zou gewoon een kind van mezelf willen omdat ik persoonlijk die biologische band net datgene vind dat het zo bijzonder maakt. Zou nooit die band kunnen hebben met een stiefkind, maar dat is zoals gezegd erg persoonlijk.

Ik merk nu met mijn broer dat iedereen dit zo fantastisch vindt, maar als ik dan zeg dat ik ook kinderen wil, zeggen ( diegenen die het weten van mij), maar jij bent toch.....
Zou dat geen gat in de markt zijn: een datingsite voor mensen die kinderen willen zonder dat ze een relatie willen?
ik vrees dat je laatste idee iets te futuristisch is. volgens de maatschappij, daar zijn we weer met het verwachtingspatroon, wordt een kind verondersteld opgevoed te worden door 2 personen en dan nog liefst een man en een vrouw. ik vind het natuurlijk zever, maar het zit zo ingebakken in onze cultuur.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 14 dec 2014 11:45

Ik ben daar misschien ook wel conservatief in, namelijk dat een kind het best een moeder en vader heeft, maar die hoeven niet samen te zijn en er mogen nog andere mensen bij de opvoeding worden betrokken.
Futuristisch of niet, het krioelt van vrouwen die hun biologische klok horen tikken en dan toch geen juiste partner hebben op dat moment. Natuurlijk is er nog een verschil tussen het onderling doen en het op een soort datingsite tentoonstellen.

JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door JustMe_ » 15 dec 2014 21:37

Ik heb altijd gezegd dat ik graag kinderen wil, en ik zie mezelf later ook wel als moeder. Maar er zijn dingen die me tegenhouden. Ik ben namelijk erg gesteld op mijn vrijheid, en ik weet ook niet of kinderen praktisch gezien passen in het beeld dat ik heb van mijn toekomst... Ach ja, ik heb nog tijd genoeg om er over na te denken, 't zal toch maar pas voor over 10 jaar zijn. :)
Ik reageer hier nu in 't topic omdat een vriend van me net vroeg: "Ik vraag me soms af of kinderen voor u niet te weinig inhoud hebben om echt graag te zien...". Ik vond het een heel gekke vraag, waardoor ik er toch even grondig over heb nagedacht. En jawel, kinderen hebben voor mij wél genoeg 'inhoud' om graag te zien!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

BenoitR
New user
New user

Bericht door BenoitR » 16 dec 2014 23:10

Samotex schreef:Bedankt, vind ik superlief. Ik ben tien jaar ouder en wil carrièregewijs nog dingen "starten" alvorens ik ermee kan, wil beginnen.

Ik begrijp uw standpunt wel; ik zou ook raar vinden mocht mijn kind niet biologisch zijn van mij. Maar anderzijds, als ik adoptiekind zou hebben, ga je toch op een bepaalde manier kijken als mijn eigen kind, het is mijn eigen verantwoordelijkheid, je zorgt dat kind als mijn eigen kind. Ik ben alvast overtuigd (ik ben zelf student orthopedagoog) dat mijn eigen opvoeding bij dat kind mijn 'eigen' maakt. Ik leer dat kind waarden en normen en met dat zal ze ook mee opgroeien en dat maakt op een andere manier toch mijn biologisch kind.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 18 dec 2014 00:20

Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik zou nooit aan adoptie beginnen.

BenoitR
New user
New user

Bericht door BenoitR » 18 dec 2014 00:31

Samotex schreef:Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik zou nooit aan adoptie beginnen.
Uhu, snap ik! Iedereen heeft idd eigen visies en standpunten hierover, het is ook erg gevoelig onderwerp.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 18 dec 2014 12:44

Als het voor jezelf niet juist aanvoelt, moet je er niet aan beginnen. Als het wel juist aanvoelt, dan moet je er voor gaan, maar altijd rekening houden met het standpunt van een kind. Vele adoptiekinderen gaan sowieso op zoek naar hun biologische achtergrond. Belangrijk is dat je daar goed op bent voorbereid.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 18 dec 2014 14:03

De laatste tijd vermindert de gedachte om later kinderen te hebben sterk. Ik weet niet of ik een geschikte papa zou zijn, en zoals hierboven al gezegd is het behoorlijk nutteloos een kind te proberen opvoeden als je het niet volledig wilt.

Voorlopig houd ik het op 0 :) (EDIT Wow: ik had "ik houdt" geschreven. Facepalm)
Laatst gewijzigd door Pancake op 18 dec 2014 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 18 dec 2014 14:21

Ik zie in mezelf niet meteen een ouder
Dan ben ik liever geen vader dan een minder goeie :)
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 18 dec 2014 21:35

Als ik soms vaders met hun kinderen bezig zie dan denk ik wel "ik zou toch graag kinderen hebben"...
Het enige waar ik schrik voor zou hebben is het feit dat je al bij al (bitter) weinig controle hebt op de levensloop van je kind: gezondheid, intelligentie, geluk.... en dat ik mezelf dood zou piekeren wanneer er iets "mis" zou zijn!
adoptie/biologisch kind maakt voor mij geen verschil!
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 20 dec 2014 19:09

AmillionFaces23 schreef:Als ik soms vaders met hun kinderen bezig zie dan denk ik wel "ik zou toch graag kinderen hebben"...
Het enige waar ik schrik voor zou hebben is het feit dat je al bij al (bitter) weinig controle hebt op de levensloop van je kind: gezondheid, intelligentie, geluk.... en dat ik mezelf dood zou piekeren wanneer er iets "mis" zou zijn!
adoptie/biologisch kind maakt voor mij geen verschil!
²
Als ik al zie hoe bezorgd ik ben met mijn petekind.... :-?
Fluctuat nec mergitur

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 20 dec 2014 21:01

Ik zou graag kinderen hebben, toch wel minimum twee, eentje vind ik zo eenzaam :)

BenoitR
New user
New user

Bericht door BenoitR » 20 dec 2014 23:54

redwings schreef:Ik zou graag kinderen hebben, toch wel minimum twee, eentje vind ik zo eenzaam :)
Idem hier!

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 21 dec 2014 22:06

Het mag, maar moet niet :)

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 22 dec 2014 20:04

Ik zeg altijd vol overgave ja, liefst zelfs meerdere. Om dan weer te beginnen twijfelen.
Maar ik ben altijd iets gelukkiger als ik mag babysitten op de vijf kleine sloebers die mijn babysitkindjes zijn. Dat voelt zelfs een beetje heel erg natuurlijk aan.

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 31 dec 2014 18:13

Vroeger wou ik altijd kindjes ..
De laatste tijd denk ik daar precies anders over, maar we zien da wel nog.
Hangt er ook vanaf hoe da alles zowat loopt he.

Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Bericht door Loesbloem » 01 jan 2015 23:29

Perdrix schreef:Ik zeg altijd vol overgave ja, liefst zelfs meerdere. Om dan weer te beginnen twijfelen.
Maar ik ben altijd iets gelukkiger als ik mag babysitten op de vijf kleine sloebers die mijn babysitkindjes zijn. Dat voelt zelfs een beetje heel erg natuurlijk aan.
Dit.

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 02 jan 2015 13:18

Ik hoef niet meteen kinderen in mijn leven, maar ik denk niet dat ik het daarom helemaal ga uitsluiten.
Voorlopig zie ik mijzelf niet als vader door het leven gaan, maar wie weet wat de toekomst brengt :P

Plaats reactie