Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
223
59%
Nee
61
16%
Dat zien we later wel
97
25%

Totaal aantal stemmen: 381

Gert_89
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door Gert_89 » 30 dec 2013 19:24

Ik zie heel graag kinderen, maar vanuit mezelf voel ik niet de noodzaak om er zelf te hebben. Dat wilt wel niet zeggen dat ik het idee volledig uitsluit in mijn leven. Moest ik ooit een vriend hebben die zeer graag kinderen wilt zou hij me wel kunnen overtuigen denk ik. Moest hij echter geen kinderen willen, is dat ook ok voor mij.

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 31 dec 2013 10:58

Ik zie kinderen wel graag, maar ik weet niet altijd goed hoe er mee om te gaan. Het lijkt me alleszins een heel grote taak om een kind op te brengen, dus moest het al gebeuren, zou het met veel steun moeten zijn van mijn toekomstige partner.
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Aap in een Potje » 03 jan 2014 09:53

Kinderen hoeven voor mij niet echt, maar mijn vriendin wil wel kinderen (veel dan nog wel!) en daar heb ik me maar bij neergelegd. En ergens zou het toch wel leuk zijn om een mini-me te hebben rondlopen. Kindjes zijn wel schattig. Ik heb enkel schrik voor de zwangerschap en erfelijke shizzle (ik heb bv geen schildklier - op zich niet zo erfelijk, en ook geen ramp, maar dan moet het juist lukken dat het bij jezelf net wél overerft en dat toch liever niet).
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

simonke
New user
New user

Bericht door simonke » 03 jan 2014 11:42

Afbeelding Zooooooooo schattiiiiig!!

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 04 jan 2014 16:13

Absoluut!

Ben trouwens ontzettend blij met dit heuglijke nieuws:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140103_049

Comadrona
New user
New user

Bericht door Comadrona » 04 jan 2014 17:28

Ik wil later heel erg graag kinderen. Dat is iets dat al heel mijn leven vast staat.
Gezien mijn beroep kom ik dagelijks in contact met kersverse ouders en nu begint het bij mij echt wel te kriebelen.
Liefst van al zou ik de kindjes (2à3) zelf dragen met de steun en hulp van mijn (toekomstige) meemama. Gezien de huidige politieke veranderingen wordt dit alleen maar aantrekkelijker.
Eerst nog wat reizen, de ware ontmoeten en laat die kleintjes dan maar komen!

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 05 jan 2014 21:57

Ik denk niet dat ik later kinderen wil. Ik weet dat ik vroeger wel kinderen wou, maar als ik er nu over nadenk was dat eerder omdat ik dacht dat dat van mij verwacht werd. Nu weet ik beter en wil ik geen kinderen meer, deels omdat ik niet zo goed met kinderen omga en ook gewoon omdat ik er niet echt nood aan heb. Ik kan dit natuurlijk nog niet zeker weten aangezien ik nog relatief jong ben. Ach ja, ik heb nog tijd om te beslissen.

Fluostift
Regular user
Regular user

Bericht door Fluostift » 12 jan 2014 00:08

Ik wil later één kindje, maar jammer genoeg ziet de vriendin niet zitten. Ze zegt wel elke keer, op korte termijn zie ik dat niet als mijn toekomst. Dus wie weet wat de verre toekomst brengt ;-)

Anne
New user
New user

Bericht door Anne » 24 jan 2014 20:02

Heel graag! Ééntje, of twee. Alleen moet je daar natuurlijk met twee voor willen gaan.. *zucht*

Kim
New user
New user

Bericht door Kim » 26 jan 2014 00:16

Ik wil héél graag kinderen & met een beetje geluk denkt de toekomstige partner er hetzelfde over :D

Ruthie
New user
New user

Bericht door Ruthie » 10 feb 2014 16:26

Wanneer de tijd er rijp voor is, dan ja, dolgraag! Het is een vraag waarover ik nooit heb getwijfeld. Ik breng veel tijd door met kinderen. Het sterkt me in mijn overtuiging dat ik een gezinnetje wil uitbouwen. Na een huisje, tuintje en een evenwichtige relatie, volgt kinderen krijgen op mijn lijstje met toekomstwensen :)
"In the darkness, two shadows, reaching through the hopeless, heavy dusk. Their hands meet and light spills in a flood like a hundred golden urns pouring out of the sun."

Madeline Miller, The song of Achilles

Robbie
New user
New user

Bericht door Robbie » 10 feb 2014 16:59

Neen, daar heb ik eigenlijk nooit over getwijfeld. Ik kan gewoon niet goed overweg met kinderen. Alhoewel ik redelijk goed kan opschieten met de kindjes van mijn zus, vind ik het toch ook wel vermoeiend. Ik zou het geen volledige dag kunnen volhouden. ^~^;

Als ik er ooit toe kom dat ik iemand begin te daten, is dat toch wel iets wat ik meteen zou zeggen, zodat daar later zeker geen problemen in de relatie door kunnen komen.

Reindeer
New user
New user

Bericht door Reindeer » 20 mei 2014 14:59

Absoluut! :)

Ik werk met kinderen en ik heb er nu eentje bij me in school die 2 mama's heeft en als ik dat gezinnetje zie lopen.. Tjah, daar droom ik eerlijk gezegd wel een beetje van. :love:
“To be nobody-but-yourself- in a world which is doing its best, night and day,
to make you everybody else – means to fight the hardest battle which
any human being can fight; and never stop fighting.”

Cornerstone
New user
New user

Bericht door Cornerstone » 25 mei 2014 19:34

Als ik hetero was geweest, had ik zeker kinderen gewild. Nu is het allemaal wat complexer en hangt het wat af van de kinderwens van het toekomstig lief. Desnoods stel ik mij tevreden met een hond :P

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 30 mei 2014 11:03

Ik heb een heel grote kinderwens, en die wens zou er dus het liefst ook moeten zijn bij een eventuele partner :D Al heb ik niet de drang om perse kinderen "van mij" te moeten hebben. Adoptie en/of pleegzorg vind ik ook meer dan goed.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Grensgeval
Regular user
Regular user

Bericht door Grensgeval » 30 mei 2014 11:59

Ik twijfel nog. Ik zie heel graag kinderen, ben ook heel actief in jeugdwerking en ik babysit regelmatig, maar ik ben telkens wel blij als ik de kids aan het eind van de dag terug aan de mama mag geven... Ik hoor vanuit mijn omgeving ook horrorverhalen over zwangerschap en (vooral) de bevalling, dus... :-?

En toch, als ik ooit de ware nog tegenkom, denk ik wel dat ik voor kinderen zou gaan :D .
Welcome to my world of make believe

Laynee
**BANNED**

Bericht door Laynee » 18 jun 2014 19:41

Eerst moet de seks goed zitten en dan zien we wel. Of leidt het ene automatisch tot het andere?
In elk geval, zelfs met 2 clitoris masturbaties per dag, hoewel altijd erg aangenaam daar niet van, gaan er hier alvast nog geen baby's komen.
Go with the flow.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 18 jun 2014 21:01

Laynee schreef:In elk geval, zelfs met 2 clitoris masturbaties per dag, hoewel altijd erg aangenaam daar niet van, gaan er hier alvast nog geen baby's komen.
Afbeelding

OT: kindjes zijn nog steeds leuk dus ja. Ik kan me soms enorm ergeren aan mijn klein broertje en hij vraagt pakken aandacht maar ik hou van hem. Mijn kinderwens is nog steeds reëel, het zal gewoon niet voor binnenkort zijn.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 14 nov 2014 12:52

ik heb een grote kinderwens, maar besef dat het niet zo heel simpel is als homo.
er is hoop dat mijn toekomstige vriend ook 1 of meerdere kinderen wil!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 25 nov 2014 22:37

Ik kwam net te weten dat mijn broer en zijn vriendin ouders worden. Hij is ruim drie jaar jonger dan ik en onze relatie is al jaren niet goed, maar als kind kwamen we goed overeen.
Ik weet enkel dat hij en zijn vriendin zo'n koppel zijn waarvan je denkt: wow, die zijn voor elkaar gemaakt. Alles verloopt zo perfect. Ik heb hem al jaren niet gezien, maar hoor wel verhalen van mijn ma, zie foto's, filmpjes,....
Ik krijg hierdoor de behoefte om zelf een kind te hebben, maar dan wil ik dat het kind ook een mama heeft. Ik sprak niet zolang terug met een homo die een kind heeft met een goede vriendin en dat verloopt prima. Dat zou voor mij de enige optie zijn om er aan te beginnen, al ken ik momenteel niemand die het ook wil en waarmee ik op dezelfde golflengte zit ( neen, dit is geen oproep).
Ik lijk fysiek sterk op mijn broer, we hebben dezelfde familienaam. Het is gewoon zo gek dat die zich voortplant terwijl ik ouder ben en hier totaal geen zicht op heb. Ik ben hier gewoon erg emotioneel van. Doordat we geen goede band hebben, word ik ook al geen peter.
Ik bekijk de laatste dagen foto's van toen we klein waren. Hij was altijd het kleine jongetje dat ik wilde beschermen en nu....Dit doet me echt iets.

Plaats reactie