Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
228
58%
Nee
62
16%
Dat zien we later wel
100
26%

Totaal aantal stemmen: 390

Justaface
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door Justaface » 02 nov 2013 18:26

Ik zou heel graag kinderen willen! Al van jongs af aan wou ik kinderen. Toen het mij duidelijk werd dat ik homo was en dat het dus ietsje moeilijker ging worden was ik iets afgeschrikt maar daar heb mij overgezet. Ik WIL 2 kleine spruitjes rond lopen hebben. Liefst niet tegelijkertijd. =)

Sraa
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Sraa » 06 nov 2013 21:02

Ik wil ook absoluut kinderen, bij voorkeur 3 (of 4..). Alleen eerst nog op zoek naar de perfecte vrouw die mee moeder wil worden van die kinderen :).

Tot een half jaar geleden had ik die partner gevonden, we kwamen in onze kinderwens perfect overeen. Zij wou kinderen, maar voelde er niks voor om zwanger te zijn, ik wil kinderen en zou dolgraag zwanger zijn! Jammer genoeg is het niet blijven duren..

Ik ben eens benieuwd hoe het met mijn volgende partner zal zijn, zal zij kinderen willen? Zal zij zwanger willen zijn? Wie van ons twee zal dan de kinderen dragen, of zullen we het verdelen? ...?

Lmn11
New user
New user

Bericht door Lmn11 » 08 nov 2013 19:14

Ik wil later geen kinderen. Veel mensen snappen mij ook niet maar ik heb hier nu nog geen behoefte aan en veel mensen zeggen ja je bent nog maar 17 hoe kan je dat dan al weten ? Das waar maar op dit moment zie ik dat niet zitten. Zonder kinderen heb je minder verantwoordelijkheid. Ook zwanger zijn lijkt mij een heel eng idee, ik zou mij een dier voelen. Een kind kost ook heel veel geld en veel mensen beseffen dit ook niet. Ook een beetje de angst dat je kind je niet leuk zou vinden ofzo vind ik eng. Ik ben graag met kinderen bezig ( ik geef kampen etc.) maar ik wil er zelf geen ;)

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 08 nov 2013 20:42

Ik wil er geen, das een persoonlijke keuze. :) Het zal al moeilijk genoeg zijn voor studenten nu om zich te kunnen vestigen in een huis(je) enzo, wegens het leven dat altijd duurder wordt, dus voor mij niet. Hopelijk zal er later wel meer tolerantie zijn voor holebi's :)

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 08 nov 2013 21:22

Voor mij spelen financiële argumenten ook wel een rol in mijn keuze. Ben zelf in armoede opgegroeid en dat is zeer stresserend. Het is ergens wel jammer dat het geld zo onrechtvaardig is verdeeld.

Furie
New user
New user

Bericht door Furie » 14 nov 2013 22:21

M'n schoonmama zei onlangs in ons beleefdheidsgesprek aan de telefoon dat ze graag "vreugde in het huis van een zoon wil zien".
Ik zal nog meer foto's van mezelf moeten sturen.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 20 nov 2013 01:04

Furie schreef:M'n schoonmama zei onlangs in ons beleefdheidsgesprek aan de telefoon dat ze graag "vreugde in het huis van een zoon wil zien".
Ik zal nog meer foto's van mezelf moeten sturen.
Did she meant she wants to see a gay-time?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Mockingjay
New user
New user

Bericht door Mockingjay » 30 dec 2013 00:24

Nee, of toch niet op deze moment aangezien ik nu een blik op de wereld heb van: houd je nog wel van je kind als je een kind geboren laat worden. Problemen zijn van alle tijden maar als je kijkt naar de Natuurrampen die ieder jaar erger en erger lijken te worden, Fukushima dat nog steeds aan het wegsmelten is en de oceanen bevuilt, en mijn verlies in het goede van de mens. Dan heb ik iets van "Da doet ge uwe kleinen toch niet aan???".

Maar kinderen hebben is nogal ver van mijn bed en wie weet hoe staan we er over tien jaar voor...
Lalala!

warmewafel
New user
New user

Bericht door warmewafel » 30 dec 2013 12:22

Ik wil later heel graag kinderen maar....

Adoptie is een duur en langdradig proces, ik heb geen zin om nu te beslissen of ik over 10 jaar een kind wil, wie weet waar sta ik dan in mijn leven. Daarnaast schijnt adoptie erg duur te zijn en ik snap niet waarom ik zou moeten betalen om een kind te adopteren. Maar wie weet val ik daar later toch op terug :p

Het liefst van al zou ik een kind hebben met de genen van zowel mij als mijn partner gewoon omdat je dan die trekjes terug ziet in je kind. Maar ja das als 2 mannen nogal moeilijk :p Nuja mijn genen zin toch al fucked up.

Er zijn recente ontwikkelingen waarbij ze kinderen kunnen creëeren van 2 moeders (toch bij dieren). Ik ben persoonlijk heel blij met deze ontwikkeling, al zou ik toch heel lang wachten tot ik zeker ben dat er geen risico´s aan verbonden zijn voor het kind, en eigenlijk weet ik ook niet of ik zo´n voorstander ben aan prutsen aan DNA van mensen enzo.

Nuja, ik ben nog te jong voor kinderen, dus zo hard ben ik er nog niet mee bezig

Reindeer
New user
New user

Bericht door Reindeer » 30 dec 2013 17:50

Ja, héél héél graag zelfs! Ik hoop dat mijn toekomstige partner er ook zo over denkt. Ik heb graag wat leven in de brouwerij. Ik werk met kinderen en kan echt genieten van hun gebabbel, hun lach, zotte kuren.. Ah, zalig die kleinn mannen! ;)

Maar zelf zwanger zijn daarvoor, dat weet ik nog zo niet.. :-?
“To be nobody-but-yourself- in a world which is doing its best, night and day,
to make you everybody else – means to fight the hardest battle which
any human being can fight; and never stop fighting.”

Gert_89
New user
New user

Bericht door Gert_89 » 30 dec 2013 19:24

Ik zie heel graag kinderen, maar vanuit mezelf voel ik niet de noodzaak om er zelf te hebben. Dat wilt wel niet zeggen dat ik het idee volledig uitsluit in mijn leven. Moest ik ooit een vriend hebben die zeer graag kinderen wilt zou hij me wel kunnen overtuigen denk ik. Moest hij echter geen kinderen willen, is dat ook ok voor mij.

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 31 dec 2013 10:58

Ik zie kinderen wel graag, maar ik weet niet altijd goed hoe er mee om te gaan. Het lijkt me alleszins een heel grote taak om een kind op te brengen, dus moest het al gebeuren, zou het met veel steun moeten zijn van mijn toekomstige partner.
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 03 jan 2014 09:53

Kinderen hoeven voor mij niet echt, maar mijn vriendin wil wel kinderen (veel dan nog wel!) en daar heb ik me maar bij neergelegd. En ergens zou het toch wel leuk zijn om een mini-me te hebben rondlopen. Kindjes zijn wel schattig. Ik heb enkel schrik voor de zwangerschap en erfelijke shizzle (ik heb bv geen schildklier - op zich niet zo erfelijk, en ook geen ramp, maar dan moet het juist lukken dat het bij jezelf net wél overerft en dat toch liever niet).
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

simonke
New user
New user

Bericht door simonke » 03 jan 2014 11:42

Afbeelding Zooooooooo schattiiiiig!!

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 04 jan 2014 16:13

Absoluut!

Ben trouwens ontzettend blij met dit heuglijke nieuws:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140103_049

Comadrona
New user
New user

Bericht door Comadrona » 04 jan 2014 17:28

Ik wil later heel erg graag kinderen. Dat is iets dat al heel mijn leven vast staat.
Gezien mijn beroep kom ik dagelijks in contact met kersverse ouders en nu begint het bij mij echt wel te kriebelen.
Liefst van al zou ik de kindjes (2à3) zelf dragen met de steun en hulp van mijn (toekomstige) meemama. Gezien de huidige politieke veranderingen wordt dit alleen maar aantrekkelijker.
Eerst nog wat reizen, de ware ontmoeten en laat die kleintjes dan maar komen!

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 05 jan 2014 21:57

Ik denk niet dat ik later kinderen wil. Ik weet dat ik vroeger wel kinderen wou, maar als ik er nu over nadenk was dat eerder omdat ik dacht dat dat van mij verwacht werd. Nu weet ik beter en wil ik geen kinderen meer, deels omdat ik niet zo goed met kinderen omga en ook gewoon omdat ik er niet echt nood aan heb. Ik kan dit natuurlijk nog niet zeker weten aangezien ik nog relatief jong ben. Ach ja, ik heb nog tijd om te beslissen.

Fluostift
Regular user
Regular user

Bericht door Fluostift » 12 jan 2014 00:08

Ik wil later één kindje, maar jammer genoeg ziet de vriendin niet zitten. Ze zegt wel elke keer, op korte termijn zie ik dat niet als mijn toekomst. Dus wie weet wat de verre toekomst brengt ;-)

Anne
New user
New user

Bericht door Anne » 24 jan 2014 20:02

Heel graag! Ééntje, of twee. Alleen moet je daar natuurlijk met twee voor willen gaan.. *zucht*

Kim
New user
New user

Bericht door Kim » 26 jan 2014 00:16

Ik wil héél graag kinderen & met een beetje geluk denkt de toekomstige partner er hetzelfde over :D

Plaats reactie