Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
223
59%
Nee
61
16%
Dat zien we later wel
97
25%

Totaal aantal stemmen: 381

Kids In Love
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door Kids In Love » 23 jul 2011 13:13

Ik wil heel graag kinderen, ik heb altijd kinderen gewilt, het feit dat ik lesbisch ben maakt het wel moeilijker, ben ik egoistisch om kinderen te willen ? Het moet niet gemakkelijk zijn om op te groeien met 2 mama's...
Breathe for love tomorrow .
Cause there's no hope for today.. .

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 23 jul 2011 19:23

Kids In Love schreef:Het moet niet gemakkelijk zijn om op te groeien met 2 mama's...
Ik zie het toch redelijk probleemloos verlopen bij twee vriendinnen van me. Ik zou lange anekdotes en verhalen kunnen ophangen nu, maar daar heb ik eerlijk geezgd geen zin in.

Uiteindelijk komt het altijd neer op hetzelfde: een kind heeft structuur, stabiliteit en warmte nodig. Een thuis met andere woorden, en het geslacht van de ouders speelt daarbij een inferieure rol.

Ik ben er zelf redelijk van overtuigd dat je 95% van de mogelijke problemen die holebi-ouders kunnen hebben met hun kinderen vermeden kan worden door een goeie omgeving en communicatie. En die andere 5% is waarschijnlijk onvermijdbaar en kan in elk gezin voorkomen.

En dan over het topic zelf:

Ja. Ik denk dat ik genetisch geprogrammeerd ben om kinderen te krijgen. Het is voor mij altijd een vanzelfsprekend iets geweest dat ik op een dag kinderen zou hebben, en mijn geaardheid ontdekken heeft daar niks aan veranderd.

En nu vlucht ik weg uit dit topic, voor mensen beginnen te denken dat ik een kindermaniak ben :)
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Safrodite
Experienced user
Experienced user

Bericht door Safrodite » 23 jul 2011 21:25

Sharon schreef:Vroeger wilde ik erg graag kinderen, waarschijnlijk "omdat het zo hoorde". Net zoals ik toen nog in de waan was dat ik volstrekt hetero was ;).
Nu, zoveel jaar later, lijk ik niet meer volledig achter het kind-idee te staan. Meer zelfs: liefst wil ik er eigenlijk geen. In mijn omgeving zegt iedereen dat dat nog kan veranderen en ze hebben nu eenmaal gelijk. Voor hetzelfde geld begint mijn biologische klok ineens op mijn 35 te tikken, god knows! Maar op dit moment ben ik er rotsvast van overtuigd dat ik er ook écht geen wil...
²
Behalve de eerste zin dan misschien. Ik heb nooit echt een kinderwens gehad. Vroeger niet en nu niet. Ik sluit niet uit dat dat ooit verandert door die biologische klok, maar momenteel is het antwoord voluit NEE. :wink:

Little_C
Regular user
Regular user

Bericht door Little_C » 24 jul 2011 19:36

Op dit moment zou ik later wel kinderen willen, maar moest mijn partner later liever geen kinderen willen hebben dan zou ik het niet erg vinden. Ik vind kinderen heel schattig en ook heel plezant maar of ik het zou aankunnen om ouder te zijn weet ik niet, maar dat zullen we later wel zien, als ik dan kinderen moest hebben.
But there's something deep in my soul,
That keeps me believing in my goal.
And all the hope all around me,
As keeps me believing in me

muisXx
New user
New user

Bericht door muisXx » 24 jul 2011 20:30

Ik zou mezelf later niet zonder kinderen kunnen voorstellen.
Het is gewoon spijtig dat de kindjes niet van de twee mama's samen zijn en dat de procedure om meemoeder te worden zo lastig is (2 vriendinnen van mij krijgen binnenkort hun eerste kindje).
Maar ja, binnen 10 jaar ofzo ligt dat waarschijnlijk al helemaal anders.

Allloveisbeauty
New user
New user

Bericht door Allloveisbeauty » 26 jul 2011 18:16

Ik zie mezelf geen kinderen hebben.
Ik vind ze leuk voor een paar dagen, maar echt voor heel m'n leven kinderen hebben?
Nee denk ik.
Gaat ook moeilijk met mijn droomberoep. :)

puppy_eyes
New user
New user

Bericht door puppy_eyes » 26 jul 2011 20:38

Noukske schreef:Mij maakt het eerlijk gezegd niet veel uit; geen kinderen hebben heeft zo zijn voordelen, wel kinderen hebben ook. Het hangt dus een beetje af van wat mijn vriendin later zou willen.
Ongeveer hetzelfde. Alsk een vriendin zou hebbe die kinderen wilt, dan wel ja. Maar voor mij hoeft het niet persé..

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Springbal » 28 jul 2011 22:30

Als mijn man dat later ziet zitten, graag. Eventueel via pleegzorg, maar liefst adoptie.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Queen A.
New user
New user

Bericht door Queen A. » 28 jul 2011 22:48

Op dit moment zou ik eerder nee zeggen, maar ik ben me ervan bewust dat dat gauw kan veranderen als ik samen ben met iemand die wel kindjes wil. En op zich zie ik het mooie er wel van in.
Toch probeer ik het van alle kanten te bekijken. Mijn moederinstinct laat me vaak in de steek. Ik kan niet zo goed omgaan met kinderen (misschien ben ik het zelf nog te veel). Ook vind ik het geen zo'n prettige maatschappij meer om kinderen in op te voeden. Het lijkt me geen makkie. Voor een heterokoppel niet en nog net iets minder voor een holebikoppel.
I didn't come out of the closet... I fell out... flat on my face. -PLL-

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 29 jul 2011 12:18

De laatste tijd heb ik echt te veel oogcontact met baby's. Zo niet op de schattige-baby-talkpoeder-manier, maar ze hebben soms zo'n diepe filosofische blik in hun ogen (tot de knipper komt). Ik heb altijd wel kinderen gewild, maar nooit als een soort oerdrang. En ik vind het vreselijk verontrustend (maar stiekem ook wel primitief-leuk) dat ik soms nu echt momenten heb waarop ik die langzaam ergens diep vanbinnen in mezelf voel groeien (nu nog als een soort campingasvuurtje op de laagste stand). Maar ik wil niet dat mijn kinderen de gaten moeten vullen. Dat heb ik zelf te veel meegemaakt en rond me gezien. Soms voel ik al metend aan mijn heup en dan val ik meestal tevreden glimlachend in slaap.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 02 aug 2011 12:13

Ik ben 100% zeker dat ik later vader wil worden. Ik heb altijd kinderen willen hebben en ik kan super goed overheen met kinderen. Wanneer het mij duidelijk werd dat ik op mannen viel begon ik te twijfelen maar dan kwam mijn klein broertje (ik was toen 16) en ik heb voor hem gezorgd, gebabysit,... en na enkele maanden heeft hij zijn eerste woord gezegd en dat was mijn naam en op dat moment geen twijfels meer, ik wil kinderen. Zo'n 3 of 5 kinderen en liefst via draagmoeder want adoptie spreekt mij niet echt aan. Natuurlijk samen met een huis met tuin en dieren en een persoon waarmee ik de kinderen opvoedt.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

lien86
New user
New user

Bericht door lien86 » 12 aug 2011 19:43

Disco Trut schreef:Uiteindelijk komt het altijd neer op hetzelfde: een kind heeft structuur, stabiliteit en warmte nodig. Een thuis met andere woorden, en het geslacht van de ouders speelt daarbij een inferieure rol.

Ik ben er zelf redelijk van overtuigd dat je 95% van de mogelijke problemen die holebi-ouders kunnen hebben met hun kinderen vermeden kan worden door een goeie omgeving en communicatie. En die andere 5% is waarschijnlijk onvermijdbaar en kan in elk gezin voorkomen.

En dan over het topic zelf:

Ja. Ik denk dat ik genetisch geprogrammeerd ben om kinderen te krijgen. Het is voor mij altijd een vanzelfsprekend iets geweest dat ik op een dag kinderen zou hebben, en mijn geaardheid ontdekken heeft daar niks aan veranderd.
Volledig akkoord én bovendien prachtig geformuleerd...
Als dankbaarheid om wat is geweest
sterker wordt dan verdriet en gemis
wordt er weer toekomst open gemaakt

loving girl
New user
New user

Bericht door loving girl » 17 aug 2011 15:51

Allloveisbeauty schreef:Ik zie mezelf geen kinderen hebben.
Ik vind ze leuk voor een paar dagen, maar echt voor heel m'n leven kinderen hebben?
Nee denk ik.
Gaat ook moeilijk met mijn droomberoep. :)
wat is je droomberoep dan? :)
Labels are for filling. Labels are for clothing, but labels are not for people!

'L'essentiel est invisible pour les yeux, on ne voit bien qu'avec le coeur' - Antoine de Saint-Exupéry

loving girl
New user
New user

Bericht door loving girl » 17 aug 2011 16:00

Ik doe al een tijdje vakantiewerk op een plaats met ontzettend veel kinderen. Mijn taak is weliswaar attracties bedienen maar vaak zie je dat de mama of papa komt kijken om zijn of haar kind aan te moedigen. Vaak smelt mijn hart wanneer een lesbisch stel samen hun kind komen aanmoedigen en zo gelukkig lijken. Dan stel ik mij een hecht en gelukkig gezinnetje voor en dat wil ik later zeker ook wel! Maar 1 of eventueel 2 kindjes zie ik wel zitten, meer dat is een beetje teveel van het goede vind ik. (voor mij dan toch)
Labels are for filling. Labels are for clothing, but labels are not for people!

'L'essentiel est invisible pour les yeux, on ne voit bien qu'avec le coeur' - Antoine de Saint-Exupéry

Josie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Josie » 20 aug 2011 19:59

Een baby... Ik heb er nu al zin in, maar daar is het natuurlijk nog veel te vroeg voor :p. Al voel ik dat wel de laatste tijd dat ik telkens meer en meer vertederd raak als ik een klein kindje zie. Goed, allemaal schoon op een ander, maar ik weet wel wat het inhoudt om een baby in huis te hebben. Zelf heb ik een broer die 11 jaar jonger is, dus ik heb het allemaal wel gezien hier.

Liefst zou ik zelf minstens één keer zwanger zijn als dat mogelijk is. Dat gevoel van iets te voelen groeien in je buik moet fantastisch zijn. Al denk ik wel dat ik lichamelijk nogal wat klachten zou hebben, ik ben klein, vrij mager en heb een heel erg zwakke rug. Maar dat heb ik er wel voor over :).
Je bent zó zot dat er krullen op je rug staan

Zoom
Regular user
Regular user

Bericht door Zoom » 22 aug 2011 14:40

Ikzelf zie me niet meteen vader worden. Ik zie kinderen doodgraag en heb mij er al meermaals ook voor ingezet, maar er ook echt zelf hebben ...
Ik ben eerder iemand die een carrière wil uitbouwen, een eigen zaak misschien, en dan is het natuurlijk al moeilijker om dat te combineren.

Maar ja, zeg nooit nooit ... Mss kan de man van mijn leven mij toch overhalen ... :P

Acajou
New user
New user

Bericht door Acajou » 22 aug 2011 21:58

Kids In Love schreef:Ik wil heel graag kinderen, ik heb altijd kinderen gewilt, het feit dat ik lesbisch ben maakt het wel moeilijker, ben ik egoistisch om kinderen te willen ? Het moet niet gemakkelijk zijn om op te groeien met 2 mama's...
²

Chico
Experienced user
Experienced user

Bericht door Chico » 14 sep 2011 14:50

Ja. Meer heb ik niet te zeggen :D
For what is life worth without a little laughter.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 14 sep 2011 23:20

Ik vind kinderen fantastisch! Babysitten doe ik met geweldig veel plezier. Maar zelf heel mijn leven omgooien om er zelf op te voeden? Nee, toch maar niet.

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 22 sep 2011 21:27

Keyser Soze schreef:Ik vind kinderen fantastisch! Babysitten doe ik met geweldig veel plezier. Maar zelf heel mijn leven omgooien om er zelf op te voeden? Nee, toch maar niet.
ik zag da nochthans helemaal zitten zo een kleintje van ons twee :P .

Ik zou ze graag hebben, maar daarvoor zijt ge nog steeds met twee om te beslissen.... zodoende gaan we voor een kinderloos leven :-)

Plaats reactie