Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
228
58%
Nee
62
16%
Dat zien we later wel
100
26%

Totaal aantal stemmen: 390

BeautifulMess
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door BeautifulMess » 21 sep 2012 00:37

Hallo,

Neen. Absoluut geen kinderen voor mij. Ik wil zoveel mogelijk van de wereld gezien hebben, ik wil heel graag nog veel reizen, en ik zou het dan heel egoïstisch vinden om toch kinderen te nemen en ze telkens te 'dumpen' bij familie of vrienden als ik op reis wil gaan. Vandaar :)

Groetjes,

DaddyCool
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door DaddyCool » 21 sep 2012 01:14

Ergens heb ik het vaak nog moeilijk met de gedachte om later kinderen te nemen. Eerst heb je het probleem van adopteren of via een draagmoeder. Lijkt me een hoop moeite voor iets wat naar mijn mening makkelijker zou moeten zijn. Dan heb je uiteraard nog een stabiele situatie nodig, met de financiële crisis en het dipje in mijn liefdesleven zie ik kinderen niet snel gebeuren :P
Disco owns the world

Leentje
New user
New user

Bericht door Leentje » 22 sep 2012 11:49

Ik denk dat mijn mening over kinderen wel nog kan veranderen.
Ik bedoel, ik begin net te werken (ik ben juf) dus ik hou mijn opties graag nog open, wie weet wat er binnen x aantal jaren zal gebeuren...

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 22 sep 2012 12:53

Sistje schreef:De titel is duidelijk: Wil je later kinderen? Hoeveel wil je er? Droom je van een huisje-tuintje-boompje?

Ikzelf wil zeker kinderen. Ik zou geen leven zonder kinderen willen. Het leven lijkt mij zo betekenisloos wanneer je die niet hebt.

En ik droom echt wel van een huis met een grote tuin aan de rand van de stad, met een hond etc. Liefst zelf een iets groter gezin: drie kinderen zou voor mij ideaal zijn.
Ik ben volledig met je eens... Ikzelf zou in de toekomst ook dolgraag kinderen willen, liefst 2 a 3 kinderen... met een prachtige woning, tuin en een groot gezin. Alleen is het nu nog de vraag hoe dat ik het ga regelen... :/

struyf
New user
New user

Bericht door struyf » 22 sep 2012 18:19

Dat is tegenwoordig toch onbetaalbaar :( Ik vraag me echt af hoe jonge gezinnen dat doen.
Matthias Struyf - Gent - Web Application Developer - PHP, MySQL, xHTML, CSS, JavaScript, jQuery, XML expert

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 23 sep 2012 01:02

struyf schreef:Dat is tegenwoordig toch onbetaalbaar :( Ik vraag me echt af hoe jonge gezinnen dat doen.
Rijke ouders waarschijnlijk?

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 23 sep 2012 10:54

Asiangel schreef:
struyf schreef:Dat is tegenwoordig toch onbetaalbaar :( Ik vraag me echt af hoe jonge gezinnen dat doen.
Rijke ouders waarschijnlijk?
Wat sparen zeker? en kindergeld? :p
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 28 sep 2012 15:25

Acajou schreef:
Kids In Love schreef:Ik wil heel graag kinderen, ik heb altijd kinderen gewilt, het feit dat ik lesbisch ben maakt het wel moeilijker, ben ik egoistisch om kinderen te willen ? Het moet niet gemakkelijk zijn om op te groeien met 2 mama's...
²
Het is ook niet 'gemakkelijk' om op te groeien met maar één ouder, met gescheiden ouders, zonder grootouders, als enig kind, in een heel groot gezin, in armoede, ...
Het is niet egoïstisch van jullie, en holebi's hebben evenveel recht om kinderen te krijgen als hetero's, vind ik! Zolang je je kind liefde en een stabiele omgeving kan bieden, maakt het niet uit welk geslacht de ouders hebben. :)
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Chico
Experienced user
Experienced user

Bericht door Chico » 28 sep 2012 15:30

JustMe_ schreef:
Acajou schreef:
Kids In Love schreef:Ik wil heel graag kinderen, ik heb altijd kinderen gewilt, het feit dat ik lesbisch ben maakt het wel moeilijker, ben ik egoistisch om kinderen te willen ? Het moet niet gemakkelijk zijn om op te groeien met 2 mama's...
²
Het is ook niet 'gemakkelijk' om op te groeien met maar één ouder, met gescheiden ouders, zonder grootouders, als enig kind, in een heel groot gezin, in armoede, ...
Het is niet egoïstisch van jullie, en holebi's hebben evenveel recht om kinderen te krijgen als hetero's, vind ik! Zolang je je kind liefde en een stabiele omgeving kan bieden, maakt het niet uit welk geslacht de ouders hebben. :)
Beter zou ik het niet kunnen zeggen. Er zijn ook genoeg heterokoppels waarvan de kinderen helemaal niet goed opgevoed worden, waarbij het voor die kinderen ook niet gemakkelijk is (Spijtig genoeg ken ik er wel zo'n.. waarvan de vader gewoon een kind heeft omdat zijn vrouw het wou). Denk wel dat bij holebikoppels het 'kind willen' sterker van de twee kanten komt.
For what is life worth without a little laughter.

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 28 sep 2012 16:00

Ik wil héél graag kinderen. Mijn moederklok tikt al jaren; als ik kon, dan had ik er al. Maar dat was uiteraard niet verstandig geweest, zo als studente, zonder eigen huis, zonder partner, zonder job. Nu komt de tijd er aan om aan al die dingen te werken (intussen ben ik al student-af en is de job geregeld, een goed begin? :p)!
Ik zou graag een jonge mama worden, dus voor mijn 30e als het even kan. Maar ik zou niet graag mijn kinderen alleen op voeden, dus toch eerst ff die ideale tweede mama zoeken ;)
Ik zou er graag 2 of 4 willen. Eentje vind ik een beetje zielig en bij 3 is er vaak ene die uit de boot valt. Of het er 4 worden hangt vooral af van de financiële en emotionele toestand. Maar we zullen beginnen bij eentje natuurlijk! En ik zou heel graag een zoon hebben.
Het moet zalig zijn dat wezentje te voelen leven in mijn buik... en vreemd genoeg wordt de schrik voor bevallen toch kleiner dan vroeger, naarmate ik meer en meer vriendinnen het weet door te maken ;)

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 29 sep 2012 13:19

Mehaah schreef:Ik wil héél graag kinderen. Mijn moederklok tikt al jaren; als ik kon, dan had ik er al. Maar dat was uiteraard niet verstandig geweest, zo als studente, zonder eigen huis, zonder partner, zonder job. Nu komt de tijd er aan om aan al die dingen te werken (intussen ben ik al student-af en is de job geregeld, een goed begin? :p)!
Ik zou graag een jonge mama worden, dus voor mijn 30e als het even kan. Maar ik zou niet graag mijn kinderen alleen op voeden, dus toch eerst ff die ideale tweede mama zoeken ;)
Ik zou er graag 2 of 4 willen. Eentje vind ik een beetje zielig en bij 3 is er vaak ene die uit de boot valt. Of het er 4 worden hangt vooral af van de financiële en emotionele toestand. Maar we zullen beginnen bij eentje natuurlijk! En ik zou heel graag een zoon hebben.
Het moet zalig zijn dat wezentje te voelen leven in mijn buik... en vreemd genoeg wordt de schrik voor bevallen toch kleiner dan vroeger, naarmate ik meer en meer vriendinnen het weet door te maken ;)
Wauw, je verwoordt gewoon alles zoals ik ook in gedachten heb :)
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

LifeError
New user
New user

Bericht door LifeError » 30 sep 2012 14:48

Ik zou eigenlijk enorm graag kinderen willen. Mijn zus heeft intussen twee kindjes en die twee deugnieten zien spelen, roepen, rennen, tieren, schreeuwen, lachen. Het is gewoon zalig en soms kan ik niet anders dan ernaar kijken en denken dat ik er ook graag eentje van mezelf wil. Het lijkt mij gewoon enorm moeilijk als homoseksuele man. Ik ben natuurlijk nog geen expert inzake alle mogelijkheden, maar het is niet zo dat ik zomaar eventjes naar een spermabank kan stappen en dat daar regelen. Ik denk dat de tijd wel raad zal brengen

Angel
New user
New user

Bericht door Angel » 01 okt 2012 18:20

Als ik zwanger raak laat ik het zeker niet weg nemen.

Eline_
New user
New user

Bericht door Eline_ » 04 okt 2012 22:12

Ik wil héél graag kinderen, zelf zou ik wel niet zwanger willen zijn denk ik..
Dus.. adoptie of als ik een vriendin zou hebben die zwanger wil zijn :-)

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 05 okt 2012 21:13

Eline_ schreef:Ik wil héél graag kinderen, zelf zou ik wel niet zwanger willen zijn denk ik..
Dus.. adoptie of als ik een vriendin zou hebben die zwanger wil zijn :-)
Zwanger zijn zou ik zelfs graag willen. Dat heerlijke gevoel van een kindje dat in je buik groeit... Ik weet ook wel dat ik dat waarschijnlijk vrij hard romantiseer, maar het blijft mij een fantastisch gevoel lijken. Maar dat bevallen, dat is dan weer een andere zaak.

Hoe dan ook wil ik heel graag kindjes. Dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met het holebi zijn, maar gewoon met hoe ik daarnaast ben. Soms denk ik wel dat mijn mening daarover gaat veranderen eens ik aan het werk ben. Voorlopig is het mijn plan te gaan werken als kinderverpleegkundige, en ik denk dat het best angstaanjagend en confronterend kan zijn te beseffen dat dat jouw kinderen óók kan overkomen.
An eye for an eye makes the whole world blind.

Joshte_12
New user
New user

Bericht door Joshte_12 » 25 okt 2012 14:14

VAAK, denk ik aan kindjes hebben later :D en word ik ontzettend vrolijk, maar aan de andere kant denk ik ook hoe het leven voor dat meisje of jongetje eruit zou zien...

als de maatschappij van tegenwoordig zo blijft verzieken, weet ik niet of ik daar nog wel voorstander ben... hmmm ....

Mijn vertrouwen in de andere bevolkingsgroepen is aan het verdwijnen, je kan nog maar amper buitenkomen en je moet al oppassen wat je zegt of doet... kweet niet of dat is wat ik wil voor de kleine dan :-)

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 25 okt 2012 16:02

Joshte_12 schreef:VAAK, denk ik aan kindjes hebben later :D en word ik ontzettend vrolijk, maar aan de andere kant denk ik ook hoe het leven voor dat meisje of jongetje eruit zou zien...

als de maatschappij van tegenwoordig zo blijft verzieken, weet ik niet of ik daar nog wel voorstander ben... hmmm ....

Mijn vertrouwen in de andere bevolkingsgroepen is aan het verdwijnen, je kan nog maar amper buitenkomen en je moet al oppassen wat je zegt of doet... kweet niet of dat is wat ik wil voor de kleine dan :-)

Ik deel die bezorgdheid! Al moet ik wel toegeven dat het niet zoooo verziekt is ze. Het is nu toch al een stuk meer aanvaard dan vroeger. Ik zou ook super graag kinderen willen, en ik hoop dan ook dat tegen die tijd het toch nog wat makkelijker zal zijn voor zowel het kind als de ouders. ^^
Ik zou die bepaalde 'bevolkingsgroepen' ook niet in de weg laten liggen van je kinderwens! Wij kunnen net zo goed (al dan niet beter dan sommigen) liefdevolle ouders zijn!
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

Joshte_12
New user
New user

Bericht door Joshte_12 » 25 okt 2012 16:15

da's waar :-) maar ja ... :-)

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 25 okt 2012 16:27

Joshte_12 schreef:da's waar :-) maar ja ... :-)
Hangt waarschijnlijk ook wel af van waar je woont enzo.
Hier in mijn buurt zou dat nu geen probleem zijn, maar ik denk, moest je midden in een grote stad wonen dat dit wel es het geval kan zijn.

Joshte_12
New user
New user

Bericht door Joshte_12 » 25 okt 2012 16:29

stabroek, niet echt een grote stad, maar 'T stad is hier wel in de buurt :p

Gesloten