Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
ikbenikenjijbentjij
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door ikbenikenjijbentjij » 16 nov 2006 17:31

Gast schreef:Ik maak een werkstuk voor het vak sociologie over holebiouderschap. Een van de hoofdstukken die ik wil maken zou moeten gaan over: demografische ontwikkeling en evolutie van dit ouderschap. Maar ik vind hier bedroevend weinig over. Kan iemand mij een goede site aanbevelen, ik heb heel google al afgezocht. Vooral moet ik weten of het gestegen is of niet, het ouderschap tegenover vroeger. Wss wel, maar ik moet bewijzen hebben zieje?
bedankt

Hilke

Bericht door Hilke » 16 nov 2006 17:35

passoarules schreef:Ik zit op het einde van mijn Latijn. Ik moet een eindwerk maken over leukemie, opzich geen enkel probleem om theorie te vinden.

Maar dat is het niet, bij dat eindwerk moeten er experimenten zitten. Ik kon terecht in het labo van een ziekenuis, ik ging dus en nu zeggen ze mij dat het niet meer doorgaat.

Ik heb volgende week een deadline, ik moet mijn experimenten noteren samen met de werkwijze en de benodigdheden (ik heb 5 proeven : bloedgroepbepaling/kleuring van een bloedpreparaat/kruisingsproef vh bloed/ telling van bloeduitstrijkjes en verschillende bloedgroepen vermengen.) Wie mij eventueel kan helpen bij de werkwijzen van de proeven laat het alstublieft zo rap mogelijk weten! (mijn emailadres : melissa_heyndrickx@hotmail.com).

Alvast bedankt

ontwerpwetenschappen

Bericht door ontwerpwetenschappen » 22 nov 2006 09:51

Hallo,

ik ben student van de hoge school antwerpen en wij voeren een enquete naar digitale televisie. Het is enkel bedoeld voor mensen die in het bezit zijn van digitale televisie, het duurt slechts 5 minuutjes en wij zouden u heel erg dankbaar zijn

Dit is de link:
http://enquete.ontwerpwetenschappen.be/ ... m5400ln4KG

alvast bedankt

appelblauwzeegroen
Senior user
Senior user

Bericht door appelblauwzeegroen » 22 nov 2006 15:46

Dit heb ik uit het PlanB-forum verplaatst - aangezien het daar gepost werd, veronderstel ik dat het gericht is naar de iets oudere holebi's onder ons.
Yleni schreef:Hallo

in naam van zeven studenten sociale wetenschappen, vraag ik aan jullie of er hier mensen van Leuven willen getuigen voor de camera. Voor het vak videoproductie maken we een filmpje over holebi's, maar we zouden dit eens graag doen vanuit een andere invalshoek dan de doorsnee filmpjes die te zien zijn.

Laten jullie iets van je horen? b_drawn_girl@hotmail.com
En de reactie van dr. Feel wil ik jullie uiteraard niet onthouden:
Dr.Feel schreef:Welke invalshoek mag dat dan wel zijn?

elin
Regular user
Regular user

Bericht door elin » 22 nov 2006 20:16

Een Brusselse studente maakt een scriptie over de woorden die in Van Dale gelabeld worden als "Belgisch-Nederlands, spreektaal". Ze vraagt zich af waar deze woorden precies worden gebruikt. Daarom heeft ze een internetenquête opgesteld, die door zo veel mogelijk Vlamingen ingevuld zou moeten worden. Het kost je niet meer dan een kwartiertje.

Er zitten trouwens superrare woorden tussen!

http://nieuwsbrief.taalpost.nl/r/tp.plx?1618-596
What's the point of wearing your favorite rocketship underpants if nobody ever asks to see 'em?

wowtertje

video over holebi's

Bericht door wowtertje » 29 nov 2006 23:53

Wij zijn Sofie, Leen en Wouter, Studenten 2e lic. Pedagogische Wetenschappen aan de universiteit van Gent.

Voor een taak maken we een video over holebi's met getuigenissen in. We willen die getuigenisssen niet faken of verzinnen en zijn dus ook op zoek naar vrijwilligers. We hebben al een paar vrijwilligers, maar nu zijn we nog specifiek op zoek naar een paar holebi-meisjes en -jongens tussen 15 en 20 jaar.

Misschien nog belangrijk om mee te geven: de video blijft een prototype waarop anderen verderbouwen, geen afgewerkt product en wordt enkel getoond aan een beperkte groep mensen.
We kunnen onze vrijwilligers niet betalen, maar iedereen krijgt wel een presentje en zichzelf op video!

Concreet zouden we jullie tijdens de week voor de Kerstvakantie of tijdens Kerstvakantie een kleine namiddag van jullie tijd willen vragen.

Iedereen die zich geroepen voelt/zijn of haar verhaal wil delen/graag op een videoke verschijnt/..., stuur me zo snel mogelijk een pb'ke! Een plaatsje in onze hemel is verzekerd!

Leen
Sofie
Wowtertje/Wouter

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 08 dec 2006 00:19

Hallo,

In het kader van onze bachelorpaper hebben we een enquête opgesteld over vanille-ijs. Onderaan staat de link, het invullen is anoniem en zal maar een tiental minuutjes duren. Je kan ons een erg groot plezier doen door deze enquête in te vullen

Alvast hartelijk bedankt!
Cédric, Vincent, Sander, Liselotte

http://www.egingelom.be/enquete/index.php?sid=3

tamara123

vraag naar medewerking thesisonderzoek!!

Bericht door tamara123 » 12 dec 2006 10:01

Beste,

Ik ben een studente familiale en seksuologische wetenschappen aan de KUL en zou jullie willen uitnodigen om mee te werken aan mijn onderzoek over (correct) condoomgebruik bij homoseksuele mannen. Jullie zouden me enorm helpen als jullie tijd zouden kunnen vrijmaken voor het invullen van de vragenlijst. Je komt automatisch bij de enquete terecht door op onderstaande link te klikken. De enquete bestaat uit drie delen en het onderzoek kan enkel slagen als jullie alle delen invullen. Natuurlijk is het onderzoek volledig anoniem. Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie aandacht voor deze oproep en jullie medewerking. Zonder jullie hulp is dit onderzoek onmogelijk!!

http://enquete.kumpena.be

Met vriendelijke groeten,
Tamara Mackendas

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 12 dec 2006 20:07

Sarahke_24 schreef:Hoi

Ik ben een laatstejaars studente Public Relations en ik ben op dit moment een voorlichtingsfolder aan het ontwikkelen tegen discriminatie op basis van seksuele geaardheid.
Nu ben ik voor deze folder nog op zoek naar mensen die (anoniem of niet) mij hun persoonlijke ervaringen met discriminatie en geweld willen vertellen.

Als iemand van jullie zich geroepen voelt om mij zijn of haar persoonlijk verhaal te vertellen, aarzel dan niet om te mailen naar sarahke_24@hotmail.com.
Je doet er mij een heel groot plezier mee en je draagt je steentje bij tot het uit de wereld helpen van discriminatie op basis van seksuele geaardheid.

Alvast heel erg bedankt

Groetjes

Sarah

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 29 dec 2006 11:44

Dorien89 schreef:Hey!

Voor mijn eindwerk heb ik een enquete opgesteld over winkelgedrag in supermarkten. Jullie zouden me heel erg kunnen helpen door deze snel online in te vullen. Het kost slechts een minuutje!

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=20455&ln=ned

Alvast heel erg bedankt! :merci:

appelblauwzeegroen
Senior user
Senior user

Bericht door appelblauwzeegroen » 29 dec 2006 12:39

Katej schreef:Hallo,
mijn naam is Kate Engels en als jaartaak ga ik 'Het gezin' bespreken.. Ik wist niet goed waar ik dit kon plaatsen, dus plaats ik het hier vij 'Vragen' :wink:
Ik weet dat dit een forum is voor jonge holebi's , maar misschien zijn er toch al holebi's met een kinderwens of die al kinderen hebben..
Ik heb al allemaal interviews van draagmoeders,grotere gezinnen,gescheiden ouders, ouders die kinderen hebben geadopteerd, ...
Maar zelf ken ik niemand die een holebi is .. Zouden jullie op de volgende vragen eerlijk kunnen antwoorden?

Mogelijke vragen ;
* Wanneer besefte je dat je gevoelens kreeg voor mensen van hetzelfde geslacht?
* Hoe heb je je partner leren kennen, was dit op een fuif speciaal voor holebi's ofzo ?
* Hebben jullie een kinderwens ?
Zoja, hoe zou je dan dit kind willen verkrijgen (draagmoeder, adoptie,..)
* Zijn jullie getrouwd?
Werden jullie dan njah, anders bekeken bijvoorbeeld in het gemeentehuis of werden jullie gelijk behandeld?
* Voor homokoppels of lesbische koppels met kinderen ;
Ondervindt het kind enkele problemen met deze situatie? Bijvoorbeeld op school of dergelijke?

Ik zal met deze vragen eindigen. Als jullie meer interessants erbij te vermelden hebben dat ik kan gebruiken. Ga jullie gang !

Alvast bedankt! X

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 02 jan 2007 13:08

solidago schreef:Ik doe een scriptie over winkelgedrag. En daarvoor heb ik natuurlijk mensen nodig die vertellen over hun winkelgedrag. Ik hoop hier enkele vriendelijke mensen te vinden die me willen helpen. Het duurt niet lang. Het zijn slechts 6 vraagjes!

Ik zou het echt waarderen als jullie me zouden willen helpen.

Alvast bedankt!

http://www.studentenonderzoek.com/so/we ... age=1&uid=

solidago

Bericht door solidago » 03 jan 2007 13:00

Jullie hebben me heel erg geholpen! Bedankt voor jullie medewerking!

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 10 jan 2007 17:51

Hendrik schreef:Dag Allemaal,

Ik ben een onderzoeker van de universiteit van Gent en doe onderzoek naar sociaal gevoelige thema's.
Homoseksualiteit behoort daar jammer genoeg nog steeds bij. :x Voor een volgend onderzoek ben ik op zoek naar homo-heterokoppels. Een goed homo-hetero koppel bestaat uit een bekende homo of lesbiënne en zijn/haar hetero evenknie (liefst Vlamingen, maar internationale koppels mogen ook)
Enkele voorbeeldjes:
*Yasmine - Dana Winner (voor zover je Dana als Yasmine's evenknie mag beschouwen :) )
* Wim de Vilder - Stef Wauters
Hopelijk kunnen jullie me helpen door me nog zoveel mogelijk leuke koppels aan te rijken. Hoe meer ik er heb en uit hoe meer verschillende categorieën, hoe beter!
Wil je graag op de hoogte blijven van mijn onderzoeksresultaten, laat dan iets weten en ik hou je op de hoogte!

Groetjes,
Hendrik :merci:

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 11 jan 2007 20:02

Lenny302 schreef:Beste mensen,

Ik ben op zoek naar mensen die bereid zijn hun verhaal te vertellen voor een eindwerk op school. Wil je heel je coming out uit de doeken doen, of liever vertellen hoe de stiekeme afspraakjes verliepen? Het maakt niet uit, zolang je maar wil vertellen!

Heb je intresse, contacteer me dan via lenny302@hotmail.com

Ik hoop op veel reactie!

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Lenny

NiQui

Bericht door NiQui » 14 jan 2007 14:14

Hallo,
Ik ben Nikki en zit in de Pleinschool te Kortrijk. Ik moet, samen met nog 2 anderen voor Maatschappelijk Onderzoek, een onderzoek doen met thema 'Gezin'. Omdat dit heel ruim kan gezien worden, hebben we het iets specifieker gemaakt door er 'Holebi' bij te plakken.

Ik zoek dus mensen (REGIO KORTRIJK) die bereidt zijn om mij te helpen met mijn onderzoek.
Wat we eigenlijk zoeken zijn mensen die gewoon holebi zijn, mensen die samenwonen met hun partner en een kinderwens hebben of willen trouwen, al kinderen hebben of al getrouwd zijn, kinderen van ouders die holebi zijn, ...

Dus indien u mij wilt helpen (zo snel mogelijk, want ik heb nog maar 1 persoon ... en ik moet er meer dan 30 hebben tegen donderdag 18 januari 2007) stuur me dan zo snel mogelijk een mailtje: the_nikkitjeuh@hotmail.com.

Groetjes,
Nikki

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 16 jan 2007 13:36

Robbert24 schreef:Beste forumbezoeker,

Voor mijn studie ben ik momenteel bezig met een onderzoeksopdracht over allochtone homo- en biseksuelen.
Het doel van mijn onderzoek is om de hulpverlening en ondersteuning voor hen te verbeteren.
Hiervoor ben ik benieuwd naar de meningen van homo- en biseksuelen met een allochtone/niet-westerse afkomst en heb ik daarom een online-enquête opgesteld. Ben jij oorspronkelijk van niet-Belgische of niet-Nederlandse afkomst (of ben je wel geboren in België of Nederland maar zijn je ouders van allochtone afkomst), dan zou ik je willen vragen of je mijn enquête wil invullen.

Het duurt slechts 10 minuutjes en kan volledig anoniem ingevuld worden! Je kan de enquête vinden op http://www.studentenonderzoek.com/?qid=21701&ln=ned (er wordt dan gevraagd om je e-mailadres, maar je kan dan gewoon een onzinnaam of nickname invullen) Je zou mij er erg mee helpen! Alvast bedankt voor je medewerking.

Robbert

P.S. Graag dus alleen mensen met een niet-westerse achtergrond.

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 06 feb 2007 11:02

mikelippens schreef:Dag iedereen,

mezelf even voorstellen: Ik ben Mike, een 21-jarige student journalistiek uit Gent. Ik zit momenteel in mijn laatste jaar en ben dus druk bezig aan mijn eindwerk. Ik maak een reportage (voor het medium televisie) rond het thema: "Vlaamse moslimholebi's: voor altijd in de kast?" en ik ben nog op zoek naar een aantal getuigen die ik bijvoorbeeld een dag kan volgen en vragen kan stellen.

De getuigenissen zouden weliswaar voor de camera moeten gebeuren. Als dit je interessant lijkt, dan mag je me altijd mailen: mikelippens@hotmail.com. Heb je enige reserves en ben je bang om gefilmd te worden, ook dan mag je me mailen. We vinden eventueel wel een oplossing dan. De uiteindelijke reportage wordt in heel besloten kring vertoond, namelijk enkel voor een jury van lectoren.

Je kan met al je vragen bij me terecht, en als er nog mensen een aantal tips hebben, zijn die ook welkom. Uiteraard garandeer ik een uiterst hoge discretie. Het is voor mij belangrijk dat het probleem aangekaart wordt omdat ik vind dat er nog te weinig rekening wordt gehouden met de problemen rond moslimholebi's. Ik wil die problemen een stem geven en op die manier hoop ik daar iets mee te kunnen bereiken.

Mike Lippens

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 07 feb 2007 12:00

Hallo,

Als eindwerk wil ik volgend jaar werken rond transseksualiteit.Ik wil het onderwerp in zijn totaliteit bekijken en hoop via deze weg feedback te krijgen van familieleden, vrienden, ouders, kinderen, werkgevers,... van mannen of vrouwen die de beslissing tot opereren hebben genomen of nog moeten nemen.

Via deze weg wil ik in ieder geval iedereen een hart onder de riem steken en wens je heel veel steun en warmte toe.

Liefs Sylvie

petitbeurkevanlu@gmail.com

Sofie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Sofie » 15 feb 2007 10:33

piperke schreef:hallo,

ik heb eens een vraagje voor alle mensen die hier komen, ik moet voor school een eindwerk maken over fotografie, als praktische taak moet ik foto's maken van holebi's. mijn vraag is of er mensen zijn die soms zouden willen meehelpen en in de vakantie eens zouden kunnen afspreken indien we met een redelijke groep zijn om een fotoshoot te doen.
als je interesse hebt, kan je mij een mailtje sturen of gewoon op het forum antwoorden. het zullen gewone foto's zijn van een soort uitstapje ofzo... dat kunnen we dan allemaal samen bepalen.

groetjes
En om piperke makkelijk terug te vinden: clicky
[Doctor] What are you doing here, honey? You're not even old enough to know how bad life gets.
[Cecilia] Obviously, Doctor, you've never been a 13-year-old girl.

Plaats reactie