Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
378 berichten • Pagina 18 van 191 ... 15, 16, 17, 18, 19

Re: Enquête: de acceptatie van de holebi-gemeenschap in Belg

Berichtdoor quantum » 11 nov 2015 22:02
Ja gebuisd dus he.
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.
quantum
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 31

Enquête 'identiteitsvorming en geloof' bij holebi-jongeren

Berichtdoor Loreas90 » 18 nov 2015 12:01
Hallo,

Ik ben student ‘Gender en diversiteit’ en maak mijn eindwerk rond identiteitsvorming en geloof bij holebi’s. Ik heb een kleine enquête van ongeveer 5 à 10 minuutjes gemaakt en wil jullie dan ook vragen om deze korte vragenlijst massaal in te vullen. Jullie zouden er mij een ongelooflijk plezier mee doen, want anders moet ik zelf resultaten verzinnen en dat is toch iets minder wetenschappelijk! :) Verder ben ik nog op zoek naar enkele Vlaamse/Brusselse holebi's tussen 18 en 30 jaar die zichzelf als gelovig beschouwen (islam of christendom-katholicisme) en bereid zouden zijn om door mij gedurende een uurtje geïnterviewd te worden. Anonimiteit is uiteraard verzekerd! Wie interesse heeft om deel te nemen aan het interview, mag mij altijd een FB-bericht sturen of mailen naar lsoetens@hotmail.com.

Alvast bedankt!!!!

De enquête vind je via deze link: http://magedi2015.polldaddy.com/s/ident ... j-holebi-s
Loreas90
New user
New user

Geslacht: Man

Survey

Berichtdoor Barry » 30 nov 2015 18:01
hallo!

ik moet zo snel mogelijk een survey ingevuld krijgen door 20+ personen. het neemt maar 2 minuutjes in beslag en het gaat over kranten. het gaat niet zozeer over de inhoud, maar we moeten de resultaten interpreteren via een programma, waar we mee leren werken. we hadden in onze eerste survey, die door 30 personen ingevuld was een fout gemaakt, die we nu pas ontdekken en aangezien we het morgen moeten indienen, moet ik zo snel mogelijk, zo veel mogelijk personen vinden die het invullen. gelieve het wel serieus te doen. mijn eeuwige dank is jullie deel! :)

link:

https://febugent.eu.qualtrics.com/SE/?S ... 9gzcrpIbwF

modsamenv Bericht samengevoegd.
- Wall
Barry
Senior user
Senior user

Leeftijd: 23

Thesis over slachtoffers van holebi-haat

Berichtdoor imke.goris » 30 jan 2016 20:45
Hoihoi!
Ik ben een studente Criminologische Wetenschappen en ik ben momenteel bezig met schrijven van mijn thesis. De thesis gaat over de ervaring van slachtoffers van holebi-haat omtrent de behandeling door de politie om vervolgens deze aanpak te kunnen verbeteren. Ook personen die de politie niet hebben gecontacteerd naar aanleiding van de feiten zijn welkom. Ik wil vooral slachtoffers een stem geven in het hele gebeuren en laten zien wat zij voelen en denken, waar zij nood aan hebben. Ik ben nu op zoek naar personen die hier ervaringen rond hebben en het zien zitten om een interview hierover te houden. Dit interview zal volledig anoniem en vertrouwelijk zijn. Indien u dit ziet zitten of iemand kent die hier aan zou willen deelnemen, mag je altijd een e-mail sturen naar imke.goris@student.kuleuven.be.
Alvast bedankt!
imke.goris
New user
New user

Geslacht: Vrouw

Re: Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Berichtdoor AnouchB » 11 feb 2016 12:09
Hallo allemaal,

Mijn naam is Anouch en ik ben een masterstudent Criminologische Wetenschappen aan de Universiteit van Gent.
Momenteel ben ik bezig met mijn masterproef, waarin ik slachtofferschap bij homoseksuelen wil onderzoeken.
Zou iemand hieraan willen meewerken?
Het enige wat ik je zou vragen is om een halfuurtje tijd te maken voor een interview. Hierin zal ik aan de hand van een korte vragenlijst vragen naar je ervaringen in het dagelijks leven.
Liefst zou ik je deze vragen face-to-face stellen, maar als je je daarbij niet op je gemak voelt of het moeilijk is wegens een drukke agenda, ben ik ook bereid te skypen. In het belang van het onderzoek en van de respondenten, zijn de vragenlijsten ook anoniem.

Hopelijk wil je aan mijn onderzoek bijdragen.

Je kan mij contacteren via Anouch.Balthasar@UGent.be voor eventuele vragen.

Vriendelijke groeten,

Anouch Balthasar
AnouchB
New user
New user

Studie naar seksueel grensoverschrijdend gedrag

Berichtdoor MauraVH » 11 feb 2016 14:28
Hallo iedereen

Ik doe in kader van mijn thesis een onderzoek naar seksueel grensoverschrijdend gedrag bij holebi's. Uit een eerder onderzoek blijkt namelijk dat holebi's veel vaker het slachtoffer zijn van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Graag had ik met deze studie de oorzaak hiervan gevonden zodat er maatregelen getroffen kunnen worden om dit seksueel grensoverschrijdend gedrag te doen dalen.

Om inzicht te krijgen in mogelijke oorzaken had ik graag jullie verhalen gehoord via een interview. In dit interview dat ongeveer 1 uur duurt luister ik naar wat jullie mening is rond seksueel grensoverschrijdend gedrag en wat jullie ervaringen zijn.

Als jullie interesse hebben om deel te nemen of vragen hebben mogen jullie mailen naar: maura.vanhaute@ugent.be

- Wall
MauraVH
New user
New user

Berichtdoor UCLL_Maxime » 07 maart 2016 17:24
Beste forumbezoekers

In teken van onze eindscriptie als toekomstige professionele Bachelors Marketing-Multimedia aan de UCLL, werken wij samen met
Bos+ om de algemene kennis rond duurzaam houtgebruik te onderzoeken. Hiervoor vragen wij aan jullie om een kleine enquête in te vullen.

Er zijn gedurende de voorbije jaren verschillende campagnes geweest rond duurzaamheid. Nu meten we de effecten op lange termijn bij een willekeurige steekproef ouder dan 18 jaar dat representatief is voor de Vlaamse bevolkingsverdeling. De enquête zelf duurt 5 minuten en is volledig anoniem.

Bos+ en de medewerkers van UCLL rond dit onderzoek danken u alvast voor uw tijd.

http://khleuven.limequery.com/index.php/689553/lang-nl
UCLL_Maxime
New user
New user

Help mij bij mijn onderzoek rond kijkgedrag/binge-watching

Berichtdoor Axiewaxie » 13 maart 2016 16:35
Dag iedereen :D

Voor mijn masterproef voer ik onderzoek uit naar de kijkervaring bij het binge-watchen van videocontent. Daarvoor ben ik op zoek naar liefhebbers van televisieseries.

Ben jij iemand die één of meerdere afleveringen van een televisieserie na elkaar verslindt? Dan is je ervaring van goudwaarde voor dit onderzoek!

Aarzel niet en help mij door te klikken op onderstaande link:
:arrow: https://ghentunipss.eu.qualtrics.com/SE ... 1uobAcSbEV

Bovendien maak je kans op een Bongo-bon en krijg je mijn eeuwige dankbaarheid! :adore:

Bedankt alvast!
Axiewaxie
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Axiewaxie » 13 maart 2016 16:37
Dag iedereen :D

Voor mijn masterproef voer ik onderzoek uit naar de kijkervaring bij het binge-watchen van videocontent. Daarvoor ben ik op zoek naar liefhebbers van televisieseries.

Ben jij iemand die één of meerdere afleveringen van een televisieserie na elkaar verslindt? Dan is je ervaring van goudwaarde voor dit onderzoek!

Aarzel niet en help mij door te klikken op onderstaande link:
:arrow: https://ghentunipss.eu.qualtrics.com/SE ... 1uobAcSbEV

Bovendien maak je kans op een Bongo-bon en krijg je mijn eeuwige dankbaarheid! :adore:

Bedankt!

modverpl Bericht verplaatst naar Thesis? Wetenschappelijke Enquête? – Coincidence
Axiewaxie
New user
New user

Leeftijd: 25

gastspreker

Berichtdoor vspwstudent » 21 maart 2016 09:08
Hallo,
Ik ben een student aan het VSPW Kortrijk (volwassenonderwijs) en volg de opleiding voor opvoeder. We hebben een opdracht om een voordracht te houden op 2 juni. Mijn groepje (5 personen) werken rond transgender.

Nu zouden wij het een meerwaarde vinden als we een gastspreker zouden hebben die hier veel meer over kan vertellen dan dat wij terugvinden op het internet. Wij vinden wel informatie terug maar het emotionele en hoe ze zelf en de omgeving hiermee omgaan vinden wij toch interessanter van de persoon zelf. Dit zou voor een groep zijn van rond de +/-25 personen.
Het zou leuk zijn mocht de persoon zijn of haar levensloop kon vertellen en dat er daarna eventueel vragen worden gesteld. Zou hier iemand bereid zijn om dit te doen voor ons?
Alvast bedankt

Vriendelijke groeten,
Anne

modsamenv Onderwerp samengevoegd.
- Wall
vspwstudent
New user
New user

discriminatieonderzoek

Berichtdoor mmonfret » 05 apr 2016 12:03
Voor een onderzoeksopdracht van de 2e bachelor criminologie moet een vriendin van mij een focusgroep organiseren. Ze doen onderzoek naar het welzijn en discriminatie van holebi's in het uitgaansleven. De focusgroep wordt georganiseerd begin april te Gent en zou met 6 holebi's moeten kunnen doorgaan. Zie jij het zitten om ons te helpen en samen met andere holebi's even te debatteren over discriminatie bij holebi's in het uitgaansleven, laat dan snel iets weten aan mij of Orchana De Corte. Er zal ook voor lekkere versnaperingen gezorgd worden!

- Wall
mmonfret
New user
New user

Berichtdoor LaurenD » 07 apr 2016 09:51
Hallo iedereen,
Ik ben Lauren Demuynck, een studente klinische psychologie aan UGent.
Voor mijn thesis omtrent lesbische koppels heb ik mensen nodig die
* 6 maanden of langer in een monogame relatie zitten
* 25 jaar tot60 jaar
* tijd willen vrijmaken voor een interview
* van Oost- of West-Vlaanderen zijn

voor verdere info: zoek mij op Facebook en stuur mij een pb!
alvast bedankt!
LaurenD
New user
New user

gezocht: respondenten voor groepsdiscussie discriminatie

Berichtdoor Tabitha » 18 apr 2016 18:34
Beste,
voor een kwalitatief onderzoek zijn wij (5 studenten Criminologie aan de UGent) nog op zoek naar mensen die willen meedoen aan onze focusgroep. Dit is een soort groepsdiscussie met een 6-tal deelnemers waarin iedereen vrij zijn ervaringen en mening kan delen. Voor onze respondenten zijn wij op zoek naar jonge mensen (als richtlijn: tussen de 18 en de 30 jaar) die zich hebben geout als holebi en regelmatig uitgaan. Het hebben van een vaste relatie is niet noodzakelijk.

Wij hebben interesse in jullie ervaringen met discriminatie in het uitgaansleven, verhalen van vrienden die je hebt gehoord en vooral jouw mening over dit onderwerp.
Deze focusgroep zou doorgaan op woensdag 20 april vanaf 16u (uur kan nog enigszins aangepast worden naargelang beschikbaarheden.) Dit bij 1 van de studenten thuis, in het centrum van Gent. Er wordt iets te drinken en een kleine snack voorzien.

Het gesprek zal worden opgenomen en later uitgetypt en geanalyseerd. Wij willen namelijk weten hoe jullie denken over discriminatie in het uitgaansleven en wat jullie ervaringen zijn. Het gesprek is volledig vertrouwelijk en is enkel toegankelijk voor de studenten die aan dit onderzoek werken en de prof. De verwerking van de gegevens gebeurt volledig anoniem, jullie namen zullen niet genoemd worden.

Indien je interesse hebt, voldoet aan ons profiel en tijd hebt op de bovengenoemde datum, gelieve mij dan een berichtje te sturen. Of als je iemand kent die dit misschien zou zien zitten, mag je gerust mijn gegevens doorgeven.

Voor verdere informatie of vragen mag je ook gerust een privébericht sturen op facebook:
https://www.facebook.com/tabitha.maes.9
of je kan me contacteren op mijn gsm: 0487 48 40 32

Delen van dit bericht mag zeker!
Alvast bedankt!

modverpl Bericht verplaatst naar Thesis? Wetenschappelijke Enquête? – Coincidence
Tabitha
New user
New user

Gezocht: respondenten voor groepsdiscussie discriminatie

Berichtdoor Tabitha » 19 apr 2016 11:48
Beste,
voor een kwalitatief onderzoek zijn wij (5 studenten Criminologie aan de UGent) nog op zoek naar mensen die willen meedoen aan onze focusgroep. Dit is een soort groepsdiscussie met een 6-tal deelnemers waarin iedereen vrij zijn ervaringen en mening kan delen. Voor onze respondenten zijn wij op zoek naar jonge mensen (als richtlijn: tussen de 18 en de 30 jaar) die zich hebben geout als holebi en regelmatig uitgaan. Het hebben van een vaste relatie is niet noodzakelijk.
Wij hebben interesse in jullie ervaringen met discriminatie in het uitgaansleven, verhalen van vrienden die je hebt gehoord en vooral jouw mening over dit onderwerp. Deze focusgroep zou doorgaan op woensdag 20 april (morgen) vanaf 16u (uur kan nog enigszins aangepast worden naargelang beschikbaarheden). Dit bij 1 van de studenten thuis, in het centrum van Gent. Er wordt iets te drinken en een kleine snack voorzien.
Het gesprek zal worden opgenomen en later uitgetypt en geanalyseerd. Wij willen namelijk weten hoe jullie denken over discriminatie in het uitgaansleven en wat jullie ervaringen zijn. Het gesprek is volledig vertrouwelijk en is enkel toegankelijk voor de studenten die aan dit onderzoek werken en de prof. De verwerking van de gegevens gebeurt volledig anoniem, jullie namen zullen niet genoemd worden.
Indien je interesse hebt, voldoet aan ons profiel en tijd hebt op de bovengenoemde datum, gelieve mij dan een berichtje te sturen. Of als je iemand kent die dit misschien zou zien zitten, mag je gerust mijn gegevens doorgeven.
Voor verdere informatie of vragen mag je ook gerust een privébericht sturen op facebook:
https://www.facebook.com/tabitha.maes.9
of je kan me sms'n: 0487 48 40 32

Delen van dit bericht mag zeker!

Alvast bedankt =)

Vriendelijke groeten, Tabitha Maes
Tabitha
New user
New user

Berichtdoor rdemunte » 19 mei 2016 15:02
Hallo,
Ik ben master studente Communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. In het kader van mijn thesis onderzoek ik de
reactie van holebi's op gerichte holebi-reclame binnen maintream media. Hiervoor ben ik nog op zoek naar holebi's tussen 18 en 30 jaar die
willen deelnemen aan mijn onderzoek.

Vooreerst zal er een kwantitatieve pre-test worden afgenomen. Dit
is een korte test bestaande uit 27 vragen waarop de respondent een score dient te geven. Hierna zal ik meteen een diepte-interview afnemen betreffende de receptie van de gerichte holebi-reclame. Het interview zal circa één uur duren.

Het onderzoek richt zich dus op hoe homo's, lesbiennes en/of biseksuelen zulke vormen van reclame ervaren. Uiteraard kunnen de respondenten er op rekenen dat de gegevens en resultaten vertrouwelijk en anoniem behandeld zullen worden.

Medewerking zal ten zeerste gewaardeerd worden.
Indien er verdere vragen zijn, aarzel dan niet om te contacteren: rein.demunter@vub.ac.be

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Rein Demunter.
rdemunte
New user
New user

Voorspel enquête

Berichtdoor Mae » 24 mei 2016 00:49
Hallo iedereen!

Voor mijn diploma Humane Wetenschappen dien ik een onderzoek te vervolledigen. Het onderwerp hiervan betreft het voorspel in seksuele relaties. Voor deze enquête ben ik nog op zoek naar personen die hieraan willen meewerken. De input van de holebi-wereld is hierbij onontbeerlijk. Dit is volledig anoniem! Dank alvast!
Klik op de foto om naar het survey te gaan:

Afbeelding
Mae
New user
New user

Berichtdoor csmedts » 29 jul 2016 08:41
Beste,

Ik ben student psychologie aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Momenteel ben ik bezig met het onderzoek voor mijn thesis. Hiervoor had ik graag jullie hulp gekregen. Mijn onderzoek gaat over coping bij homoseksuele mannen tussen 18 en 35 jaar.
In een eerste fase van het onderzoek zal gevraagd worden een aantal (3) vragenlijsten online in te vullen. Deze vragenlijsten worden afgfenomen van een grote groep mensen, waarna er enkele worden uitgekzen voor interview.
De gegevens zijn enkel beschikbaar voor de onderzoeker en nadien worden deze in het verslag geanonimiseerd.

Indien je graag wil deelnemen aan mijn onderozke, kan je je gegevens achterlaten via onderstaande link.
https://goo.gl/forms/Y9l20uwKg9B5RWD42

Indien je nog vragen hebt? Aarzel zeker niet me te contacteren!
smedts.chiran@gmail.com
csmedts
New user
New user

Berichtdoor cardonkimberly » 18 okt 2016 10:47
Hallo

We zijn een groepje van zes studenten aan de Arteveldehogeschool Gent die een onderzoek voeren naar representatie van de LGBTQ+ community in fictieve media.
Hiervoor hebben we een aantal oost-Vlaamse jongeren tussen de 18 en 25 jaar nodig die bereid zouden zijn om een diepte-interview te laten afnemen.
Ziet iemand dit zitten?
Voor meer info, stuur een mailtje naar kimberly.cardon@student.arteveldehs.be of jan.dekeyser1@student.arteveldehs.be

Groetjes
cardonkimberly
New user
New user

Berichtdoor Wall » 30 nov 2016 18:08
Via mail kregen we onderstaande oproep:

Hey you, I NEED YOU!
Voor mijn onderzoek (UGent) zoek ik nog veel jong volwassen mannen/adolescenten (13-25j) die online datingapps (Grindr, planetromeo enz) gebruiken/ gebruikten om andere mannen te leren kennen, en me willen helpen bij het invullen van een online, anonieme enquête die het verband tussen seksuele identiteitsontwikkeling en online datingapps nagaat. Dit duurt maar 15 min! Het is een uniek onderzoek die jullie expertise van harte kan gebruiken! Alvast bedankt, kusje Marie
Online link: https://www.vopspsy.ugent.be/identiteit ... s_2016.htm
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor PrEP_BE » 21 dec 2016 13:16
Wie heeft enkele minuten tijd om deze anonieme vragenlijst in te vullen? Je helpt er de homo-en bigemeenschap in België mee!

Het Instituut voor Tropische Geneeskunde wil onderzoeken hoe het zit met de houding, de kennis en het gebruik van PrEP bij homo- en bimannen in België. Heb jij 10 minuten tijd om deze vragenlijst in te vullen? Je kan deelnemen door naar deze website te gaan: http://www.soscisurvey.de/PrEPBE/

PrEP is een relatief nieuw HIV-preventiemiddel, waarbij HIV-negatieve personen antiretrovirale middelen preventief kunnen innemen om een HIV-infectie te voorkomen. Omdat PrEP beschikbaar zou kunnen worden in België, willen de onderzoekers nu al te weten komen wat de houding is van de Belgische homo- en bimannen ten aanzien van dit preventiemiddel. Op die manier kan je vrijwillig bijdragen aan een toekomstig preventiebeleid dat rekening houdt met de noden van de homo- en bigemeenschap.

Alle mannen die seks hebben met mannen kunnen deelnemen, ongeacht de HIV-status.

Alvast bedankt voor je vrijwillige medewerking!
PrEP_BE
New user
New user

378 berichten • Pagina 18 van 191 ... 15, 16, 17, 18, 19

Keer terug naar Het Praatcafe