Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
378 berichten • Pagina 17 van 191 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19

Re: Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Berichtdoor lenny » 31 maart 2015 20:44
adarr91 schreef:We kregen onderstaande oproep binnen. Dus wie zin heeft om mee te werken... doen!

Hallo,

Mijn naam is Annelies Deforche en ik studeer Toegepaste Psychologie in de Howest te Brugge. Voor mijn bachelorproef ben ik op zoek naar holebi's tussen 14 en 20 jaar. Mijn onderzoek peilt naar jullie beleving, ervaringen en hoe goed (of minder goed) jullie zich voelen. Ik doe dit aan de hand van een online vragenlijst. Deze is volledig anoniem en neemt maximum 5 minuutjes in beslag.

Dus laat gerust van je horen! Het zou een grote hulp zijn om jullie reacties te ontvangen

Dit is de link voor de vragenlijst: https://docs.google.com/forms/d/12bpF1U ... g/viewform

Groetjes,
Annelies

de volledige link was wel handig geweest ;)
lenny
Forumkoppel 2016

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Berichtdoor adarr91 » 01 apr 2015 10:51
Oeps, pardon. Aangepast.
Merci, Lenny ;)
Spoiler! :
En dju, ik ben al te oud.
- The journey of a thousand miles begins with one step -
adarr91
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor birgitwauters » 07 apr 2015 18:45
Oproep tot medewerking ihkv thesis:

Hallo. Ik ben Birgit, een 21-jarige masterstudente Criminologische Wetenschappen aan de Universiteit Gent.
Dit jaar schrijf ik een thesis rond seksueel risicovol gedrag onder mannen die seks hebben met mannen. De beleving van seksualiteit is jammer genoeg niet vrij van enkele risico’s. Met het oog op de verdere ontwikkeling van effectieve en doeltreffende preventie-inspanningen die gericht zijn op seksueel risicovol gedrag onder deze mannen, voer ik een onderzoek waarvan ik hoop dat het mij meer inzicht zal geven in dit gedrag, alsook in de motieven die mannen hebben tot het stellen van dit gedrag.

Om dit te verwezenlijken zou ik graag gesprekken in de vorm van diepte-interviews aangaan met mannen die minstens 18 jaar oud zijn en aangeven regelmatig seks te hebben met mannen en hierbij in zekere zin risicovol gedrag beweren te vertonen. Ik ben op zoek naar telkens 5 mannen die behoren tot de volgende leeftijdscategorieën: 18-24, 25-34, 35-44, 45-60. Het interview is volledig ANONIEM.

In België is er tot op heden nog maar weinig onderzoek gedaan naar seksueel risicovol gedrag onder mannen die seks hebben met mannen en de beweegredenen die daartoe bestaan. Dit hoort nochtans de basis te zijn van een degelijk preventiebeleid. Jullie inbreng is aldus van het grootste belang.

Voor meer informatie kan u mij ten allen tijde mailen of bellen via onderstaande gegevens.
Ik hoop alvast te kunnen rekenen op uw medewerking!

E-mail: wautersbirgit@gmail.com
GSM: 0477/67.99.75
birgitwauters
New user
New user

Berichtdoor Ununennium » 16 apr 2015 20:12
Hallo iedereen,

Het is een korte vragenlijst, online in te vullen met serieuze, maar ook enkele pikante vragen:
21st Century Homosexuals - Vragenlijst

(Enkel voor jongens van 14 tot 25 jaar)

- Duurt maar 5 MIN.
- Volledig anoniem
- Je doet me een enorm plezier
- Je kan binnen een paar weken eens een kijkje nemen naar de resultaten
- Misschien zijn sommige vragen wel inspiratie :hug2:

De resultaten worden gepost op de volgende blog:
21st Century Homosexuals - Blog

:merci:
Ununennium
New user
New user

Masterproef

Berichtdoor Marloes » 04 mei 2015 14:49
Hallo iedereen,

Ik studeer criminologie in Leuven & mijn thesis gaat over de psychologische gevolgen van haatcriminaliteit ten aanzien van holebi's.
Hiervoor ben ik op zoek naar holebi-slachtoffers van haatcriminaliteit die het zien zitten om mee te werken aan een interview.

Ben jij of iemand die je kent ooit slachtoffer geworden van bijvoorbeeld geweld, vandalisme, ... specifiek omwille van jouw seksuele geaardheid & ben je bereid om mee te werken aan een interview, dan mag je altijd iets laten weten!
> marloes.dickens@outlook.be!

Alvast bedankt!

modverpl Verplaatst naar het juiste topic - BiNDing
Marloes
New user
New user

Berichtdoor A.Willems » 14 jun 2015 10:33
Beste forummers,

In mijn laatste jaar marketing heb ik als afstudeeronderwerp gekozen voor "te voeren marketingstrategie voor een beenmode speciaalzaak". Voor het onderbouwen van mijn thesis heb ik uitvoerig onderzoek gevoerd naar gebruikersinteractie en gebruik van sociale media.

Volgens mijn begeleider zou het helpen mocht ik mijn mondelinge verdediging verder kunnen onderbouwen met een aanvullend marktonderzoek omtrent het koopgedrag.

Graag had ik hiervoor jullie hulp gehad door heel kort, anoniem, een enquête in te vullen (+/- 5min.), weliswaar zonder verplichtingen!

https://www.survio.com/survey/d/D2T7C5R4F9G6P3D5R

Alvast enorm bedankt!

Anna
A.Willems
New user
New user

Berichtdoor BiNDing » 14 jun 2015 10:38
Done :)
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

zie jij soms groen van jaloezie?

Berichtdoor groen » 14 jun 2015 11:31
Zie jij soms groen van jaloezie of net helemaal niet?
Voor mijn masterproef wil ik nagaan in welke mate jaloezie in specifieke situaties ervaren wordt. Hiervoor ben ik op zoek naar homoseksuele mannen. Zo help je niet alleen wetenschappelijk inzicht te verwerven in het thema, maar kan het ook een invloed hebben op de huidige praktijk bijvoorbeeld relatietherapie.
Ben je geen man, niet homo, val je op vrouwen of heb je hem al ingevuld? Geen nood, ook jij mag de pagina liken!
Alvast bedankt!

Onderzoek (link): https://websurvey.kuleuven.be/index.php/18819/lang-nl
Facebook pagina: https://www.facebook.com/jaloeziemasterproef/timeline

modverpl Verplaatst naar juiste topic en meteen ook ingevuld :) - BiNDing
groen

Re: zie jij soms groen van jaloezie?

Berichtdoor BiNDing » 14 jun 2015 11:55
groen schreef:Zie jij soms groen van jaloezie of net helemaal niet?
Voor mijn masterproef wil ik nagaan in welke mate jaloezie in specifieke situaties ervaren wordt. Hiervoor ben ik op zoek naar homoseksuele mannen. Zo help je niet alleen wetenschappelijk inzicht te verwerven in het thema, maar kan het ook een invloed hebben op de huidige praktijk bijvoorbeeld relatietherapie.
Ben je geen man, niet homo, val je op vrouwen of heb je hem al ingevuld? Geen nood, ook jij mag de pagina liken!
Alvast bedankt!

Onderzoek (link): https://websurvey.kuleuven.be/index.php/18819/lang-nl
Facebook pagina: https://www.facebook.com/jaloeziemasterproef/timeline

modverpl Verplaatst naar juiste topic en meteen ook ingevuld :) - BiNDing

Vlaams-Brabant staat niet tussen de woonplaatsmogelijkheden ;)
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor A.Willems » 15 jun 2015 12:32
BiNDing schreef:Done :)

Bedankt, :adore:
A.Willems
New user
New user

Berichtdoor A.Willems » 22 jun 2015 20:52
Komende donderdag is het zover, dan mag ik mijn thesis verdedigen.

We hebben inmiddels de kaap van 50+ antwoorden behaald.
Hoewel verschillende trends reeds duidelijk beginnen te worden, zijn extra antwoorden nog steeds meer dan welkom.

Enorm bedankt aan iedereen die de enquête heeft beantwoord!
Zij die nog niet geantwoord hebben en dat alsnog willen doen, of kennissen wil mobiliseren, kunnen dit nog steeds via volgende link:

https://www.survio.com/survey/d/D2T7C5R4F9G6P3D5R

Alvast enorm bedankt!

Anna
A.Willems
New user
New user

Berichtdoor raskolnikow » 22 jun 2015 22:43
A.Willems schreef:Volgens mijn begeleider zou het helpen mocht ik mijn mondelinge verdediging verder kunnen onderbouwen met een aanvullend marktonderzoek omtrent het koopgedrag.

Ik vraag me af wat je gaat doen als dat marktonderzoek je eerdere bevindingen tegenspreekt... :smile:
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor Manspersoon » 22 jun 2015 23:38
raskolnikow schreef:
A.Willems schreef:Volgens mijn begeleider zou het helpen mocht ik mijn mondelinge verdediging verder kunnen onderbouwen met een aanvullend marktonderzoek omtrent het koopgedrag.

Ik vraag me af wat je gaat doen als dat marktonderzoek je eerdere bevindingen tegenspreekt... :smile:

Waarschijnlijk het verschil trachten te verklaren, zoals onderzoekers normaal doen...
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.
Manspersoon
Senior user
Senior user

Leeftijd: 23

Berichtdoor A.Willems » 23 jun 2015 06:53
Manspersoon schreef:
raskolnikow schreef:

Waarschijnlijk het verschil trachten te verklaren, zoals onderzoekers normaal doen...

Lol. :) (Te weining antwoorden, niet representatief :wink: )

De cijfers in mijn thesis waren gebaseerd op jaarverslagen van de grotere merken en interviews met verschillende verkoopspunten.
Mijn bevindingen werden getoetst bij kennissen en familie, toch was mijn begeleider (eeuwige vrijgezel) niet overtuigd.
Vooral het aantal mannen die panty's draagt leek hij wat moeilijk te verteren. :oops:
Waardoor hij ook alle andere cijfers in twijfel trok. :evil:

Gisteren heb ik de samenstelling van mijn jury ontvangen, 4 mannen en 1 vrouw.
Vandaar dat ik nog een laatste oproep heb gedaan voor wat extra antwoorden. :bid:
A.Willems
New user
New user

Berichtdoor nemesis » 24 jun 2015 12:43
A.Willems schreef:De cijfers in mijn thesis waren gebaseerd op jaarverslagen van de grotere merken en interviews met verschillende verkoopspunten.
Mijn bevindingen werden getoetst bij kennissen en familie, toch was mijn begeleider (eeuwige vrijgezel) niet overtuigd.

Enige reden voor dit nodeloze statement? Helpt echt met het winnen van sympathie. *kuch*

A.Willems schreef:Vooral het aantal mannen die panty's draagt leek hij wat moeilijk te verteren. :oops:
Waardoor hij ook alle andere cijfers in twijfel trok. :evil:

Een verstandig (eeuwig vrijgezelle) man, zo schijnt het. Geef je nu gewoon zelf toe gefraudeerd te hebben of wat is dit? :')
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.
nemesis
Experienced user
Experienced user

Profielwerkstuk Transgenders

Berichtdoor pws.transgenders » 23 sep 2015 15:35
Hoi allemaal,
Wij, (Lotte en Sanne) houden ons profielwerkstuk over transgenders. Wij zouden daarvoor graag in contact komen met transgenders om met jullie te praten over jullie persoonlijke ervaringen. Wij hopen dat jullie dit ook willen. Als je intresse hebt en ons wilt helpen stuur dan een mailtje naar pws.transgenders@gmail.com en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Groetjes,
Lotte en Sanne

modsamenv Bericht samengevoegd.
modedit Deze link was verdwenen door het verplaatsen en de dubbelpost. Mijn excuses.
- Wall
pws.transgenders
New user
New user

Berichtdoor Mockingjay » 12 okt 2015 16:53
https://docs.google.com/forms/d/1Bj-hSM ... 4/viewform

Niets Holebigeretaleerd maar wel over de vluchtelingen! Heel kort en simpel, 't zou een grote hulp zijn want ik moet tegen morgen nog meer dan vijftig antwoorden binnenharken, dus laat u gaan!
Lalala!
Mockingjay
New user
New user

Leeftijd: 21

Onderzoek naar travestie & transgender

Berichtdoor LoreL » 22 okt 2015 12:10
Hoi allemaal,

Ik ben een studente van de Master Vertalen aan de Vrije Universiteit van Brussel. Voor het vak Interlinguale en Multiculturele Communicatie doe ik onderzoek naar Travesties en Transgenders wat betreft hun identiteit.
Aanstaande zaterdag ga ik zelf naar een travestietenshow om kennis te maken met deze mensen en hun levensstijl, ook zal ik een enquête bij hen afnemen. Er zullen echter maar 4 travesties aanwezig zijn en dat is wat weinig voor het onderzoek.
Daarom wil ik vragen of jullie, travestieten en transgenders, de enquête ook even willen invullen. Deze is uiteraard volledig anoniem. Ik zou jullie erg dankbaar zijn!

Je vindt de enquête via de volgende link: http://www.survio.com/survey/d/Y9T4A2Y7H9L6L2B2A

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

modverpl Bericht verplaatst.
- Wall
LoreL
New user
New user

Enquête: de acceptatie van de holebi-gemeenschap in België

Berichtdoor ArnoReynaert » 11 nov 2015 20:38
dag,
Ik ben Arno Reynaert, 17 jaar oud en zit in het laatste jaar Humane Wetenschappen in het Secundair Onderwijs te Antwerpen.
Als laatste jaar heb ik de opdracht gekregen om een eindwerk te maken over een onderwerp naar keuze. Ik heb het onderwerp 'De accepetatie van de holebi-gemeenschap' gekozen. Hierbij heb ik een enquête gemaakt en hierbij mijn vraag: Zouden jullie deze enquête willen invullen. Het duurt maar 2 minuten.
Alvast bedankt,
mvg Arno

modsamenv Ik verzette je vraag even omdat het hier beter op zijn plaats staat.
- Wall
ArnoReynaert
New user
New user

Re: Enquête: de acceptatie van de holebi-gemeenschap in Belg

Berichtdoor BiNDing » 11 nov 2015 21:49
Je bent, denk ik, vergeten een link toe te voegen :)
Spoiler! :
Met dank aan lenny om dat op te merken :)
BiNDing
Forum addict
Forum addict

378 berichten • Pagina 17 van 191 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19

Keer terug naar Het Praatcafe